productie
7 Mar 2007, 18:03
Nici nu prea stiu cum sa-mi descriu problema. Cert este ca am fost la citiva mecanici si au ridicat din umeri. Sa incep cu inceputul. Masina este Dacia 1310 an 1986. Am schimbat: platina , am reglat-o cu lera (0.4), capac delco, condensator. Oricum problema era si inainte. La 60-70 km/h, daca vreau sa fac o depasire si trebe sa acelerez mai tare masina parca se ineaca, da rateuri...nu stiu cum sa zic...si va dati seama ce senzatie ai cind vrei sa faci o depasire si pe la jumatatea operatiei masina nu numai ca nu te ajuta ,dar te si lasa balta. Am uitat sa zic: Daca accelerez treptat ajunge pina la viteza maxima 85 km/h.Va rog mult de tot daca a mai patit cineva asemenea fenomen (ca altfel nu-i pot spune), va rog ajutor. Scuze daca nu am fost coerent.Multumesc mult.
tatabobu
7 Mar 2007, 18:07
Verifica nivelul in CNC, s-ar putea sa fie prea mic.
EUROPE_
7 Mar 2007, 20:50
sobolan
8 Mar 2007, 17:18
verifica nivelu cnc.....verifica jicloru ala "cioc de papagal" sa sprituie jet(ca la seringa)....jetul tre sa fie constant si perpendicular pe difuzor...regleaza bine jicorul de aer....regleaza avansul din delco.....vezi sa nu ai probleme cu arcurile de la contragreutati din delco.....in ultima instanta sa nu cumva sa fie si vreo supapa care nu inchide bine.......tot ce tre sa faci e sa pui alt delco pe masina(iei de la un prieten un delco de proba) si daca nici asa inclin spre o supapa sau doua supape care nu inchid bine......
ilikecheese
8 Mar 2007, 17:49
Trepidatii mari ale masinii ai? Este posibil sa mearga in 3. Cand merge in 3 nu treci de 80. Zic si eu...
productie
8 Mar 2007, 20:52
Daca e sa mearga in 3 , nu ar trebui sa se manifeste asa tot timpul? Si mai am o intrebare: Treaba cu supapa este grava? Acum ca ma gandesc mai bine parca imi bat un pic tachetii. Are vre o legatura? Multumesc.
sobolan
8 Mar 2007, 21:12
daca culbutorii fac zgomot inseamna ca distanta dintre coada supapei si culbutor e mare....e bine asa.....daca erau stransi era mai rau ca nu se inchidea supapa bine.....trebuie verificat la fiecare in parte sa nu cumva sa fie cativa stransi (si daca e asa e mai nasol ca nu au inchis supapele bine ).....daca ai supape care nu inchid tre sa dai jos chiulasa....la ralanti merge bine? consuma mult ? trage bine in sarcina in treptele inferioare(adica 1 ,2 ) ?
productie
8 Mar 2007, 21:48
la relanti eOK , iar consumul este normal. Parca de tras nu trage cum ar trebui!
sobolan
8 Mar 2007, 22:22
daca trage ok in sarcina atunci nu e de la supape.....dai si tu un demaraj mai la 3000rpm cu 1 si 2 si vezi cum merge.....cred ca la tine sunt mai multe adunate...dar nu cred ca e de la supape....incearca sa iei un delco ptr proba de la cineva....zii cum merge in sarcina si vedem noi ce are.....
Aprindere + reglaj carburator eventual pompa benzina = varza !!
