Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: incarcare baterie...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
B-12-WRW
sal... de curand mi-am pus niste muzica pe daciutza mea... iar acum am mari probleme cu bateria... chiar daca merg fara muzica pornita, tot degeaba... opresc motoru... nu mai pleaca la cheie, a fost pusa pe redresor, a tinut 2 zile si a murit iar. am schimbat releu de la alternator, si alternatoru, dar indicatoru de curent tot nu urca de pe rosu... ce sa fac? vreau sa incarce bine, pt k nu fac drumuri f. lungi si am nevoie sa incarce bine de tot. multumesc
C a t a l i n
Citește aici: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6362&hl=

Și deasemnea caută pe forum, mai sunt ceva topicuri cu aceeași problemă.
mihai0070
Pai da mai multe detalii ... ce alternator ai pus ????? si cat consuma muzica ...
$$ilvviu
De cand ai bateria? Te-ai mai uitat la nivelul electrolitului?
Fa un test de consum al curentului cu motorul oprit.
B-12-WRW
bateria are 2 luni.... nivelul electrolitului l-am verificat, e ok. muzica consuma ceva, ar trebui sa-i pun un condesator dar acum nu am banii necesari, e vorba de un subw mac audio icefire 225 si 4 boxe amplficate din 2 statii. am luat chiar curent direct de la baterie pt excitatie, sa testez alternatoru... cand ii bag cablu e simtitor la turatia motorului, dar acu de la indicator nu pleaca de pe rosu... si nu se incarca bateria mai deloc, adica merg cu ea, opresc motoru si nu invarte. ramane sa iau un aparat de masura, sa pun bateria pe redresor si apoi sa vad cum sta treaba cu tensiunile. motor oprit, pornit-turat, si consumatori... apoi sa incerc sa reglez releu... voi ce ma sfatuiti? multumesc
mihai0070
Si acum la nova mea sta pe minus rosu ... dar pe aparatul de masura incarca ok ... deci verifica tensiunile la borna si numai asa poti fi sigur ... sau poate ca ai o masa imperfecta sau ai atins ceva cand ti-ai montat linia audio...(apropo ce faci cu atata muzica pe dacia 1300 ????? ceva mai mic nu se putea blush.gif ) aprca alternatorul de 1300 este de 36A ... pune unul de minim 50 A
$$ilvviu
Ai idee cati watti consuma discoteca?
Twister
Pune alt alternator, nu exista alta cale. Cu tot cu pierderile, tot ai acolo 400W RMS, iar bietul alternator de Dacie e la limita.
Indubitabil, alt alternator, mai capabil, de la o masina straina.
ionutctn
@twister
Mai de acord cu tine si bravo ca ai facut mutarea asta.
O alta varianta ar fi sa pui la alternatorul de dacie o fulie cu un diametru mai mic (de ex. Oltcit). Numarul de rotatii va fi mai mare la aceeasi turatie de ralanti (sa zicem 800 de ture ale motorului). Este un calcul simplu: lungimea cercului este mai mica si avand aceeasi distanta de parcurs (cureaua) automat face mai multe rotatii.
B-12-WRW
merci mult de tot.... atunci o sa incep sa caut pe la dezmembrari un alternator mai capabil... asta dupa ce verific instalatia electrica in prealabil...smile.gif muzica consuma km 400-450 RMS... probabil ca eu am simtit ca nu incarca nici cu muzica oprita din cauza faptului ca era prea descarcata si km sugea tot din alternator, dar insuficient... am mers cu ea numai seara, asta implica si alti consumatori destul de mari, faruri, proiectoare, etc. Deci un alternator de minim 50 A ar fi suficient?
n3m0
Pai 50A are ala de pe Dacie.. 04.gif
mihai0070
QUOTE(n3m0 @ 8 Mar 2007, 20:28)
Pai 50A are ala de pe Dacie.. 04.gif
*




Te rog frumoas ... dacia 1300 are alternator de 36A ... la fel ca ai 1310 ... nu stiu din ce aa au inceput sa bage alternatoare de 50 A ... cert este ca pe o dacie berlina din 93 am vazut tot de 36 A ...probabil dupa '95 au inceput cu alternatoare de 50 A
n3m0
QUOTE(mihai0070 @ 9 Mar 2007, 07:43)
Te rog frumoas ... dacia 1300 are alternator de 36A ... la fel ca ai 1310 ... nu stiu din ce aa au inceput sa bage alternatoare de 50 A ... cert este ca pe o dacie berlina din 93 am vazut tot de 36 A ...probabil dupa '95 au inceput cu alternatoare de 50 A
*



