Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
unEL
Em am intrebat oficial acum 1 an la laboratoarele SC OIL TERMINAL SA din Constanta.
Si laboratorul lor este omologat si cu toate cele. Iar costurile la vremea aia erau aproximativ 100 ron ... nu stiu de TVA sau alt chestii.
Problema nu era scoaterea unor indicatori referitori la un produs ci sa gasesti persoana care sa iti citeasca acea hartie (sa interpreteze datele).
Neoficial am facut teste la benzine ca sa aflu eu detalii.
Din cunostntele mele in zona CT se pot face analize de carburanti si lubrefianti la OIL TERMINAL si la ROMPETROL platforma Midia-Navodari.
Neoficial da un telefon la OPC si cere ajutor, iar ei iti vor spune unde trimit mostrele la analiza. Banuiesc ca sint mai multe laboratoare.
Reed
Daca la 60.000km ai adaugat DEJA aditivi , la 120.000 ce faci??? segmentare???. smile.gif eu stiam ca totusi Loganul NU mai e vechea Dacie 1300 sau poate ma insel???
unEL
Reed
Din cate stiu eu, este mai bine sa previi de cat sa tratezi.
Dupa aceasta regula am pus si Dura Lube.
Ce rau poate sa faca Dura Lube la un motor nou ?
Eu personal cred ca nu am facut rau. Dar daca tu stii ceva te rog sa argumentezi.
La 120.000 o sa pun inca un Dura Lube ... si o sa merg pana o sa fac si segmentare daca va fi nevoie (nu vad nimic rau in segmentare), daca nu ... la 180.000 o sa pun inca unul ... si tot asa .....
Stiu pe cineva care are motor de 1,4 pe solenta clima(idem cu cel de pe Logan) si are 215.000 km si nu ai papa nici ulei ... si merge bine mersi (masina de firma). La fel si el la din 60 in 60.000km pune un duralube. Ca sa nu existe indoieli el o are de la 0 km (6-7).
OK ???
l@u
Motorul de Solentza este diferit de cel de Logan............nu face confuzii !
Cristian_Popescu
QUOTE(l@u @ 28 Sep 2007, 17:21)
Uleiurile nu se amesteca decat daca sunt identice si bineinteles daca sunt de la acelasi producator.
*




In mare, exista 3 tipuri de lubrifianti: mineral, semisintetic si full sintetic. Nu se combina lubrifiantii din aceste categorii dar se pot combina fara nici un fel de risc lubrifiantii dintr-o anumita categorie. (atentie insa, inca mai exista lubrifianti 10w40 minerali insa vor disparea complet in curind; sau, exista si vor exista in continuare lubrifianti 5w30 semisintetici dar si 5w30 full sintetici). Spre exemplu, la ora actuala, zero risc daca voi combina un 10w40 de la Mobil cu un 10w40 de la Valvoline si asa mai departe. Alt exemplu: zero risc daca voi combina un 15w40 cu un 20w50 pentru ca ambele viscozitati fac parte din aceeasi categorie, si anume cea a lubrifiantilor minerali (necontind producatorul!).

Edit: am un principiu: unde nu stiu exact, ma abtin de la comentarii.
unEL
QUOTE(l@u @ 1 Oct 2007, 20:42)
Motorul de Solentza este diferit de cel de Logan............nu face confuzii !
*



Sincer nu stiam, ca de deasupra cand ridici capota seamana !!!
Dar daca e diferit cel de pe logan banuiesc ca este un progres, sper eu mai bun.
l@u
QUOTE(Cristian_Popescu @ 1 Oct 2007, 23:30)
Edit: am un principiu: unde nu stiu exact, ma abtin de la comentarii.
*




Si atunci de ce iti incalci principiile ?
PaulT
QUOTE(Cristian_Popescu @ 1 Oct 2007, 23:30)
In mare, exista 3 tipuri de lubrifianti: mineral, semisintetic si full sintetic. Nu se combina lubrifiantii din aceste categorii dar se pot combina fara nici un fel de risc lubrifiantii dintr-o anumita categorie. (atentie insa, inca mai exista lubrifianti 10w40 minerali insa vor disparea complet in curind; sau, exista si vor exista in continuare lubrifianti 5w30 semisintetici dar si 5w30 full sintetici). Spre exemplu, la ora actuala, zero risc daca voi combina un 10w40 de la Mobil cu un 10w40 de la Valvoline si asa mai departe. Alt exemplu: zero risc daca voi combina un 15w40 cu un 20w50 pentru ca ambele viscozitati fac parte din aceeasi categorie, si anume cea a lubrifiantilor minerali (necontind producatorul!).

