Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
Adrian78
Buuunnn ... m-am lămurit. Deci putem afirma că un ulei este subțire sau gros numai la temperatura de regim a motorului (să zicem aproape de cele 100 grade din tabel). Așadar ... observ o diferență de vâscozitate (ceea ce este și normal) între 5W30 și 5W40. M-am oprit asupra acestor 2 tipuri de uleiuri deoarece pentru 0W nu cred că este cazul la noi în țară iar la W50 nu m-aș băga datorită faptului că producătorul recomandă pentru acest motor 5W30 sau 10W40, nu zice nimic de W50 ... sau se poate folosi fără probleme și ăsta !?

Cum afecteză 5W30 și 5W40 motorul? La 5W30 vâscozitatea este mai mică la temperatura de regim. Acest lucru este benefic pentru motor? Ungerea se face corespunzător? Probabil în acest caz va apărea și un consum un pic mai mic ... Bineînțeles că nu o să fie diferențe mari dar totuși ... 1% ... 5% ... 10% ...

Timp liber foarte mult cred că au cei de pe la Cafenea ... sau cei care joacă Triburile ... un pic avem și cei de pe aici că altfel n-am mai intra deloc, nu?
YRX
Bai, hai sa ne intelegem un pic ce vascozitate (vascozitati) de ulei recomanda Dacia pentru Logan MPI (sa intelegem care este "uleiul recomandat").
La mine in carnetul de intretinere la pagina 17 este un grafic pe care zice asa:
-de la -20grC la infinit avem 10W30, 10W40, 10W50
-de la -25grC la infinit avem 5W30, 5W40, 5W50
-de la -30grC la infinit avem 0W30, 0W40

Deci, Dacia zice ca putem utiliza de la 0W30 la 10W50 si in intervalul asta este "uleiul recomandat".
Acu' pentru conditiile climaterice din Romania (temperatura medie exterioara), cel putin in Sud (cazul Bucurestiului, care ma intereseaza) ne incadram lejer in 5W. Poate la Miercurea Ciuc, sau la munte avem iarna si temperaturi sub -25grC, cei ce locuiesc acolo ar trebui sa utilizeze 0W pentru linistea lor sufleteasca (iarna, in special, se intelege). Oricum, cine vrea sa foloseasca 0W in loc de 5W, n-are decat, nu se strica nimic.
Mai gree este cu temperatura maxima (adica aia "de vara"), nici un producator de ulei nu spune ca W30 merge pana la x grC, W40 pana la y grC etc. Singura recomandare temperatura / vascozitate la cald am gasit-o intr-un manual Haynes - Modern engine tuning, care zice cam asa:

pana la 15grC W30
pana la 30grC W40
pana la 45grC W50

Vara am avut si temperaturi de peste 40grC (si asta la umbra, masurat meteorologic, stiti voi cum) deci la nivelul asfaltului au fost mult mai multe.
Masuratoarea vascozitatii de care vorbeam mai sus se face la 100grC (temp uleiului), in motoare poate ajunge la mult mai mult (de ex 150grC), evident ca si vascozitatea va scadea fata de valoarea de la 100grC.
Intrebarea care se pune este care ar fi valoarea minima sub care nu se mai poate vorbi de ungere pentru un anumit motor?(intrebati si voi la Dacia! icon_mrgreen.gif )
Importanta este si schimbarea uleiului la timp. Uleiul se contamineaza cu diferite porcarii, pierde din cantitatea aditivilor (care se descompun) si se subtiaza (deci nu se ingroasa, da?), asa ca de la w40 se poate ajunge la w20 (ca vascozitate).

Va pun in atasament un grafic de schimbare ulei la americani in functie de parcurs si temperatura, e destul de interesant

[attachmentid=1627414829]

Si daca va plictisiti de topic-ul despre ulei haide-ti sa continuam la "huse de Logan", "stutz de esapament de logan", sau "vreau sa pun Hemi pe Logan, stie cineva daca se potriveste fara sa modific nimic?"
Adrian78
Foarte frumos răspunsul, interesant tabelul.

Eu am fost derutat de pag. 2 din instrucțiunile de utilizare unde se prezintă tipurile de ulei pentru motor, cutie de viteze și direcția asistată. Dar la o nouă analiză am constatat că de fapt aia e doar o reclamă și ceea ce citisem despre calitatea uleiurilor (în carnetul meu la pag. 10) nu băgasem suficient la cap.

