Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nivel benzina eronat...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
diaconuliviu
..am skimbat doua sonde de nivel si..daca sonda e la nivel minim..acul indicator sta la jumatate..se poate pune o rezistentza in serie cu sonda incit sa arate bine? A facut cineva asta?

Ce alta solutie ar mai fi in afara de skimbat ceasul?(care nu stiu daca e defect, e posibil sa il skimb si sa patesc la fel)
diaconuliviu
Chiar nimeni n-a patit asta? sau nu stie?
Ov
posibil sa fie defect ceasul, sa ramana blocat la jumatate. Ca sa-l verifici, scoate firele din sonda (2 fire) si pune-le la masa. Un fir e de bec si ar trebui sa se aprinda becul si celalalt e de ceas si ar trebui sa sara la maxim.



Daca e ceasul de vina, poti sa-l desfaci sa sa incerci sa-l fortezi nitel, ca poate isi da drumul (are un mic mecanism de sustinere al acului cu 2 lamele subtiri, daca umbli la alea poate isi revine, la fel am patit si eu cu ala de ulei <era nou> si am reusit sa-l fac si merge perfect)...



daca nu reusesti, cumpara alt ceas. Pe aici prin bucuresti este in jur de 150-200k max.



bafta.
diaconuliviu
Nu e de la ceas..adica nu ramine blocat..daca "tai" contactul sta pe zero.. atit ca acea rezistenta a sondei la valoare maxima..(deci in punctul de nivel minim) aduce acul la jumatate..deci ceasul nu e blocat
Ov
ba poate sa fie blocat. La fel facea si ala al meu de ulei: urca pana la jumate. Cand opream motorul, revenea la 0. E blocat intr-un punct si nu trece de el. Fa proba de care ti-am zis (cu firul pus la masa, poti sa-l pui pe tabla de la rezervor)



99% e ceasul de vina si 70% sanse sa-l repari :mrgreen:
diaconuliviu
QUOTE
ba poate sa fie blocat. La fel facea si ala al meu de ulei: urca pana la jumate. Cand opream motorul, revenea la 0. E blocat intr-un punct si nu trece de el. Fa proba de care ti-am zis (cu firul pus la masa, poti sa-l pui pe tabla de la rezervor)



99% e ceasul de vina si 70% sanse sa-l repari :mrgreen:




ceasul merge..CHESTIA CU FIRUL AM FACUT-O...ceasul nu se blokeaza niciunde... o sa incerc sa masor rezistenta sondei...sa pun o alta in serie cu ea..
Zmeutz_sry
la mine sta pe zero,daca ii pun masa scoate scantei,de doua zile tot desfacs si montez bordu :vmad: :vmad:
diaconuliviu
QUOTE
la mine sta pe zero,daca ii pun masa scoate scantei,de doua zile tot desfacs si montez bordu :vmad:  :vmad:




incearca sa scoti ceasul si sa-l alimentezi cu 12 v..are 3 borne..(+)..(-) si nivel benzina... il alimentezi frumusel cu + si - si cind pui pe borna de nivel + trebuie sa "urce" la max...

Masoara si bobinele cu un ohmetru sa nu fie in scurt..si vezi ev scurtcircuite..
Slider
Liviu sigur la borna de nivel vine + ? eu stiu ca acea borna se pune la masa pentru a indica maxim.

Daca zici ca atunci cind pui la masa firul care vine la sonda si indicatorul litrometrului se duce la maxim atunci sonda litrometru este de vina. Demonteaz-o si eventual masoar-o cu un ohmetru. Eu banuiesc ca are rezistenta intrerupta. Nu stiu daca o poti repara. Incearca totusi...daca nu, baga mina in buzunar fuga la magazin si...alta noua... :evil:
diaconuliviu
DA, Slider, ai dreptate.. MEA CULPA... deci..pe firul de nivel.. la masa e ind maxima...