Edit: am un principiu: unde nu stiu exact, ma abtin de la comentarii.
*



Din aceste 3 tipuri"in mare" se pot amesteca uleiuri din aceeasi clasa dar cu producatori diferiti doar la 2.La semisintetic si la sintetic.Nu la mineral.Cine are mineral trebuie sa completeze cu acelasi tip si de la acelasi producator.
han_1.6 mpi
va intreb si eu ceva: daca acum am in motor ulei aral semisintetic 10w40 si vreau ca la schimb sa bag mobil1 - 0w40 (pe care l-am cumparat azi) trebuie spalat cumva motorul ca sa nu se amestece cele doua uleiuri sau e suficient sa las uleiul vechi vreo ora sa se scurga ?
klaus
Nu tb sa-l speli.
han_1.6 mpi
merci mult.
Cristian_Popescu
QUOTE(han_1.6 mpi @ 3 Oct 2007, 13:14)
va intreb si eu ceva: daca acum am in motor ulei aral semisintetic 10w40 si vreau ca la schimb sa bag mobil1 - 0w40 (pe care l-am cumparat azi) trebuie spalat cumva motorul ca sa nu se amestece cele doua uleiuri sau e suficient sa las uleiul vechi vreo ora sa se scurga ?
*




Se recomanda sa il speli. Use Motor Flush nu alte bazaconii.
nambanidealtceva
Nu are rost sa il spele... daca avea nu stiu ce vechitura cu un mineral inauntru, da.. si poate nici asa (sunt impotriva motor-flushului din principiu, dar acum incerc sa fiu obiectiv..). Si chiar nu are nimic daca se amesteca un semisintetic cu un sintetic, mai ales ca il scurge bine.. ca doar semisinteticul e amestec de sintetic cu mineral..
adip
QUOTE(Cristian_Popescu @ 3 Oct 2007, 21:08)
Se recomanda sa il speli. Use Motor Flush nu alte bazaconii.
Puteti veni cu argumente, dar tehnice, nu din cele citite pe prospectele de one-size-fits-all pomenite de dvs?
Reed
unEL... ce vrei sa previi prin adaugarea de DuraLube??? uzura motorului?? pai asta fac si aditivii deja existenti in uleiuri si atunci? Esti pe principiul ca daca e mai mult e mai sanatos? Din pacate toti aditivii "extra" trebuie sa se depuna si ei pe undeva . La un motor vechi mai astupa santurile si mai micsoreaza tolerantele. La un motor nou ?: se vor depune pe cilindrii, segmente, tacheti, came...etc unde NU vor face nici un bine ci dimpotriva.
La problema cu flushingul la schimbarea uleiului. Acesta NU este necesar DECIT la trecerea de la mineral la sintetic (full) in rest nu cred ca va doriti ca motorul sa mearga cu o solutie ce unge cam ca si apa nici chiar pentru citeva zeci de secunde.
Adrian78
QUOTE(han_1.6 mpi @ 3 Oct 2007, 14:14)
va intreb si eu ceva: daca acum am in motor ulei aral semisintetic 10w40 si vreau ca la schimb sa bag mobil1 - 0w40 (pe care l-am cumparat azi) trebuie spalat cumva motorul ca sa nu se amestece cele doua uleiuri sau e suficient sa las uleiul vechi vreo ora sa se scurga ?
*


Să ne spui impresiile tale după ce faci schimbul ... dacă se simte ceva ... și ce anume.

