metrix4you
17 Mar 2007, 18:52
Credeti ca e bine sa pun alte bujii in afara de cele de uzina?Am luat unele NGK , cica sunt japoneze si sunt cele mai bune.
Credeti ca voi avea rezultate mai bune cu ele?Este vreoi problema daca trebuia sa le schimb la 30.000 si le schimb la 37.000?Pana acum nu au facut nici o problema cele vechi
george_slz
17 Mar 2007, 18:58
Fa si tu o poza, sa vedem si noi, cum arata o farama de tehnologie japoneza!
metrix4you
17 Mar 2007, 20:50
O sa fac niste poze in seara asta si o sa le postez maine , cand este prevazuta si schimbarea.O sa am ceva probleme pt ca din cate vad eu nu se potriveste orice cheie de bujii.Am incercat 2 modele normale de chei si nu intra din cauza tablei de la evacuare.O sa mai incerc sa caut alta cheie.
Voi ce solutii ati gasit?
marius80_eugen
18 Mar 2007, 01:22
1. ia un spray cu presiune de aer sau la o spalatorie sau benzinarie sufla cu aer sa cureti mezeriile si praful care se strange acolo ca sa nu-ti intre in blocul motor cand scoti bujiile .
2.Apoi daca desfaci incet fisele pe rand nu inteleg de ce nu ai loc sa desfaci bujiile ... Cheia nu este ceva de la 1310 , ci una mai lunga si trebuie sa poate face putin cot in timp ce desfaci , altfel e mai dificil la bujia din stanga , unde poate fi compresorul de la A/C prea aproape . Tabla de evacuare te incurca eventual la schimbarea filtrului de ulei .
3. Bujiile NGK sunt bune , dar ca orice firma buna are produse beginer-level si performance-level . Adica unele sunt performante si scumpe , altele mai ieftine si doar fiabile . Daca nu sunt alese corect puteti sa aruncati o gramada de bani pe niste bujii de marca , super-performante , dar care nu lucreaza corect in motorul vostru . ( pentur ca paote ca sunt prea calde sau prea reci , pentru ca poate nu primesc destula scanteie cat le-ar trebui , pentru ca ele sunt facute sa lucrece bine in turatii mari si la relanti se balbaie si tremura motorul , pentur ca ele sunt obisnuite cu benzina cu cifra octanica mare , si cand folositit benizna de 95 se ancraseaza si se depune pe ele intr-o veselie .... ) Pot fi muuulte cauze pentru care trebuie sa alegi ce vrei sa cumperi din ceva incercat deja . Si eu vreau sa le schimb , dar cum bine imi spunea cineva ... numai impreuna cu schimbarea fiselor si a intregului sistem de aprindere voi obtine o performanta de vre-o 3% ( ca putere castigata ) . Deocamdata eu am ajuns la concluzia ca decat sa dau peste 500.000 pe 4 bujii de marca , care sa ma tina maxim 30.000 km , prefer sa iau ceva original ( Renault , Champion ... ca cele care vin din fabrica ) , dau 200.000 pe 4 bujii si le schimb la 20.000 km . La un an jumate chiar nu se cunoaste aceasta suma ...
Totodata incercati sa mutati topicul la Imbunatatiri Solenza !
metrix4you
18 Mar 2007, 20:22
Am reusit sa schimb bujiile.Mai intai am suflat cu furtunul de la compresorul unei vulcanizari , apoi a mers usor treaba , putine probleme la prima bujii din dreapta care nu a vrut sa se desfileteze pana nu am ciocanito destul de mult.
Le-am schimbat si nu se simte nici o diferenta .Cele vechi prezentau putine urme de uzura ( o distanta maricica intre electrod si tablita )
metrix4you
18 Mar 2007, 20:23
inca ceva ... nu au costat foarte mult. Doar 36 Ron/set , pt ca manopera am facut-o eu ...
david79
19 Mar 2007, 10:26
din astea am pus si eu.
impresia a fost ca motorul merge putin mai rotund.
cam la fel am dat si eu pe ele.
marius80_eugen
19 Mar 2007, 16:04
Pai si de unde le-ati luat ( adresa , nr tel ... ??? ) ? Ca demaraj se simte ? Daca bagi piciorul brusc in acceleratie mai da in gat sau tremura sau la turatie joasa simti ca ai cuplu mai bun si creste mai repede in turatie ???
metrix4you
20 Mar 2007, 21:20
eu bujiile le-am cumparat de la mine din Gr.
se simte o mica diferenta la relanti , adik merge motorul mai lin , cat despre demaraj nu pot spune prea multe (se simte ceva dar la solenza nu poti niciodata sa stii din ce cauza merge mai bine sau mai prost in cate o zi , .... )
nh1980ro
20 Mar 2007, 21:56
Pai fiind bujii 'normale' si noi e normal sa mearga mai bine motorul (pentru ca sunt noi).