Sonda SIGUR nu e intrerupta.. cred ca aparatul sau poate (+) a cazut la mine..oricum skimb vitrina cu una de CN
OCEBE
incearca sa "reglezi" indicatia prin indoirea bratului plutitorului;
diaconuliviu
Am skimbat vitrina.. de curiozitate m-am uitat la indicatorul de benzina veki.. avea firul de masa intrerupt (da, din bobina) in plus si traseul de pe circuitul imprimat era "impuscat"
gabrielv
QUOTE


Eu banuiesc ca are rezistenta intrerupta. Nu stiu daca o poti repara. Incearca totusi...daca nu, baga mina in buzunar fuga la magazin si...alta noua...  




Eu nu prea as umbla la rezistenta, mai ales ca sta intr-un rezervor cu benzina, altfel :inger: ... Te sfatuiesc sa o schimbi cu totul (sonda).

Am desfacut si eu o sonda (i-a sarit contactul) si l-am schimbat repejor.

Nu merita sa risti o masina intreaga pt 200klei.



Si mie mi se blocheaza indicatorul, dar il rezolv cu o directa de dreapta smile.gif
Zmeutz_sry
eu am rezervor de canada asa ca tre sa-l schimb ca sonda e dusa si nu se mai gaseste sad.gif ,oricum si mufa de la bord era facuta cu cura,adica erau firele aiurea( instalatia noua)asa ca in cele din urma astept sa vina rezervoru :mrgreen:
St
Bah, la mine e ciudat rau. La berlina mea din 2003. miercuri am umplut rezervorul aproape de tot, cred ca mai incapeau cam 2-3 litri. M-am dus pana la Buc si inapoi. Aprox. 150km. cand am ajuns acasa, la targoviste acul arata full aproape la rezervor. in rest arara cum trebuie. Dar nu se blocheaza.
Ov
asa face si a mea, fac plinul, merg 200km in oras dupa care cade la jumate (nu cade direct, deci nici al meu nu e blocat, dar coboara fff repede, in 10km e la jumate, dupa care scade vertiginos)
Radduu
Macar la voi arata ca e plin,,,dar la mine mereu e gol :planset:
Ov
Radduu, pai ma baga si tu benzina din cand in cand :mrgreen:
RIon
La mine functioneaza ochiometric pana trece de jumatate; apoi cand intra pe rosu si ar trebui sa mai fie vreo7l, daca fac plinul, arata ca sunt 10, si fac plinul la buza...

Eu stiu ca ma duce cam minim 400km in oras, si 600minim afara, acolo fac musai plinul...
bogdan3l
si la mine scade repede de la jumate la intrarea pe rosu , dar atunci mai am 13-14 litri . am observat asta cand am antifonat masina si am scos benzina din rezervor plus ca oscileaza la fiecare denivelare a drumului , cand zic oscileaza inseamna de la minim la maxim cand e rezervorul jumate sad.gif

probabil " asa face toate " nu-i asa? :wink:
ADItzu
Mie imi indica relativ corect nivelul. Dar nu mi se mai aprinde becul rosu, de am ramas odata in pana "shmekerului", ca eu stiam ca merge.
Am desfacut bordul sa ajung la becuri...l-am schimbat, dar nu stiu cum sa-l verific, ca m-a pus dracul sa fac plinul 04.gif
Ov
QUOTE(ADItzu @ 4 Oct 2004, 11:38)
nu stiu cum sa-l verific, ca m-a pus dracul sa fac plinul 04.gif
*



Simplu, scoti mufa din sonda (din portbagaj). Sunt 2 fire in ea. Pui contactul si pui firele la masa (pe rezervor should do it). Un fir o sa faca becul sa se aprinda si celalalt va misca indicatorul la maxim.

P.S. Sau imi dai mie vreo 30 de litri de benzina ca s-asa n-am ! Azi ma duc sa-mi fac abonament mad.gif
ADItzu
OK. merci.
daca nu merge imi bag picioarele, ca ieri am schimbat becurile la bord si nu cred sa rezist sa fac operatiunea asta de 2 ori pe an!! mad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.