aditoi2002
15 Nov 2008, 22:52
[quote=bogdan_90,13 Nov 2008, 13:53]
acelasi tip de ulei
ce ulei..... ULVEX?????
Eu am folosit mobil1 5w40... super bun si rezisten....
acum sunt pe 0w40 mobil1.....Mi-a scazut consumul la benzina cu 1 litru .... in oras......adica de la 8,4 acum sunt la 7,4.... iar in afara am 6,5 cu viteze si de 150 km/h.
bobo77
15 Nov 2008, 23:09
Hai ma ca astea-s povesti mi-a scazut consumul de la uleiul x sau y,in cel mai fericit caz motorul merge mai rotund si mai silentios, parerea mea...
bogdan_90
17 Nov 2008, 10:41
[quote=aditoi2002,15 Nov 2008, 23:52]
[quote=bogdan_90,13 Nov 2008, 13:53]
acelasi tip de ulei
ce ulei..... ULVEX?????
Eu am folosit mobil1 5w40... super bun si rezisten....
acum sunt pe 0w40 mobil1.....Mi-a scazut consumul la benzina cu 1 litru .... in oras......adica de la 8,4 acum sunt la 7,4.... iar in afara am 6,5 cu viteze si de 150 km/h.
[/quote]
elf evolution sxr 5w40.
Andy_ACS
17 Nov 2008, 11:02
QUOTE(bogdan_90 @ 13 Nov 2008, 13:53)
eu nu inteleg de ce de la o vreme se inegreste uleiul asa repede. acelasi tip de ulei abia la 7000-8000 km s-a inegrit acum 2 schimburi. in prezent acelasi tip de ulei dupa 3000 km de la schimb e pacura. de ce? s-a uzat motorul mai rau?
Nu e vorba de uzura, e vorba de resturile de ulei ramase de la schimb la schimb (ca nu poti sa il scurgi pe tot). La inceput era mai putina 'mizerie' in motor, cu timpul s-a acumulat, astfel ca uleiul are ce 'spala', deoarece uleiurile pe langa proprietati de ungere mai au si proprietati de detergent sau antioxidant. Eu zic sa nu iti faci probleme din cauza asta.
Si un alt sfat ar fi ca fiecare sa ne hotaram la un ulei pe care sa il folosim, nu sa tot sarim de la 0w40 la 10w40 la 5w40 la 5w30 etc.
Bafta!
vijelie
17 Nov 2008, 11:21
QUOTE(Andy_ACS @ 17 Nov 2008, 11:02)
...Si un alt sfat ar fi ca fiecare sa ne hotaram la un ulei pe care sa il folosim, nu sa tot sarim de la 0w40 la 10w40 la 5w40 la 5w30 etc...
Producatorul nu impune asta. De ce am face-o?
Andy_ACS
17 Nov 2008, 11:36
Producatorul nu impune nici sa schimbi mai devreme de 20.000 km, de ce ai face-o?
P.S. nici eu nu IMPUN, am dat un sfat. explicatia e legata de faptul ca nu e bine sa combini tipuri diferite de ulei si de faptul ca la schimb nu poti scurge complet uleiul vechi. Asa ca vor ramane reziduuri car se vor combina cu uleiul proaspa. Si e mai bine sa fie resturi din acelasi tip de ulei. Eu schimbam haotic la berlina veche, si din cauza asta aparea ceva spuma, la dsn am folosit numai elf 10w40, la lgn numai castrol 5w40.
Bafta!
vijelie
17 Nov 2008, 11:42
Fals, in anumite conditii intervalul se injumatateste, citeste cartea masinii
Daca ma iei cu comparatii dintre un motor conceptie 1960 si unul conceptie 1990, e clar...
Eu as avea grija sa il schimb mai des, nu neaparat sa ma cunun cu o anumita marca.
bogdan_90
17 Nov 2008, 18:30
QUOTE(Andy_ACS @ 17 Nov 2008, 12:02)
Nu e vorba de uzura, e vorba de resturile de ulei ramase de la schimb la schimb (ca nu poti sa il scurgi pe tot). La inceput era mai putina 'mizerie' in motor, cu timpul s-a acumulat, astfel ca uleiul are ce 'spala', deoarece uleiurile pe langa proprietati de ungere mai au si proprietati de detergent sau antioxidant. Eu zic sa nu iti faci probleme din cauza asta.
