Alex G.
23 Mar 2007, 17:28
Va salut cu o noua problema (intrucat n-am fost prezent in ultima vreme pe forum, semn ca Ciresica mea n-a mai fost bolnava):
In ultima vreme caraie (trc trc, scurt de tot) atunci cand debraiez sa schimb viteza. Cel mai bine se observa cand masina stationeaza si schimb vitezele cu motorul la relanti. Agata scurt si caraie scurt. Cel mai tare se simte la marche-arriere si apoi viteza 1 si a 2-a.
Mentionez ca in ultima vreme pedala de ambreiaj a inceput sa "prinda" mai jos decat de obicei. De aceea sunt confuz:
sa fie...
- de la cutia de viteze ce pierde ulei (si pe care as dori sa-l schimb integral, oricum n-am idee cum sa-l scot de-acolo, de bagat il pun cu o pompa de ulei din blocul motor pe care o actionez la mana - deci cine stie cum sa scot uleiul din cutie sa-mi zica si mie) ?
- de la cablul de ambreiaj sau sistemul de ambreiaj ?
Ceva idei?
Stima,
Alex
E de la ambreiaj in mod cert.Cablul mai are prostul obicei sa se deregleze.Se rezolva f usor daca e asta.Daca e de la placa de presiune ...e mai complicat.Uleiul din cutie se scoate pe la busonul de golire,situat in partea inferioara a cutiei.E un patrat de 10 parca.Daca te bagi sub masina nu ai cum sa nu-l vezi.Succes.
iulian.bisty
25 Mar 2007, 16:26
ambrejul se regleaja pe mers inapoi . se strange piulita de pe cablul de ambreaj pana nu mai carae deloc . atunci ai un reglaj perfect al ambreajului
golirea cutiei de viteza se face cu o cheie de 10 care se incadereaza pe un surub cu cap patrat care se afla pe partea inferioara a cutiei.
succes
Alex G.
25 Mar 2007, 20:14
Multam de sfaturi. Cum imi fac ceva timp liber (in week-end) voi trece la reglarea cablului de ambreiaj. Pana atunci va suporta traficul infernal din Iasi.
La cutia de viteze nu am umblat niciodata (cu scopul de a scoate uleiul) in 25 de ani de existenta a masinii (n-am avut pentru ce sa umblu) si de asta ma gandesc sa schimb uleiul care a fost inlocuit si rascompletat odata la cca. 2 luni (am mai enumerat eu pe undeva faptul ca-mi picura uleiul din cutie pe la simeringurile de la planetare).
Acum am un ulei foarte ciudat in cutie (un neam de-al meu l-a completat cu acordul meu dar fara sa stiu ce ulei va pune) de-i spune ulei hidraulic sau ceva asemanator. Vad ca se scurge repejor din cutie (de obicei puneam doar ulei de transmisie romanesc, asta e o exceptie ce nu se va mai repeta).
Sanatate,
Alex
EUROPE_
25 Mar 2007, 21:35
@Alex G. probleme asemanatoare am avut si eu, la semafor calc ambreiajul si bag a 1a, imi caraie cutia... deoarece am mai avut probleme asemanatoare asta vara cand am cumparat-o, acum stiu care-i rezolvarea ( cel putin la a mea ), am completat cu ulei, chiar acum 3 zile am completat cu aprox. 0,8L. Din calcule mele, eu completez cu aproximativ 1,3L la 6 luni. Problema e ca imi curge uleiul din cutie, si nu am ce sa-i fac pana nu dau cutia jos.
Mai intai completeaza/schimba uleiul din cutie si apoi tragi concluziile.
Alex G.
6 Apr 2007, 10:17
Salutare,
Intr-adevar problema era de la cablul de ambreiaj. Si-a dat drumul nepermis de mult.
Referitor la uleiul din cutie, as dori sa-l schimb integral (n-am fost consecvent in completare si am pus toate tipurile de ulei existent). Am sa utilizez uleiul T90 de acum incolo, sper sa-i faca bine.
Multumiri tuturor celor de mi-au dat sfaturi.
Alex
the_engeneer
10 Apr 2007, 10:49
Salutare. Si eu am avut o belea cu ambreiajul. Imi caraia cand plecam de pe loc. Era de la bucsa care centreaza axul cutiei in roata volanta. Mai am o problema la cutie... pe langa faptul ca pierde ulei ca la balamuc, imi trosneste scurt cand cuplez treapta a 3-a. Sper sa am timp sa dau cutia jos sa-i schimb ce trebuie pe acolo. Daca aveti ceva sfaturi am cel mai mare interes sa le ascult
Salutarile mele,
Alex
QUOTE(EUROPE_ @ 25 Mar 2007, 22:35)
@Alex G. probleme asemanatoare am avut si eu, la semafor calc ambreiajul si bag a 1a, imi caraie cutia... deoarece am mai avut probleme asemanatoare asta vara cand am cumparat-o, acum stiu care-i rezolvarea ( cel putin la a mea ), am completat cu ulei, chiar acum 3 zile am completat cu aprox. 0,8L. Din calcule mele, eu completez cu aproximativ 1,3L la 6 luni. Problema e ca imi curge uleiul din cutie, si nu am ce sa-i fac pana nu dau cutia jos.