În locul tău nu aș spăla motorul dar aș schimba obligatoriu și filtrul de ulei.
unEL
QUOTE(Reed @ 3 Oct 2007, 23:29)
Din pacate toti aditivii "extra" trebuie sa se depuna si ei pe undeva . La un motor vechi mai astupa santurile si mai micsoreaza tolerantele. La un motor nou ?: se vor depune pe cilindrii, segmente, tacheti, came...etc unde NU vor face nici un bine ci dimpotriva.
*



Daca se depune pe cilindrii nu e bine ??? Eu zic ca te inseli ...
Eu cred ca daca ajuta la o ungere mai buna previne zgarieturile si uzura.
Sau nu e asta ideia ???
Ia mai gandestete putin ... Cu cat se reduce frecarea cu atat se obtine o protectie mai buna si nu ajungi sa ai santuri si zgarieturi. De fapt pe orice angrenaj care al tratezi cu ulei se pastreaza in parametrii mult mai bine.
Crezi ca daca pun ulei sintetic fac rau motorului, sau prin calitatile nui oare nu are o ungere mai buna, deci o reducere de frecare, deci o durata de viata mai lunga.
Argumenteaza-mi faza cu "dimpotriva"
klaus
Daca DuraLube ar reduce frecarea atat de mult, ar fi numai DuraLube in motoarele de formula1, sau in cele de ferrari/laborghini/whatever.
Bag insa seama ca nu prea e. Nu ma mai intreb si de ce oare, ca ar fi prea retorica intrebarea.
han_1.6 mpi
de schimbat filtrul de ulei ...he he pai asta se face oricum la fiecare schimb.eu sunt cam exagerat si schimb la 7000km uleiul

ca diferenta intre mineral si sintetic din cate stiu eu ar fi:

1- mineral se uzeaza mai usor si nu rezista prea bine la temperaturi extreme deci nu maiasigura o ungere foarte buna.
2- sintetic are o ungere foarte buna in primele minute de pornire ale motorului ( la rece sau foarte rece - temp sub 0 grade ) si nici nu se altereaza din cauza temperaturilor mari.
Reed
unEL, daca se depune pe cilindrii unui motor VECHI ajuta la micsorarea tolerantelor. La un motor mai putin uzat tolerantele sunt foarte mici si atunci micsorindu-le in continuare obtii efectul INVERS. Cine sau UNDE ai citit ca teflonul din acesti aditivi asigura reducerea frecarii??? Asigura netezirea santurilor si se depune prin locurile unde miscarea e mai inceata si pe conductele subtiri de ulei. Si daca s-ar depune singur nu ar fi baiul asa mare dar mai favorizeaza depunerea in aceleasi locuri de diferite reziduuri...
Uleiurile sintetice nu "ung" mai bine ci au niste caracteristici mai stabile in timp facindu-le astfel mai rezistente.
In primele momente de dupa pornire, din cauza presiunii f scazute a uleiului in instalatie ungerea este f deficitara asa ca a pune un ulei de grad scazut 0W.. reprezinta o conditie si mai scazuta de ungere (pt. clima noastra acel 0 e cam mic pt ca ar fi optim pt. Norvegia smile.gif ).
Cristian_Popescu
QUOTE(adip @ 3 Oct 2007, 21:25)
Puteti veni cu argumente, dar tehnice, nu din cele citite pe prospectele de one-size-fits-all pomenite de dvs?
*



Folositi google! Eu de acolo ma infromez! smile.gif

4 Oct 2007, 15:54:
QUOTE(nambanidealtceva @ 3 Oct 2007, 20:43)
Nu are rost sa il spele... daca avea nu stiu ce vechitura cu un mineral inauntru, da.. si poate nici asa (sunt impotriva motor-flushului din principiu, dar acum incerc sa fiu obiectiv..). Si chiar nu are nimic daca se amesteca un semisintetic cu un sintetic, mai ales ca il scurge bine.. ca doar semisinteticul e amestec de sintetic cu mineral..
*



De acord pina la partea cu spalatul motorului cu un motor flush. Indiferent de cit de super sau nu a fost uleiul folosit, se recomanda puternic ca, cel putin odata la 50.000 de km sa se spele motorul. Resturile frecarii se aduna indiferent de super calitatea lubrifiantului folosit si a calitatii motorului constructorului. Resturile ramin la orice motor! Cu un motor flush sau ceva similar, putem inlatura macar o parte a acestor resturi. (mai mult nu putem face).