În contextul a ceea ce spui tu m-am reorientat spre 5W50, despre care am întrebat eu ceva mai înainte de ce nu este ales în detrimentul lui 0W40, dar nu mi-a răspuns nimeni.
han_1.6 mpi
cand facem un topic la cafenea cu " cu ce ulei de masaj sa imi rasfat loganul ? "
cristi.r
Pai graficul ala este interesant, cum spui tu, insa nu e relevant ! Poate doar "Nota" este mai la obiect.
IulianP
Adrian78, vezi ca mai zicea lumea ca a ales 5w50, posturi #479 si #480 si altele mai inainte.
Opinia mea: 5w50 100% sintetic poate fi o buna optiune, avand de ex in vedere canicula de aprox o luna de vara trecuta. Iar de acum inainte vine iarna, 5-ul dinainte de w fiind probabil ceva mai protector cu motorul la pornirile la rece decat un ulei clasic cu indice 10. In plus, un sintetic e superior unui mineral sau unui semisintetic; in interiorul categoriilor diferentele dintre firmele serioase sunt probabil infime.
In rest trebuie evitat stresul, uzura motorului tine in proportie mai mare de modul de exploatare/utilizare a lui de cel aflat intre tetiera si volan.

Drive safe (for your engine)
Adrian78
Am reținut ce ați spus voi ... însă sunt mult mai mulți cei care folosesc 0W40 decât 5W50 ... pe aici și pe la topicurile despre revizii (nu am stat să număr efectiv) ... de la ei așteptam un răspuns ... mi se pare că e mult mai avantajos un 5W50 decât un 0W40 și parcă e și mai ieftin.
Braveheart



QUOTE(han_1.6 mpi @ 11 Oct 2007, 16:34)
cand facem un topic la cafenea cu " cu ce  ulei de masaj sa imi rasfat loganul ? "
*



radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif touche !!

QUOTE(Adrian78 @ 11 Oct 2007, 16:29)

În contextul a ceea ce spui tu m-am reorientat spre 5W50, despre care am întrebat eu ceva mai înainte de ce nu este ales în detrimentul lui 0W40, dar nu mi-a răspuns nimeni.
*



welcome to za club hombre..adicatelea si mandelu are 5w50 (aral) si e mai mult decat ok..ce sa mai zic, 0w40 e mult mai scump si chiar nu cred ca merita loganelul "ceai" din asta, unii ar zice ca si 5w50 e putin prea mult pt caruta nationala, dar cel putin in cazul meu, cu porniri f. dese si trasee scurte in oras + poluare & stuff am zis ca merita..sa nu ma ieftinesc la faina si sa fiu scump la tarate. Bafta multa !
Reed
smile.gif in conditiile unor dese porniri la "rece" cu trasee scurte pe care motorul nu poate ajunge la temp. de regim, uleiul se va polua mult mai mult cu produse acide, apa de condens si benzina/motorina ce scapa in primele momente in carter datorita neetanseitatii segmentilor, dar de la asta la a pune un ulei dedicat motoarelor de turatie (xW-50[60]) este totusi o cale lunga.
Pentru conditiile climaterice ale tarii noaste recomandat este uleiul 10W-40 (pt. motorul de Lgn pina la 1,6 16V- la asta e bun 5W-40) asta deoarece motorul este de conceptie 1988 (cu imbunatatiri progresive dar NU de esenta) dar daca voi vreti sa auziti cum motorul merge ca o rasnita puteti sa va aventurati si la 0[5]W-30. Enjoy.
han_1.6 mpi
ok. si atunci de ce dacia recomanda 5w30 sau 5w 40? la mien in cartea masinii asa e recemonadat.

edit: am pus 0w40 si nu mi se pare ca suna a rasnita...sau mai bine spus ca ar avea probleme. sau sunetul de rasnita apare in timp ?


