Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: resetare ceas bord din senin
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
chriss80
Buna ziua, sunt un membru nou, discutiile din acest forum mi s-au parut interesante si din care am aflat multe lucruri. Sunt posesor al unui model de Dacia Solenza Rapsodie fabricata in 2003, cumparata de mine de la fostul propritar in decembrie 2006. Am 32000km la bord.Fostul propritar si-a facut datoria fata de masina inlocuid piesele la timp(consumabile),ulei si alte accesorii. A mers bine masina... smile.gif si inca merge bine ,numai ca din cand in cand se reseteaza ceasul din bord(mentionez faptul ca nu am decuplat bateria de la borne ca sa fie un motiv intemeiat) si nu stiu de ce.pur si simplu din senin,dar la pornire...Mi se pare o problema minora ca sa ma duc la un service sa intreb asa ceva si ma gandeam ca poate ar putea ca cineva dintre dumneavoastra,cei din forum sa-mi poata da o solutie sau un sfat pentru a rezolva aceasta problema... Va multumesc
cristi.r
In cel mai bun caz, este vorba de baterie, care este pe duca !!!

Mie mi s-a intamplat la fel. Am fost la Nalba si mi s-a pus diagnosticul.
razvanalexa
Dupa cum zici masina e din 2003, cam mult pentru o baterie din fabrica (in cazul in care nu a fost schimbata)
BoomPunk
Asa cum au zis si cei care au mai scris aici,90% sunt sanse sa fie bateria,dar mai poate fi vorba si de ceva probleme pe partea electrica.Mai poate fi vorba de firul de la electromotor,care din cauza ``materialelor de calitate si a drumurilor de aceeasi calitate`` poate sa se fi slabit in timp.Recomandat daca ai de unde sa iei o baterie BUNA pentru ceva timp,sa faci cateva drumuri cu ea sa vezi daca se mai intampla.Daca o mai patesti,uitate pe forum,am mai zis chiar eu unde gasesti firul de la electromotor ca sa-l infigi bine la locul lui.Succes!
marius80_eugen
Nu am inteles ce treaba ar avea acel fir de la alternator cu bordul , ci doar in legatura cu bateria .
DAR o baterie slaba inseamna ca masina nu mai porneste si n ca se reseteaza kilometrajul zilnic . Pentru resetarea acelui kilometraj in principiu trebuie sa scoti borna , sau anumite sigurate sau relee de pe traseul de alimentare a bordului si cicuitului electric de pornire sau sa actionezi butonasul de la bord si sa-l mentii vre-o 3 sec apasat . Acum este posibil ca borna/bornele sa fie oxidate si sa nu faca un contact ferm . Mai este posibil sa existe un contact de masa deficient ( se poate reseta si de la absenta sau insuficienta masei ! ) sau oxidarea unor contacte la bord ( la mufele de conectare , cele 4 ) ... pot fi multe cauze ... verifica pe rand ...
BoomPunk
marius80_eugen,mie mi s-a intamplat exact asa cum am zis,din cauza firului de laa alternator care nu facea bine legatura,imi reseta bordul cand dadeam cheie si dadea rateuri...poate nu crezi pana nu se intampla...dar asta e,sunt dacii,deci orice e posibil,inclusiv imposibilul! smile.gif))
toto
verifica si nivelul electrolitului din baterie (daca nu ai facut-o si bateria e cea originala) si completeaza dupa caz cu apa distilata...un deget deasupra elementilor...
mie mi s-a resetat cand am ramas fara apa in baterie si cand incercam sa pornesc. e drept ca nici nu pornea, dar poate e un inceput...

am invatat "de-a lungul vietii" ca bateriile astea au un "comportament" destul de bizar...la prima vedere...smile.gif
cristi.r
Daca n-a verificat nivelul pana acum, este prea tarziu. Bateriile au un comportament ciudat pentru ca, de obicei nu "cad" toti elementii deodata. Si este de ajuns unul sa nu se mai incarce si gata. Te duci intr-un service si-ti faci o diagnoza cu un aparat care masoara incarcarea dar si viteza de descarcare, lucru care se face printr-o rezistenta calibrata de nu stiu ce valoare. Nu trebuie sa-ti bati capul prea mult, ci doar sa le ceri alora sa-ti verifice starea bateriei. La Nalba (ca acolo m-am dus eu) m-a costat 14 lei diagnoza asta. Cu factura ! Fara, te descurci tu ...