Intrebare: domnilor, 0w40 este sau nu recomandabil unui Logan 1.6 8 valve?
IRONICK
QUOTE(Cristian_Popescu @ 4 Oct 2007, 16:46)
Folositi google! Eu de acolo ma infromez! smile.gif
Vorba aia, toti se cred super mecanici de cand s-a inventat google.
bgdrenault
Inainte de prezentul Logan am avut o Supernova luata de noua in 2001.La sfatul chiar a cel;or de la Dacia Service la 17000 km am efectuat un "tratament" la motor cu Duralube impreuna cu un ulei sintetic Castrol 10 w60 pe care l-am tinut pana la 29000 km.Nu stiu daca Duralube este bun dar am observat ca dupa aproximativ 1000 km cu acest "tratament" pedala de acceleratie a devenit foarte moale, masina se accelera foarte usor, depasind performantele anterioare( am ajuns cu ea la 170 km/h fara nici un fel de efort din partea masinii) si un consum foarte bun( Piatra Neamt -Constanta si retur cu 5.3 % cu metoda plin plin si cu forja la masina cat tinea starea soselei).De asemenea zgomotul metalic la pornire cu care Supernova era "inzestrata" din fabrica a fost mult diminuat. Deci in final am fost multumit de Duralube. Am vandut masina la 37000 Km in 2004 la un cunoscut, in prezent are 75000 cu ea si merge foarte bine, consum mic si nu consuma un gram de ulei.
E adevarat ca la Logan nu am mai pus Duralube dar mai mult datorita celor ce am citit pe forum, si care mi-au dat un pic de gandit.
Cristian_Popescu
QUOTE(Cristian_Popescu @ 25 Sep 2007, 21:00)
Dupa revolutia din 1989, peste noapte, odata cu trecerea anilor, oricine este mecanic auto. Acelasi lucru s-a intimplat odata cu implementarea internetului in aproape orice locatie. Google ne face extrem de priceputi! smile.gif (se poate citi de doua ori).

*




QUOTE(IRONICK @ 4 Oct 2007, 15:59)
Vorba aia, toti se cred super mecanici de cand s-a inventat google.
*



smile.gif Macar daca nu gindesti de doua ori, macar citeste odata! smile.gif
l@u
Ce te mai mananca buricele degetelor.
Reed
"pedala de acceleratie a devenit f. moale" pai cum???? Pe DSN este motor de Renault cu clapeta de acceleratie comandata de motor pas cu pas, deci acceleratie este o comanda indirecta. Ca a mers cu zgomot mai mic: tot ce se poate pt ca teflonul are rolul de a mai atenua zgomotul. Cu accelerarea mai rapida... n-am idee. Du 2 DSNuri la dynotest: un DSN cu Duralube si altul fara, apoi compara pt. ca altfel e doar o reactie subiectiva. Parerea mea.
bgdrenault
Pt Reed: nu sustin 100% avantajele Duralube, poate fi si "Placebo" dar ceeea ce sustin este ca masina s-a comportat mai bine ca inainte si fara efecte negative pana la 75000 Km. Un prieten cu solenza a tratat si el motorul cu Duralube si are cca 55000 km fara alte efecte negative, si sustine in mare aceleasi pareri ca ale mele. Prima parere pozitiva despre duralube am auzit-o la un macanic neamt care chiar o recomanda. Vizavi de uleiul folosit in cursele de formula 1(un ulei sigur special vizavi de viteza si anduranta) poate avea chiar un tratament special cu aceeasi compusi dar care nu se vor regasi si in uleiul de pe raft datorita pretului.
SUPERCAR
QUOTE(Cristian_Popescu @ 4 Oct 2007, 15:46)

