Pai ar fi fost utile mai multe detalii. De exemplu, daca da semne ca vine benzine dar nu se aprinde, sau daca nu functioneaza deloc aprinderea.
Eu as zice asa:
1. scoate furtunul de benzina de la carburator si invarte motorul cu mana (de elice, scoasa din viteza) si vezi daca vine benzina.
2. verifica daca ai scanteie pe bujii (sa nu fie bobina de inductie dusa, platine, etc).
2'. Verifica capacul delcou sa nu fie crapat si sa fure curent si daca mai are carbunii buni.
3. Daca zici ca ai umblat la plutitor, vezi daca e reglat bine nivelul (stiu ca se masura cu un creion din acela de lemn hexagonal HB, se punea intre corpul carburator si plutitor si trebuia sa treaca printre ele usor). Vezi daca inchide bine cuiul pontou (altfel se ineaca si nu porneste).
4.verifica sa nu fie sparta pompa de spritz.
5. verifica sa nu ai infundat jiglerul de relanti.
6.Am avut o data demult o problema ca nimeni nu-i dadea de cap si problema era clapeta aceea care da drumul la aer si benzina in camera de ardere (clapeta prinsa pe axul cu cablul de acceleratie) nu inchidea bine si masina se ineca si mergea ca naiba. (asta se inatampla mai rar).
In mod normal motorul se porneste fara sa apesi acceleratia deloc. Asta daca totul e reglat corect.
Daca simti ca s-a inecat tine mai mult pe demaror, tot fara sa accelerezi pana da semne ca vrea sa porneasca si apoi ii dai spritzuri usor usor.
Ti-am zis si eu cele de mai sus din amintiri, asa ca daca am zis vreo prostie nu ma injura...