@marius: iti spun eu ca daca e baterie de fabrica, adica cyclon, asa face, si asta e primul semn al decesului bateriei. La mine exact asa a facut. Probabil ca atunci cand dai la demaror nu mai ajunge curent destul la bord si se reseteaza ceasul, nu stiu ... cert e ca la mine asta s-a intamplat, si n-am umblat nici la electromotor, iar cand am scos bateria veche, bornele erau perfect curate, pentru ca o mai desfacusem si ii completasem apa, o curatasem, etc ... asa se comporta astea daca au parte de drumuri prin oras si porniri dese ...
chriss80
Va multumesc pentru sfaturi,aveti putina dreptate in legatura cu bateria dar daca era ea de vina nu arata in bord martorul de baterie ca sunt probleme? Am verificat-o astazi si intr-adevar trebuie sa mai completez cu apa distilata.Am curatat si bornele pentru orice eventualitatecu toate ca erau curate,le-am strans mai ferm la pozitie,in fine o sa completez maine si nivelul din baterie si altceva n-as mai putea face decat o diagnoza la baterie la un service cum am fost sfatuit...Am inlocuit si o rezistenta de 25A din tabloul de sigurante din interior(nu ca ar fi fost stricata ca banuiesc ca altfel n-ar fi mers deloc) responsabil de tabloul de bord(m-am uitat si eu prin cartea tehnica a masinii).
Problema cu resetarea ceasului am avut-o inainte de o zi cand am schimbat bujiile(aveam deja 32000km si intr-adevar trebuiau schimbate) asa ca exclud faptul ca ar putea sa fie probleme de la schimbatul bujiilor si aprindere.Dar daca astazi am verificat-o la motor,am scos si fisele si in interiorul acestora am observat o pasta alba sau ceva asemanator...Aveti idee ce ar putea fi? Bujiile au fost stranse bine la montare dar poate ca nu suficient de bine si scapa gaze care contribuie la formarea pastei acesteia albe? Motorul merge bine sper sa rezolv problema cu bateria sau aprinderea sau ce o fi...M-ar interesa parerea voastra de ce se formeaza substanta asta alba? Bujiile sunt de fabrica sau de origine Eyquiem RFC 52 LZ. O chestie ciudata e ca in manualul tehnic se recomanda bujii siliconate Eyquiem RFC 52 LS,deci cu terminatia LS. Pe masina erau montate tot LZ,din fabrica si oricum nu am gasit LS-uri,toti comerciantii zicandu-mi ca ei nu cunosc altceva pentru motoarele de Solenza...(ma refer la codul piesei)
Va multumesc anticipat...
seba3621
Substanta aceea alba e ceva pasta siliconica si e pusa acolo din fabrica. Am cautat denumirea exacta in carte dar nu gasesc acum. Ideea e ca trebuie sa fie acolo substanta aia alba.
Chestia cu resetatul ceasului o pateam frecvent inainte sa schimb bateria. (In fiecare dimineata) Probabil scadea tensiunea destul de mult cand dadeam la cheie.
Si ultimul punct: se pare ca nu se gasesc bujii Eyquiem RFC 52 LS, doar LZ. Incearca sa cauti Sagem RFC 52 LZ care sunt recomandate in manualul de reparatii, dar merge f bine si cu alea de origine.
alex_axn
Salutare!

