Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: frana cu toane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
xls
Am pompa cu dublu circuit, fara servofrana. Puntea spate am schimbat-o acum cateva luni si cica am frane cu autoreglare pe spate.
A mers ok pana acum nu ma plang, dar de o luna are urmatoarele simptome ciudate:
- merg prin oras, accelerez/frana/accelerez/frana, totul ok - pedala tine pe la jumate, dar la un moment dat apas si pedala se duce pana la fund, cu franare aproape zero....mai calc odata sau chiar de mai multe ori si iar am frana normala si pozitia la jumate
- am fost la mecanic, a reglat ceva la pedala de frana, am franat de mai multe ori...nimic, totul ok
- a doua zi prin oras la fel: o pedala din 10-20 nu tine din prima wacko.gif

Din ce am citit pe alte topicuri, e posibil sa fie vreo legatura cu frana de mana, dar nu pot sa-mi dau seama, tocmai din cauza ca problema apare doar cateodata si de obicei la a 2 a pedala dispare mad.gif

PS: nu pierde lichid
xls
Am mai facut niste probe si frana se comporta astfel:
- apasat moale - franeaza usor, apoi pedala devine moale, pana cand ajunge la podea, cu franare tot slaba;
- apasat brusc - franeaza ok

O fi de la repartitor? Azi trec pe la mecanic si ii arat ce am aflat wink.gif
Ov
1. aer in instalatie
2. (aerul ala intra el pe undeva) probleme cu garniturile din pompa de frana
Dyda
Inclin sa cred ca sunt garniturile din pompa, au uzura si permit lichidului sa treaca pe linga ele. Pune un amic sa faca pedale iar tu verifica in vas daca apar bule
sorin1983
parerea mea e ca pompa e de vina! am avut si eu aceeasi problema dar am schimbat pompa cu totul decat sa schimb doar garniturile! daca are cine sa ti le schimbe si mai gasesti garnituri de calitate fa schimbarea , dupa aceea aerisire si vezi cum e!
oviss2006
am si eu o problema cu franele si anume: imi franeaza aproape ok atata timp cat merg cu socul tras, iar cand merg fara soc aproape ca nu mai am nici frane. am pompa dublu circuit si servo. eu cred ca este din servo.am placute si saboti noi, pompa e buna ca nu scoate bule de aer, instalatia e aerisita bine si am cursa la pedala(oricate pedale i-as face) la jumatate si e tare. credeti ca e din servo.
PaulT
E membrana de la servo.Sau,verifica si furtunul care duce la galerie...Cine stie.Pentru initiatorul topicului:mai mult ca sigur ai probleme cu garniturile din pompa.Oricum incearca sa franezi si cu frana de mana putin trasa(sa vezi daca nu cumva sabotii nu se prea autoregleaza).Dar...aproape sigur sunt garniturile din pompa centrala.
ATM
Traiasca autoreglajul Daciei, fir-ar el sa fie...
Am avut problema asta cu franele de 2 ori, avand aceleasi simptome descrise mai sus, si nici una dintre ele nu a fost cauzata de pompa de frana cu garniturile ei in sine. Prima data, autoreglajul ala n-a mers cum trebuie si presiunea de franare se pierdea aiurea in tramvai, ca sabotii erau departati de tambur. Rezolvat intr-un final in service, in stil romanesc, tras de cablul franei de mana, dat tamburi jos, ma rog, stiu baietii ce-or fi facut pe acolo. A2a oara, am schimbat setul de garnituri la cilindrul de frana dreapta spate, ca erau ciupite, curgea lichid si piederea presiune zdravan.
Daca tragi frana de mana cu vreo 2-3-4- dinti, vei frana intr-adevar mai bine, ca ti se vor apropia sabotii spate de tambur (asta daca stii si cat s-o tragi cat sa nu atinga deja in mers normal... altfel se incinge sistemul), distanta tambur-sabot fiind mai mica automat forta de franare va fi mai mare. Dar asta e mai degraba o evitare a efectelor decat o reparare a cauzei (ar trebui sa stiu, am mers 3 luni asa).
xls
Am rezolvat problema cu frana, nu mai coboara pedala de nebuna.

Mecanicul a desfacut pompa de frana (dublu circuit, 3 tevi), garniturile erau ok, inauntru sunt 2 cilindri, la unul din ei un capacel mic de cauciuc (un fel de supapa de vreo juma de cm in diametru) era crapata si intra printr-un arculet. Din cauza asta nu se etanseiza bine.
Ma gandesc ca poate de asta se comporta ciudat frana:
- la apasare brusca se actiona celalalt cilindru (jumatate de pompa);
- la apasare usoara lichidul trecea prin cilindrul cu supapa crapata si nu se putea face destula presiune pt franare.
E doar o idee, nu le am cu mecanica, dar daca am dreptate, inseamna ca sunt si avantaje la pompa cu dublu circuit biggrin.gif
Nu am gasit capacel de vanzare, doar set complet pt pompa de frana (22ron la autocenter). A pus cilindrii din set si sanatate, acu pare sa mearga cum trebuie.

Sper sa nu mai am alte surprize!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.