Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: martor avertizor avarie nova GLi
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
rake1824
am martorul avertizor (!) aprins. aveti idee din ce cauza?
am verificat lichidul de frana si frana de mana.
merci.
mihai0070
Pai o cautare nu ar strica tongue.gif ...
si 2 ... cred ca ai pompa in avarie ... (cauta topicul ...) sau placute uzat excesiv (daca au senzor) sau daca ai pompa cu ICP ... posibil sa fie de vina ...

Stiu ca sunt cam multe sau ... dar verifica pe rand ... pentru inceput scoate papucul de la ICP daca se stinge ai scapat ieftin ... desfaci monocontactul si il pui la loc ...
rake1824
QUOTE(mihai0070 @ 12 Mar 2007, 08:56)
Pai o cautare nu ar strica  tongue.gif ...
si 2 ... cred ca ai pompa in avarie ... (cauta topicul ...) sau placute uzat excesiv (daca au senzor) sau daca ai pompa cu ICP ... posibil sa fie de vina ...

Stiu ca sunt cam multe sau ... dar verifica pe rand ... pentru inceput scoate papucul de la ICP daca se stinge ai scapat ieftin ... desfaci monocontactul si il pui la loc ...
*



eu sunt novice in asa ceva. poti sa imi explici mai detaliat ce tb. sa fac.
am fost cu masina la un electrician si a rezolvat problema, dar a doua zi s-a aprins din nou becul respectiv. Pot sa spun ca am scos papucii de la pompa de frana si nu s-a intamplat nimic. De asemenea, de la vechiul proprietar am aflat ca a avut placute de frana cu sensori de uzura (cam asa a spus) dar le-a schimbat si a pus de dacie normala.
poate fi aceasta cauza?
merci anticipat!

mihai0070
ok mai pe intelesul tau .... verifica starea placutelor (firul de senzor sa nu se atinga de caroseria masinii ca o sa iti aprinda becul) nivelul lichid de frana ... si daca ai papucul conestat la ICP ...(sau intra pe mess la mihai0070 si discutam acolo detalii)
2 la mana verifica daca merge monocontactul de la ulei si senzorul de temperatura ... si daca merg becutile din bord (asta dupa ce ai ferificat tot la frana ) becul ala de mai aprinde si in urmatoarele situatii
1- bec (!) aprins cu becul de la ulei si apa = problema ulei ... necesita schimbare sau priblema presiune
2- bec (!)doar cu cel de la apa ... motorul fierbe ...verifica termostat instalatie de racire
3- bec (!) aprins singur ... defectiune frana = verifici ICP , nivel lichid sau placute ...

FARANA DE MANA are chiar lanca martorul (!) unul separat (P) care se aprinde cand este trasa frana de mana ...
rake1824

am gasit solutia!

Se desurubeaza senzorul care este pe pompa de frana pe partea dinspre aripa (este greu accesibil dar se poate) folosind o cheie de 22 (parca). Nu o sa curga nimic ...
Dupa ce se scoate senzorul se apasa cu degetul pe elementul de presiune (un "stut" subtirel) de cateva ori si apoi se monteaza la loc .
cannis88
asta la motoarele p injectie...dar la al eu p carburatie ce trebuie sa-i fac pt a nu mai sta aprins?!
sta doar pe contact...dupa ce pornesc motorul nu mai e aprins...are ceva?!
C a t a l i n
NU biggrin.gif
mihai0070
Daca nu se aprinde sau dupa caz daca ramane aprins dupa pornire atunci ai probleme ... in rest ... este normal ...
rake1824
mihai070 am vazut ca esti meserias, explica-mi si mie de ce ramane becul aprins (!) daca am scop papucii de la martorul de nivel si de la cel de presiune? Unde se inchide circuitul daca astea sun scoase din schema? poate sa dea la masa pe undeva la bord?
am incercat sa gasesc unde se duc firele de la martori dar nu am gasit. vreo sugestie?
C a t a l i n
Ai placuțe de frână cu martor de uzură? Acolo ar putea face masă, dacă sunt tocite placuțele sau firele atârnă și ating caroseria, suspensia, etc...
mihai0070
Exact ce a spus catalin + contactele de la borcanul cu lichid de frana ...
rake1824
nimeni nu s-a gandit ca masina este o dacie nenorocita si este facuta de romani. am gasit cauza: mufa de la panoul de bord atingea caroseria si dadea la masa. asta a fost cauza. ce spuneti de asta. va gandeati ca poate fi vorba de asa ceva. masini facute de romani.
C a t a l i n
Dacia...imprevizibilă radmasa.gif
gti98
Chiar ieri am umblat la minunatul "tablou de bord" de Nova GTi (sau GLi) si nu pot sa-mi dau seama cum putea ajunge vreunul din cele 4 conectoare (de fapt cred ca e unul din cele 2 din partea dreapta?) sa atinga masa... In fine, e destul de clar!
Bine ai venit in clubul DACIA!!!
iiarco
rake 1824, eu am avut aceasi problema. La mine a fost capacu de la sonda, de la plutitor, nu-si revenea uneori.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.