Mie mi-a placut. Circul a fost la maxim. au fost praf toti. Prea multe schimbari radicale chiar si pentru f1. anul asta va fi campion un pilot de conjunctura. Mizez pe faptul ca anumite echipe care erau slabe in anii trecuti sa mai scoata capul.
PS: sunetul motoarelor. Priceless! Mai rau ca la LeMans cu Audi!
Anul asta planuiam sa ma duc pentru a nu stiu cata oara pe un circuit sa vad weekendul de F1. Cred ca la cum suna motoarele, anul asta voi zice pas. Imi aduc aminte prima data cand am ajuns pe un circuit de F1 si am auzit un motor de F1. In secunda doi am aruncat totul si am intrat in tribune. Prima data l-am vazut pe Villeneuve intrand intr-un ac de par pe franare si apoi a disparut intr-un zgomot infernal. Ce casti, ce antifoane....
DragosP
16 Mar 2014, 20:00
Da, ca circ a fost mișto.
centurion
16 Mar 2014, 21:53
Ati auzit vreun constructor / vreo echipa care sa nu fie de acord cu noile reguli din F1? Si nu ma refer doar la sezonul asta, ci in ultimii ani.
Cursele sunt mai "cerebrale" acum. Nu se mai merge pe instinct, ci pe calcule. E adevarat. Dar ce sport motorizat a ramas ca in trecut?
Nu inteleg de asemenea cum spuneti ca nu va mai place F1, dar continuati sa va uitati. De ce? Sa fie pasiunea pentru F1 mai mare decat dezamagirea data de desfasurarea curselor sau de lipsa sunetului unui V10 sau V8 atmosferic?
Ricciardo exclus :
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/3/15579.html
gabize
16 Mar 2014, 22:04
Eu mă raportez strict la așteptările mele. După douăzeci și ceva de ani de pasiune, în ultimii ani aceasta începe să pălească.
Și am cunoștințe care au renunțat la această pasiune de câțiva ani. Pur și simplu dezamăgirea a fost mai mare decât plăcerea.
ali3n_cop
16 Mar 2014, 22:48
Si uite asa s-a dus si ultima placere auto-moto...care strategie?...ce tehnologie?..nu prea mai are farmec...
In afara de prima curba in care pilotii de weekend isi fac praf monoposturile cam la fiecare cursa, nu prea mai exista suspans, actiune si placerea de a viziona de la inceput pana la final.
C a t a l i n
17 Mar 2014, 07:29
În goana asta după reducerea costurilor și etalarea strategiilor, ar putea foarte bine să mute F1 de pe circuit pe calculator.
bucatzel
17 Mar 2014, 13:35
Singurul om care o meritat sa fie urmarit cursa asta o fost Bottas. In afara de el, plictiseala pe paine...
Si se pare ca l-au descalificat pe Ricciardo,,,
http://en.espnf1.com/australia/motorsport/story/149695.html
b76bgaarh
17 Mar 2014, 13:52
QUOTE(Solon @ 16 Mar 2014, 19:32)
PS: sunetul motoarelor. Priceless! Mai rau ca la LeMans cu Audi!
cam asa a fost si cand au renunta la turbo. toata lumea a sarit ca nema performanta, nema spectacol etc.
vorba aia, schimbarea cere timp.
ps sunetul facut de haudi si pejos la lemans bate orice benzinara.
b76bgaarh
13 Mar 2015, 15:15
http://www.auto-motor-und-sport.de/primele poxe de la anrenamentele de azi.
Merc sunt in fata rau de tot. 1.4 s fata de locul 3. O sa fie interesant ce se intampla de la locul 3 in jos cu Williams si Ferrari. McLaren jenant. ManorGp nu au softul pentru motoare si Ferrari cere banutii de anul trecut pentru el-sau o parte-si nu vor participa maine la cursa. Sauber s-a facut de mare caca cu 3 piloti sub contract si 2 masini. Sa nu uitam de Rbr care a schimbat deja motorul dupa 50 km. Mai au 4 pentru Ricciardo pentru 2015.
b76bgaarh
16 Mar 2015, 10:52
anul asta am inceput bine. cica honda e fiabile, daca pornesc.
ali3n_cop
18 Mar 2015, 11:13
Regulile actuale ucid spectacolul si competitia. Nu am vazut nici macar un amarat de duel intre Rosberg si "Pussycat"...desi Rosberg era mult mai rapid pe final...deh..reguli de echipa
.
