Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Benzina in baia de ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
vally_ted
Salut, am o Dacie din `88 Break si de ceva timp a inceput sa-mi creasca nivelul in baia de ulei si are un puternic miros de benzina.Am schimbat membranele la pompa de benzina (cu toate k cele vechi pareau ok), apoi si uleiul, dar in cca 200Km parcursi constat aceeasi manifestare.Timpul in care a intrat benzina a fost destul de scurt. Amestecul crek e dozat bine ,merge bine la ralanti si in sarcina (adik nu da in nas etc..) dar de tras nu mai trage bine.Sa fie setul dus sau doar segmentii? wacko.gif Ma poate ajuta cineva ? Multumesc.
sobolan
nu cumva ai clapta de soc trasa? verifica : se scoate gatul de lebada din capul carbului si clapeta tre sa fie deschisa-perpendiculara pe difuzor).....nu cumva nu lucreaza vreo bujie?...doar dupa ce demontezi poti sa stii sigur ce este: segmentii si/sau camasile......se masoara camasile sau se ia un segment nou si se pune pe camasa veche si se observa fanta(adica daca se inchide sau nu segmentul)...se masoara ovalitatea camasii cu ceasu comparator montat pe dispozituvul special.......fum scoate? ce culoare?

ps:din ce ai scris tu inclin sa cred ca ai o problema cu bujiile sau carbul.......daca era segmentul uzat manca si uleiul si scotea si gaze pe la epurator....scoate?
mihai0070
In primul rand daca erau segmentii trebuia sa scoata fum ... daca intra asa de multa benzina in baie ...
tu ce ai facut exact la pompa de benzina ...ai schimbat membrana sau pastilele ????
vally_ted
Tocmai asta e k nu scoate fum, iar ulei nu-mi manca deloc. Clapeta de soc am verificat-o e in poz buna adik vert cu butonul impins complet.Ceva probleme am avut cu bujiile margea de ziceai k se rupe in doua, dar doar in sarcina, la ralanti mergea rotund dar le-am schimbat si vad k nu a mai recidivat.Acum nu-mi pot da seama daca mananca ulei pt k imi baga benzina dar fum nu scoate.La epurator scoate ceva gaze dar nu cu presiune,in schimb la un nivel max pe joja arunca ceva picaturi de ulei ceea ce nu stiu daca e normal.Sa nu cumva sa imi faca presiune in baie din cauza segm. Multumesc mult.
vally_ted
La pompa am schimbat doar membranele cu t-ul ala metalic cum o cumperi din magazin iar inelul ala din plastic l-am pus de la cea veche.
mihai0070
Cateva picaturi arunca si la mine daca scot joja in timp ce merge motorul ... lucru care il banuiesc ca este normla ... daca arunca joja din locul ei atunci este grav ...

PS .. nu mai posta consecutiv foloseste butonul edit
$$ilvviu
Verifica toata aprinderea, regleaza avansul, schimba jicloarele in carburator, iar dupa aia mai vorbim.

Vezi sa nu ai platina impuscata, contactele delcoului oxidate, fisele strapunse, bujiile sa aiba 0,7 intre electrozi, uita-te la cuiul pontor si plutitorul din carburator (eventual schimbi toate jicloarele e 5 lei un set).

Asta e partea placuta. Dupa aia poti verifica tachetii, supapele, iar in final ramane motorul.
mihai1677
Nivel mare carburator, retur infundat, cui pontou nu inchide, desi pompa ar fi prima cu schimbatul membranei.
sobolan
QUOTE(mihai0070 @ 9 Mar 2007, 11:13)
Cateva picaturi arunca si la mine daca scot joja in timp ce merge motorul ... lucru care il banuiesc ca este normla
*