Intrebare: domnilor, 0w40 este sau nu recomandabil unui Logan 1.6 8 valve?
*


merge brici stai linistit...daca aia in service la revizii pun Lubrifin,0W40 asta e parfum pe langa ala.
IRONICK
QUOTE(Cristian_Popescu @ 4 Oct 2007, 18:16)
smile.gif Macar daca nu gindesti de doua ori, macar citeste odata! smile.gif
Degeaba citesti la google, daca nu intelegi. Trebuie sa-ti compileze si neuronul, nu doar sa te repeti ca o moara stricata.
klaus
QUOTE(Reed @ 4 Oct 2007, 21:23)
Pe DSN este motor de Renault cu clapeta de acceleratie comandata de motor pas cu pas, deci acceleratie este o comanda indirecta.
Pe dacie singurele motoare cu clapeta comandata de motor pas cu pas sunt alea diesel dCi. Restul sunt cu clapaeta comandata de cablu de vine direct de la pedala. Motorul pas cu pas este pentru relanti, nicidecum pentru comanda clapetei fluture.
QUOTE(Reed @ 4 Oct 2007, 21:23)
Ca a mers cu zgomot mai mic: tot ce se poate pt ca teflonul are rolul de a mai atenua zgomotul.
*
Din cate stiu eu Duralube se lauda tocmai cu faptul ca nu are teflon...
PaulT
Duralube nu are nici cea mai mica legatura cu teflonul.. dry.gif
driverx
QUOTE(bogdanbiciusca @ 4 Oct 2007, 21:35)
Pt Reed: nu sustin 100% avantajele Duralube, poate fi si "Placebo" dar ceeea ce sustin este ca masina s-a comportat mai bine ca inainte si fara efecte negative pana la 75000 Km. Un prieten cu solenza a tratat si el motorul cu Duralube si are cca 55000 km fara alte efecte negative, si sustine in mare aceleasi pareri ca ale mele.


Si la tine prostiile alea scrise de tine reprezinta indicatori cum ca Dura Lube ar fi bun de ceva? Pai ce probleme sa aiba la km aia? Altii care au bagat doar Dacia Oil, cel mai ieftin ulei au ajuns fara probleme la KM aia.

Deci cum tragi tu concluzia din asta ca Dura Lube a lucrat acolo? Eventual compania a lucrat sa iti spele tie creierul cu prostii care dupa aia sa debitezi aici, dupa ce ai fost suficient de fraier sa le dai banii.

Mai informati-va inainte sa picati in penibil. In SUA de ani de zile is in procese cu statul. De ce? Pentru ca Dura Lube asta nu face chestiile cu care se lauda. Cam inseala cumparatorii. Da' v-ati gasit voi romanasii sa gasiti acest produs cu reale efecte pozitive radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Nu stiu ce circula in capul unora. Chiar e imposibil de determinat.....
han_1.6 mpi
de ce sa fie recomandat pentru norvegia uleiuri cu 0W.... ?

din cate stiu 0w inseamna indicele pentru temperatura scazuta si 40 de ex ar fi indicele pt temperatura maxima. deci care ar fi cauzele care strixca motorul un ulei 0w40? ca eu nu am vazut nici o contraindicatie pe eticheta recipientului cu ulei.
bgdrenault
Domnule Driverx, "prostiile" de care ma acuzi nu reprezinta argumente stiintifice, si nici nu am avut pretentia sa fie luate in seama. Sunt simple constatari pe care le-a facut un utilizator de Duralube.Nu laud acest produs, dar cei care au avut Supernova stiu ca indiferent de uleiul folosit si reglajul tachetilor dimineata motorul "clantane". Cu Duralube s-a inlaturat acest zgomot.
Datorita celor citite pe acest forum in Logan nu am mai folosit acest aditiv, dar fara a avea o certitudine ca ar fi rau.
Domnule Driverx, care razi cu gura pana la urechi, daca stii ca Duralube nu este bun, decat sa fii zeflemitor spune niste argumente stiintifice( care compusi ai acestui aditiv afecteaza materialul din care este facut pistonul si camasa, tacheti, etc si in ce fel), si nu doar simple afirmatii citite pe un site american.
Si apropo, sunt ceva studii efectuate in anii din urma de catre profesorii de la UPB, Facultatea de transporturi (sectia AR) si din cate stiu eu ar fi fost ceva efecte pozitive in functionarea unui motor de Dacie ramas fara ulei.
Domnule Driverx, daca esti asa un mare geniu pe cum presupui, dovedesti-o altfel si nu cu "grosimea" limbajului! Romanasi suntem toti, chiar si tu!
driverx
Ahhh...deci de la mine vrei argumente stiintifice, desi tu ne prezinti ca si cum ar fi benefic dat fiind ca motorul inca merge bine si dupa 75 mii. Pai ma....repet ca si pentru copiii mici ca poate intelegi. APROAPE ORICE motor de logan merge la fel de bine si fara Dura Shit-ul tau. Deci unde dracu e constatarea ta?