Singurele bujii care pot imbunatati putin aprinderea sunt acelea sport care nu au electrodul lateral pana deasupra celui central sau cele cu mai multi electrozi laterali. Dar nu cred ca merita banii in plus, pentru ca motorul asta Renault nu e asa sportiv.
david79
20 Mar 2007, 22:27
deci in legatura cu bujiile NGK
eu le-am gasit la AlPadrino pe Stefan cel mare de exemplu, dar cred ca pot fi gasite la orice magazin mai dotat cu piese straine
Am luat practic de clio2 1.4 8V. au pt asa ceva in catalog si motoarele sunt aproape identice. la logan 1.4 au alte bujii parca.
dar acestea de la NGK sunt clasa premium , isi si justifica banii de altfel
mai sunt si unele mai suparate, cu iridium, care sunt de 4 ori mai scumpe. nu stiu cum sunt, dar stiu ca exista echivalent si pt ele.
oricum , a fost o diferenta dupa ce le-am pus, dar schimbasem si injectoare, senzori, fise.... i perioada aia si nu vreau sa fiu subiectiv.
daca sunt si altii pe aici care spun ca motorul merge mai rotund eu ii cred.
Iar incepe faza cu "bujii sport"?
rotuning
21 Mar 2007, 13:38
urmeaza episodul 3: bujiile turbo
cudalbgeo2005
1 Jun 2009, 06:32
Mi-am schimbat uleiul si bujiile de curand mi-am pus ulei ELF competition 10W40 si bujii EQ originale dar am constatat ca motorul vibra foarte tare si foarte greu atingeam 110 km/h fapt pentru care mi-am schimbat bujiile cu NGK BKR6EZ si s-a schimbat comportamentul motorului...atingeam 130 km/h la jumatate de cursa de acceleratie plus ca motorul nu mai vibreaza ...adica primeste scanteie cand trebuie plus ca si consumul a scazut.
Face toti banii.
djasu82
1 Jun 2009, 15:15
Cursa de acceleratie o poti schimba si tu din compartimentul motor. Si eu am cumparat si schimbat bujiile vechi eq cu NGK BKR6EZ ca tot m=-a batut la cap Dr-mky si sunt multumit de ele. Face bani si da se simte la demaraj un pic de zvac.
bogdan_90
1 Jun 2009, 15:22
nu merita. alea originale ajung schimbate la timp
djasu82
1 Jun 2009, 15:31
e na nu merita monteaza-ti si ne spui dupa aceea sau daca te tine banu cumpara cu iridium NGK sau vrei ceva mai spectaculos demaraj... dai frumos cu spiralul de 1 mm gaura in capul eletrodului lateral mai multe nu mai spun ca dupa aceea nu stiu prin ce copac mai vedem la tv masini urcate.
cudalbgeo2005
2 Jun 2009, 15:13
cele vechi au fost originale si am fost foarte multumit de ele dar cand le-am schimbat am mers tot pe originale dar cele din noul ambalaj gri de la RENAULT si imi mergea motorul foarte prost , am fost la mecanic si mi-a zis ca nu sunt bune cele care au aparut acum si sa-mi iau NGK-uri ...am facut asa si sunt foarte multumit.
djasu82
2 Jun 2009, 15:30
Pai cele de reno au o temperatura mai joasa de functionare deci sunt bujii calde iar daca temperatura creste fiindca ele sunt montate langa supapa de evacuare ... amestecul se aprinde inainte de a se da scanteia din cauza ca eletrodul ceramic se roseste devine incandescent iar motorul mere prost. Cu bujiile NGK temperatura de lucru e mai mare deci sunt bujii reci iar ele ating temperatura optima de functionare fiindca sunt montate langa supapa de evacuare ... temperatura dezvoltata la turati foarte mari peste 4800 de ture nu mai face ca eletrodul central din ceramica sa fie rosu si asa se arde cum trebuie amestecul de combustibil implicit functionarea corecta a motorului.
marius80_eugen
5 Jun 2009, 09:37
Acum am si eu NGK pe masina , parca acelasi cod 16 . Parerea mea este ca nu este dif mai mare de 5-10% fata de Beru , dar sunt mult mai proaste decat Denso-urile de acum 2 ani .
Fata de Beru se comporta mai bine intre 3500 - 4300 ture , dar se gatuie peste 5000 ture si au probl uneori intr-a doua subturata daca nu o iei incet .