Am si eu o problema legata de resetare ceasului si a kilometrajului zilnic.
Saptamana trecuta dupa ce am pornit masina si am plecat, la 2-3 minute s-a resetat ceasul de bord si zilierul.. am zis eu ca ceva nu e in ordine ca nu mi s-a mai intamplat pana acum.

asta seara am patit aceiasi chestie, la 2 minute dupa plecare s-a resetat ceasul si zilierul si mi s-a aprins si becul de la benzina pret de 2-3 secunde (rezervorul mai bine de jumate plin). precizez ca la cd-player nu s-a resetat nimic.

e pe duca UCH-ul, bateria sau e vreo masa?
bateria are 4 ani, dar mai tine cd-playerul o ora cu muzica destul de tare fara sa o pornesc.

best regards!
CriSTI68
QUOTE(alex_axn @ 6 Jul 2009, 00:42)
Salutare!

Am si eu o problema legata de resetare ceasului si a kilometrajului zilnic.
Saptamana trecuta dupa ce am pornit masina si am plecat, la 2-3 minute s-a resetat ceasul de bord si zilierul.. am zis eu ca ceva nu e in ordine ca nu mi s-a mai intamplat pana acum.

asta seara am patit aceiasi chestie, la 2 minute dupa plecare s-a resetat ceasul si zilierul si mi s-a aprins si becul de la benzina pret de 2-3 secunde (rezervorul mai bine de jumate plin). precizez ca la cd-player nu s-a resetat nimic.

e pe duca UCH-ul, bateria sau e vreo masa?
bateria are 4 ani, dar mai tine cd-playerul o ora cu muzica destul de tare fara sa o pornesc.

best regards!
*



problema asta am patit-o eu la logan... la mine la logan era de la siguranta de la Plafoniera care era arsa (am atins eu 2 fire) si orice siguranta bagam le ardea, bordul se reseta in prostie si nu mai memora nimic, iata cum am procedat.... am scos borna la baterie, am scos siguranta la plafoniera (cea arsa) am montat siguranta noua am pus borna si problem solved totul merge ok, asta este cazul meu, la logan, dar mai stii smile.gif
alex_axn
eu n-am umblat la nimic. bordul merge ok.. adica s-a resetat de 2 ori dar nu e chiar asa haotic cum spui ca era la tine.

ma gandesc la vreo masa slabita... cred ca cea de la electromotor nu are vreo legatura, dar oricumn masina porneste bine, nu sunt probleme. poate masa principala? parca am mai citit pe undeva ca mai e o masa pe undeva prin zona pedalelor? stiti ceva?

nu a mai avut nimeni probleme cu resatatul ceasului la solenza?
stx
salutare , am si eu o problema asemanatoare, cand inchid usile ,cand dau flashuri ,cand pornesc cu cdplayeru pornit sau cand apas frana sa imi reseteze CB sau sa scada in intensitate luminiile (renumitele ceasuri+CB logan), am ferificat bornele, bateria are 4 ani sa fie de la vro siguranta?
blanos
sal .vezi daca ai masa pe caroserie .eu am patito in mers sa oprit de tot.
am dus-o la stanga acasa m-am uitat pe forum si am gasit firul de la masa era agatat de caroserie si de la apa aruginit, l-am inlocuit cu unul cu papuc si totul e ok .bafta
veryvalentinno
bateria prea slaba,am patito si eu si am chemat mecanicul si mia zis ca e bateria
alex_axn
se pare ca resetarea ceasului era un semn...

in cele din urma masa principala a cedat. cablu rupt, ramas cu masina in drum.

daca aveti probleme de genul asta, recomand calduros verificarea cu atentie a masei principale.

