thedragon
9 Mar 2007, 00:25
1.offf!! masina mea ( dacia 1310 `89
) imi merge in suturi !
am skimbat si setu de jigloare!! nici nu mai stiu ce are! da faza e ca numai cand pornesc de pe loc atunci imi face probleme!
o fi oare de la fishe ! ca am vazut o data ca o fisha era lipita de un furtun si ii transmitea furtunului curentu
mia zis un om cica nu ii izolat bine ! fishele is ccupmarate recent! si la alta se vede scanteea pe langa bujie ! ce poate sa aiba?
sa ii skimb bujiile? daca da datimi si mie o firma de bujii asa BEST BUY !
dar sa imi ziceti si seria ca sa nu iau bujii care nici sa nu imi mai porneasca masina!
LE: si cate o data imi vibreaza masina si parca nici nu mai poata sa traga !! cumva mergea cu 1 piston mai putin ?
LEE
: si inca ceva masina porneste foarte greu ! sa zicem dupa un interval de stat de vreo 12 ore ! trebe sa dau la pedala ! cate o data trag si shocu cand nu mai porneste si atunci porneste da tot greu! precizez ca benzina vine in carburator
! ce oare ii de vina?
2. inca o problema!
cutia mea are 5 viteze dar problema e ca io nu am reusit sa o bag in a 5 ! daor o persoana a putut sa o bage! are o pozitie mai shucara!
oare dc>:? ii ceva grav ?
ilikecheese
9 Mar 2007, 03:54
Daca spui ca vibreaza si nu trage poate sa mearca cu 1 piston mai putin cum zici tu. Ia un set de bujii noi in functie de motorul tau si niste fise noi de urziceni macar daca nu gasesti ceva strain. Apoi monteaza-le si vezi daca mai face. Nu da prea mult la pedala pe benzina ca ineci motorul si apoi nu mai porneste decat dupa foarte mult timp.
Dintre bujii ia ori sinterom din astea romanesti ori brisk ca sunt mia ieftine si isi fac treaba bine.
Cat despre cutie...trebuie sa te inveti cu ea. Daca dai a 5a cu mila s-ar putea sa nu intre pentru ca la unele cutii a 5a intra greu. Incearca cu mai multa forta.
Sper sa reusesti sa o faci sa mearga.
A si vezi ca nu toate seturile de jicloare sunt executate corespunzator. Eu am patit sa cumpar un set defect si imi arunca benzina aiurea in carburator. Din pacate astea sunt piesele romanesti...
PS: nu mai vorbi cu sh tz. Este interzis pe acest forum.
thedragon
9 Mar 2007, 07:23
am citit topicu cu bujii si cred ca o sa iau pe cele romanesti
! hmmm cu mai mai multa forta... poate raman cu tija in mana
) am sa incerc cu mai multa forta in limita bunului simt! si mulumesc de avertizare
si inca o intrebare dc in partea superioara a radiatorului este fierbintesi cand pun mana mai jos este rece? trebe cumva aerisit daca da cum se aeriseste? scot toate furtunurile si scot apa toata?
LE : io nu ma prea pricep dar intr-o dimineatza mi-am gasit bara din spate sparta ! cumva astia imi da asigurare ?
mihai0070
9 Mar 2007, 08:11
Schimba bujiile si fisele ca tie iti fura scanteie la greu ...
Legat de a 5 a incearca sa o bagi in viteza la rece ... asa reusesti ????
Ai radiatorul infundat
trebuie sa il speli ...partea de jos nu functioneaza deloc ...deci ai racire deficitara
LE...cred ca exagerezi cu atatea Smilies in post ...la ce ajuta
thedragon
9 Mar 2007, 12:25
deci radiatoru ii infundat! cum il desfund
il scot si il spal sau cum
? mai multe detalii , trebuie cumva solutie speciala ?sau trebe sa ma duc la un mecanic? app in bord acu nu depaseste limta admisa!
da sa zicem ca ma inseala?
