Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: (i) bec injectie aprins!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
baru
Salut,
De cand i-am schimbat masinii bujiile, uleiul, placutele de frana si unsimering (toate in acelasi moment), GTI-ul meu nu mai merge cum mergea inainte.
Mai exact turatia la relanti, care era odata 800 fix atunci cand motorul era cald, acum este pe undeva pe la 900-1000.
Masina merge bine, se infige dar dupa ce se incalzeste i se aprinde becul de avarie la sistemul de injectie si merge la un alt regim de turatie si cu un alt sunet.
Opresc motorul, repornesc si gata. Problema s-a rezolvat iar eu pot sa mai merg inca vreo cateva zeci de minute fara nici o grija. Dupa care situatia se repeta.
Trebuie sa mentionez ca face acest lucru doar dupa ce motorul se incalzeste, si de obicei doar la relanti. Am impresia ca mi s-a intamplat odata si cand deceleram in viteza a 3-a dar nu stiu daca apasasem sau nu pedala de ambreiaj.
Am gasit diverse topicuri de genul http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=64556&hl= dar mi-ar placea sa stiu fix pentru problema mea.
Mentionez ca masina are foarte putini km, am tot folosit aditivi pentru injectie si de aceea nu cred ca aici ar putea fi problema. In ce priveste bujiile, am pus W7 in loc de WR8 de la Bosch asa cum scria in cartea tehnica.
Multumesc.
mihai0070
Pai baru ai verificat tot ce scrie in topicul lui Catalin ...? daca DA ...atunci verifica motorasul mai atent ... la injectie este singurul care poate crea probleme la relanti ...

O idee ... dece ai luat alte bujii decat cele date de producator ... pune inapoi bujiile vechi si fac o tura ...vezi daca mai face ? uleiul nu are treaba cu relantiul si nici acel semering ...

Daca zici ca se apride becul de la injectie nu ar strica sa arunci un ochi si la relee ...parca sunt in partea stanga ...langa far ... poate scapi cu un releu schimbat ...
baru
Din pacate nu mai am vechile bujii.
Le-am schimbat la un service si nu credeam ca voi mai avea vreodata nevoie de ele.
Spuneti-mi va rog ca unui necunoscator unde este acel motoras la care se face referire pt o nova GTI.
Si respectiv unde este supapa de la servofrana? (poate chiar cateva poze, linkuri cu DIY, ce se curata, ce se da jos pentru a se schimba etc...)
Multumesc,
R
ahyle_blue_eyes
am observat ca din cauza acelui motoras , in timp ce schimb treapta de viteza motorul ramane turat. mad.gif ...adica chiar daca iau piciorul de pe acceleratie....mai dureaza vreo 2-3 secunde pana cand scade turatia la motor deoarece clapeta de acceleratie se opreste cateva secunde din cauza acelui motoras care regleaza relantiul.E super naspa.....se conducea mai elegant si mai finut fost mea berlina "batrana".
excl.gif DACA AS SCOATE ACEL motoras? huh.gif S-ar intampla ceva????? excl.gif ...poate macar astfel ar fi mia placut de condus o nova pe injectie.


L-as monta doar iarna ca sa imi dea un relantiu mare cand e rece motoru iar cand se incalzeste o sa scada turatia. rolleyes.gif
Astept pareri!!! wub.gif
mihai0070
QUOTE(ahyle_blue_eyes @ 12 Mar 2007, 23:30)

excl.gif DACA AS SCOATE ACEL motoras? huh.gif S-ar intampla ceva????? excl.gif ...poate macar astfel ar fi mia placut de condus o nova pe injectie.

Astept pareri!!! wub.gif
*




Fara acel motoras nu cred ca o sa mai ai relanti ... poti sa incerci prin intreruperea unui fir ... si vezi daca mai sta la relanti ... o sa ramai surprins de cat de prost merge motorul fara acel motoras... cred ca daca o sa il cureti bine si mai cureti si senzorul de turatie ... o sa mearga bine masina ...
C a t a l i n
Tu ai mai condus altă mașină pe injecție? Nu neapărat dacie...
Faci comparație cu "vehea ta berlina", care avea 100% carburator...
Toate mașinile pe injecție au acea "întârziere"...

Nu motorașul e responsabil pentru asta...Dacă îl scoți nu rezolvi nimic...Ba mai mult, nu mai ai șoc automat la pornirea motorului rece...

