Salutare..
De curand datorita schimbarii timpurilor mi-a fost data in primire ca sa spun asa masina tatalui meu. Dacia cu pricina e din 1991 sau mai bine spus recarosata in 1991 fapt pentru care in cartea tehnica respectiv talon este trecut anul anterior mentionat. In fond masina este din anii '80 (nu mai tin minte exact am actele uin casa ca a fost luata de la niste prieteni de familie) are un motor de 1.927 sasiu asemeni dar accesorii de 1310. Motorul a fost refacut de curnad mai precis fiindu-i schimbat setul in totalitate precum si arborele. Inca nu am apucat sa ii fac prima revizie care prob va fi efectuata sapt viitoare pentru a-i schimba filtrul si uleiul, shimbarea apei cu antigel si nu in ultml rand reglajul tachetilor. Chilometri efectuati in regim de rodaj pana acum aproximativ 500 toti de catre mine. Experianta mea pe masina asta se limiteaza la cei 500 de km restul kilometrilor ce i-am facut de cand am permisul fiind efectuati in mare parte cu o SopeRNova Confort de la un loc de munca. Problemele sau nelamuririle mele ar fi cam urmatoarele:
1. Inca e destul de rece iar la indrumarea mecanicului ce mi-a facut motrul o pornesc cu socul. Dupa ce porneste inping socul si o tin din accelaratie pana se incalzeste. Intrebarea este cum ar trebui sa o incalzesc? Fie sa o tin din acceleratie undeva la 1500 de ture (asa fac in prezent) pana cand se aseaza relantiul si se ridica putin nivelu la apa, fie sa ii las socul tras, astea pe loc fie sa o incalzesc in mers cu socul tras ? Daca plec cu ea imediat ce o pornesc dimineata sau seara la prima intersectie cand scot pe liber sau daca intru in sarcina cu ea moare sau pur si simplu nu trage. Voi cum spuneti ca e mai bine sa o incalzesc si cat sa o las ?
2. Relantiul mi-a fost reglat destul de jos. Dupa pornire cu motorul rece daca e in timpul pranzului cand e cat de cat caldut sta undeva la 600 de ture ceea ce fac ca masina sa tremure in mod vizibil, dca-i seara sau dimineata cand e mai rece motorul moare. Dupa ceva mers si incalzit sta undeva la 800 de ture. Cu statul la 800 de ture stiam si eu ca e ok dar acele 600 de ture, cred ca si ami putin dar nu vreau sa exagerez imi pare un nivel cam scazut. Nu cumva ar trebui ridicat un pic relantiul mai ales pana da caldura de tot ?
3. Am la ea bord Pitesti sau scoica cum auzit ca ii mai spune. Una din problemele legate de plansa de bord e cea aceasului vitometru ca sa spun asa. Viteza mi-o arata bine desi acul tremura un pic dar nu imi inregistreaza kilometri parcuri nici la kilometrajul intremediar nici la cel mare. Atat timp cat viteza imi e aratata tind sa cred ca cablul e ok. As schimba soriceii sau macar unul din ei sa imi mearga dar pot face asta ? Daca da cum ? In caz ca stiti multumesc anticipat. Tot la plansa de bord mai am o problema cu becul rosul de la carburant. Acul indica bine dar becul "uita" sa se aprinda. Dat fiind faptul ca e plansa electronica se poate face ceva sau daca vreau sa se aprinda trebuie schibata?
4. Din cauza neglihentei tatalui meu au cazut firele din butnul de avarie. Butonul in al pus in dord langa plansa de caldura, primul buton vortical de la stanga la dreapta din bord. Pe unde ar trebui sa vina firele de la releu? Din bord sau din fata ? Pe unde ar trebui sa le caut ?
5. Trebuie sa desfac stopul stanga spate pentru ca becul de pozitie e ars si trebuie schimbat. Problema e ca doua din cele patru suruburi din exterior sunt infundate neputand fi desfacute cu surubelnita, miscare facuta de fostul proprietar ca o metoda antifurt. In consecinta an incercat sa desfac cele doua suruburi din interior insa nu reusesc nici pe bani. Cum as putea sa deztepenesc piulitele alea? .. si daca as reusi as rezolva ceva, adica as ajunge la bec ? Mentionez ca am stopuri tip 1310 nu 1300
6. O ultime chestie si gata nu va mai plictisesc pt moment. . Am bara de fibra de sticla cu proiectoare de aceea mare. A avut tata grija de ea si acum intr-un colt chiar deasupra semnalizarii stanga e usor ciupita, are o scobitura. Dat fiind faptu ca trebuie in viitorul apropiat sa trec ITP-ul stiti cumva vre-un kit negru sau ceva similar cu care sa acopor scobitura?
Multemesc anticipat si imi cer scuze daca unele probleme au mai fost discutate pe alte topicuri.