Merced
17 Mar 2013, 16:25
Cel putin cursa asta, cei de la RBR au demonstrat ca sunt lejer peste toti ceilalti cand vine vorba de calificari cu supersoftu-rile pe masina. Nu au demonstrat insa un ritm de cursa competitiv, precum Raikonen. Cheia anul asta pare a fi relatia dintre monopost si pneuri. M-a surprins o jumatate de cursa Sutil si parea ca are sanse sa se indrepte spre un podium, dar cand a pus supersoft-urile, in loc s-o ia in sus, a luat-o in jos. Se poate pune asta si pe temperatura scazuta deja la acea ora, dar ramane de vazut.
Oricum Force India cu ambii piloti peste cei de la McLaren, si asta trebuie sa dea de gandit. O mare dezamagire pentru mine astazi au fost cei de la Sauber. Daca Gutierez are circumstante atenuante, tinand cont ca era prima sa cursa si pana la urma a fost primul dintre debutanti, faptul ca Hulkenberg, care a ratat la mustata prezenta in Q3 n-a putut lua startul mi-a lasat un gust amar. Chiar mi se pare cel mai bun pilot dintre cei prezenti in echipele de pluton, si mi se pare ca are calitati si peste cativa de pe la echipele mari.
Si la coada plutonului s-a vazut cumva valoarea, Bianchi facand legea printre cei patru codasi, fapt care ma face sa cred ca la anu' il vom vedea ceva mai sus.
Si daca nu va confirma nici anul asta Grosjean, nu m-as mira ca Davide Valsecchi, locul intai in GP2 anul trecut(chiar am prins vreo doua curse senzationale transmise pe Digisport ale omului) sa treaca langa Kimi.
centurion
17 Mar 2013, 20:14
Super Kimi. Plus ca este o placere sa vad castigand (legendara) echipa Lotus.
gabize
17 Mar 2013, 20:32
Doar ca "legendara" nu mai e legendara. Au preluat doar un nume legendar.
(repetitia e voita
)
dan22y
18 Mar 2013, 14:15
Ma bag azi sa revad cursa, căci ieri nu am apucat. Bravo Kimi.
Merced
18 Mar 2013, 14:56
Mai degraba e apropiata de "legendara" echipa Renault, decat de Lotus. Prin 2011 au fost vreo doua Lotus-uri parca, si GP si Team Lotus.
bucatzel
18 Mar 2013, 15:13
QUOTE(Merced @ 17 Mar 2013, 16:25)
Si la coada plutonului s-a vazut cumva valoarea, Bianchi facand legea printre cei patru codasi, fapt care ma face sa cred ca la anu' il vom vedea ceva mai sus.
Nu m-ar mira sa-l incalzeasca baietii pentru Ferrari, in locul lui Massa.
Eu unul sper pentru Kimi la cat mai multe repetari ale ispravii de ieri, dar daca Ferrari n-au mai inceput sezonul cu stangul, nu m-ar mira sa fie asta sezonul lor.
AndreiMR
18 Mar 2013, 15:26
Desi e foarte devreme, mi-ar placea la nebunie o lupta stransa pentru titlu intre Kimi, Alonso si Vettel. Pe Hamilton nu il vad luptandu-se la titlu cu masina de anul asta...si-a asumat un mare risc mergand la Mercedes, probabil ca spera sa faca acolo ce a facut Schumacher la Ferrari in anii 90. Oricum, a fost o cursa destul de interesanta... si eu personal m-am bucurat sa il vad pe finlandez castigator, sper sa aiba cat mai multe sezonul asta. Mi-a placut si Massa, fata de cum a inceput anul trecut, acum pare mai motivat si mai increzator, pentru ca nu cred ca de talent duce el lipsa.
Merced
18 Mar 2013, 15:36
Ti-o fi placut tie, dar lui sigur nu i-a placut, cand l-au bagat fortat la schimbul de pneuri, ca sa se dumireasca echipa care-s uzurile si sa stie ce sa faca cu Alonso.