Cei mai fraieri la ora actuala sunt sponsorii....
Ca de obicei, am dormit 85% din timpul cursei.. si chiar nu glumesc
F1 e cel mai bun somnifer si nu are reactii adverse.
gabize
18 Mar 2015, 11:55
QUOTE(gabize @ 16 Mar 2014, 22:04)
Eu mă raportez strict la așteptările mele. După douăzeci și ceva de ani de pasiune, în ultimii ani aceasta începe să pălească.
Și am cunoștințe care au renunțat la această pasiune de câțiva ani. Pur și simplu dezamăgirea a fost mai mare decât plăcerea.
Cam asta spuneam eu anul trecut.
Apoi am renunțat. Nu la spus, ci la urmărit F1.
b76bgaarh
9 Mar 2016, 10:13
meganus_bicorpus
10 Mar 2016, 10:11
cine mai transmite anul acesta F1?
b76bgaarh
10 Mar 2016, 10:18
anu asta e cu dolce, ca aveau si 2016, sau au renuntat?
puiutu
10 Mar 2016, 11:09
Din ce stiu eu, au avut doi ani din 2014, adica anul asta nu mai au.
Deocamdata nu e stie cine transmite anul asta in RO.
mircea_aq
11 Mar 2016, 14:00
Dolce a avut 2014 & 15. Umbla vorba ca ar fi negociat si pentru 2016 prin februarie.
Ma gandesc ca daca ajungeau la o concluzie favorabila aflam si noi pana acum.
Macione
11 Mar 2016, 14:14
Eu am Dolce, si isi fac reclama ca transmit si anul asta.
mircea_aq
11 Mar 2016, 16:19
Pai zi asa !
Ma bucur ca transmite si un post romanesc. Eu unul o sa ma uit pe telekomtv, sper sa si functioneze.
puiutu
16 Mar 2016, 19:54
Doar abonatii RCS & RDS pot accesa prin reteaua de internet transmisiile cu continut sportiv furnizate prin intermediul posturilor tv Digi Sport 1, Digi Sport 2, Digi Sport 3 sau Digi Sport 4.
Pana acum, irelevant. A plouat.
centurion
19 Mar 2016, 08:57
Prima impresie: o porcarie de sistem de calificari care nu cred ca va rezista prea mult.
mircea_aq
19 Mar 2016, 09:10
Hai ca ne-am lamurit. Ferrari au renuntat sa mai iasa cand erau la 0.5s in spate stiind ca nu pot recupera atat. Ulterior Hamilton le-a mai dat 0.3s. E primul GP dar diferenta in calificare pare cel putin la fel de mare ca sezonul trecut.
Honda pare ca poate lupta pentru puncte.
Ce circ cu calificarile. Ferrari au preferat sa nu mai iasa ca sa aiba anvelopele cat mai putin uzate pt cursa. Oricum, nimic nou, au dat-o in bara cu noul sistem. Il face pe cel vechi sa para bestial.
Mercii n-au treaba. Cu restul ne distram si noi.
b76bgaarh
20 Mar 2016, 09:45
Suntem pe drumul cel bun, 15.
Cursa aproape plictisitoare. In afara de accidentul lui Alonso, nimic senzational.
Vettelul a plecat excelent, daca nu era oprirea cursei avea o sansa buna la victorie. Mecanicul de la roata sf trebuie jupuit si dat cu sare. Kimi, ca de obicei, ghinionist.
Mercii isi vad de treaba lor, baga ture si omoara spectacolul. Ham se plangea ca nu poate trece de Verstappen. Frectie, conserva cauciucuri.
Rbr spre final si-a revenit Ricci. Oricum, Newey face minuni si tot reuseste sa impinga monopostul submotorizat mai sus de unde e locul.
Williams, multa galagie pentru nimic. Ca se vad a doua echipa dupa Merc, etc. Azi au avut un ritm jenant. N-ai ce cauta pe locul 2 cu asemenea ritm.
Simpatici pustii de la Torro. Se depasesc, se acroseaza, revin, continua.