Internetul e mare, si tie iti place sa inghiti placebo, de ce sa imi pierd vremea sa iti caut io? Internetul e mare, scandalul la fel de mare a fost. Nimeni nu a spus ca e prost, dar fix ceea ce crezi tu ca face, fix aia nu face. Si nu inseamna ca daca elimina un clantanit, atunci el per total e bun. Mai ales la un motor NEUZAT.

Uite, m-am obosit totusi si la plesneala, primul link gasit...
QUOTE
Dura Lube Engine Treatment
Dura-Lube Corporation sells "Duralube" engine treatment, which purportedly improves engine performance. Tens of thousands of car owners have purchased Duralube for their car's engine. However, Duralube engine treatment does not perform as expressly represented. Recently, the Federal Trade Commission required Duralube to stop using false and misleading advertising.

Freed & Weiss LLC was co-lead counsel in this class action suit, which settled in 2000, in Texas state court for $2 million plus coupons.

http://www.freedweiss.com/consumer.htm

Da' sunt tone de saituri. Si nu is ale asociatiei tepuitilor de la FNI, ci chiar chestii strans legate de OPC-ul americanilor.
Merced
Imi pare rau ca vad atata conversatie pe un produs de teleshoping care apropo cica nici macar n-are teflon.
Sustin parerea celor cu capul pe umeri: astfel de masini n-au nevoie de aditivi acum, poate de la 100k km parcursi in regim de taxi. smile.gif
Am in familie un Cielo din '95 cu ~90.000km(a fost o perioada masina de weekend cand Dacia din semnatura mea era inca in mare forma tongue.gif ) si n-a vazut in viata lui aditiv in ulei. N-am observat sa manance ulei. Schimburi facute la timp, ulei bun pus, n-are ce sa se intample cu un motor d-asta exploatat in limita bunului simt sub 150.000km zic eu. smile.gif
argon
Stai sa inteleg, ti se pare o realizare ca a ajuns un motor de Cielo la 90 000 km? blink.gif Inseamna ca nu ai vazut Cielo la 300 000 km cu motorul original, care inca merge. La 350 000 km deja da cu fum albastru.

In legatura cu duralubu', draivaricsule, cand te hotarasti sa nu-ti mai uzezi tastele de pomana? lasa-i in plata Domnului cu aditivii lor cu tot, e problema fiecaruia pe ce-si toaca banii. Pana exista naivi o sa existe si companii care sa-i escrocheze.

han_1.6 mpi, 0w40 merge si la 1310, nu vad de ce nu ar merge la Logan, o potentiala problema e pretul mai mare.
driverx
QUOTE(argon @ 5 Oct 2007, 13:55)
...
In legatura cu duralubu', draivaricsule, cand te hotarasti sa nu-ti mai uzezi tastele de pomana?
...
*



...buna intrebare....
Merced
M-ai inteles gresit argon. Dimpotriva, ma astept sa mai mearga cel putin inca o suta de mii fara probleme majore si fara sa bag vreun fel de aditiv. smile.gif
Cred ca am mai zis pe undeva de o cunostinta care lucreaza pe la un service Daewoo, care impreuna cu cei din service, mirati ca un amarat de Damas cu care faceau Pitesti-Craiova zilnic atinsese aproape 300.000km si nu dadea semne de oboseala la motor, au decis sa-l demonteze doar sa vada cum cu ochii lor ce e pe acolo. Dupa o analiza atenta totul era in norme.
Bineinteles cu consumabile de calitate schimbate la timp.
Eu nici in rabla din semnatura n-am bagat aditiv, desi imi cam papa ulei. Ce ziceti, sa bag DuraLube? radmasa.gif radmasa.gif (NOT!) tongue.gif
han_1.6 mpi
apropos deaditiv, eu bagam in dacia 1300 aditiv de ulei 2+2 . insa avea motorul cam uzat si era necesar. parca aveam compresie mai ok. si parca nu scotea nici fum alb.