Parerea mea
sobolan
8 Mar 2007, 22:46
mda....poate sa fie si de la pompa de benzina...uzura la tija aia care este antrenata de axa si calca pe axa cu came sau supapele de adm / ref de la pompa de benz....se scoate pompa si se verifica vizual uzura tijei....
mihai0070
9 Mar 2007, 08:36
QUOTE(sobolan @ 8 Mar 2007, 23:22)
daca trage ok in sarcina atunci nu e de la supape.....dai si tu un demaraj mai la 3000rpm cu 1 si 2 si vezi cum merge.....cred ca la tine sunt mai multe adunate...dar nu cred ca e de la supape....incearca sa iei un delco ptr proba de la cineva....zii cum merge in sarcina si vedem noi ce are.....
ce sa inteleg de aici ... ca daca mergi cu a 2 a la 1500 ~2000 rpm si o calci brusc ... si motorul meu accelereaza ca o racheta ... de te baga in scaun (i-am dat dimineata pana la 4000 ca ma inghesuia un microbuzist) inseamna ca nu am probleme la supape ???? mergeam pe GPL ...
sobolan
9 Mar 2007, 10:14
QUOTE(mihai0070 @ 9 Mar 2007, 08:36)
ce sa inteleg de aici ... ca daca mergi cu a 2 a la 1500 ~2000 rpm si o calci brusc ... si motorul meu accelereaza ca o racheta ... de te baga in scaun (i-am dat dimineata pana la 4000 ca ma inghesuia un microbuzist) inseamna ca nu am probleme la supape ???? mergeam pe GPL ...
ce tre sa inteleg?
tre sa inteleg ca mergeai tu pe gpl si dadeai talpa la greu?ai probleme la supape ?sau asa crezi tu ?
PS:nu am zis de accelerare brusca....am zis sa verifice cum trage in sarcina(nu mai explic e e si asta) si schimbare de treapta la 3000 min-1.....am intrebat cata benzina consuma(daca se incadreaza sau nu) ca sa-mi fac o idee si ,daca pot,sa-l ajut....
problema asta am avut-o si io da vad ca s-a rezolvat de la sine
la 60 in treapta a 4 parca mergea in 3 asa parca nu tragea vreo 2-3 secunde daca aveam pedala de aceleratie la blana dupa care isi dadea drumu oricum cred ca esti din reglajul carburatorul! io cand ma suparam si imi facea asa la 60-70 ii dadeam a 3 si facem depasirea si nu se mai intrerupea
$$ilvviu
10 Mar 2007, 09:50
Stiu pe cineva care avea simtome asemanatoare. S-a dus pe la o gramada de mecanici care nu i-au dat de cap. Pana la urma s-a dovedit a fi o garnitura a unei supape.
Nu am desfacut niciodata supapele, nu stiu ce e pe acolo, dar cred ca sunt niste inele de bronz....
sobolan
10 Mar 2007, 11:18
QUOTE(ssilvviu @ 10 Mar 2007, 09:50)
. Pana la urma s-a dovedit a fi o garnitura a unei supape.
Nu am desfacut niciodata supapele, nu stiu ce e pe acolo, dar cred ca sunt niste inele de bronz....
1.supapa nu are garnitura(are un simering sus la coada la modelele mai noi ptr a preveni ajungerea uleiului in capul pistonului atunci cand se uzeaza ghidul si nu are legatura cu subiectul)....supapa "inchide" pe un scaun din otel special
2.inelele alea nu-s de bronz....alea sunt scaunele supapelor.....
PS:la mine facea exact ca vyper.....carburatorul era.....l-am curatat cu solutie in care a stat vreo 4 ore apoi l-am suflat si treaba e ok......atentie si la jiclorul cu bila din cnc ...si ala da simptome asemanatoare.....
productie
10 Mar 2007, 18:00
I-am dat 1-2 la turatii mari (parca atunci cind i-am dat a 2-a mi s-a parut ca fluiera putin rotile....HA HA HA
) dar merge OK . Cum imi dau seama daca e tija de pompa de benzina uzata? Si inca ceva - jiglorul ala cu bila din carburator -cum imi dau seama ca este dus? Mersi.
productie
10 Mar 2007, 18:05
A... si treaba cu schimbul delcoului nu am putut-o verifica deocamdata. Nu prea am de la cine. Colegii si-au cam schimbat masinile (binenteles in de-astea nou 2003-2005) . Tare mi-as dori si eu sa o schimb cu una relativ noua..... sa nu mai am probleme.