LE pe loc intra in a 5 dar cand pornesc masina ! si vreau sa o bag in a 5 pur si simplu nu pot sa o bag !
nu am fortato prea mult dar.... si cand am viteza 4 peste 2500 de ture vreau sa bag a 5 dar nu intra parca nu ar exista !
dar important e ca s-a mers cu a 5 ! dar are dikisu ei si io nu lam descoperit
nush
si cu asigurarea ce fac?? se poate face ceva ?
inca ceva am un drum la tara sambata viitoare vreo 70 km dus ! are ceva daca merg fara sa desfund radiatoru ?
mihai0070
9 Mar 2007, 13:35
Radiatorul il dai jos si il speli ... incerci sa il desfunzi cu jet de apa ... daca ai posibilitatea ...
daca nu creste temperatura mai lasa-l ca mai merge...inseamna ca isi mai face inca treaba bine
Daca pe loc inta a 5 a bine si o nimeresti din prima ... si in mers nu merge ... este o singura cauza SINCRON DUS ... terbuie desfacuta cutia si schimbat sincronul ...
Pentru mersul in hopuri, verifica si filtrul de benzina, si filtrul din carburator.
La problema cu treapta 5, verifica intai timoneria, daca nu, probabil e sincronul.
mihai0070
9 Mar 2007, 14:53
QUOTE(tabek @ 9 Mar 2007, 15:28)
Pentru mersul in hopuri, verifica si filtrul de benzina, si filtrul din carburator.
La problema cu treapta 5, verifica intai timoneria, daca nu, probabil e sincronul.
Apropo de mersul in hopuri ... in jurul turatiei de 2000 rpm merge un suturi (micute dar se simt) si pe gpl si pe benzina ... ce sita mai curat la GPL????
Timoneria nu are nici o treaba daca intra pe loc ... clar este din cutie ... am patir la fel cu a 5 a ... pe loc intra (motor oprit / pornit) in mers nema ... = sincron dus ...
Si eu la fel am patit cu treapta 5-a si era de la timonerie. Credeam numa' ca intra in a 5-a pe loc, dar de fapt era a 3-a...
Poate-i asa si la el...eu zic ca totusi merita o verificare de 15 minute a timoneriei, decat sa schimbe direct sincronul, nu?
Apropo la mersul in hopuri, thedragon nu a spus ca are si GPL...
mihai0070
9 Mar 2007, 15:40
Merita sa verifici timoneria in loc de desfacut cutia ...
eu intrebam pentru mine ... ca am si GPL... si ma gandeam ca poate ai o rezolvare ...
thedragon
9 Mar 2007, 17:53
da mihai se simtea si la turatii mai mari ! dar am gasit problema principala!!
unu din bujii era 14np21
) funny nu ?
si am skimbato cu una de 18 ! si nu se mai simt hopurile mici :Ddar tot cand bag picioru brusc in pedala nu accelereaza cum trebe!
deci trebe sa skimb setu
Radiatoru trebuie sa fie fierbinte rau
si furtunele la fel in special care intra in masina ! fiinca io am facut o tura cu masina si cand am terminat am pus mana peste tot si era foarte fierbinete ! ii bine ? DAR nu clocotea apa in borcan!
tebek cred ca timoniera ii de vina fiinca asa mi s-a intamplat si mie ! vream sa ma conving singur ca nu mere a 5 viteza ! asa ca am plecat de pe loc dar faza era ca am plecat fara sa accelerez prea mult! si mia zis un mosneag ca era defapt in a 3
mihai0070
12 Mar 2007, 09:52
thedragon 1 ... este normal sa fie fierbinte radiatorul si furtunele ca doar circula ala firebinde din motor pe acolo ... bordul cat arata ... temperatura ...
daca a plecat cu a 3 a de pe loc neturat rau ... clar este a 3 a ...in a 5 a sa pleci de pe loc trebuie turatie si o sa miroasa si a ambreaj ...
apropo de bagat piciorul in pedala ... mai uitate la avans ....
si chiar trebuie sa folosesti in exces atatea iconite ....
thedragon
13 Mar 2007, 16:16
deci trebuie sa invart delcou spre radiator? sau spre volan ! si scuze ca folosesc atatea inconite
mihai0070
13 Mar 2007, 16:55
thedragon ... pai tu stii cel mai bine unde merge motorul bine .... da putin spre baterie si fac o tura ... vezi daca mai face ... daca nu da spre radiator si mai fa o tura .... si vezi unde merge mai bine .... cu avans marit sau nu ...
thedragon
13 Mar 2007, 19:59
ok asa am sa fac!
ms mult de sprijin
thedragon
13 Mar 2007, 21:13
inca ceva am desfacut capacu de la capacu de ulei si am observat ca iese fum ? este un semn ca motoru trebe segmentat ?
mihai0070
14 Mar 2007, 08:42
Si la mine iese ceva fum pe acolo ... bate spre albastru ... banuiesc ca este compresie ... scapata ... dar pe furtunul ala care duce spre carburator nu iese gram de fum ... sau nu se vede ...