si stiam ca uleiul trebuie sa fie compatibil cu normele acea a3b3b4 parca... iar pe eticheta acestui ulei erau trecute acele norme.
PaulT
han_1.6 mpi-Stai linistit,ai un ulei foarte bun in motor. biggrin.gif
Andrul
Daca am avut ulei ELF 10W40, este vreo problema daca il schimb cu un Dacia Oil? In sensul ca pot aparea reactii intre urmele uleiului vechi si cel de la Dacia?
Vreau sa folosesc promotia Dacia care e luna asta.
PaulT
Nu e nici o problema.Schimba-l linistit,daca tu crezi ca merita.E mai bun Elf-ul,oricum,si nici economia pe care o faci nu e prea semnificativa.Dar e alegerea ta. biggrin.gif
Reed
han_.... acel -40 il face ok pentru rulaj peste 7-10 km sau peste 10min de functionare continua. Eu ma refeream ca acel 0W e cam mic pentru mersul pe distante scurte in care motorul nu ajunge la regim ( o sa mi se sara in cap ca acel 0W se refera la pornirea pe vreme f. rece dar daca va folositi logica o sa vedeti ca legatura cu pornirile "la rece" e f. mare).
In ceea ce priveste acel -30 pentru tara noastra si pentru motorul de Lgn e cam putin.
Adrian78
reed
Tocmai ne-a lămurit YRX într-o postare a lui că se folosește W30 la temp. de 15 grade, W40 la temp. de 30 grade și W50 la temp. de 45 grade.

Motive pentru care am alege W50 în detrimentul lui W40 (W30 nici nu mai intră în discuție):
- cele spuse de YRX și repetate de mine (dacă ai altă informație științifică care să ne arate contrariul spune-ne și nouă);
- temperaturile care cresc de la un an la altul, vara, mai ales în zona de sud a țării, când la nivelul asfaltului sunt și 60 grade
- mersul în București, unde mai mult stai blocat, super cald afară, mai dai și drumul la A/C și ai ciorba completă (mie mi-a mers de multe ori astă vară GMV pe treapta a 2-a)
- faptul că la unele mărci de uleiuri W50 este full sintetic în timp ce W40 este obținut prin tehnologie sintetică ... pentru fanii Mobil varianta 5W50 este Mobil 1 și nu Mobil simplu ... era o discuție pe aici mai demult.

Suficiente? Văd că tu ești în continuare fanul lui 10W40 ... ca temperatură să zicem că este OK dar nu este full sintetic ... cel puțin nu la Mobil, Castrol, Valvoline, Aral (ce se găsește prin hipermarketuri).
Reed
1. De ce nu xW-50? pentru ca este dedicat unor motoare de turatie ridicata (cuplu peste 5000rpm) folosite in conditii deosebite (concursuri) sau pentru conditii climaterice extrem de calde (temp. medie anuala peste 21grd) cu 40-50grd la umbra saptamini/luni.
2. Pt faptul ca gasesti si sintetic, trage un ochi aici (e de la mama lui). Enjoy.
han_1.6 mpi
reed: ce intelegi prin "distante scurte"? te referi la cei care merg cu motorul mai mult rece? adica 2-3 km, se opresc vreo 30 de minute apoi iar mai merg un km si tot asa... ? ca daca la asta te referi cred ca e ok daca schimbi mai des uleiul, la un nr mai mic de km.
Reed
...pina la 10km si apoi pauza mai mare de 1h. Da trebuie schimbat la dist. mai scurte si nu e necesar a pune uleiuri ultrascumpe.
han_1.6 mpi
eu in ultima vreme am folosit bicicleta pt distante scurte gen 2-4 km, mai ales cu traficul de cosmar din ultimele luni in bucuresti.

ps: uleiul asta 0w40 l-am luat cu 30ron litrul. e mobil1.insa nu de la supermarket.e un magazin mic undeva prin bucuresti.
B-53-SDP
Am un Logan 1.5 dci de 70 CP are momentan 1800 km si la 5000 km vreau sa ii schimb uleiul.

Problema este urmatoarea: sunt in mare dilema ce ulei sa ii bag in motor.

Parerile de pe acest topic sunt impartite dar ma rog e alegerea fiecaruia. Azi din intamplare am fost intrun hipermarket si m-am uitat la uileiuru si am observat ca uleiul "Mobil 1" este de mai multe feluri adica : pe cel cu indicativul 5w-20 scria "Mobil 1" pe cel cu indicativul 10w-40 adica cel care imi trebuie scria "Mobil turbo diesel ....". Intrebarea mea este nu trebuia sa scrie si pe acesta tot "Mobil 1" si nu doar "Mobil" ?