Bianchi la Ferrari de la anu', ma cam indoiesc. Mai degraba Hulkenberg la Ferrari, daca face si anul asta un sezon bun(sa-l ajute si masina aia), si eventual Bianchi sa mai poposeasca si pe la o echipa de jumatea clasamentului. Sper sa nu se piarda pe drum, precum alti tineri cu talent.
Hamilton a riscat schimband echipa. Insa daca ne uitam la sesiunile de teste si la prima cursa cred ca a facut o alegere buna. S-a clasat mai bine decat Button. Daca cei de la Mercedes imbunatatesc masina este posibil ca pe parcursul acestui sezon sa ridice pretentii la titlu.
Merced
18 Mar 2013, 17:09
La titlu n-as baga mana in foc, mai ales anul asta, dar la anu' Brawn tre sa repete povestea din 2009, ca altfel cred ca in 2015 nu-l mai vedem p-acolo.
Dar Mercedes peste McLaren, anul asta, cu siguranta! Button ce o sa mai miste, dar mie Perez mi se pare cam umflat cu pompa.
gabize
18 Mar 2013, 18:21
Doar dupa o singura cursa nu se poate da un pronostic. Toate echipele testeaza inca monoposturile si le aduc inca modificari. Se poate intampla foarte usor ca echipe care n-au facut mai nimic pe circuitul australian sa revina spectaculos dupa 3-4-5 etape.
Merced
18 Mar 2013, 19:33
De acord, insa cel putin la Melbourne McLaren a prezentat cu incredere atat timpi de calificare, cat si ritm de cursa, care sa concureze lejer cu plutonul de mijloc.
Sper pentru binele lui Jenson ca vor avea un reviriment, ca el mi-e simpatic, Perez nu prea...
AndreiMR
18 Mar 2013, 20:28
Eu nu m-as baza pe o evolutie slaba a celor de la Mclaren...cel putin nu deocamdata. Au fost totusi niste conditii mai atipice, ba ploaie, ba frig...Sa mai treaca niste curse si vom vedea, dar tinand cont ca schimbari de regulament nu au fost, iar anul trecut au avut o masina destul de competitiva, nu cred ca au stagnat. Mai ales ca Button e un pilot cu experienta, care stie sa dezvolte o masina. Perez e deocamdata tanar, si parerea mea e ca ocupa un scaun prea mare pentru el...
Mercedes au facut progrese, ca si performante cel putin, ramane de vazut cu fiabilitatea cum vor sta, ca anul trecut aia a fost o problema destul de mare la ei. Schumi a pierdut niste puncte cu problemele tehnice...nu doar cu iesirile in decor
centurion
18 Mar 2013, 20:39
QUOTE(gabizegrean @ 17 Mar 2013, 21:32)
Doar ca "legendara" nu mai e legendara. Au preluat doar un nume legendar.
(repetitia e voita
)
QUOTE(Merced @ 18 Mar 2013, 15:56)
Mai degraba e apropiata de "legendara" echipa Renault, decat de Lotus. Prin 2011 au fost vreo doua Lotus-uri parca, si GP si Team Lotus.
Pe site-ul oficial Lotus
http://www.lotuscars.com/gb/racing/f1echipa de Formula 1 apare ca fiind cea oficiala, recunoscuta de producator.
Mai mult, "Formula One was once again reunited with the works Lotus team and, racing in the iconic black and gold livery of the 1970s, Kimi Räikkönen – 2007 world champion and himself a bit of a throwback to the 1970s – alongside Romain Grosjean, set about restoring Lotus to the front of the grid..."
Merced
18 Mar 2013, 20:47
Tehnic vorbind, Gerard Lopez, cofonador Genii, a preluat de la Renault echipa lor de uzina. Cum a transformat-o in Lotus GP, nu stiu.
Lotus ca brand de masini de strada parca-s sub tutela Proton, si poate ca au facut un parteneriat cu astia, in ideea ca, ei folosesc numele, si cu ocazia asta primesc ceva promovare pentru automobilele din oferta. Habar n-am. Cert este vechiul
Lotus, cu multa istorie in spate a disparut prin 1994.
Mai exact, uite ce am gasit:
QUOTE
Team Lotus' participation in Formula One ended at the end of the 1994 season.