Codul 16 de la NGK scria ca are distanta de 0,8 la electrod si chiar asa si era ca mai intai le-am masurat si abia apoi le-am reglat la 0,9 , pentru ca la 0,8 la peste 4000 rpm era gatuita . Pornea mai usor , avea ceva cuplu mai lin , dar la turatii mari era gatuita , iar reglate la 0,9 , este un compromis bun intre mers lin si consum pe o parte si acceleratie si performante pe de alta parte .
Oricum , la urmatorul schimb , am sa caut Denso , pt ca bujii ca alea nu am mai gasit .
cudalbgeo2005
5 Jun 2009, 10:32
la mine nu se gatuie deloc la 5000 rpm si nici la 4000 rpm...vezi sa nu ai alta problema la masina.
djasu82
5 Jun 2009, 20:46
Nici la mine si urca frumos chiar la 6000 iar bujiile au distanta din fabrica 0.9
bafta . NGK au si amici mei care folosec pe motocilete si sunt tot in genul acesta fara iridium si urca la 15000 de ture asa de rapid . Eu cred ca ai alte probleme mai bine spus injectoarele. Dnso sunt bune dar aduse din japonia . NGK cu iridium sunt si mai bune dar sare pretul prea mult nici 2 milioane nu as da . Cu doua milioane iau doua amortizoare !
cristio_79
5 Jun 2009, 22:00
Eu sunt cam in ceata cu "codul 16"
Stiu de coduri gen BKR5EZ, BKR6E, BKR6EZ. Si distanta dintre electrozi este 0,9 pe site-ul NGK.
djasu82
6 Jun 2009, 19:43
Mie mi s-a dat si garantie la bujiile NGK ...1 an de zile
Brambus
6 Jun 2009, 20:04
Posibil ca una din bujii sa aiba alta distanta. 0.8 de obicei gatuie ! Eu am Iridium de cateva luni bune si nu am probleme deloc cu ele, mai ales la turatii mari .
djasu82
6 Jun 2009, 20:54
Acest cod de bujii NGK BKR6EZ sunt mai reci dar cum supapa de evacuare e plasata langa eletrodul bujiilor face ca bujiia sa se incalzeasca mult mai rapid. Celelalte modele devin rosi incandescente si din acesta cauza amestecul se poate autoaprinde fara controlul dat de calculator prin intermediul scantei generate de bobina de inductie.
Eu la aceste buji le-as incalzi la capete si as scoate bastonasul acela din carbon care reprezinta o rezistenta pentru a mari si mai mult puterea scantei pentru arderea si mai puternica a amestecului.
augustin87r
14 Jun 2009, 11:08
Am desfacut si eu bujiile mele si am constatat ca ceramica e alba nu maronie. E bine sa fie asa? Intr-un fel sunt multumit ca se autocurata foarte bine....
dr_mKe
14 Jun 2009, 12:38
Aha, deci acu-i buna logica mea cu bujii putin mai reci
nextwebmaster
19 Jun 2009, 10:46
Vezi ce se intampla daca bati oamenii la cap?
Intr-un final, te asculta ...
Si eu folosesc BKR6EZ, si nu de mult le-am recomandat unui prieten cu logan de 1.4 care, spune el, s-a transformat in alta masina de cand are NGK-uri ...
sky79ct
19 Jun 2009, 12:33
Un pret mai de actualitate al bujiilor BKR6EZ care ar fi ?
nextwebmaster
19 Jun 2009, 13:56
Eu am luat cu 100 ron 4 bucati, dar am gasit ulterior pe net la 16 ron/bucata. Cauta cu Google dupa "Bujii NGK BKR6EZ" si pe prima pagina parca era link-ul ...
LE: Am gasit ...
AutoZR1
maryus73
19 Jun 2009, 14:36
Cumparat azi bujii "NGK BKR6EZ" .....4 buc =68 Ron. Constanta str Atelierelor magazin piese auto ASKA. La comanda ca nu are pe stoc. Nu trebuie sa astepti decat 2 ore sau cel mult 1 zi. Bujiile sint fabricate in Franta.
maryus73
25 Jun 2009, 12:04
Nu mai recunosc masina de cand am montat Bujiile NGK BKR6EZ......"toarce" mai frumos, nu mai simt vibratiile motorului, zgomotul de Diesel parca a disparut reprizele sint mult mai rapide ,pedala raspunde imediat.....am urcat pana la 5000 intra-2-a ca sa fac o depasire....cu vechile bujii nu reuseam asa ceva intr-un timp scurt. Sa vedem pe viitor cum se comporta.... si cu consumul de combustibil....Parerea mea ..au meritat banii....