Personal ...nu am vazut dacie care sa nu scoata putin fum pe acolo ... daca nu scoate la esapament fum albastru nu este problema ... cel mai bine verifici cu consumul de ulei ...
schimbi filtrul de ulei (verifici de scurgeri sa nu fie ) si pui exact 3 litri ... dupa 1000 km verifici ....si dupa 3000 sau 4000 km ... scoti uleiul ...si il masori ... in functie de cat scoti tragi concluzii ... personal nu cred ca ai nevoie de segmentare ...
thedragon
14 Mar 2007, 16:52
faza e urmatoarea! am avut probleme cu chiuloasa asa ca am `facuto` si am mers ca sa faca rodaju garnitura de la chiuloasa de si se auzea tacanitu ala de la taketi.....ia reglat si tot se aude in special cand merg cu pedala la fund ! dc oare
dar zgomotu ii cu o intensitate mai mica
mihai0070
14 Mar 2007, 17:04
Pedala la fund
...
thedragon
14 Mar 2007, 19:37
ce nu ai auzit ! si cand is in a 3 pot sa pun pedala la fund
dar sa zicem ca is in a patra si cu 2800 rpm si daca mai accelerez se aude tacanitu ala de la tacheti ! si cand urc dealu se aude! ce trebue sa skimb ? care ii buba !?
$$ilvviu
14 Mar 2007, 19:48
Ajunge uleiul la ei?
Si la mine imi tacanea un culbutor. Era infundat un orificiul de la teava care le asigura ungerea.
Am citit mai atent. Nu cumva iti bate avansul? Da-l mai mare.
thedragon
14 Mar 2007, 19:50
si cum imi dau seama ca nu ajunge uleiu la ei ?? is uscati?
si cum desfund dau capacu jos si ata ! plzz mai multe detalii! multumesc
$$ilvviu
14 Mar 2007, 19:55
Eu am axele culbutorilor sub capacul chiuloasei. Am reglat turatia pe la 300 rpm, am dat jos capacul si am constatat ca la un capat al tijei nu picura ulei. (am o tija cu 8 parca orificii prin care picura uleiul pe culbutori). Era infundat un orificiu.
La mine se auzea o bataie la rece.
Tu zici ca in mers cand apesi acceleratia se aude o bataie. Aia mai mult ca sigur e bataia avansului. Nu se manifesta si cand o turezi pe loc, nu-i asa?
thedragon
14 Mar 2007, 20:09
cate odata se aude si pe loc are toane (masina cu propria personalitate
)! app cum nu ti sa oprit motoru le 300 rpm ? :-o? mai am inca o nelamurire...cand vreau sa skimb si io vitezele mai repede adik cand nu is destule rotatii spre de exemplu la 2000 rpm in a 3 si cand sa o bag in a 4 merge dar trebe sa o tin mult din ambreaj o fi din cauza avansului ! am vazut la altii si nu face asa de urat cum imi face mie
$$ilvviu
14 Mar 2007, 20:50
Poti regla avansul si dupa ureche. Slabesti piulita delcoului, maresti putin turatia la relanti si invarti de delcou stanga-dreapta pana obtii turatia maxima.
Referitor la relantiul meu de 300 nu se opreste motorul si asta de cand am pus sub carburator o elica despre care s-a mai discutat pe forum. Costa 2 lei si chiar se merita. Pe deasupra am si gpl si merge mult mai uniform motorul. Reglajul pe benzina l-am neglijat si sincer sa fiu nu cred ca ar sta la turatia aia pe benzina.