Posibil, nu te contrazic. Eu de exemplu am alternator de 50A si vreau unul mai puternic.
mihai0070
Si eu am tot de 50 A ... si normal ca as vrea unul mai mare ... mai ales ca mai am si mici probleme ... nu stiu daca merge unul de DSN care are vre-o 80 A parca (nu stiu modul ce actionare ma refer la curea )
randomm
Eu am alternator normal de Dacie de 36A. Acum, cu instalatia pusa la punct, nu am nici cea mai mica problema cu el. Imi sta incarcarea cum trebuie cu foarte multi consumatori (Am facut teste cu: faza lunga, adica 4 becuri aprinse, aeroterma din bord, aeroterma suplimetara, HU Sony GT410U cu 4 dif-uri, dat la 3/4 din volum, la 2000 RPM imi sta incarcarea cum trebuie). Inca nu am conectat proiectoarele sa vad cum se va comporta cu ele, dar cred ca va fi OK. Nu stiu daca e chiar asa radical schimbata situatia daca pui o statie si un woofer pe masina. Eu zic sa verifici tot circuitul de incarcare inainte de a te apuca sa cumperi alt alternator.
AAlpine1
QUOTE(B-12-WRW @ 7 Mar 2007, 17:19)
sal... de curand mi-am pus niste muzica pe daciutza mea... iar acum am mari probleme cu bateria... chiar daca merg fara muzica pornita, tot degeaba... opresc motoru... nu mai pleaca la cheie, a fost pusa pe redresor, a tinut 2 zile si a murit iar. am schimbat releu de la alternator, si alternatoru, dar indicatoru de curent tot nu urca de pe rosu... ce sa fac? vreau sa incarce bine, pt k nu fac drumuri f. lungi si am nevoie sa incarce bine de tot. multumesc
*



1 ce baterie ai (marca si model A?? )
2 daca scoti firul de alimentare care alimenteaza muzica de pe baterie si mergi cu masina tot nu mai porneste masini dupa ce o opresti si martorul de pe bord nu arata ca incarca alternatorul bateria ?
Shumy
salut si eu am o problema asemanatoare dar la mine sunt farurile.daca aprind farurile nu imi mai incarca .ce trebuie sa fac?
iulian.bisty
Shuny la tine problema este releul el sa lucreze intre 13,7 - 14,3 indiferent daca sunt aprinse sau nu farurile .poti verifica cu un voltmetru
mihai0070
Problema asta este si la mine si releul merge ok ... incarca maxim 14.2 fix si cu consumatori incarca cam 13.8 ... dar daca sunt aprinse farurile ... acul ajunge in stanga jos ...
iulian.bisty
ai releu mecanic?
mihai0070
nu electronic ... si este nou ... tot de la releu sa fie blink.gif
Shumy
nu are cum sa fie releul la mine am avut releu mecani , l-am schimbat cu unul electric si tot nu merge am luat alt releu de pe alta masina si acolo lucra iar la mine nu sad.gif
iulian.bisty
verifica alternatorul astfel:scoate firul de excitatie de pe alternator( verde ) si pune din acel loc pana in baterie un fir apoi pune un voltmetru pe baterie si vezi daca incarca cca 17 V (dar nu accelrezi prea mult ) daca este asa alternatorul e OK. mai este varianta ca sa ai alternator prea slab ca putere 21A ( 300W )
bygy007
fratilor nu va mai luati dupa indicatorul din bord indica defectuos eu nu il bag in seama il tin de decor din constructie el este facut cu precizie foarte mica (o sirma de nichelina bobinata pe un bimetal ) este influentat de caderea de tensiune + contact +baterie in functie de cit de frig sau cald este etc

pentru a verifica incarcarea se ia un multimetru (de preferinta digital )si se masoara tensiunea pe baterie care trebuie sa fie in limita (recomandata) 13,8-14,2 limita maxima admisa 14,4 cu si fara consumatori


pentru mai multe detalii


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=103488
Shumy
eu daca merg cu farurile aprinse si opresc motorul nu mai porneste sau porneste greu iar daca merg cu farurile stinse nu are nici o treaba porneste rapid
mumulacke
Am si eu o problema oarecum asemanatoare:Luni seara dupa ceva drumuri prin oras o opres,ma intalnesc cu un prieten ne hotaram sa bem o bere in masina,o pornesc porneste la prima cheie.Acuma problema a aparut miercuri dimineata cand am vrut sa o pornesc si nu avea putere sa invarta(mentionez ca mari nu a fost pornita deloc).Are cineva idee de la ce ar fi,am pus apartul de masura pe bornele baterie si arata 14,ceva cu motorul la relantiu fara consumatori.Am releu electronic pe ea cu fir de referinta la baterie.
PS: problema cu pornitul se repeta cam la interval de o luna/o luna jumate.
vsebas
Daca bateria este veche, atunci este posibil sa fie la sfarsit de viata. Poate ai si ceva consumatori care "mananca" peste noapte ceva si poate apoi ai facut drumuri prea scurte ca sa fi incarcat bateria 100%.
LUXOR
S-ar putea să nu fie de vină bateria. Ciocănește ușor electromotorul, poate vreo perie nu face contact corespunzător. La vechea 1300 berlină, într-o situatie asemănătoare, am schimbat periile, după care totul a revenit la normal.
mumulacke
bateria are cam 2 ani numai si am incercat si cu alta baterie si tot asa face....dupa un timp moare pur si simplu....si in intervalul acela de o luna fac cel putin 2-3 drumuri mai lungi in afara orasului.O sa incerc si varianta cu perile colectoare,desi cand are curent bateria invarte bine si o ia imediat.
bygy007
vad nu aveti rabdare sa cititi toate informatiile din acel topic despre probleme pe incarcare


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.