ps: ca impresii despre uleiul 0w40 ca am mers azi cu el in motor, desi e greu sa tragi concluzii legat de vreun ulei pus in motor...parca se aude in turatii mari ceva mai altfel. si parca "trage" mai bine motorul cand este rece,dar repet: parca. e atat de greu sa spui ceva legat de capitolul asta incat imi si vine sa rad de ce se scrie pe aici.
cristi.r
I-as ruga sa posteze si pe cei care au vazut un motor cu ... hai sa zicem 100.000 km facuti. Pentru ca daca vorbiti despre aditivi, inseamna ca va ganditi pe termen lung la viata motorului vostru. Si sa fie desfacut din diverse alte cauze, si nu inlocuire set motor. Adica sa mearga dar sa trebuiasca schimbata vreo garnitura, ceva, nu stiu... si sa-i vedeti "maruntaiele"... Sa ne spuna ce-a vazut inauntru relativ la depunerile pe care le lasa uleiul de-a lungul timpului. Si sa ne mai arate si cam care sunt tolerantele de fabricatie si "grosimea" traseelor de ungere prin anumite zone. Si sa ne explice de ce niciun producator nu recomanda (pe alocuri interzice chiar) folosirea oricarui tip de aditivi.
argon
Mai demult am vazut eu desfacut un motor de Dacie cu peste 100 000 km ce a folosit duralube de multa vreme, avea pe alocuri depuneri relativ dure si rosiatice, ca un zat, care aproape obturau diverse canale mai inguste de trecere a uleiului. Aveam si poze pe undeva, dar nu mai stiu pe unde.
cristi.r
Multumesc, domnule argon !!! Altcineva ? Eventual un motor de Logan ...
81mat
salutare am un golan , 70k ,numai ulei dacia , schimbat din 10k in 10k se prezinta uleiul curat la fiecare schimb o usoara schimbare de culoare in rest ce sa spun cat vrei sa tina un motor? p.s am un coleg taxist are 240 de mii numa cu dacia oil.
adimaridum
Dacia oil este cel mai bun pt ele
Cristian_Popescu
Destul de important: Dacia Oil-ul din ziua de astazi utilizeaza lubrifianti marca Total, care nu este decit al patrulea gigant petrolier din lume. So, de ce sa ne ingrijoram? Precizare insa: pina acum citeva luni, in bidoanele Dacia Oil aveam lubrfianti marca Texaco dar odata cu parteneriatul Total cu Lubrifin, Dacia a incheiat un parteneriat cu Total Lubrifin SA. Si bine a facut! De ce? Calitate mai buna dar si preturi mai bune!

Off Topic: Incepe sa imi placa acest forum, dar, din pacate, este o placere negativa ca sa zic asa, majoritatea celor intilniti pina acum se frustreaza si se agita daca eu folosesc sau nu Dura Lube, se agita cu posturi pe masura atunci cind cineva gindeste altfel, and so on. Domnilor, fiecare cu parerea lui!
Mi-a placut mult postul unui user de mai sus "vorba aia..." imi scria el mie, dar vorba aia era chiar a mea!!! biggrin.gif:D

driverx, la cit forum ai mincat pina acum la viata ta, atit aici cit si pe alte forumuri, ai uitat ca datorita unui forum ai invatat sa scrii cit de cit corect din pc. de ved. gramatical... also, nu ai invatat ca este frumos sa fii diplomat pe un forum sau, daca tii mortis sa ataci, sa o faci diplomat?
Off-Topic.