asa e...balboteaza.....sa nu arunce joja ca e mai grav...compresia "scapata" in baie.....
vally_ted
In privinta fumului m-am inselat scoate ceva dar e negru,returul nu e infundat k l-am verificat, daca astup orificiul din capacul rampei culbutorilor si turez motorul nu sare joja in sus dar arunca niste ulei pe langa ea.Si inca ceva daca urc o panta relativ mica cca 10% fara un demaraj foarte mare in prealabil in treapta a 3-a trebuie sa ies cu piciorul prin pedalier k sa ajung si eu cu 50Km/h in varf.O fi vreun semn de oboseala al setului care sa concorde si cu cealalta manifestare ( k mi s-a mutat rezervorul in baia de ulei happy.gif ). Multumesc mult si mai astept sfaturi.
sobolan
mda....avansu bate? ai observat ?
AAlpine1
verifica garnitura de la pompa de benzina (cea din interior)
regleaza carbu (daca benzina intra pe la segmenti adica din cauza carbului iti spala segementi (adica nu mai este ulei care sa ii unga) si se duc deci alt set...... daca intra pe la pompa de benzina e mult mai grav pt ca imediat ce dai la cheie iti baga benzina peste tot si futi tot motorul............

verifica pompa si RETURUL din pompa .......

fum negru = amestec bogat = multa benzina si de aceea nu iti accelereaza normal..
B31AYZ
Salut ,

Si eu am ulei in baie .Am schimbat membrana pt. ca avea o gaura . Problema e ca nu am retur la pompa . Am D1300 ' 73 . Cu un carburator normal , e posibil sa patesc din nou la fel , benzina in ulei ?
$$ilvviu
Nu ai nici instalatie de retur?
Ma refer la conducta care duce in rezervor.
B31AYZ
Nu am conducte de retur .Am cumparat noi si de tur si de retur .Trebuie montate .Ideea e daca potsa folosesc in continuare veche pompa fara retur

$$ilvviu
Bineinteles. Si eu am pompa fara retur. Te duci la dezmembrari si cauti o supapa de retur de la o masina straina.
E ca un T cu o supapa pt iesirea de retur.
mihai0070
Cata benzina ai in baie ... daca scoate fum negru ... este clar un amestec prea bogat ceea ce duce la o ardere incompleta ... in functie de cantitatea de banzina din baie poti sa vezi pe unde intra: pe la segmenti intra mai putin decat pe la pompa ...
vally_ted nu este normal ca atunci cand turezi motorul sa iti arunce ulei pe la joja ... asta este semn ca segmentii (cel putin sunt terminati ) lucru care se vede si din faptul ca masina nu trage bine ... spune-mi turatia motorului cand urci acea panta cat este ... posibil sa fie si discul uzat si sa patineze ...


AAlpine1 ... pui prea mult suflet in ceea ce scrii ... nu mai vb prostii ... tongue.gif stiu cum este dar incerc sa ma stapanesc ...
AAlpine1
QUOTE(mihai0070 @ 12 Mar 2007, 08:58)
Cata benzina ai in baie ... daca scoate fum negru ... este clar un amestec prea bogat ceea ce duce la o ardere incompleta ... in functie de cantitatea de banzina din baie poti sa vezi pe unde intra: pe la segmenti intra mai putin decat pe la pompa ...
vally_ted nu este normal ca atunci cand turezi motorul sa iti arunce ulei pe la joja ... asta este semn ca segmentii (cel putin sunt terminati ) lucru care se vede si din faptul ca masina nu trage bine ... spune-mi turatia motorului cand urci acea panta cat este ... posibil sa fie si discul uzat si sa patineze ...
AAlpine1 ... pui prea mult suflet in ceea ce scrii ... nu mai vb prostii ... tongue.gif stiu cum este dar incerc sa ma stapanesc ...
*



bai ne lesi .......

priviti partile bunei a problemei cu benzina in baia de ulei - o sa aveti motor curat la interior cand il desfaceti.....
sobolan
QUOTE(mihai0070 @ 12 Mar 2007, 08:58)
... posibil sa fie si discul uzat si sa patineze ...stiu cum este dar incerc sa ma stapanesc ...
*



stapaneste-te bre radmasa.gif ....posibil sa arunce ulei pe disc pe la simeringul palier uzat.....
mihai0070
Bre sobolan si cand arunca ulei pe disc ... nu tot "patineaza" se spune biggrin.gif
sobolan
ba da.....dar justifica si lipsa de ulei din baie,nu?
mihai0070
QUOTE(sobolan @ 12 Mar 2007, 15:23)
ba da.....dar justifica si lipsa de ulei din baie,nu?
*