sobolan
10 Mar 2007, 18:53
QUOTE(productie @ 10 Mar 2007, 18:00)
I-am dat 1-2 la turatii mari (parca atunci cind i-am dat a 2-a mi s-a parut ca fluiera putin rotile....HA HA HA
) dar merge OK . Cum imi dau seama daca e tija de pompa de benzina uzata? Si inca ceva - jiglorul ala cu bila din carburator -cum imi dau seama ca este dus? Mersi.
deci: daca mere bine in turati in trepte inferioare ,fara se intrerupa , e bine....nu ai probleme cu supapele....tija de la pompa de benz o verifici asa:dai pompa jos(e prinsa in 2 suruburi pe bloc) dupa ce ai dat-o jos de pe bloc te uiti atent la tija aia pe partea de sus :ai sa vezi luciu metalic.....suprafata aia tre sa fie cat mai plana sa nu fie tocita ,eventual pui vernierul de la subler peste ea si te uiti inspre lumina sa vezi fanta(daca are) ....daca are nu prea e bine...din cauza uzurii mari acolo(acolo o antreneaza axa cu came) tija aia face cursa mai mica si implicit scade debitul pompei....se vede la depasirile tale ,probabil.....jigleru cu bila din carb. se verifica asa....il scoti de-acolo si il bagi in gura
....apoi inspiri si expiri....totul e ca aerul sa circule intr-un singur sens(neaparat intr-un singur sens)daca merge si sa sufli si sa tragi prin el nu e bine....atentie ca jicloru ala are o gaura mica tare in lateral....astup-o cu degetu.....
ps: cu delcoul am patit-o eu.....i-am schimbat si platoul si tot degeaba....cica de la arcurile alea doua se tragea beleaua...am luat unul sh de dacia 1300 de la remat si gata..cica ar avea o alta curba pe grafic(nu stiu exact) dar merge de rupe pe motorul de 1400cm3...atentie ptr. cine vrea sa faca asa sa stie neaparat cum functioneaza un delc si sa stie sa-l probeze ca altfe plangi dupa bani.....
Verifica traseul benzinei din rezervor la pompa (se acumuleaza mizerie mai ales pe furtunul de tur dintre rezervor si conducta), dar in prealabil verifici debitul pompei de benzina. Pentru asta ai nevoie de un bidon de plastic de doi L in care pui benzina (asta va fi pe post de "rezervor") si un alt bidon de 1/2 L in care bagi furtunul ce intra in carburator.
Pornesti masina (si daca pompa merge bine) trebuie sa bage benzina fara intreruperi si la debit maxim.
sobolan
10 Mar 2007, 19:09
QUOTE(n3m0 @ 10 Mar 2007, 19:03)
Pornesti masina (si daca pompa merge bine) trebuie sa bage benzina fara intreruperi si la debit maxim.
cum iti dai seama de debit ?
ce intelegi prin a:"trebuie sa bage benzina fara intreruperi " ????
ptr productie: verifica sa nu ai returul infundat : scoti furtunul ala subtire ,care intra in pompa, de la teava....pui pompa de umflat pe teava si dai la pompa
...
Pai benzina trebuie sa vina pe furtunul care duce in carburator in mod constant, nu cu "pauze", in reprize.
sobolan
10 Mar 2007, 19:14
in reprize constante...corect....
de debit nu-ti dai seama decat cu debimetru conectat(sau manometru cu ac vazusem pe la servis).....la o adica poate sa aiba duse pastilele alea din pompa de benz. si tija sa nu aibe nimic....
Astazi am rezolvat o problema asemanatoare cu a initiatorului acestui topic. Am schimbat trei pompe de benzina dintre care una noua nouta dar simtomele au persistat.
Rezolvare: Am golit rezervorul, l-am dat jos si surpriza - furtunul de TUR care face legatura intre rezervor si conducta era infundat, dar nu de tot iar pompa saraca tragea si ea cat putea pe gaurica ce ramase libera. Masina mergea asa numai la turatii mici, dar in sarcina si turatii peste 2000 dadea in nas si uneori se oprea.