sa auzim de bine!
manugothic
fratilor eu am avut o gramada de probleme la inchidere,pornire,etc(cam tot ce tine de electrica)si pt asta am un sfat:curatati toate contactele posibile,din bord,de sub bord si de sub capota in special cutia decodoare si releele
m_iulian2000
confirm si eu cele spuse de cristi68 in postul 12 ... la fel mi re reseta ceasul la fiecare pornire a masinii si aveam siguranta de la plafoniera arsa. Am SLZ.
catalin_p6
Spuneti-mi si mie va rog care este siguranta de la plafoniera ca la fel patesc si eu de 1 saptamana si sunt disperat.Nu se intampla de fiecare data dar din cand in cand la pornire nu se invarte nimic si se reseteaza ceasul.Si daca ar fi bateria pe duca de ce uneori invarte si alteori nu?
Si masa principala unde se afla ?
cristio_79
Nu mai stiu exact care este siguranta, dar afli daca te uiti pe dosul capacului. Sa-l intorci invers fata de pozitia de montaj.
Uneori invarte si alte ori nu pentru ca este dus un element.
Azi am schimbat si eu bateria originala care a fost pe masina din fabrica si simptomele din ultimele zile erau urmatoarele: pornit dupa o zi si jumatate de stationare la sfert, mers vreo 10 km prin oras, oprit motor cam 5 minute, cand sa pornesc - pauza. Nu invartea nici juma' de tura. Pornita cu cabluri si lasata in parcare de sambata dimineata pana azi la 11 a pornit iar la sfert.
Cand a fost verificata azi inainte de schimbare cu un aparat, am vazut exact ce element era dus deoarece a inceput sa fiarba instantaneu, motorul fiind oprit.
Prima impresie dupa schimbare: porneste cum ii arat cheia. Inainte invartea de 2-3 ori pana sa porneasca + ca se reseta bordul si imi cerea codul CD-ului.
Masa pleaca de la borna minus a bateriei pana pe carcasa cutiei de viteza si de acolo pe caroserie.
catalin_p6
Multumesc baieti mi-au fost de ajutor sfaturile voastre.S-a remediat problema si a costat 5 lei verificatul bateriei la electrician(foarte bun mosul ala de pe sos.Mangaliei aproape de gara) cu densiometrul ,avea 2 elementi cazuti,si 130 lei baterie noua Cyclon asemanatoare cu cea din fabrica numai ca are si ochi magic.In total 135 lei.
Primii bani pe care ii cere masinuta asta intr-un an si 3 luni. biggrin.gif
micutu82
Am si eu o mica prob cam la fel cum aveti sau ati avut si voi. Am o solenza din 2004 si de la un timp imi face urmatoarele figuri. Cand pun contactul se reseteaza ceasurile(mentionez faptul ca atunci pe langa zgomotul pompei de benzina mai face un zgomot ciudat dar parca nu e de scurt) sau cand am oprit motorul mi s-a aprins si s-a stins becul de la plafoniera.,,intr-o fractiune de secunda..sau tot asa la oprirea motorului mi s-a oprit si pornit casetofonul si oprit iar..tot asa intr-o fractiune de secunda.
Maine ma duc la adras in militari sa mi-o puna pe tester..ei au spus ca sunt sanse sa fie uch-ul..dar mai repede ma gandesc la o siguranta (sau cel putin asa sper). Bateria nu cred ca e..ca a stat masina si 3-4 zile pe bara cu frigurile astea si a pornit apoi la prima cheie
ramsen
ce ceas ai pe slz...se poate sa fie si o siguranta care nu face contact ...dar de obicei la resetare ceas este vinovata bateria...am patit-o eu acum 2 luni
micutu82
E acu masina la un prieten, ca are de facut niste drumuri, si m-a sunat sa-mi spuna ca de fiecare data cand a oprit motorul ii s-au resetat si ceasurile..d-asta nu prea vad legatura bateriei.
Ceasurile sunt cele clasice de solenza...le-am mai schimbat o data ca indica prost benzina
ovidiu87
Daca ar fi din cauza bateriei, ceasurile se reseteaza exact in momentul in care dai la demaror, si nu la oprirea motorului.Cum ai dat la demaror si cand a pornit ceasurile sunt deja resetate.Am patit o si nu odata si sunt constient ca a fost bateria de vina.La baterie noua nu mai face,deci la tine nu cred ca asta e problema.
micutu82
S-a intamplat de cateva ori si cand pun contactul sa se reseteze..si am uitat sa mentionez ca intr-una din zile mi s-au resetat in mers:D am intrat in pasaj la obor..si cand am aprins farurile..ceasurile s-au resetat..si masina a dat in nas..dar doar pt o fractiune de secunda..si apoi a mers perfect iar cand am ajuns la destinatie si am oprit motorul iar s-au resetat ceasurile. Mai mentionez faptul ca atunci in mers farurile n-au fluctuat ca si cum ar fi fost o cadere de tensiune
ramsen
minusul de pe caroserie cum se prezinta???la tine este ceva imperfect la un contact...
micutu82
Daca m-as pricepe ti-as zice radmasa.gif