The Lotus name returned to Formula One for the 2010 season, when a new Malaysian team called Lotus Racing, using the Lotus name on licence from Group Lotus, was awarded an entry. The new team was unrelated to the previous incarnation of Team Lotus when it was first founded, although it was funded by a Malaysian Consortium including Proton (the owner of Lotus Cars). After a dispute between the two parties (Lotus Racing and Proton), Group Lotus, with agreement from their parent company Proton, terminated the licence for future seasons as a result of what it called "flagrant and persistent breaches of the licence by the team". Lotus Racing then announced that they had acquired Team Lotus Ventures Ltd, the company led by David Hunt since 1994, during which Team Lotus had stopped competing in Formula One, and with it full ownership of the rights of the Team Lotus brand and heritage. The team confirmed that they would be known as Team Lotus from 2011 onwards.
In December 2010 Group Lotus (Proton) announced the creation of "Lotus Renault GP", the successor to the Renault F1 team, that contested the 2011 season having purchased a title sponsorship deal with the team with the option to buy shares in the future. The team's cars continued to be called "Renaults", up against the Team Lotus cars which were known as "Lotus". For 2012, "Lotus Renault GP" has been rebranded as "Lotus F1 Team" and their cars will be known as "Lotus", whereas the former Team Lotus has been renamed Caterham F1 Team and their cars will be known as "Caterhams".
gabize
18 Mar 2013, 20:55
Pai brand-ul Lotus e original. Altfel, nu puteau sa foloseasca numele si sigla. Insa atat s-a mai pastrat, restul e istorie.
Merced
18 Mar 2013, 21:01
Daca vrei tu sa numesti Renault istorie...
centurion
18 Mar 2013, 21:05
Tot de pe site-ul Lotus :
"In 1994 debts caught up with them and while Lotus continued to race in other categories, their F1 era seemed to be at an end.
Yet in 2010, Group Lotus granted a licence to a Malaysian consortium to compete in Formula One as Lotus Racing. The following year, determined that the Lotus brand be competing on track with its showroom rivals – McLaren and Ferrari – Group Lotus took on the title sponsorship of the Renault team, which had already secured seven world titles from its base in Enstone, Oxfordshire. For 2012 the partnership with shareholders Genii has gone further and the chassis name has changed to ‘Lotus’.
"
Inteleg ca Lotus permite folosirea numelui si a culorilor "vechi", echipa insa nefiind condusa de ei ci de Genii Capital. De aici probabil si continuarea palmaresului acestei echipe. Inclusiv pe site-ul F1, Lotus apare ca si continuarea vechii echipe. Ceea ce nu era cazul pentru Team Lotus.
De acord, nu se mai poate considera ceva "pur", insa macar se incearca o continuare legitima. Si aici ma refer la permisiunea constructorului de a i se folosi numele si culorile.
gabize
18 Mar 2013, 21:14
Pai Renault nu e deja istorie in F1 ?
ssilviu
19 Mar 2013, 16:11
E istorie, prezent și viitor. Doar a câștigat de vreo 3 ani titlul de la constructori ca motorist. Ca in vremurile bune din anii 90. Și anul ăsta sunt șanse mari.
http://www.renault.com/en/passionsport/spo...t-et-la-f1.aspx
R19/16v
22 Mar 2013, 12:31
Fetãl! Fetãl! Fetãl!
A inceput sezonul 2014. Rezultatele calificarilor:
QUOTE
Pos No Driver Team Q1 Q2 Q3 Laps
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:31.699 1:42.890 1:44.231 22
2 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:30.775 1:42.295 1:44.548 20
3 6 Nico Rosberg Mercedes 1:32.564 1:42.264 1:44.595 21
4 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:30.949 1:43.247 1:45.745 19
5 14 Fernando Alonso Ferrari 1:31.388 1:42.805 1:45.819 21
6 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:33.488 1:43.849 1:45.864 21
7 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:33.893 1:43.658 1:46.030 20
8 26 Daniil Kvyat STR-Renault 1:33.777 1:44.331 1:47.368 20
9 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:31.228 1:44.242 1:48.079 21
10 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:31.601 1:43.852 1:48.147 19
11 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:31.396 1:44.437 13
12 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:32.439 1:44.494 13
13 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:31.931 1:44.668 13
14 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:33.673 1:45.655 12
15 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:34.274 1:45.867 13
16 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:34.141 1:47.293 13
17 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 1:34.293 5
18 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:34.794 5
19 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:35.117 7
20 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:35.157 5
21 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:36.993 6
22 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault
Q1 107% Time 1:37.129
gabize
15 Mar 2014, 19:52
Ciudat comportament al monoposturilor. Ciudat și aspectul lor. Dar sunetul motoarelor nu mai e ce-a fost.