Mihai R
Mobil simplu, chiar daca are aproape acelasi aspect, si aproape aceasi sigla, NU este acelasi lucru cu Mobil 1. Mare atentie. Eu azi am facut 29.910km si maine as vrea sa ma duc sa vad ce ulei imi cumpar.
han_1.6 mpi
si care sunt diferentele dintre cele 2 "mobil" ?
roland
"1" e diferenta. laugh.gif
Mihai R
calitatea ar fi diferenta
OAP
QUOTE(cadavre- @ 15 Oct 2007, 01:36)
Eu azi am facut 29.910km si maine as vrea sa ma duc sa vad ce ulei imi cumpar.
*


Eu maine merg la revizia de 20 000Km. Am Elf 10w40 si am aceesi dilema sa pun tot asa sau Elf 5w40 sintetic, ca vine iarna. Multumesc "in advance" pentru eventualele raspunsuri.
cbogdy
HM... in curand si eu fac 60k km si trebuie sa schimb si curelele..
ce ulei sa bag?
Floriol sau Bunica?
Inebuneeeeeeeeessssssssssssssssccccccccccccccccc!!!!!!!!!

Daca treci la sintetic (adica 5w40) de la 10w40 care probabil sa fie semi-sintetic, e ok.
Dar dupa 5w40 sintetic sa revi inapoi la vara la 10w40 semi-sintetic, ar fi pacat de motor. Adica faci downgrade in urma unui upgrade.
l@u
Ceea ce nu este recomandat !!!!
Reed
...unii dinte noi spera la o iarna foarte geroasa si foarte lunga. Ceilalti poa' sa foloseasca 10W-40 semisintetic sau SINTETIC (pt ca ESTE si sintetic).
Adrian78
QUOTE(OAP @ 15 Oct 2007, 18:29)
Eu maine merg la revizia de 20 000Km. Am Elf 10w40 si am aceesi dilema sa pun tot asa sau Elf 5w40 sintetic, ca vine iarna. Multumesc "in advance" pentru eventualele raspunsuri.
*


Dacă nu te înduri să pui un ulei "de firmă", măcar pune 5W40 ... și vezi că ELF Excellium LDX 5W40 nu este full sintetic.

QUOTE(cbogdy @ 15 Oct 2007, 20:18)
Inebuneeeeeeeeessssssssssssssssccccccccccccccccc!!!!!!!!!
*


Atunci nu mai citi pe aici. Felicitări pentru sfat totuși.

QUOTE(Reed @ 15 Oct 2007, 22:14)
...unii dinte noi spera la o iarna foarte geroasa si foarte lunga. Ceilalti poa' sa foloseasca 10W-40 semisintetic sau SINTETIC (pt ca ESTE si sintetic).
*


O fi ... dar nu în hypermarketuri ... cel puțin Mobil 10W40 este semisintetic ... către ce uleiuri 10W40 full sintetice faci tu referire nu se găsesc chiar pe oriunde ... personal nu prea am încredere în uleiurile de pe net sau mici magazine.
OAP
Multumesc pentru sfaturi. Totusi cateva nelamuriri: De ce Elf nu ar fi "de firma"? Daca il cumpar din hipermarket, risc sa il iau contrafacut?
Adrian78
- este recomandat doar de Renault în timp ce alte uleiuri sunt testate și aprobate de mai mulți producători de autovehicule.
- mai nou există un "triunghi amoros" între grupurile Total - ELF - Lubrifin Brașov care spune multe ... sunt vorbe că uleiurile ELF ar fi produse la Brașov ...
Cyrusmddd
Adrian78
De exemplu Elf Exellium 5w40 are foarte multe aprobari: Renault, VW, BMW, MB,GM. Acest ulei este recomandat si de alte marci. Cred ca are printre cele mai multe aprobari.
Daca atatea firme de masini il aproba cum sa nu fie de firma?
Adrian78
Chiar o să mă uit dacă are recomandarea VW, BMW, MB, GM cum spui tu ... eu îmi amintesc că nu prea avea recomandări ... oricum eu cred că nu putem pune ELF în aceiași categorie cu Mobil 1, Castrol, Valvoline sau Aral. Iar ca recomandări ... în afară de Renault eu nu am văzut nici un producător de autovehicule să zică ceva de ELF ... oops ... era să uit de Dacia.
Cyrusmddd
Adrian78
Te rog sa te uiti si apoi continuam discutia biggrin.gif Dar are foarte multe recomandari... tongue.gif
klaus
QUOTE(Adrian78 @ 16 Oct 2007, 10:30)
în afară de Renault eu nu am văzut nici un producător de autovehicule să zică ceva de ELF ... oops ... era să uit de Dacia.
*
Si era sa uiti si de grupul PSA, care recomanda uleiurile Total, care tot Elf is ... Sau ELF e TOTAL, cum vrei sa o iei...
Si as mai avea niste exemple, dar nu vreau sa rapesc bucuria descoperirii lor.
OAP
Multumesc inca o data pentru precizari. O sa iau Elf, cel mai probabil sintetic (si raman pe asta). I-am sunat la service (IATSA Campina) mi-au spus ca ei nu au si mi-au spus sa vine eu cu el tongue.gif asa ca o sa merg sa il cumpar.