Cu aprindere electronica iti recomand un reglaj al bujiilor la 0.9. La mine merg mult mai bine fata de cand le aveam la 0.7
thedragon
14 Mar 2007, 20:56
cum adik o elica ! ? plz dami un link ! multumesc
si am sa pun bujiile la 0.9
$$ilvviu
14 Mar 2007, 20:59
Intrebi la magazinul de piese auto de economizor sau elica. E o bucata de tabla de forma talpii carburatorului. Cel putin pe GPL se simte o diferenta la relanti.
thedragon
14 Mar 2007, 21:02
si ala la ce ma ajuta ?? imi sta masina in relanti ?? si cum se monmteaza ! plz mai multe detalii ! mie imi plac detaliile
$$ilvviu
14 Mar 2007, 21:06
Deci: e o tabla pe care o pui sub carburator. E decupata sub forma unei elice, care creaza un turbion al aerului admis, uniformizand mai bine amestecul. Se spune ca scade consumul, desi sincer sa fiu nu am sesizat treaba asta. Totusi la relanti e o diferenta.
Am dat search dupa elica, economizor dar nu gasesc topicul. Era unul in care se dezbatea pe larg fenomenul.
thedragon
14 Mar 2007, 21:25
ms ! am gasit io
thedragon
14 Mar 2007, 22:41
am mai citit pe acolo cica daca scot tobe de pe mijloc face economie la carburant ? oare? cin oare poate sa imi spuna ! si un alt dispozitiv de omogenizare a carburatului nu exista ?? ca imi convine si asta ca nu ii scump cica ii 5 roni ? dar nu am timp sa `tunez` bucata aia de tabla ! ceva gata facut ? fara a adauga ceva ?
LE: si dc nu si alte modalitati dea a face economie de benzina ( ieftine desigur)
mihai0070
15 Mar 2007, 08:34
thedragon ... elica asigura ... o mai buna omogenizare (cum s-a mai spus) consumul nu va scadea cu x litri la 100 km ... daca iti ia 7 % in afara poate cu elica scoti in 6.5% maxim 6 % ... (asta intr-un caz norocos) apropo de relantiul pe benzina sau pe GPL ...(le am pe amandoua) nu am elica si nici pata calda conectata ... este doar pusa acolo ... si relantiul merge coborat la 500 si mult sub ... si masina nu moare ... cel mai mult am coborat-o la 400 si dardia de o lua naiba dar nu murea ... in legatura cu tachetii ... in timp de merge motorul ... daca scoti busonul de la ulei ... iti arunca ulei pe acolo ??? ... regleaza neaparat avansul ... cred ca mergi cu un avans prea mic ...
Pentru reducerea consumului, in afara de elica modificata, puteti folosi UIS+turbinator. Mai multe detalii aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...197&hl=premieraPe scurt, sistemul UIS+elica+turbinator, combinat cu o aprindere tranzistorizata (sau mai bine cu o aprindere electronica cu senzor) ofera atat o reducere a consumului cu 0,5-1l/100km, cat si un mers mai rotund al motorului la relanti, ca sa nu zic de demaraj mai bun, acceleratie mai buna la turatii mici, iar turbinatorul ajuta la turatii mari.
ps.: aa, si tot aici intra si niste bujii bune, eu am Denso, sunt f.f. multumit
miki_stan
15 Mar 2007, 17:21
Sal, la mine a revenit problema cu mersul in suturi
de ex : imi porneste la prima cheie dar daca o slabesc din turatie sub 4000 moare treptat( cu ambreaju calcat sta si la 1000 rpm)
asta la rece; apoi dupa ce plec cu ea cu relanti 800 stabil : bag 1 dau drumu la ambreaj un pic apoi incepe sa mearga in suturi
si ca sa nu mai mearga in suturi o calc si eu de nervi
. care sa fie problema ??? exclus bujii, platine si fise parerea mea
PS: problema asta a facut-o azi, pana acum nu a mai facut decat acum 1 luna
Si acum o luna cum ai rezolvat?
Parerea mea este, ca aceasta problema vine de la alimentare insuficienta cu benzina. Trebuie verificat tot traseul de alimentare, pompa, filtre, furtune, inclusiv filtrul din carburator.
miki_stan
15 Mar 2007, 17:59
Acum o luna am facut 2 pedale mai tare la acceleratie si dupa asta nu a mai facut suturi, dar nu cred ca asta e o rezolvare
QUOTE(thedragon @ 15 Mar 2007, 20:13)
mihai maine reglez motoru! si am sa iau si
o elica de aia ! dar oare ma descur singur ? sau trebuie o mana avizata
? si cam cat cost elica asta ?