Benzina in baia de ulei ... iti spune ceva ... care lipsa daca era pe plus ...
AAlpine1
voi 2 tot timpul va iubiti asa de mult.......?

ce mai conteaza ce si cum si unde cand desface motorul e sa fie curat pe manute.......
sobolan
QUOTE(AAlpine1 @ 12 Mar 2007, 15:15)
ce mai conteaza ce si cum si unde cand desface motorul e sa fie curat pe manute.......
*



de la benzina o sa fie curat curat nu alta....ca oricum trebuie desfacut.....
B31AYZ
Salut ,

Pt. mihai007:

Benzina in baie e foarte multa.Daca iei intre degete 'uleiul' zici ca e apa .Motorul nu porneste .Banuim o problema electrica . Membrana era sparta . Trebuie sa fac rost de T . Problema era daca mai poate sa fie si alta cauza. Ipoteza sa arunce pe la joja cred ca e un pic exagerat .Pana nu o pornesc nu pot sa dau un raspuns , daca arunca sau daca e problema cu fumul . Problema electrica o am la bobina .Nu stiu cum sa leg firele la bobina . Nu sunt sigur ca are scanteie . Masina e din '73 nu se potriveste cu instalatia mea de la cealalta masina care e de 1310 .Daca e cineva care se pricepe si doreste sa ma ajute sa o pornesc e ok .

Multumesc .
sobolan
QUOTE(B31AYZ @ 12 Mar 2007, 20:36)
Salut ,

Pt. mihai007:

Benzina in baie e foarte multa........ Membrana era sparta .


pai nu ai zis la inceputul topicului ca ai schimbat-o ???? sau tu nu mai stii ce faci...
wacko.gif
B31AYZ
Am spus si stiu ce fac . Am reamintit doar .

Multumesc.
sobolan
QUOTE(B31AYZ @ 12 Mar 2007, 20:40)
Am spus si stiu ce fac .
*



ai spus ca ai schimbat membrana de la pompa si tot intra benzina in baie.....ai deschis un ditamai topicu si pana la urma ce sa vezi? era tot membrana.......a dracu treaba radmasa.gif .......
mihai0070
Pai cate fire ai bre pe bobina de nu stii sa le legi ...
Recomandare ... verifica mambrana si pastilele pompei ...
Schimba uleiul ... daca este apa


Sfat ... roaga pe cineva sa dea la automat (contact) ia fisa centrala din capac delco si uitate in ea vezi daca are scanteie ... vezi daca ii vine benzina ... atunci nu are voie sa nu porneasca ...
B31AYZ
Membrana nu s-a mai crapat a doua oara. Am constatat initial cand am vazut ca am benzina in baie ca e rupta si am schimbat-o .Atat.
In ce priveste bobina , am + si + pe ea .Am 2 fire rosii care banuesc ca sunt la plus . La minus nu stiu ce fir vine si unde duce .Firul de la condensator unde vine ? la + ? Dupa ce am pus contact cu un bec am pus un fir la + bobinei si - la masa .Becul nu s-a aprins . Am sa fac si o poza zilele astea . Poti sa pui o schema ceva . Verific inainte ceva ? De exemplu cu firele rosii scoase , trebuie sa am + pe ele cand pun contactul ?
Nu eu am deschis acest topic . Era deschis si am postat pt. ca am o problema similara .

Multumesc .
AAlpine1
QUOTE(B31AYZ @ 12 Mar 2007, 20:36)
Salut ,

Pt. mihai007:

Benzina in baie e foarte multa.Daca iei intre degete 'uleiul' zici ca e apa .Motorul nu porneste .Banuim o problema electrica . Membrana era sparta . Trebuie sa fac rost de T . Problema era daca mai poate sa fie si alta cauza. Ipoteza sa arunce pe la joja cred ca e un pic exagerat .Pana nu o pornesc nu pot sa dau un raspuns , daca arunca sau daca e problema cu fumul . Problema electrica o am la bobina .Nu stiu cum sa leg firele la bobina . Nu sunt sigur ca are scanteie . Masina e din '73 nu se potriveste cu instalatia mea de la cealalta masina care e de 1310 .Daca e cineva care se pricepe si doreste sa ma ajute sa o pornesc e ok .