Deși îmi era poftă de F1, nimic nu mi-a bucurat ochii azi. Nici măcar ploaia. Aaa, ba da, lipsa lui Vettel din ultima parte a calificărilor. Sunt răutăcios, dar m-am bucurat.
Markos
15 Mar 2014, 19:55
QUOTE(gabize @ 15 Mar 2014, 19:52)
Dar sunetul motoarelor nu mai e ce-a fost.
Pai au ajuns ascuțitori.
gabize
15 Mar 2014, 19:58
Știți ceva streamuri de dolce care să funcționeze?
Accept și pe PM
dan22y
15 Mar 2014, 20:24
Ce nu face omu' pentru un stream bun... si pe PMasii...
Revenind la Rds, Dolce and shit... nu aveau primii drepturi de televizare vreo 2 ani? Sau au si trecut deja 2 sezoane la ei?
DragosP
15 Mar 2014, 20:36
Da gabize:732 pe UPC aka rtl.
gabize
15 Mar 2014, 20:43
Mulțam fain, acolo am văzut dimineață calificările. N-am ce reproșa, imaginea e excepțională, doar că sunetul e distorsionat. Pricep da' nu-nțeleg...
kossak
15 Mar 2014, 20:58
Am cautat dimineata asta stream de Dolce Sport pana am ratat Q1. N-am gasit niciunul care sa mearga fara intreruperi.
Pana la urma am dat de un stream de SkySports, se vede cam nasol dar macar merge.
Pentru abonatii romtelecom am vazut ca exista stream direct la ei pe site. Eu avand RDS, dupa vreo 10 secunde am fost rugat sa ma autentific pentru a continua vzionarea. Misto.
gabize
15 Mar 2014, 21:06
Da, și io numa' cu gâlme am găsit
Markos
15 Mar 2014, 21:43
QUOTE(kossak @ 15 Mar 2014, 20:58)
Pentru abonatii romtelecom am vazut ca exista stream direct la ei pe site.
Păi e logic.
kossak
15 Mar 2014, 22:22
Nu zic ca nu, exact la fel e cu Digi Sport la RDS.
Mi se pare doar aiurea ca dupa cateva secunde sa iti ceara sa te loghezi ca sa te poti uita mai departe. Din cate stiu la RDS nu porneste deloc streamul daca nu esti "de-al lor".
Sincer nici eu nu am fost foarte incantat dupa calificari, Ma asteptam sa se schimbe ierarhia o data cu noile modificari.
Dupa ce am ascultat cateva onboard-uri cu noile motoare am ascultat si un V10 din 2005. Incredibil ce diferenta.
C a t a l i n
15 Mar 2014, 22:24
Mai au să pună GPL.
ali3n_cop
15 Mar 2014, 23:33
QUOTE(C a t a l i n @ 15 Mar 2014, 23:24)
Nu este exclus daca iese Vettel campion din nou.
centurion
15 Mar 2014, 23:49
Nu pot sa cred in ce situatie se afla Lotus. Sunt curios daca vor gasi resursele necesare ca sa termine sezonul asta.
kossak
15 Mar 2014, 23:58
Cica ar fi in urma cu o luna cu dezvoltarile. Prin iarna cica Gerard Lopez ca au rezolvat problemele financiare.
Oricum, din moment ce au fost "nevoiti" sa-l ia pe Maldonado clar nu e asa buna situatia. In plus mai e si plecarea lui Eric Boullier.
Imi pare rau ca au ajuns in situatia asta. Anul trecut Kimi a inceput cu o victorie...
gabize
16 Mar 2014, 09:56
S-a terminat prima cursă a sezonului.