LE: Gata, am facut revizia. Am pus Elf Excelium lxd 5w40. Pe larg am postat la topicul cu revizia de 20 000.
crising
Din ce am citit pe aici vad ca s-a discutat in general de marci de uleiuri consacrate, unele mai bune ca altele, care mai scumpe, care mai ieftine. Zilele acestea am auzit pe cineva discutand despre Metabond si cautand dupa site-ul lor am vazut ca au de la uleiuri ful sintetice pana la diferiti aditivi si tratamente. Produsele cica ar fi nemtesti. Daca a folosit cineva uleiuri metabond sau are mai multe informatii despre ele sa ne impartasesca si noua parerile sale.
zegetin1
am avut in al meu Havoline 5w30 energy saving,i-am pus Havoline 5w30 super lgo,ambele sintetice..merge bine.as vrea sa-mi spuneti si mie ce tip de ulei sa folosesc pentru schimbul la cutie?
Aaa,..ar mai fi ceva:de ce uneori nu-mi intra bine in marsarier?
YRX
Pentru cutie, Elf TRJ 75w80 (asta recomanda Renault pentru cutiile J). Sau daca vrei sa experimentezi altele sa respecte 75W80 API GL5.
OAP
QUOTE(Adrian78 @ 16 Oct 2007, 10:30)
Chiar o să mă uit dacă are recomandarea VW, BMW, MB, GM cum spui tu ... eu îmi amintesc că nu prea avea recomandări ... oricum eu cred că nu putem pune ELF în aceiași categorie cu Mobil 1, Castrol, Valvoline sau Aral. Iar ca recomandări ... în afară de Renault eu nu am văzut nici un producător de autovehicule să zică ceva de ELF ... oops ... era să uit de Dacia.
*


Eu am gasit urmatoarele recomandari:

Elf EXCELLIUM LDX 5W-40

Ulei de motor de inalta performanta avand la baza "Elf Syntetic Technology".
Este recomandat pentru lubrifierea motoarelor, atat a celor pe benzina, cat si a celor diesel.
Este proiectat special pentru a asigura protectie maxima si
intervale prelungite de schimbare a uleiului.

Performante/Aprobari

* ACEA A3 / B3 / B4 - 98
* API SJ / CF
* DAIMLER-BENZ
* MB 229.3
* VW 502 00 / 505 00
* BMW LongLife
* PORSCHE
* RENAULT


Cyrusmddd
QUOTE(OAP @ 17 Oct 2007, 17:43)
Eu am gasit urmatoarele recomandari:
Elf EXCELLIUM LDX 5W-40

Ceea ce ziceam si eu mai sus smile.gif E aprobat de multi
*


Adrian78
Stimați colegi ... din păcate nu am apucat să mă uit pe un bidon ... dar nu asta e neapărat principala chestie. Dacă vreți să vă (auto)convingeți că ELF este un ulei bun ... mult spor. Eu v-am spus părerea mea din proprie experiență ... 6.000 km exclusiv București au "distrus" un ELF 5W40 ... asta prin comparație cu un Mobil 5W40 pe care îl am acum și după 3.500 km tot exclusiv București se comportă la fel ca în prima zi ... adică motor sensibil mai silențios, fără zgomote aiurea la pornire și parcă o ușoară elasticitate mai mare a motorului ... o să vă anunț cum se comportă și în continuare.
AdrianMC
Cred ca este o fina diferenta intre "a corespunde unor specificatii" si "acest ulei este recomandat de ...".
De ex RAVENOL Vollsynthetisches Diesel Ol VDL 5W-40 corespunde urmatoarelor specificatii: API CF; ACEA B3-98; B4-02; VW 505 00; BMW Longlife 98; MB 229.3, Porsche; Opel GM-LL-B-025 (copy&paste de pe un site).
Nu sunt sigur daca acest ulei este recomandat de Porsche si BMW ...
adryano
sall tre sa schimb si eu uleiul si ma gandesc la un Elf 5W30 sau 10W40 , ce cheie se potriveste la baia de ulei tot ca si la daciile vechi acea cheie patrata??
Mihai R
da, tot patrata ca la alea vechi, doar ca am impresia ca difera dimensiunea.