Dupa ce am desfundat furtunul cu pricina totul a revenit la normal.
Ce am zis mai sus poate fi un punct de referinta in verificari la partea de alimentare !!
Cruiser
11 Mar 2007, 00:57
ma bag si eu in discutie... acelasi fenomen l-am avut si eu pana zilele astea la 1300 a mea. dupa ce am verificat la mecanic tot ce tinea de alimentare (traseu de la rezervor la pompa, cum ziceti voi) dar si reglajele la carburator... persista.
si alaltaieri am avut o idee "geniala". am schimbat setul de bujii, pe care il am pus pe motor de cand am schimbat setul - in iulie anul trecut, si mergeau excelent... sau nu chiar. Erau BOSCH
anyways, am pus niste banale SINTEROAME. si incredibil - nu mai am intreruperi deloc in sarcina.
Curios - relantiul imi mergea ca ceasul inainte, cu Bosch-urile, si nu intrerupea logic, de fiecare data cand ma asteptam. ci numai cand imi era lumea mai draga, o clipita doar, si apoi o lua mai departe. incepuse sa faca si in a 2-a, subtil doar, mai pronuntat in a treia, la 40 accelerare brusca, si in a patra, cand reluam de sub 50... ba chiar si cand plecam cu motorul mai rece un pic de pe loc.
oricum, ideea era: incearca un set nou de bujii, daca epuizezi toate variantele... cine stie?
Aceasi problema (simptome) le-am avut si eu cu vechea berlina 1310 din '95, acum vreo 2 ani
Timp de o luna de zile, s-au invartit mecanicii in jurul ei (cozii) am schimbat o serie de chestii inutile, tot asa facea masina - ghici care era cauza:
sita rezervorului de benzina era sparta, de aici toate necazurile, asa ca dupa ce mi-au schimbat rezervorul s-a rezolvat si problema, a mers ca unsa..
QUOTE(Cruiser @ 10 Mar 2007, 23:57)
... si mergeau excelent... sau nu chiar. Erau BOSCH
anyways, am pus niste banale SINTEROAME. si incredibil - nu mai am intreruperi deloc in sarcina.
Pai problema nu era ca bujiile erau Bosh sau Sinterom ci tipul lor, adica reci sau calde, in functie de motor..
Parerea mea !
productie
11 Mar 2007, 18:07
Fratilor... cred ca nu ma intelege-ti. Masina mea merge bine la relanti , 1,2 ...80 km/h. Dupa aceea incep problemele. Ieri am facut un test. Pornit , lasat la relati sa creasca temp. la apa 80C. OK .Dupa eceea am acelerat brusc. Turatia a crescut pina pe la 4000-5000 usor , fara nici o problema. Bun. Ma urc in masina, 1-3500 ture ; 2 -3500 ture ;3-4000 ture. Ei cind i-am dat a 4-a si am ajuns pe la 80-90 km/h a inceput sa faca figuri. Acceleram, incercind sa prind 100 km/h...ea facea figuri. Lasam putin acceleratia...parca isi revenea pt. un timp , dar cind acceleram din nou...iarasi facea figuri. Cam asa se comporta tot timpul. Mai exect de atit nu vo pot descrie. Oricum miercuri" intra niste fonduri UE la buget " si am sa schimb bujiile. Le am pe ea de aproximativ un an si jumatate- SIMTEROAME. Multumesc de sugestie(idee).La asta chiar ca nu m-am gindit.Daca face iar figuri trebe sa incerc sa schimb corpul pompei de benzina ( pt. ca am unul nou).
$$ilvviu
11 Mar 2007, 18:15
mmmmm ia mareste putin nivelul in cnc....