15 Dec 2010, 12:42:
Am terminat la adras si din verificarile si spusele lor este bateria. Cica era scurt pe baterie. Mi-am schimbat bateria la ei..ca daca tot mai face..sa ma pot duce sa le dau foc tongue.gif
GabrielD
wacko.gif Baterie aproape noua (2 luni), nu porneste, stinge bordul,reseteaza ceasul

Am citit ce scrie in acest topic si nu stiu daca problema pe care o are masina mea Logan 1,4 MPI este bateria.
*****
In urma cu 2 luni, cand sa plec, am dat la demaror, s-a auzit un clic, s-a stins bordul, s-a resetat ceasul la 0:00, a scos singura CDul din CDplayer (fatada nu era pusa!) si nu a pornit. Am incercat de mai multe ori degeaba, martorii de bord erau tot mai slabi. Am pornit-o impinsa, am dus-o la service, au schimbat bateria (veche de 3 ani), a mers normal apoi.

*****
In urma cu 1 luna am folosit putin radioul (de obicei nu-l folosesc), am pus CDul invers (cu fata in jos) de cateva ori si mi-a dat"CD ERROR" bineinteles, apoi pe radio a mers de cateva ori. Apoi la o noua incercare nu a mai mers deloc, nu se mai aprindea ecranul, parca nu mai intra curent in el. Am verificat siguranta, era buna. Am pus fatada in alt CDplayer identic pe alt Logan, si mergea. Am pus alta fatada pe CD playerul meu si nu mergea. Am crezut ca s-a stricat de tot si ma gandeam sa merg la service intr-o zi sa il schimbe eventual, dar nu m-am grabit pentru ca nu il folosesc prea des.

*****
Acum, problema recenta.
Azi, dupa ce nu am pornit masina 3 zile, cand am dat la demarou, s-a stins bordul, s-a reaprins, s-a resetat ceasul la 0:00, CDplayerul a vrut sa ejecteze un CD, dar nu era nici un CD in el, s-a auzit doar zgomotul de ejectare (fatada nu era pusa), acele vitezometrului si turometrului au miscat putin in sus, cateva unitati, s-au mai auzit cateva pacanituri ritmice in zona bordului sau a capotei, nu stiu sigur, motorul nu s-a invartit deloc si nu pornit, s-a mai auzit ceva ca un motoras electric, poate pompa de benzina, dar parca era din bord.
Am incercat de cateva ori, la fel. Nu a pornit. Am pus fatada la radio, pe care il credeam mort de tot si, surpriza, merge. M-am gandit ca poate e vreo legatura intre problema de pornire si reinvierea radioului si am decis sa il elimin din circuit scotindu-i siguranta respectiva. A doua surpriza, merge si cu siguranta scoasa.

Bateria are doua luni. Bujiile au 48.000 km. In ultima vreme pornea la rece dupa cateva rotiri sau la a doua cheie si chiar cu sprit, uneori.

Ce sa fie?!
edy99
nu ai masa buna
red_runner
Salut , si eu aveam aceleasi sintome cand am avut borna de minus crapata in doua . Aparent facea contact ,dar la pornire cand era nevoie de mai multa putere , intrerupea circuitul si reseta ceasul si aparent pentru 1 secunda nu mai aveam curent la nimic. Si cum zicea si edy99 verifica firul de masa ce vine de pe baterie .
GabrielD
Am verificat ochiul magic al bateriei, este negru - baterie descarcata.

Am desfacut fisele, am frecat cu o perie de sarma si smirghel bornele bateriei si fisele, le-am uns cu putina vaselina le-am strans bine la loc.

Am verificat firele care pleaca de la borna minus a bateriei si sunt bine legate de caroserie si cutia de viteze, nu le-am desfacut.