Haas, fara sa faca nimic, a iesit pe 6. Sa vedeti marketing acum.
McLaren, ca si in 2015, ritm de alta formula. Nu s-a rezolvat nimic, nici deploymentul, au tot 2 sec/tur. Macar au monpostul beton construit, altfel Alonso nu scapa. La cum arata, altii nu au avut bafta asta, vezi Krosnoff,Moore prin Cart.
Accidentul: vina impartita. Gutierrez a franat prea devreme-chiftea de pilot comparativ cu ceilalti care franeaza muuult mai tarziu-si s-a pus cum trebuie pe mijloc. Alonso, cu flapsul deschis a fost surprins de combinatia apropiere-franare si l-a troznit. Mare noroc a avut. E cam ce a fost anul trecut la Monaco cu Grosjean-Verstappen.
Tomcat
20 Mar 2016, 18:14
Marii campioni sint in marea lor majoritate si modesti.
Hamilton a lipsit de la lectia de modestie.
La sfirsitul calificarilor de simbata, pentru grila de start, a dat un spectacol penibil urcindu-se in masina de SC pentru 200 de metri pe care trebuia sa-i parcurga pana la studioul de interviuri "la cald" si maimutarindu-se pe jumatate iesit pe geamul masinii ca si cum ar fi cistigat cursa. L-au mai surprins si aranjindu-si ochelarii de soare (ochelari de prost gust, dupa parerea mea) in oglinda de plafon. Era soare prea puternic....
Operatorii tv au luat cadre succesive cu el si Vettel, care a ocolit masina respectiva si a mers pe jos discutind cu cei cu care se intersecta...
Sa speram ca vor revizui rapid modul de desfasurare al calificarilor.
CENZURAT se da in stamba. Piticania il apreciaza ca cica vinde bine F1 spre deosebire de Vettel care sta in banca lui. Eu zic ca e cam prea cocalar pt F1. Selfie-uri in Noua Zeelanda, Boss s-a ofticat pe el ca a aparut la prezentari de moda, Puma la fel.
Dpmdv, amandoi pilotii de la Merc imi sunt antipatici. Astept sa se termine era lor ca sa scap de ei. E adevarat ca pentru asta o sa trebuiasca sa suport ca Ham sa ajunga la 4 titluri sau Rosberg la primul. Noroc cu masina, desi ham e mai pilot decat Rosberg.
Tomcat
20 Mar 2016, 18:47
Eu nu sint prea convins ca Mercedes va mai lua titlul anul asta. Motoarele sint foarte aproape, iar "setea" scuderiei este MARE.
Noroc ca a plecat Montezemolo...
La mustata cum sar zice.
Ar fi cazul sa renunte la cockpitul deschis odata.
RBR-ul a prezentat carlinga pt 2017. Daca ii mai trag si o dunga peste capul pilotului in asa fel incat sa protejeze capul in caz de lovire cu un obiect voluminos care cade-roata- e u zic ca e mai misto decat ce au prezentat broscarii.
Setea de victorie nu are nimic de-a face cu profesionalismul. Si am vazut azi ca tehnicienii au dat-o de gard.Pana si Vettel a fost surprins de strategia mercilor. Mai e de lucru. anul trecut cand mercii isi pierdeau capul castiga vettelul. Dar era o chestie rara. Ca sa ii bati pe astia trebuie sa fii impecabil. Si o sa mai dureze.
bucatzel
21 Mar 2016, 21:11
QUOTE(Solon @ 20 Mar 2016, 18:28)
CENZURAT se da in stamba.
Ori inveti sa comunici civilizat, ori iti dau pauza. Da' la cate deraieri ai pe-aici, daca dau pauza aia, o dau cu tot cu arierate. Tot incerc sa fiu finut cu tine, da' cand deja o dai in rasisme si-alte magarii de-astea, ajung la concluzia ca n-am cu cine.
Si asta-l scriu in public, sa nu aud dupa aia ca n-ai fost avertizat.
mircea_aq
22 Mar 2017, 23:07
Ma, si am vrut sa iti zic sa pariezi pe ei.