Psyche
15 Mar 2007, 17:03
ceva foarte asemanator am patit si eu recent
s-au dovedit a fi mai multe probleme....a trebuit rectificata chiulasa, rectificate supapele si daca tot eram acolo, am schimbat si segmentii. normal si uleiul si filtrul de ulei.
acum pare a trage incredibil de bine, dar fiind in rodaj nu am putut sa ii dau jar.
imi pare rau ca nu mi-am permis si set motor nou, dar asta e.
verifica aprinderea si vezi daca nu iti trage mazga din rezervor...eventual spala carburatorul....dar daca e cum zici tu, nu cred
bygy007
16 Mar 2007, 00:09
QUOTE(productie @ 11 Mar 2007, 19:07)
Fratilor... cred ca nu ma intelege-ti. Masina mea merge bine la relanti , 1,2 ...80 km/h. Dupa aceea incep problemele. Ieri am facut un test. Pornit , lasat la relati sa creasca temp. la apa 80C. OK .Dupa eceea am acelerat brusc. Turatia a crescut pina pe la 4000-5000 usor , fara nici o problema. Bun. Ma urc in masina, 1-3500 ture ; 2 -3500 ture ;3-4000 ture. Ei cind i-am dat a 4-a si am ajuns pe la 80-90 km/h a inceput sa faca figuri. Acceleram, incercind sa prind 100 km/h...ea facea figuri. Lasam putin acceleratia...parca isi revenea pt. un timp , dar cind acceleram din nou...iarasi facea figuri. Cam asa se comporta tot timpul. Mai exect de atit nu vo pot descrie. Oricum miercuri" intra niste fonduri UE la buget " si am sa schimb bujiile. Le am pe ea de aproximativ un an si jumatate- SIMTEROAME. Multumesc de sugestie(idee).La asta chiar ca nu m-am gindit.Daca face iar figuri trebe sa incerc sa schimb corpul pompei de benzina ( pt. ca am unul nou).
incearca sa schimbi si condesatorul de la delco este osibil sa aiba capacitate mai mica decit trebuie
mihai0070
16 Mar 2007, 08:18
QUOTE(bygy007 @ 16 Mar 2007, 01:09)
incearca sa schimbi si condesatorul de la delco este osibil sa aiba capacitate mai mica decit trebuie
Am auzit persoane care merg cu 2 condensatori ... poate merge si la tine ... (doar o idee)...
diaconuliviu
16 Mar 2007, 09:09
2 condensatoare merg bine cind:
a. unul e "uscat" iar celalalt bun, in parametri;
b. ambele sint partial uscate, insumind acei 0,22uF.
Daca ai un C bun, de 0,22uF (0,2-0,25uF, in practica), trebuie sa mearga bine.
productie
19 Mar 2007, 19:06
Condensatorul este OK (cred ..)pt. ca l-am montat recent , odata cu platina.Si eu am crezut ca asta este motivul , de aceea l-am schimbat(nou). S-ar putea sa nu fie OK din fabricatie?
Oricum prin oras nu prea mai imi face figuri. Sunt tare curios cind voi iesi afara . Mersi !
productie
28 Mar 2007, 09:01
Am rezolvat problema: In pompa de benzina aveam "namol si nisip".Am marit putin nivelul in CNC, am reglat tachetii si uite asa am cistigat aproape 10 cp. Va multumesc toturor pt. sfaturi.
mihai0070
28 Mar 2007, 11:12
Si cum ai ajuns la concluzia ca ai castigat 10 cai
productie
29 Mar 2007, 06:53
Prietene ,vorbeam metaforic. Adica din caii aia putini care ii are Dacia,mai punem la socoteala si o alimentare deficitara... iti dai seama in ce stare era masina mea? Prin urmare am curatat tot ce se poate pe la alimentare .... masina merge mult mai bine ca inainte sa apara problema descrisa la inceputul topicului.Oricum la o dacie clasica (fara modificari substantiale ) nu prea poti sa-ti dai seama de citi cai are ( + sau - 3-5 cai). Sper ca mai inteles.
Oricum problema s-a rezolvat - moderatorii pot sa inchida topicul.Multumesc toturor pt. sfaturi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.