iti pot spune sigur ca e cat patratul clantei de la usa (cel care uneste clantele intre ele).

m-am chinuit putin sa fac rost de unu pe dimensiunea aia, ca cel din dotare nu intra nici sa-l bati.
adryano
oki ms fain cadavre- ca sa stiu sa fac rost din timp oricum si pt filtru de ulei tre sa fac rost ca vad ca ii mai mic in diametru ca cel de la masina veche. Apropo cat ulei incape in motor 3,4L cu tot cu ce intra in filtru??
einstein1984
QUOTE(AdrianMC @ 18 Oct 2007, 15:10)
Cred ca este o fina diferenta intre "a corespunde unor specificatii" si "acest ulei este recomandat de ...".
De ex RAVENOL Vollsynthetisches Diesel Ol VDL 5W-40 corespunde urmatoarelor specificatii: API CF; ACEA B3-98; B4-02; VW 505 00; BMW Longlife 98; MB 229.3, Porsche; Opel GM-LL-B-025 (copy&paste de pe un site).
Nu sunt sigur daca acest ulei este recomandat de Porsche si BMW ...
*


Mda, recomnadarea aia insemna ca producatorul de ulei a dat o spaga la producatorul de masini.
Vrei sa afli un secret? Uleiul "recomandat" de producatorul auto are darul de a reduce consumul de carburant si emisiile poulante (sau sa aiba intervale luuungi intre schimburi), insa nu e excelent in a proteja motorul, caci producatorul are tot interesul ca masina aia sa nu functioneze 20 de ani, ci numai suficient cat sa iasa din garantie. Alegerea uleiului e un compromis, si producatorii il fac in directia aceasta. Utilizatorii poate il fac in cealalta.
De aceea uleiurile "recomandate" sunt mai putin vascoase decat uleiurile pentru masini cu kilometri multi....
cristi.r
Hai, bre ainstaine, chiar asa ?
Adica sa fi fost doar un miraj clio-ul ala de 1.4 cu 220k km facuti doar cu "ulei recomandat" ? De care o fi ala, parca elf, ca sofeurul nu facea revizii decat la dealer si aia ii dadeau toate consumabilele. Era masina de firma, alerga toata ziulica. Sau alalalt cu solenza, tot de firma, la care am vazut eu programarea la receptie: "revizie 200k km". De acord cu tine la faza cu spaga, desi stim cu totii cat de nationalisti sunt francezii, insa de aici si pana la teoria conspiratiei (aia cu iesitul din garantie), cred ca mai e destul de mult, totusi.
Iar cu ultima fraza m-ai inmultit cu zero !!! Detaliaza, te rog !
SUPERCAR
QUOTE(Adrian78 @ 18 Oct 2007, 10:53)
Stimați colegi ... din păcate nu am apucat să mă uit pe un bidon ... dar nu asta e neapărat principala chestie. Dacă vreți să vă (auto)convingeți că ELF este un ulei bun ... mult spor. Eu v-am spus părerea mea din proprie experiență ... 6.000 km exclusiv București au "distrus" un ELF 5W40 ... asta prin comparație cu un Mobil 5W40 pe care îl am acum și după 3.500 km tot exclusiv București se comportă la fel ca în prima zi ... adică motor sensibil mai silențios, fără zgomote aiurea la pornire și parcă o ușoară elasticitate mai mare a motorului ... o să vă anunț cum se comportă și în continuare.
*


Mobil 1 de care ai pus tot 5W-40 sau 0W-40 ?
Adrian78
cristi.r
Contează și cum merge nu numai că funcționează pur și simplu ...

SUPERCAR
Mobil Synt S 5W40 ... vezi că am mai discutat ceva pe aici despre 0W40 vs. 5W50 și cred eu că mai bun (regim min. de temperatură pentru noi și preț) ar fi al 2-lea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.