Walter
25 Jun 2009, 13:58
intreb si eu ...sunt mai in urma .... aceste bujii sunt pt 1.4 dar pt diesel sunt bujii incandescente NGK ? ........ cei cu 1.9D ce bujii folositi ?
dr_mKe
25 Jun 2009, 14:07
Tare-i greu sa scrii cateva litere pe Google
NGK GLOW PLUGS
bnedea
30 Sep 2009, 22:56
Am citit pe aici si observ o tendinta generala spre BKR6EZ, am sunat la AutoZR1 si ei imi recomanda BKR5EZ. De asemenea "ngkpartfinder" recomanda BKR5EZ pentru motoare renault 1.4 de tipul E7J.
Alternativa ar fi bujiile "renault" (champion) - 7700500155 - 23 lei/buc.
O iau razna, imi ies peri albi. Ce bujii sa cumpar?
dr_mKe
30 Sep 2009, 23:25
ngk.ntk.uk zicea 6EZ. Eu d-astea am folosit si au functionat perfect. Mai mult ce sa-ti zic ?
madhorsefuzzy
1 Oct 2009, 09:01
Hai dr_mKe explica-i omului cei cu 5-ul si 6-le din cod, ca tot iti plac tie NGK-urile.
Gata m-am prins ce e cu 6-le
din codul NGK. Am comandat 4 bucati BKR6EZ la AutoZR1. Multumesc.
sky79ct
2 Oct 2009, 09:34
Si ai dat 240 de lei pe 4 bujii?
Stiam ca sunt mult mai ieftine...
anecula_08
2 Oct 2009, 17:42
dr_mKe bujiile acestea sunt compatibile cu motoarele noastre?:
"Buji NGK IRIDIUM BKR6EIX-11" de pe siteul
acesta ?
Multumesc
P.S. Mentionez ca pe site la NGK pt solenza codul bujiilor cu iridium este BKR6EIX.
BKR6EIX dupa cum zice site-ul NGK.NTK
anecula_08
2 Oct 2009, 19:05
Multumesc pt lamurire.
Gata le-am gasit
aici
QUOTE(sky79ct @ 2 Oct 2009, 10:34)
Si ai dat 240 de lei pe 4 bujii?
Nu am luat din alea de 60 lei bucata, BKR6EZ astea sunt 16 lei/buc (nu sunt IRIDIUM). Cele actuale necesita schimbare, eu le am deja de 11.000 km si nu stiu cand or fi fost schimbate de vechiul proprietar. Le am ales pe astea din recomandarile de pe forum, din recomandarea unui inginer de la SERUS pentru codul de bujii renault 7700500155 si din echivalenta
NGK
psychoo
4 Oct 2009, 13:15
QUOTE(anecula_08 @ 2 Oct 2009, 18:42)
dr_mKe bujiile acestea sunt compatibile cu motoarele noastre?:
"Buji NGK IRIDIUM BKR6EIX-11" de pe siteul
acesta ?
Multumesc
P.S. Mentionez ca pe site la NGK pt solenza codul bujiilor cu iridium este BKR6EIX.
11 acela din sfarsitul codului reprezinta distanta dintre electrozi, adica 1mm
Salutare tuturor
Am citit tot topicul asta si tot nu m-am lamurit care cod este bun pentru Logan motor 1.4 MPI. Exista vreo 3-4 coduri NGK de care pomeniti pe aici.
Cei de pe site-ul NGK recomanda pentru logan 1.4 8V - BKR6E, am vazut ca exista si cu Z in coada chiar si cu S, care este diferenta? Si inca o intrebare, cele de la inceputul topicului cu NR.16 care sunt BCP5E ce treaba au cu Loganul?
cristio_79
4 Oct 2009, 18:35
Vezi ca pe site-ul producatorului gasesti semnificatia caracterelor din componenta codului.
Pe Solenza / Logan merg BKR5EZ, BKR6E si BKR6EZ.
djasu82
4 Oct 2009, 19:59
Bkr6ez sunt bune si pentru orasi si in afara . Eu le folosesc de 3000 de km iar dupa prima pornire si parcurgerea a 1 km motorul devine mai elastic. Consumul e acelasi 7,8%.
Atat de elastic incat il indoi cu mana goala
Toate motoarele merg mai bine calde decat reci. Doooh
george_scala_2004
5 Oct 2009, 09:17
QUOTE
Gata m-am prins ce e cu 6-le din codul NGK. Am comandat 4 bucati BKR6EZ la AutoZR1. Multumesc.
hai, zi-ne si noua, celorlalti ce inseamna ?
si eu am aflat:
la pagina 21 din catalog: [attachmentid=1627556869]
http://www.ngk.de/index.php?id=4010&type=0...Hash=2d6e561c68
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.