Si un alt sfat ar fi ca fiecare sa ne hotaram la un ulei pe care sa il folosim, nu sa tot sarim de la 0w40 la 10w40 la 5w40 la 5w30 etc.
Bafta!
cineva spunea ca daca se inegreste mai repede uleiul motorul este destul de uzat. am avut grija sa schimb uleiul numai la 10.000 niciodata la 15k filtru de ulei la fel , insa am urcato des in ture schimbat viteze la peste 5500, m-am gandit ca poate usor usor incepe sa-si dea duhul. de tras trage bine ca la tinere nu am probleme.
Andy_ACS
17 Nov 2008, 18:34
Nu, uleiul care se face negru nu e semn de uzura al motorului. Daca nivelul scade intre schimburi, daca e nevoie sa completezi ulei, atunci ar fi o problema (ori il 'mananca' = motor uzat, ori pierde pe undeva).
La primele 1-2-3 schimburi se innegreste mai greu, ti-am zis de ce. Dupa asta nu inseamna ca motorul e uzat. Depinde si de ulei, de calitatea lui, sa nu fie contrafacut.
Bafta!
bogdan_90
17 Nov 2008, 18:38
am bagat numai elf era ambalat in franta , cum am luat din asta de la brasov gata se inegreste prea repede. aia de la magazin a zis ca uleiul e acelasi , ma gandeam sa nu fie de la ulei.
djasu82
17 Nov 2008, 19:15
bogdane si cat crezi ca te mai tine motoruldaca tot ai dai in gura 5500 de ture ? Ia sa rulezi mai ponderat vi observa schimbarea. Pacatul e altu din cate stiu cum era si la dacia prin diuza de respiratie a gazelor de carter pe acolo apar si condensuri ... transfomadu-se in stropi de apa amestecati cu uleiul rezulta... ce vedeti mai tot timpul.
bogdan_90
17 Nov 2008, 19:28
QUOTE(djasu82 @ 17 Nov 2008, 20:15)
bogdane si cat crezi ca te mai tine motoruldaca tot ai dai in gura 5500 de ture ? Ia sa rulezi mai ponderat vi observa schimbarea. Pacatul e altu din cate stiu cum era si la dacia prin diuza de respiratie a gazelor de carter pe acolo apar si condensuri ... transfomadu-se in stropi de apa amestecati cu uleiul rezulta... ce vedeti mai tot timpul.
problema sta asa masina cand a intrat pe mana mea avea 30.000 km acum are in prezent 54.000 . primii 15 hai sa zic 20.000 km i-am dat cox rau de tot imi placea ,acum dupa ce am capatat putinica experienta am invatat sa ma port frumos cu masina. da imi e sa nu fie prea tarziu.
aladin79
18 Nov 2008, 19:24
QUOTE(bogdan_90 @ 17 Nov 2008, 18:30)
insa am urcato des in ture schimbat viteze la peste 5500,
saraca masina....si mie mie frica sa trec peste 4000
nu te doare ''inima'' de cum urla saracul motor?
ursamajor
18 Nov 2008, 19:31
QUOTE(aladin79 @ 18 Nov 2008, 20:24)
si mie mie frica sa trec peste 4000
De ce, i se-apleacă? Totuși, motoarele pe benzină de Logan nu-s ca alea de Dacie 1300. Iubesc sensibil mai mult turațiile ceva mai înalte.
aladin79
18 Nov 2008, 19:36
nu zic ca i se apleaca..dar totusi...
am mers cu 4000+ dar la drum intins si constant..
dar sa schimbi la peste 3000-3500 inseamna ca faci intreceri..ca altfel nu-i vad rostul
oricum fiecare face cevrea cu masina(banii) lui
QUOTE(aladin79 @ 18 Nov 2008, 19:36)
am mers cu 4000+ dar la drum intins si constant..
dar sa schimbi la peste 3000-3500 inseamna ca faci intreceri..ca altfel nu-i vad rostul
Pai cam acolo trebuie schimbat. Pe la 3000 - 3500.
Daca ar fi mai insonorizat un pic motorul pe logan nu ar deranja acest lucru.
