salut!
fac parte si eu din clubul celor cu kilometraju'n pioneze...
stresat de gandul ca masina mea are un sistem avariat si (mai ales) de faptul ca faceau tovarashii bascalie ca merg ca o cartitza prin oras m-am incumetat la schimbarea lui....
pt ca la mine a fost un cumul de probleme iti voi face o lista:
1. PROBLEMA: cablu kilometraj rupt/torsionat/partial rupt/capat tocit
IDENTIFICARE: desfacere cablu din ceas si analizat daca e tocit capatul, daca se misca (urci o roata pe butuci si pornesti utilajul...vezi daca se invarte corespunzator acceleratiei si incerci s atii de el sa vezi ce parere are)
REPARARE: inlocuire cablu (bieninteles cu tot cu camasa
)
2. PROBLEMA: mecanism ceas innecat in grasime intarita amestecata cu praf
IDENTIFICARE: ....mai greu dar merita sa incerci solutia de reparare
P
REPARARE: dai din abundenta cu spray degripant (si lubrifiant) gasindu-ti loc pe sub bord (crede-ma ca e destul...si n-am 50 de kg
)
3. PROBLEMA: mecanism ceas tocit/facut zdrente
IDENTIFICARE: ...daca nimik de mai sus n-a mers
REPARARE: chinu' de pe lume (desaci bordul din cele trei suruburi din partea stanga, scoti grila de dezaburire, ruidici de bord in sus (te ajuta un musculos ridicand din partea stanga), te inghesui pe sub bord, scoti blocul cu ceasuri desfacand cele trei cleme si mufele aferente)
eu am scapat mai ieftin cu ceasul...am luat de la demolari unul fara martor zilnic cu 60 ron si l-am montat singur...service=adunatura da baieti dastepti care cica s'ar prisepe...chiar dac anu te pricepi inveti...cel putin daca se strica ceva n-ai regrete ca ti-a stricat altul, emotii ca-ti sutesc din piesele bune sau gaura in portofel
cat despre pornire..."dimineata pa racoare" trage socul complet dai 3-5 pedale de acceleratie, porneste motorul, inpinge socul (aproximativ jumate) pana cand auza ca-i creste turatia motorului, tine-l din acceleratie pana urca apa si rezista la ralanti...shi asta-i viata
aculta motoru din cand in cand ...daca da semne sa moara mai apasa usor acceleratia ...app...nu-i da sprituri ca pe urma te vad ca plangi ca nu stii ce are motoru
si inca o chestiune...cand o pornesti dimineat apa racoare incearca sa n-o fortezi din prima...e bine lca la prima cheie sa-i permiti sa-si traga ulei si s ao pornesti din a 2-a....shi app...nu-i da sprituri cand ai becuri rosii aprinse pe bord (adik inca nu a tras ulei suficient)