Multumesc .
*



- schimba uleiul......
- se invarte motorul cand dai la cheie ? (daca nu porneste este o chestie si daca nu invarte e alta problema)
B31AYZ
Da. Motorul se invarte dar nu porneste . Inca nu am schimbat uleiul .Cineva spunea ca nu are importanta. De pornit trebuie sa porneasca .Daca-mi arti tu o poza clara cu firele de la bobina ,cred ce ai spus mai devreme .Toate pozele arata bobina dar foarte clar de unde pleaca si unde vin toate firele implicate . Vroiam sa stiu ce alta modalitate de control am pt bobina in afara de a scoate fisa centrala si sa o apropi de masa .

Multumesc.
sobolan
QUOTE(B31AYZ @ 13 Mar 2007, 20:38)
. Inca nu am schimbat uleiul .Cineva spunea ca nu are importanta..
*



nu are importanta, pana te trezesti cu baia smulsa din prezoane si lipita de asfalt radmasa.gif .....
B31AYZ
Nu e nimic de ras .Ideea era daca pornea motorul , 1-2 ture .Nu cred ca se intampla mare scofala . Vroiam sa ma asigur ca nu mai sunt sanse sa intre benzina in ulei dupa ce-l schimb .

Multumesc.
sobolan
QUOTE(B31AYZ @ 13 Mar 2007, 20:53)
Nu e nimic de ras .Multumesc.
*



pai normal ca nu e de ras......de implozie in baie ai mai auzit ? stii de la ce se intampla? de la benzina multa in ulei si mai ales vara !
B31AYZ
Ok. Am sa schimb uleiul inainte de o noua incercare de pornire .

Multumesc.
vally_ted
Salut, am desfacut ieri motorul si am constatat urmatoarele: 1.cilindri si pistoanele erau in cote , aveau doar 40000km, dar segmentii ,primul cel de ardere avea o fanta de 1,7mm, al doilea avea 2,1mm iar cel de ungere era coxat nu se mai misca deloc .M-am bucurat putin ca am scapat doar cu segmentii dar desfacand motorul am mai dat peste o crapatura in bloc chiar sub galerie intre pistoanele 2-3 la vreo 5cm sub planul unde vine chiulasa. Apa din borcan nu imi scadea dar cred ca din cauza ca motorul meu mergea mai mult rece( termostat blocat la deschis).Acum sa revin la problema cu benzina in baie putea oare sa intre pe la segmenti?Dupa cum erau de dusi??
sobolan
QUOTE(vally_ted @ 14 Mar 2007, 12:50)
... am mai dat peste o crapatura in bloc chiar sub galerie intre pistoanele 2-3 la vreo 5cm sub planul unde vine chiulasa. Apa din borcan nu imi scadea dar cred ca din cauza ca motorul meu mergea mai mult rece( termostat blocat la deschis).Acum sa revin la problema cu benzina in baie putea oare sa intre pe la segmenti?Dupa cum erau de dusi??
*



1.la fantele alea SIGUR intra benzina pe la segmenti....la tine mai mult intra pe la pompa (ai spus ca avea membrana sparta)......nici compresia nu mai era buna !
2. din ce zici tu acolo ar merge sudat blocu ala....dar mult nu o mai duce nici asa...maxim 3 ani sudat.....pune mana si ia unul nou sau daca nu ia unul sh(il studiezi bine inainte sa nu aiba belele si asta) si ceri lu ala care il vinde si actele masinii ca sa poti tu sa faci identificarea la rar....
mihai0070
Intreb si eu ... cu o spartura de 5 cm in bloc ... cum se poate merge ... nu curge ulei sau apa ...pe acolo ... se poate o poza ... sincer spartura in bloc de 5 cm nu am vazut ... sau este forma de o fisura de 5 cm lungine ...
AAlpine1
eu am avut o fisura de 25 de cm in bloc dar curgea apa doar prin 5 mm din bloc..........cu orice solutie de pe piata cu care am incercat sa lipesc fisura nu am reusit........
sobolan
QUOTE(mihai0070 @ 15 Mar 2007, 08:53)
... nu curge ulei sau apa ...pe acolo ... se poate o poza ... sincer spartura in bloc de 5 cm nu am vazut ... sau este forma de o fisura de 5 cm lungine ...
*