Așa e normal să se întâmple, să existe acea întârziere...Întârzierea e din calculatorul de injecție, nu are legatură cu motorașul...
ahyle_blue_eyes
sad.gif naspa sad.gif
baru
credeti ca acest motoras ar putea fi motivul pentru care mi se aprinde becul de injectie? ar mai putea fi si altceva?
mihai0070
Acum nu stiu exact ce manifestari are masina ta ... motorasul ...este responsabil pentru relanti ... dar nu ar strica sa verifici si releul de injectie ... cred ca sunt 3 (parca) indeva in spatele farului in stanga ...
C a t a l i n
Nu cred că motorașul are legătură cu martorul injecție din bord...
Pe contra-aripa stânga ai 2 relee și 2 siguranțe, legate de injecție, verifică-le...deși dacă erau arse, nu cred că mai funcționa motorul...
Verifică senzorii de temperatură motor, cel de oxigen, sonda lambda..
ghiccy
unde se gasesc de cumparat acele 2 relee de injectie, in bucuresti???

cei de la service, mi-au zis ca unu din ele fura curent si ca trebuiesc schimbate amandoua.
Patriotu?
Am avut o problema similara cu martorul injectie. La mine s-a rezolvat prin curatarea contactelor (v. senzor temperatura motor).
baru
@patriotu? - poti fi un pic mai specific? avand in vedere ca nu a inceput sa mearga din ce in ce mai rau banuiesc ca e un contact prost.
In ce priveste comportamentul masinii, Relantiul stm mai sus decat de obiocei (900-1000 in loc de 700-800), masina tremura usor din cand in cand, se infige bine si dintr-o data, o las la relanti, zgomotul motorului se schimba iar beculetzul se aprinde.
O opresc, pun din nou contactul si merge bine o perioada.
Nu se intampla niciodata acest lucru cand e motorul rece. Mereu problema e cu motorul cald si dupa prima oara, problema se repeta mult mai des (pot merge km buni pana sa se intample prima oara dupa care se intampla la intervale de cateva minute).
Nu cred sa fie vreo problema la injectie deoarece masina are f putini km (sub 30000). Mai mult, cat nu i se aprinde beculetzul, masina se infige foarte bine.
Banuiesc ca beculetul imi indica intrarea intr-un mod de lucru de avarie care sa nu distruga motorul. Nu stiu daca iese singura din acest mod de lucru deoarece mereu am oprit-o si repornit-o.
Daca puteti sa ma ajutati cu un sfat va raman recunoscator.
10x
C a t a l i n
Păi ce ți-a spus el ți-am spus și eu mai sus...
DECI: Verifică senzorii, mufele lor...Curăță senzorii, desfă mufele și dă cu spray de contacte acolo...

Ai senzor de turație (pe carcasa cutiei de viteze), senzor temperatură motor (pe chiulasă), senzor oxigen (parcă e pe corp clapetă), cele 2 potențiometre ale clapetei de aer...
ahyle_blue_eyes
sorry ca n-are treaba cu topicu.......da vreau sa stiu cam cat m-ar costa sa-mi schimb rulmentii pe fata? defapt numa' pe partea stanga imi bate

PS: ziceti-mi si mie un pret orientativ!
apollo
QUOTE(ahyle_blue_eyes @ 21 Mar 2007, 16:03)
sorry ca n-are treaba cu topicu.......da vreau sa stiu cam cat m-ar costa sa-mi schimb rulmentii pe fata? defapt numa' pe partea stanga imi bate

PS: ziceti-mi si mie un pret orientativ!
*




Depinde.Eu am pus asa.

Rulment cu holograma din aia - 40RON/buc

Rulment import : 25 RON/buc

acum merg cu cel de import si nu face nici un fel de problema.
ahyle_blue_eyes
mersi pt info
mihai0070
QUOTE(ahyle_blue_eyes @ 21 Mar 2007, 17:03)
sorry ca n-are treaba cu topicu.......da vreau sa stiu cam cat m-ar costa sa-mi schimb rulmentii pe fata? defapt numa' pe partea stanga imi bate

PS: ziceti-mi si mie un pret orientativ!
*





Rulmentii nu BAT ... astia HURUIE ...
ahyle_blue_eyes
atunci ce ar putea sa bata????in special cand franez(probabil ca sunt un pic ovale discurile )
Am dat jos roata fata stanga si am verificat acolo....si nu am gasit decat joc din rulmenti.....plus bara antirului care e deplasata dupa ce masina a suferit un accident!oare sa fie din cauza ei?nu cred...dar.........
C a t a l i n
Discuri ovalizate..cer schimbarea...totuși e cam off-topic problema, nu crezi? biggrin.gif
mihai0070
este off topic rau biggrin.gif ... daca bate (un fel de clonk) cand franezi ... verifica bucsele ... sau sigurantele de la etrieri ...