Dezamăgitor. Practic F1 nu mai există. Păcat.
centurion
16 Mar 2014, 10:25
Fastest LAP 2014 : 1.32.478
Fastest LAP 2013 : 1.29.274
Fastest LAP 2010 : 1.28.358
Fastest LAP 2007 : 1.25.235
Deocamdata sunt la inceput aceste motoare 1.6 turbo. Sa mai avem rabdare.
gabize
16 Mar 2014, 11:02
Io nu mă refer doar la motoare (care sună ca niște cotoi în călduri), ci la tot ansamblul mașini-piloți-mecanici-
REGULI.
S-a ales praful de tot.
QUOTE(DragosP @ 15 Mar 2014, 20:36)
Da gabize:732 pe UPC aka rtl.
tot la UPC se poate urmari cursa pe 756 (M1). Conditii excelente
Markos
16 Mar 2014, 16:44
QUOTE
Rusul Danil Kviat (Toro Rosso) a devenit duminică, la 19 ani și 322 de zile, pilotul cel mai tânăr care punctează într-o cursă de Formula 1, după ce a ocupat locul 10 la Marele Premiu al Australiei, doborând astfel recordul de precocitate deținut de germanul Sebastian Vettel, informează formula1.com
centurion
16 Mar 2014, 17:20
QUOTE(gabize @ 16 Mar 2014, 12:02)
Io nu mă refer doar la motoare (care sună ca niște cotoi în călduri), ci la tot ansamblul mașini-piloți-mecanici-
REGULI.
S-a ales praful de tot.
Au fost tribunele pline? Audienta tv a fost mare?
Daca da, nu inteleg cum de s-a ales praful.
Chiar nu conteaza cum suna un motor. Nu de asta ma uit la F1. (Eu de-abia astept sa inceapa in toamna campionatul mondial Formula Electrica. Acolo "nu suna" deloc.) Conteaza cum merge. Este mai greu sa pui la punct un motor turbo comparativ cu un motor atmosferic.
Markos
16 Mar 2014, 17:22
QUOTE(centurion @ 16 Mar 2014, 17:20)
Eu de-abia astept sa inceapa in toamna campionatul mondial Formula Electrica.
Unde se transmite?
gabize
16 Mar 2014, 18:27
QUOTE(centurion @ 16 Mar 2014, 17:20)
Au fost tribunele pline? Audienta tv a fost mare?
Daca da, nu inteleg cum de s-a ales praful.
Atunci vizionare plăcută. Mă bucur că te bucuri încă de F1.
Eu, ce să fac, sunt mai nostalgic, așa... anii '90 și chiar doo mii mi-au rămas pe retină. Și când văd "spectacolul" de azi... Dar e opinia mea.
ssilviu
16 Mar 2014, 18:34
Formula 1 inseamna mult mai mult decat un sunet de motor. Inseamna suspans, strategii, depasiri, CONCURENTA, TEHNOLOGIE, spectacol, intensitate traita, rezultate, asteptari. Sezonul asta cred ca va fi cel mai interesant din ultimele decenii
gabize
16 Mar 2014, 18:41
QUOTE(ssilviu @ 16 Mar 2014, 18:34)
Formula 1 inseamna mult mai mult decat un sunet de motor. Inseamna suspans, strategii, depasiri, CONCURENTA, TEHNOLOGIE, spectacol, intensitate traita, rezultate, asteptari.
Da, dar pe circuit, nu pe strategiile inginerilor de la boxe. Mie nu-mi pare deloc interesantă o strategie de menajare a pneurilor, sau optimizare a carburantului.
F1 a fost spectacol pur: piloți adevărați, mulți cai putere și luptă adevărată. PE CIRCUIT!. Ce a mai rămas din asta?
DragosP
16 Mar 2014, 18:51
Nu știu.
Eu am văzut cursa-n 20 de minute. Maxim.
Am înregistrat-o și am văzut-o cu mâna pe butonul de derulare. Trăiască UPC cu DVR!
gabize
16 Mar 2014, 18:52
I-ai alocat prea mult.
Părerea mea!
DragosP
16 Mar 2014, 18:57
Ultimele 5 minute au fost cele cu ceremonia de premiere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.