Deocamdata mai au juma' de secunda pana la Ham.
mircea_aq
24 Mar 2017, 12:22
Eu inca sper. Ferrari are o usoara intarziere fata de ceilalti in ceea ce inseamna gasirea setup-ului ideal al masinii, asa a fost week-end de week-end sezonul trecut, ii prindea FP3 si uneori nici atunci nu erau gata.
Din nefericire Ferrari e in urma si la capitolul vitezei de dezvoltare a masinii in timpul sezonului fata de merci si de rbr, de aceea spuneam ca e important pentru ei sa plece cu dreptul in Australia.
Oricum daca sezonul incepe cu pole si victorie Ham, nu ne raman prea multe de comentat. Ramane doar sa contabilizam numarul victoriilor. Anul trecut au fost 11 din 21 si n-au fost suficiente. Anul asta avem 20 GP in program.
Australia oricum nu e relevant pentru masini. Nu e un circuit rapid si nici nu se sta cu pedala jos. Acel "deployment" de care se vaita toti nu ii afecteaza acum.
Doar cateva reglaje si se pare ca Ham iar ii trosneste pe toti. Era cam de asteptat.
Maine o sa fie foc de paie cu calificarile. In cursa Ham isi vede de ale lui.
centurion
26 Mar 2017, 17:53
VICTORIE !!!!
Fara drept de apel.
QUOTE(Solon @ 27 Feb 2017, 17:44)
Si broscarii alearga sa faca timpi cu ssofturi si rezervor gol.
Niste timpi..praf in ochi.
QUOTE(Solon @ 28 Feb 2017, 18:22)
Anu' asta nu ne uitam la F1. 2 sec azi mercii comparativ cu broscarii.
QUOTE(Solon @ 24 Mar 2017, 20:23)
Maine o sa fie foc de paie cu calificarile. In cursa Ham isi vede de ale lui.
Ce spuneai?
Pai si-a vazut de ale lui. Doar ca a dat de trafic si s-a ales praful. Ziceau toti din timpul testelor ca e greu de depasit.
O singura depasire in toata cursa. E pe drumul bun F1.
Normal, ma bucur pt Vettel, ca pe broscari nu-i am la inima. Sa vedem in China. Acolo e cu linii drepte.
centurion
27 Mar 2017, 08:29
Recordul pe tur al lui Schumacher inca rezista:
Lap
Record
1:24.125
by
Michael Schumacher (2004)
mircea_aq
24 Mar 2018, 12:23
Banuiesc ca vorbesti de recordul in cursa, nu pe turul sec, in calificari.
Anul trecut am avut pole-ul la 1:22.188, anul asta 1:21.164.
Daca anul trecut am mers pe ferrari in cursa, anul asta lucrurile-s mai simple. E pole si va fi victorie lejera Ham. Sigur poate sa ploua inca, se pot intampla multe la start, dar in principiu lucrurile sunt limpezi.
Mai interesanta va fi cursa lui Bottas, care probabil va pleca ultimul, si ne va lamuri cam cat te costa sa schimbi un motor (vom avea penalitati programate de la mai multe echipe in acest sezon) si cat poti recupera in cursa.
In rest, putine surprize, mai mult confirmari.
Q3 2018 vs Q3 2017:
Mercedes -1.0s
Ferrari -0.6s
Red Bull -1.6s
Force India -1.0s
Renault -1.5s
Williams -0.2s
Haas -0.9s
McLaren -1.8s
Toro Rosso +0.1s
Sauber -1.9s
In medie -1s/tur mai bine.
McLaren si Sauber aproape dublu decat media.
Toro Rosso mai slab ca anul trecut, cu alte cuvinte Honda recupereaza ca de obicei, la anul.
Andy_ACS
25 Mar 2018, 08:58
Aia e! Si cu putin noroc de la Safety Car si de la faptul ca Hamilton nu a avut suport de la Bottas, dar si cu o masina competitiva.
La mai mare!
centurion
25 Mar 2018, 09:10
@mircea-aq: Da, ma refeream la recordul pe tur din cursa. Care inca rezista...
VICTORIE !!!!!! (cu alinierea astrelor (adica SC exact cand trebuia))
Forza FERRARI !
Dezamagitor insa rezultatul lui Alfa Romeo Sauber.
Bulan maxim pt. Vettel. Altfel, era un mare loc 3. Mercii aveau niste fete cazute...