gata cu off topicul ...
gti98
Revenind la problema, s-ar parea ca e o problema legata de incalzirea motorului.
Legat direct de asta ar fi senzorul de temperatura (daca nu se incalzeste suficient motorul semnalizeaza din beculatul din bord; am patit-o personal, dar nu face urat altfel) senzorul de oxigen (sonda Lambda) dar aici nu stiu daca apare vreun semnal; unii spuneau ca au desfacut conectorul spre ea si....nimic. Pana de contact ar putea fi (rezistenta marita, care modifica simtitor valoarea termistorului din chiulasa) dar conectorii sunt destul de bine protejati; poate a fost pe mana vreunui maniac al curateniei care a dat cu apa(si detergenti) pe motor (si conectoare) in fiecare zi impara, ca la mine nu au aparut NICIODATA probleme de contact (din 1998), desi altele s-au mai bulit (termen de spacialitate, cu referire specifica la automobilele Dacia!!java script:emoticon(':lol:')
smilie)
Ar mai fi posibil sa fie o functionare incorecta la temperatura mai ridicata a unui alt senzor (dar nu prea vad care!)
Daca ar fi vreuna din cele 2 sigurante sau 2 relee deficiente, motorul nu ar porni deloc.
Mie mi-au trebuit odata 3 zile de "sapaturi" (e drept ca numai dupa amiaza, dupa serviciu) ca sa gasesc un furtun in rezervor, dela circuitul de presiune al benzinei, crapat...Motorul pornea, dar nu "tragea" aproape deloc... Am schimbat filtrul de benzina, bujiile, filtrul de aer, am demontat si curatat injectorul... Intamplator, intr-un moment de liniste, am auzit un "zuruit" in spate. Ma luase cu rece ca am probleme la pompa de benzina.... De fapt benzina tasnea prin plesnitura din furtunul (fara insertie!) care face legatura intre pompa si capacul rezervorului si zuruia lovind in peretele rezervorului... M-a costat fix 5000 ROL (0,5 RON)!!!!

ahyle_blue_eyes
Se aprinde becul de genul (!) de la ce sa fie?Placutele le-am verificat si sunt bune??????
Ps:inainte aveam pedala tare acuma e foarte moale si nu prea tin franele decat cand apas pedala foarte jos!Am facut un test la 70 km/h am franat brusc si n-au tinut decat franele pe fata.Spatele tine foarte rar la viteze mai mici(adica atunci se vede urma facuta de pneuri).Acu ceva timp eram cu masina intr-o panta cu inclinare mare si cand am tras frana de mana mai violent s-a auzit un zgomot ,un trancanit si de atunci nu mai tine nici frana de mana decat foarrte putin si atunci trasa la maxim!
Astept sfaturi ...........ca obisnuiesc sa merg cu viteza si am nevoie de frane ca mai tot timpul nimeresc soferi care nu prea dau prioritate!
electric
pentru ahile verifica sonda de pe pompa de frina si verifica si firele ce vin de la senzorii placutelor de frina.
C a t a l i n
Verifică saboții pe spate, apoi scoate sonda ICP, apasă pedala zdravăn de 3-4 ori și apoi monteaz-o la loc.
ahyle_blue_eyes
sonda icp daca o scot o sa curga lichidul de frana?
mihai0070
Si daca o sa curga .... ce? ... ca nu este foarte scump un bidon ... (NU CRUGE)
legat de frana de mana ... cred ca ti-a sarit cablul sau s-a rupt ...
intradevar becul ( ! ) aprins singur semnalizeaza 3 lucruri:
1-placute uzate (daca exista senzor)
2-nivel lichid frana minim sau deloc
3-defectiune la sistemul de franare posibil lipsa presiune senzor I.C.P.

Verifica cele 3 posibilitati daca tot sta aprins verifica firele senzorilor ca poate dau la masa ...
ahyle_blue_eyes
Mersi pt sfaturi........azi ma apuc sa verific toate pe rand!Frana de mana tine dar foarte putin(daca era rupt nu cred ca mai tinea)......si am verificat traseul firului incepand de la levierul franei de mana pana la tamburi(inca nu am desfacut tamburii)
Sper sa se rezolve ca sa am frane si pe spate!
mihai0070
Pai stai ca m-ai zapacit
frana de mana nu are legatura cu frana de picior ... eu cred ca ai repartitorul blocat dau stricat ...
ahyle_blue_eyes
din momentul in care mi s-o stricat frana de mana ....nici frana pe rotile din spate nu prea mai tine plus ca pedala este foarte moale!
mihai0070
Desfa rotile spate ... sigur s-a slabit ceva acolo ... cand tragi frana de mana 3 dinti si se intareste pedala ... clar ori saboti mancati ori distantati...
ahyle_blue_eyes
ms mult pt sfaturi tuturor dar in special lui mihai!Am rezolvat problema era acolo un sistem care regla distanta dintre saboti si la mine era sarit o siguranta si cazuta o placuta(cu dintii de reglaj)Pistonul avea cursa lunga si de asta era pedala moale si nu tinea frana de mana!Ma bucur ca am rezolvat singur si imediat!
Ps:am observat totusi ca se intampla sa se mai aprinda becul (!) in mers ("falfaie" vibreaza becul si nu tot timpul)De la ce sa fie?Vreo masa ceva pe la placute?
mihai0070
Cred ca mai degraba ai nivelul scazut de lichid si mai face contact senzorul din cand in cand ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.