LE : ce daca reglez avansu nu mai bat taketii ??
sau care ii faza?
2.5 RON dar trebui prelucrata. Vezi ca era un topic pe tema asta.
thedragon
15 Mar 2007, 19:44
hmmm nu prea am timp de prelucrat!
daca il pun asa ? acolo is mai multe variante ! daca ai fi u un coleg bun miai arata cea mai simpla si eficienta
$$ilvviu
15 Mar 2007, 21:19
Eu am pus-o neprelucrata. Si am dat 2 lei pe ea
$$ilvviu
15 Mar 2007, 21:24
miki...
1. Scoate furtunul care aduce benzina in carb si da la cheie. Vezi daca baga benzina suficienta si fara intreruperi.
2. Vezi atunci cand apesi acceleratia daca iti baga benzina in carburator (sa nu fie sparta membrana de la pompa de sprit)
3. Desfa capacul de la carburator si vezi sa nu ai gunoaie si apa in camera de nivel constant sau plutitorul spart.
4.Schimba jicloarele din carburator (vezi ca un set e 5 lei, sunt si pe la 30-35, originale dar nu cred ca se merita)
Eventual poti sa incepi in felul urmator:
-Scoti gatul de lebada (asa se cheama???) de pe carburator si racordul de plastic T
-Astupi cu un deget teava in care intra racordul
-Turezi bine motorul si astupi cu palma carburatorul, fara sa lasi clapeta de acceleratie timp de 1-2 secunde, dar nu-l lasi sa moara
-Repeti de cateva ori procedura
Forta de succtiune creata de motor va desfunda intr-o oarecare masura carburatorul, desi tot desfacerea capacului e sfanta....
miki_stan
15 Mar 2007, 21:52
Sal, multumesc pt. raspuns ssilvviu, cred ca membrana o fi sparta; am mai desfacut eu carburatoru mai demult am scos jiglerele suflat in ele si puse la loc dar nu erau infundate; ca sa vad daca arunca banzina in carburator scot gatul de lebada dar cu motoru pornit ??? mi-e frica sa nu se intample ceva
mihai0070
16 Mar 2007, 16:20
si crezi ca asta este cauza pentru care "merge in suturi masina"
thedragon
16 Mar 2007, 16:24
lol nu mah am facut un mic off ! ca io nush nu ma prea pricep !:( voi aveti timbru de ala pe set ?
thedragon
16 Mar 2007, 21:16
am rezolvat problema cu suturile ! dar am relantiu pe la 1100 rpm
avantaj-dezavantaj :-<
Pai sa zicem ca ar fi cam mare dar acceptabil (iarna), dar se poate regla pe la 850. Eu de ex. il tin la 960.
exact la fel imi face si mie, imi merge in suturi, pana se incalzeste. de obicei iarna/dimineata cand e mai frig sau chiar daca e cald dar nu a mai fost pornita de cateva zile. asta e m-am obisnuit cu ea merg mai turat cateva minute si ii trece
.
QUOTE(TWK @ 16 Mar 2007, 22:58)
exact la fel imi face si mie, imi merge in suturi, pana se incalzeste. de obicei iarna/dimineata cand e mai frig sau chiar daca e cald dar nu a mai fost pornita de cateva zile. asta e m-am obisnuit cu ea merg mai turat cateva minute si ii trece
.
Nu-i trece, dar nu mai simti la turatie mare. I-ar face bine o reglare a culbutorilor.
mihai0070
17 Mar 2007, 21:50
QUOTE(thedragon @ 16 Mar 2007, 17:24)
lol nu mah am facut un mic off ! ca io nush nu ma prea pricep !:( voi aveti timbru de ala pe set ?
Eu nu am nimic omologat ... nici trusa este made in turcia ... valabila pana in 2011 si stingator tot facut de turci ... dar il tin langa scaunul meu in partea stanga (este avantaj ca daca te opreste politia il vede si nu mai intreaba de restul ...
) sa vedem la ITP care este peste 2 luni ...ce zici ...
va spun cand il fac ...
PS... scrie Romaneste nu mIRC
cireste regulamentul ...
thedragon
18 Mar 2007, 15:23
am sa incerc sa scriu normal
! o nelamurire ... mie ink nu imi merge a 5a si merg cu a 4 in 2900 maxim. Cumva consuma mai mult ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.