Mai intai completeaza/schimba uleiul din cutie si apoi tragi concluziile.
Din cate reiese ai pierderi serioase.In principiu cele mai frecvente pierderi sunt
pe la semeringurile de la planetare si semeringul de la schimbator.
Astea se pot schimba fara sa dai cutia jos.
(Banuiesc ,ca ai cutie in 4 si planetare lungi.)
Daca e nevoie de detalii, sunt abordabil!
mihai0070
11 Apr 2007, 07:24
Si totusi dece caraie cand baga (bag a 1 a) la semafor ... cand plec de pe loc nu se aude nimic ... dupa ce se incalzeste bine bine incepe sa mai caraie ... doar a 1 a in R nu face ... sa fie de la ambreaj ... sa ii mai reglez cablul ... dar dece nu face tot timpul ... ci doar la cald
sambata o sa verific si nivelul uleiului in cutie sa vad cum stau ... ca mai pica asa putin max 3-4 picaturi la stationare ... pe la semeringul de la schimbator
toti zic acelasi lucru... fratilor, completati uleiul in cutie sau schimbati-l, oricum, macar sa fie de acelasi tip si reglati cursa pedalei de ambreiaj. scurt!
daca tot mai aveti probleme atunci puteti incepe sa suspectati uzura pieselor!
unikat45
12 Apr 2007, 08:38
apropos de ambreiaj si cutie de viteze...uneori la mine caraie cand introduc in viteza a doua... uleiul e completat de curand..
o intrebare ar fi ce rol are arcul acela care e prins de pedala de ambreiaj (in interiorul masinii la pedale)? la mine s-a rupt, l-am cumparat dar nu stiu de unde sa il prind la unul din capete...
daca e doar la viteza a doua, s-ar putea sa fie dusa doar patina si de fapt sa nimeresti marsarierul... presupun ca incerci sa-i dai a doua, caraie, o aduci inapoi in punctul mort si incerci din nou a doua si merge.
patina e vreo 2 lei noi si se prinde in doua piulite, cel mai dificil e sa o pui in pozitita corecta, ca sa nu te deranjeze pe tine. arcul nu ar trebui sa influenteze caraitul cu nimic.
apropo, asta ca sfat divers... atentie la grosimea presului care-l puneti la sofer... eu l-am desfiintat deoarece nu puteam debraia complet si caraia in mai toate vitezele cu toate reglajele facute ca la carte!
papamuntz991
12 Apr 2007, 14:05
si eu am avut niste probleme...cateodata caraia ca naiba cateodata nu se auzea nimic...asta cand calcam ambreiajul...in fine am schimbat discul de amb.,placa de presiune si rulmentul si ce imi zice mecanicul...ca el caraia de la bucsa de vibrochen(daca am retinut bine) si ca ambreiajul era mancat pana la nituri dar tinea(era cel original din 90)...acu nu mai am nici o problema...
FlaviusBV
3 May 2007, 15:46
Salut eu sunt mai nou pe aici, am si eu o problema asemanatoare: Dimineata dupa ce masina a stat intra bine in orice viteza, dar dupa ce merg un pic cu ea (cca 20 min) nu mai pot sa bag 1a si in celelalte viteze intra/iese foarte greu.
Poate sa ma ajute si pe mine cineva?
Am si eu o problema:la mine cand bag a 4-a merge foarte greu si caraie de cele mai multe ori,iar locul ei nu mai e sub a3-a ci e oarecum ai baga din a1-a in a 3-a.Aceasta problema a aparut mai demult cand cutia ramanand fara ulei a inceput sa trosneasca foarte urat.Am zis ca e bulita si am dat-o jos insa nu avea nici o problema,doar libsa uleiului.Care ar putea fi explicatia?
FlaviusBV
3 May 2007, 21:01
Am mai citit ceva asemanator cu ce am patit eu la posturile de la solenza, si acolo scria ca ar fi de vina cablu care se tot lungeste.
Stie cineva cum se schimba, sau daca aveti vreo schema va rog sa-mi dati si mie.
N-am umblat niciodata la el si chiar nu stiu cat de greu e sa-l schimbi.
FlaviusBV
4 May 2007, 21:50
Am reusit sa rezolv problema.
Era cablul de ambreiaj care era foart "moale" din cauza ca nu mai era piulita de contra. L-am strans am pus o alta piulita pentru contra si acum debreiaza destul de bine.
Totusi nu cred ca l-am reglat foarte bine ca nu am stiut exact cum se face.
De strans e destul de simplu deoarece nu am scut sub motor m-am bagat sub masina si am ajuns relativ usor la parghia de la cablu de ambreiaj
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.