Am intrebat mai sus daca e ok 0W40 pentru un 1.6mpi 8 valve si mi s-a scris intr-un post ca 0W40 este super ok chiar si pentru o berlina pe carburatie in conditiile in care acea berlina se simte cel mai bine cu un ulei 10w40 in motor sau un mineral din gama de virf, nicidecum un 0W40! Va multumesc pentru raspunsuri. Mai am o intrebare, din care, evident, am sa iau parti bune ca sa invat mai mult.
Domnilor, care este indicativul de viscozitate cel mai ok pentru o motorizare de 1.4mpi de la Logan? (sa zicem ca sint genul care sofeaza in regim sportiv). Multumesc.
tarzy
1,4 si sportiv ... nu prea leaga ... da .... hai ca nu vreau sa ma incluzi si pe mine in clubul "sfatosilor"

eu in locul tau as merge (de fapt asa si merg pe 1,6) cu 5w iarna si cu 10w vara.

daca nu te satisface treaba asta mai cobori o treapta .. adica 0w iarna si 5 w vara

bafta
cristi.r
Da' de ce sa nu se poata sportiv pe 1.4, tarzy ? Mergi mai turat si schimbi mai tarziu. 3500 ture, chiar 4000-4500. Ca nu porneste ca din pusca asta-i altceva ...
Daca te regasesti in turatiile astea, nu indicativul este problema, ci compozitia lui, in speta semi/full sintetic. Ala full-sintetic isi pastreaza proprietatile mai mult timp, tocmai pentru ca este "sintetizat" in laborator si nu se arde ca ala semisintetic. Deci ala full-sintetic se preteaza mai bine la mersul sportiv, unde arderile si turatiile sunt intensificate. Ei, din cate stiu eu, la un pret rezonabil sunt uleiurile sintetice care au indicativul 5W40. Mai jos de 5W nu cred ca ar trebui sa cobori, pentru ca temperaturile pe timp de iarna nu prea coboara sub -25C, deci probleme cu ungerea la rece n-ar trebui sa ai.
Corbu'
Cam offtopic dar am o problema urgenta si e deja weekend, speram sa ma puteti ajuta voi.
La masina de serviciu a sotiei, un CIELO fara gpl, tocmai i s-a aprins in bord martorul de ulei. Culoarea era galbena, nu stiu daca ajunge si in stadiu de rosu. Cica motorul nu mai trage cum trebuie, huruie un pic, ceva gen motor diesel si i se pare si ca miroase un pic. Masina are 10.005 KM, trebuia sa ajunga la a 2 a revizie saptamana viitoare, vad ca deja are probleme. A fost la prima revizie de 1.000 KM la service autorizat, habar nu am ce ulei au pus aia, cica ulei sintetic. Si pana in aceasta prima revizie am zis ca nu imi place cum suna motorul, dupa schimb de ulei s-a rezolvat, dar acum vad ca e destul de rau. Nu inteleg cum a putut manca atata ulei, mai ales ca masina a fost noua, exploatata decent, fara turatii mari decat foarte rar si in conditii de necesitate.

Ce sa ii fac acum? Pana luni nexam service si primul autorizat (musai, altfel ii sar in cap aia de la firma) este pe la 15 KM, cam greu de ajuns pana acolo in conditiile date. Multumesc de ajutor !
Merced
Sa traiesti Corbule. Nici aici nu scap de tine? 04.gif
N-am inteles despre ce vorbesti cand zici de culoare gablena, si ce ajunge rosu. La Cielo galben este martorul de avarie motor, ala de ulei care arata ca la majoritatea masinilor este rosu. Daca se aprinde ala galben pot fi si alte probleme. Maica-mea aproape ca a ramas in strada cu Cieloul datorita unor fise. Simptomele cam aceleasi, i s-a aprins si ei la un moment dat martorul galben si a oprit. Se poate sa fie asta, mai ales cand zici ca miroase, deci din punctul meu de vedere rezulta ca pe undeva nu se realizeaza ardere. Sau bujii. Fisele insa merita verificate de la inceput, ca sa n-ai dubii.
Asta daca inca ai presiune, deci nu se aprinde martorul rosu. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.