Chiar imi pare rau pt. Haas. Mega problema acolo.
Ma bucur pt. McLaren.
ForceIndia: se pare ca anul acesta nu o sa fie chiar ok pt ei.
RBR: tot pe recuperare, pe damage limitation. Aduna de pe jos, nu sunt acolo sus. E clar ca sasiul e smecher, motorul e problema.
Reno: anonimi ca de obicei.
Williams: daca te vinzi mereu pe banii pustilor, nu inseamna ca o idee buna. Pb de aia pleaca si Martini. Si-au facut calculul; cat aduc astia mici e peste ceea ce dadea Martini. Sper sa nu gresesc: masina e chiftea, ca si Lowe tot chiftea e. Mercul cu care a facut el istorie era deja facut cand a venit el.
Sauber: cica masina e de necondus.
Toro: in regim de cursa am vazut ce poate Honda. De fapt si in calificari. Ceea ce ridica un mare semn de intrebare si pt RB care incearca sa vada ce pot cei de la Honda, ca din 2019 nu au motorist.
Oricum e irelevanta cursa de azi. Circuit atipic. Peste 2 saptamani e alta mancare de peste. Sunt linii drepte multe.
Raduchu
25 Mar 2018, 13:20
Ma bucur pentru Alonso
. RBR si McLaren au sasiuri foarte bune, insa motoarele Renault nu sunt in aceeasi liga cu Mercedes si Ferrari, din pacate.
mircea_aq
26 Mar 2018, 10:59
Eu cred ca problema e un pic mai complexa de atat.
McLaren are un sasiu foarte bun ? adica la fel de bun ca RS, care stim ca s-a chinuit sa smulga locul 6 la constructori celor de la Toro Rosso la finalul anului trecut.
Eu stiu ca in ultimii 3 ani s-au cladit niste mituri si ma bucur ca avem ocazia sa vedem cat din ele e adevar si cat e wishful thinking.
#1. McLaren are un sasiu de top 3, dar Honda ii trage la fund.
Cei mai buni timpi din cursa aici :
https://i.imgur.com/Fvoof0W.jpgCu exceptia Haas si chiar a RBR (Ricciardo a mers pe o strategie alternativa ceea ce i-a permis sa fie mai rapid pe ultima parte) timpii sunt graitori pentru pecking order, iar McLaren e in banca cu RS, undeva in pluton.
#2. Motorul Honda e strangulat de integrarea pe care a gandit-o McLaren si de-acolo problemele de fiabilitate si lipsa de putere. Uite ca le-a luat 15 tururi din noul sezon pana ce ireparabilul sa se produca din nou. Celalalt monopost pe ultima pozitie.
#3. Red Bull Racing are cel mai bun sasiu, iar Renault ii trage in jos.
Greu de argumentat, mai ales in lumina cursei de ieri. Am vazut intr-adevar un Ricciardo blocat in spatele lui Kimi fara sa poata sa-l atace macar. La fel am vazut un Hamilton in spatele lui Vettel care cu sau fara buton magic nu a putut nici el schita nimic. Am vazut de asemenea un Bottas care odata ajuns in spatele lui Hulkenberg, acolo a ramas.
Bun. Australia nu e neaparat o pista care sa favorizeze depasirile, dar tare ma tem ca Australia va fi norma anul asta. Masinile genereaza foarte mult downforce, turbulentele aerodinamice sunt foarte mari si e aproape imposibil sa te apropii in 0.5-0.6 de masina din fata ca sa poti ataca.
In conditiile astea devine determinanta calificarea, acolo unde intr-adevar Renault nu are un mod de Q3 care sa mai ofere 2-3-4 zecimi in minus.
In cursa asa cum se poate observa din link, Ferrari si Merc au fost la 1:26.4, McLaren si Renault la 1:27. Eu cred ca mare parte a diferentei e data de sasiu, nu de diferenta de power unit.
Ce opțiuni am sa vad cursa online?
mircea_aq
16 Mar 2019, 19:32
Site-ul digisport sau telekom tv de pe notebook sau aplicatia digi online / telekom tv de pe tableta sau mobil. Eu o sa ma trezesc la 7 ca vreau sa-l vad la tv in uhd. In reluare e doar in hd.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.