de la spartura in bloc nu curge ulei....apa da.....exceprie atunci cand se fisureaza in zona ax cu came.....cazuri mai rare(de ex. atunci cand strangi prezoanele la chiulasa si gaurile filetate din bloc nu au fost curatate de apa sau ulei si produce fisura).....
blocul motor se sudeaza ,da,r din cauza ca la pornire e rece si dupa aia se incalzeste adica variatie mare de temperatura , nu tine mult sudat....

ps:unde era sa vezi tu fisura bre ?...forma de fisura blink.gif .....
vally_ted
QUOTE(mihai0070 @ 15 Mar 2007, 09:53)
Intreb si eu ... cu o spartura de 5 cm in bloc ... cum se poate merge ... nu curge ulei sau apa ...pe acolo ... se poate o poza ... sincer spartura in bloc de 5 cm nu am vazut ... sau este forma de o fisura de 5 cm lungine ...
*


Da m-am exprimat eu gresit era vorba de o fisura nu de o crapatura.
vally_ted
QUOTE(sobolan @ 14 Mar 2007, 22:00)
1.la fantele alea SIGUR intra benzina pe la segmenti....la tine mai mult intra pe la pompa (ai spus ca avea membrana sparta)......nici compresia nu mai era buna !
2. din ce zici tu acolo ar merge sudat blocu ala....dar mult nu o mai duce nici asa...maxim 3 ani sudat.....pune mana si ia unul nou sau daca nu ia unul sh(il studiezi bine inainte sa nu aiba belele si asta) si ceri lu ala care il vinde si actele masinii ca sa poti tu sa faci identificarea la rar....
*


Da cu pompa am rezolvat-o , cu segmentii la fel dar cu blocul o sa incerc intai cu sudura (am inteles ca ii da doua gauri la capetele fisurii sa nu mai plece apoi ii face sanfren pe toata lungimea si pe urma incarca cu electrod de fonta ) poate tine cealalta varianta nu ca ar fi prea costisitoare dar mai ai si de alergat cu actele- poate scap asa.
AAlpine1
daca nu curata bine locul sudurii o face degeaba......
vally_ted
QUOTE(AAlpine1 @ 15 Mar 2007, 14:19)
daca nu curata bine locul sudurii o face degeaba......
*


Banuiesc ca stie ca doar el e sudor nu?
AAlpine1
teoretic cand te duci la sudor te astepti sa stie anumite treburi dar in practica iti dai seama ca el a sudat toata viata tevi, table si etc si nu stie sa dea o sudura cu pretentii........
diaconuliviu
Partial OffTopic:
Cind eram pusti mi se pusese pata sa repun in functiune o masina de cusut Gloria (ceva din familia Singer, cu suveica "glont"). Dupa curatat, uns, am dat o proba de turatie de am spart una din furci, pentru avans material.
Am luat furca (fonta) si mi-a sudat-o cineva cu electrod din fonta sau inox. Dupa doua probe a crapat. Apoi am dat-o altcuiva care mi-a alamit-o cu adaos mare + borax, apoi a finisat-o. Si azi mai folosesc acea masina, fara pretentii mari (are o lamela arc rupta).
Ma intreb daca si la blocul lui nu ar fi mai buna o alamire dupa stoparea fisurii prin gaurire.
AAlpine1
la el trebuie sa curete foarte bine locul unde este fisura, dat sudura + alamire pt ca marerialul o sa se dilate si contracte si e posibil sa cedeze sudura......
B31AYZ
Salut ,

Intreb si eu in legatura cu bobina. Daca la (-) bobinei vine firul de la condensator , (+) la platina de unde vine ? Nu mai inteleg nimic .Toti spun ca firul de la condensator vine la(-)bobinei .

Multumesc.
mihai0070
Toti spun ca firul de la condensator vine la(-)bobinei .... este corect ... vine la minus ...

post-336-1110552475.gif .... eu nu inteleg ... topicul este despre benzina in ulei si divagam in bobina ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.