IRONICK
18 Nov 2008, 22:28
Nu te mai deranjeaza nici la 4000, dar asta este alta mancare de peste.
aditoi2002
19 Nov 2008, 21:07
Nu va mai ganditi la turatii...... Daca motorul este intretinut.. cu ulei bun..schimbat la timp... antigel schimbat la timp... si "operatiile" astea facute bine.... nu sunt probleme...
Credeti ca loganurile vandute in afara ... unde exista autostrazi.... nu merg constant cu mai mult de 4500 de rotatii/min..????
La 4500 abia ai 145-maxim 150 ... viteza de bun simt in alte parti...(acolo unde nu sunt si radare).
Sa fim seriosi.... Doar pentru asta e facut un motor... Sa fuga....
Eu am mers cu loganul meu blana pitesti - bucuresti... 170 - 175 km/h... la 5000 si chiar aproape 6000 de turatii.....
Nu a zis nimic... .....Inca mai functioneaza.... chiar la prima cheie...
19 Nov 2008, 21:09:
Uitasem ceva.... Toti caii putere sunt pe la 5500 de rotatii ... De ce nu i-as scoate pe toti din grajd? Nu vreau sa imbatraneasca acolo....
mobil 1 5w30 de care sunt foarte multumit de el
Corbu'
19 Nov 2008, 21:41
Nu stiu daca sunt paranoia sau nu dar am schimbat marca de ulei si NU se mai aude tacanitul "de diesel" specific motoarelor Renault pe benzina la cald (cine nu a auzit inca sa nu se sperie, o sa auda tacanitul la un moment dat).
Inainte cu marca de ulei X 5W40 cand motorul era cald bine tacanea un pic, apasam ambreajul si zgomotul disparea (clasic deja). Am trecut pe ulei Y 0W40 si pana acum zgomotul este muuult diminuat, indraznesc sa spun chiar absent. E vre-o legatura intre ulei si zgomot, imi scapa mie ceva ?
Mai este totusi un catch, fix cand s-a trecut de la marca X la Y am pus si o instalatie GPL, am mers deja cu ea 10.000 KM, oare asta o fi avut ceva influenta asupra tacanitului ....... incerc sa elucidez "misterul" si nu stiu de unde sa apuc.
Total gresit,nu are de a face uleiul din motor cu zgomotul de la cutie sau ma rog ambreiaj
bogdan_90
19 Nov 2008, 22:02
ce ulei castrol 5w40 merge la benzina? ce am vazut eu prin magazine scriau ca sunt pentru diesel.
aditoi2002
19 Nov 2008, 22:57
QUOTE(Corbu' @ 19 Nov 2008, 21:41)
Nu stiu daca sunt paranoia sau nu dar am schimbat marca de ulei si
NU se mai aude tacanitul "de diesel" specific motoarelor Renault pe benzina la cald (cine nu a auzit inca sa nu se sperie, o sa auda tacanitul la un moment dat).
am pus si o instalatie GPL, am mers deja cu ea 10.000 KM
Banuiesc ca stiai ca Loganurile echipate cu GPL din fabrica mai au unele mici lucruri schimbate la chiulasa ?????
AI mers 10 000 km.... mai mergi inca ....40 000 ...si gata .....altul...
Excelent...
Corbu'
19 Nov 2008, 23:11
Yeah right, de maine ma apuc strans bani pentru altul. In caz ca nu ai observat ce am scris, am constatat o imbunatatire/ reducere a zgomotului deci rau nu ii face....
aditoi2002
20 Nov 2008, 01:00
Nu are nici o legatura zmototul de care zici tu ce ceea ce scriam eu.... dar ma rog... tu cunosti mai bine problema decat mine care am asamblat cateva motoare
QUOTE(bogdan_90 @ 19 Nov 2008, 23:02)
ce ulei castrol 5w40 merge la benzina? ce am vazut eu prin magazine scriau ca sunt pentru diesel.
Castrol Magnatec 5W-40 C3
bogdan_90
20 Nov 2008, 14:23
QUOTE(daniel_p @ 20 Nov 2008, 11:45)
Castrol Magnatec 5W-40 C3
multumesc o sa caut din asta.
aditoi2002
20 Nov 2008, 23:58
Sa ai si ceva bani la tine......cand pleci sa cauti....
juristul2000
21 Nov 2008, 13:10
Acum am Mobil 1 5W40 dar la revizie vreau sa bag Castrol 10W60.Pareri?
O sa bag inainte sa dau drumu la ulei si o solutie de spalat motoru de la 2+2 sau altceva daca gasesc
N-are rost. ...W40 e suficient. Poate daca vrei sa faci o tura prin Sahara.....altfel arunci banii degeaba.
La fel si cu 0W.... pentru Romania nu are rost. E suficient 5W sau chiar 10W aici in Crisana.
Arunca o privire si pe
graficele astea
juristul2000
21 Nov 2008, 15:11
Poate ca ajunge w40 da suna mai fain w60, nu?Da altcumva daca te intreaba cineva ce ulei bagi in Logan java script:emoticon(':ad sub masa:')
smilie
Interesante grafice dar sunt curios de cine sunt facut adica de cineva care chiar a studiat aceste caracteristici la diferite temperaturi sau de cineva care are talent in paint si se plictisea.Oricum merci mult
Oricum raman pe ideea de castrol chiar daca nu 10w60 macar 10w40-50 daca face castrolu asa ceva
Uite aici inca cativa talentati la desen! Daca vrei mai gasesc
Daca vrei preturi mai bune (cel putin la Castrol) incearca la
astiaLE: Nu te lua dupa lista de preturi ca nu e la zi....
juristul2000
21 Nov 2008, 18:40
Gic avem frate loco depozit care la preturi bate tot pana la Debrecen si inapoi dar multumesc de link
aditoi2002
22 Nov 2008, 14:14
QUOTE(GIC @ 21 Nov 2008, 14:06)
N-are rost. ...W40 e suficient. Poate daca vrei sa faci o tura prin Sahara.....altfel arunci banii degeaba.
La fel si cu 0W.... pentru Romania nu are rost. E suficient 5W sau chiar 10W aici in Crisana.
Arunca o privire si pe
graficele asteaEsti tare. Si sunt bune si graficele... Un sfat bun pentru toti care citesc si nu au avut tangenta cu uleiurile de motor.
Pentru Romania este de ajuns 10 W 40 sau 5 w 40...
Ce am mai "citit" si eu despre uleiuri....si ce teste s-au mai facut pe acolo pe unde am lucrat:
- 0 W 40 ... la -25 grd... ajunge in rampa... dupa cca...30-45 secunde....
- 5 W 40 .... ..............................................................0,9 - 1,2 minute
-10 W 40................................................................... fumezi lejer o "tigarie".... vb cuiva.
Repet la -25 de grd. C.... Nu pot posta graficele... Sorry.
djasu82
22 Nov 2008, 15:24
stai linistit ca ajunge mult mai repede in rampa ... si pe verificate mai ales daca folosesti ulei castrol magnatec care are si propietati de a sta ca un magnet pe metal pentru o ungere si mai bunamai ales pe timp rece.
5w.. e bun pentru cei care stau in zone de munte depresiuni nu am vazut in bucuresti sau mai stiu eu in zona de campie ca temperatura sa scada sub 20 de grade.
Cum spuitu ar trebuie atunci cand porneste motorul sa frece fier pe fier si dupa 1 minut sa apara si ungerea
Tot ai spus ca ai montat motoare sau ca te-ai laudat ma mir ca nu ai observat cat de repede urca motorul in rampa daca ai fi invartit de volanta chiar si la temperaturi foarte joase.
aditoi2002
22 Nov 2008, 15:55
QUOTE(djasu82 @ 22 Nov 2008, 15:24)
Cum spuitu ar trebuie atunci cand porneste motorul sa frece fier pe fier si dupa 1 minut sa apara si ungerea
Tot ai spus ca ai montat motoare sau ca te-ai laudat ma mir ca nu ai observat cat de repede urca motorul in rampa daca ai fi invartit de volanta chiar si la temperaturi foarte joase.
Eu doar spun ...putin din experienta... putin din ce am studiat ....
ma crezi .....bine....nu ..... nu ma supar.
Daca vrei mai cauta in documentatiile de specialitate si ai sa vezi daca am sau nu dreptate...sau macar compara ce am spus eu cu un tabel asemanator.
In ceea ce priveste testul practic ..pentru inregistrarea unor date ca cele despre care vorbeam ...sunt urmate niste proceduri... specifice...destul de complexe... urmate de validarea datelor si "interpretarea" acelor rezultate de o echipa... niciodata de un singur om. Ca in echipa aia..e unu mai citit si cu mai multi neuroni..pe care-i mai si foloseste.... este cu totul altceva.
... Ce observi tu atunci cand "invarti de volanta" este cu totul altceva.... Poate imi si explici ce observi..... si cum observi... Ar fi ceva interesant....
Fier pe fier cum spui tu... acolo sunt doua materiale diferite. Antifrictiune se numeste.... Asta impreuna cu pelicula de ulei prelungesc viata motorului... Sa nu mai amintesc de tratamentele.... cilindrilor....
De ce se uzeaza un motor tutusi? chiar si atunci cand folosesti un ulei chiar si din acela de care spui tu?
ursamajor
22 Nov 2008, 19:46
QUOTE(aditoi2002 @ 22 Nov 2008, 16:55)
De ce se uzeaza un motor tutusi? chiar si atunci cand folosesti un ulei chiar si din acela de care spui tu?
Poți să pui și mama uleiurilor, că tot n-ajungi la condițiile ideale de frecare ZERO. De-aia se uzează (totuși) motoarele, dacă ții seama și de condițiile infernale de lucru ale motoarelor. Tehnologiile, materialele, tratamentele și uleiurile mai bune doar fac ca uzura să apară mai târziu decât generațiile anterioare de motoare.
juristul2000
22 Nov 2008, 20:10
De aceea vreau sa pun eu 10w60 ca daca tot o ia motoru in bot la rece sa-l scap de luatu in bot la cald
eXtenSion
23 Nov 2008, 15:58
QUOTE(bogdan_90 @ 25 Aug 2008, 12:56)
deci si 10w40 si 5w30 sunt bune amandoua . prima cifra inainte de w reprezinta vascozitatea uleiului la frig. cu cat cifra aia e mai mica cu atat se pastreaza vascozitatea la temperaturi mai mici . cealalta dupa w reprezinta vascozitatea uleiului la cald. cu cat e mai mare cu atat uleiul isi pastreaza vascozitatea la cald. nivelul uleiului trebuie sa fie undeva intre cele 2 semne sa nu depaseasca nici max nici min. acum nu stiu daca ai masurat cum trebuie, masina trebuie sa stea pe plan drept si motorul sa fie rece cand masori uleiul pe joja.
E adevarata chestia asta? Eu stiam ca 0Wx e mai putin vascos la temp mici decat 10Wx.. Cum e?
QUOTE(juristul2000 @ 21 Nov 2008, 18:40)
Gic avem frate loco depozit care la preturi bate tot pana la Debrecen si inapoi dar multumesc de link
Mai da niste detalii, nu tine numai pentru tine!
juristul2000
24 Nov 2008, 13:04
Borsului in curte la Proges
depozit de uleiuri
zanzie
20 Dec 2008, 11:28
Am luat un ulei Elf Competition ST 10W 40.
M-a costat 23 RON litrul.
Stie careva cu ce cheie se desface surubul de la baia de ulei?
Off topic:
cheia e patrat de 8 mm.
zanzie
27 Dec 2008, 17:39
daniel_p; Multumesc de informatie!
Am cumparat cheia patrat de 8mm cu 8 RON si am schimbat uleiul.
oviss2006
5 Jan 2009, 22:54
care e mai bun?ulei sintetic sau semisintetic?
Cumparat in supermarket in Franta 7 litri ulei Mobil 1 5W40 cu 51,70 EUR, fabricat prin Belgia. La astia nu am gasit in bidoane de 1 litru, asa ca a trebuit sa iau la bidoane de 5+2 litri.
Peste cateva zile mi-a parut rau de "investitia" facuta in Mobil One: in alt supermarket puteai cumpara 7 litri de Castrol Magnatec 5W40 la fel full sintetic cu 36 EUR
, adica la jumatate de pret fata de cat costa in RO. Nu stiu cum va fi cu Mobil 1, dar cu Castrol ma intelesesem bine.
bogdan_90
6 Jan 2009, 13:49
m-am sucit, m-am invartit si am ramas la concluzia ca ajunge elf pentru cazan.
mobil 1 5w30
6 Jan 2009, 16:29:
full sintetic
Salut,
azi am schimbat uleiul, si filtrul de ulei
am pus Castrol Magnatec 5W40 A3/B4
mi-am luat si cheie de 8mm pe care am strambat-o! au strans in draci baietii de la Dacia Service surubul de la ulei!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.