Am pus contactul din nou, dat la demarou, aceleasi simptome, inclusiv martorul de ABS care se aprinde si ramane aprins, la fel martorul de dezactivare airbag pasager.

CD playerul nu mai merge acum deloc, cu/fara cheie sau contact.

Am verificat traseele firelor de sub capota si din cutia cu relee si sigurante, nu sunt roase sau smulse.


Ce sa fac mai departe?
danciusergiu84
Curata si legaturile la caroserie.
george_scala_2004
Daca ochiul magic este negru trebuie alta baterie...
cris06
La servis, cand ti-au montat bateria noua, au verificat si curentul consumat de masina in standby? Este foarte important! Deasemenea, exploatare autovehiculului pe distante f scurte, cu porniri dese, favorizeaza incarcarea ineficienta a bateriei.
GabrielD
Multumesc pentru raspunsuri!


Nu ma asteptam sa porneasca cu bateria descarcata, am scris asta mai sus ca sa subliniez ca martorii de bord de ABS si airbag ramaneau aprinsi, daca asta are vreo importanta, daca asta semnifica cumva ca problema cu pierderea de curent e de la aceste dispozitive.

Bateria e aprope noua, nu are cum sa fie stricata, pierde curent pe undeva sistemul electric, adica este un consumator ascuns care dreneaza curent din baterie, cred, altfel nu imi explic.

Insa ieri cand nu a pornit prima data era verde ochiul magic, asa ma si asteptam sa fie doar e aproape noua. Si nu am insistat cu pornirea sau alti consumatori. Si iata ca pana azi s-a descarcat pana s-a facut negru.

Bineinteles ca o voi incarca, dar azi chiar nu am avut timp si la ora asta toate magazinele sunt inchise, dar maine la prima ora imi cumpar cabluri si o sa o incarc de la masina unui vecin.

Apoi o sa masor curentul cu testerul respectiv, sper sa gasesc sa il cumpar.

Problema e cum imi dau seama pe unde se pierde curent?! Scot sigurantele pe rand? Alta metoda? Banuiesc ca trebuie eliminati pe rand posibilii consumatori, dar cum?


Maine o sa curat si legaturile la caroserie.

La servis, anume AMAT Pitesti, mi-au vandut bateria aceasta Rombat de 60Ah cu 420 lei. Eram presat sa plec si am luat-o, desi mi s-a parut mult. Nu au verificat nimic, am stat langa masina. Dar cand am fost sa semnez hartiile mi-a spus ca a verificat. Dupa aceea m-am mai interesat cat costa bateria respectiva, desi stiam ca in urma cu 3 ani platisem 320 lei pe una identica la alt service. Am aflat ca tot cam atat costa si i-am amenintat ca ii dau in judecata, si pentru altceva. Seful de service m-a sunat si mi-a dat 100 lei inapoi, spunand ca a fost o eroare.
Cautand acum certificatul de garantie printre hartiile de la ei tocmai ce am constatat ca NU E. Deci nu mi-au dat nici certif de garantie.
Maine sun la Rombat, la Dacia, la ANPC, la avocat. De data asta chiar ii dau in judecata.
george_scala_2004
QUOTE(GabrielD @ 3 Nov 2015, 20:26)
Multumesc pentru raspunsuri!
Nu ma asteptam sa porneasca cu bateria descarcata, am scris asta mai sus ca sa subliniez ca martorii de bord de ABS si airbag ramaneau aprinsi, daca asta are vreo importanta, daca asta semnifica cumva ca problema cu pierderea de curent e de la aceste dispozitive.

Bateria e aprope noua, nu are cum sa fie stricata, pierde curent pe undeva sistemul electric, adica este un consumator ascuns care dreneaza curent din baterie, cred, altfel nu imi explic.

Insa ieri cand nu a pornit prima data era verde ochiul magic, asa ma si asteptam sa fie doar e aproape noua. Si nu am insistat cu pornirea sau alti consumatori. Si iata ca pana azi s-a descarcat pana s-a facut negru.

Bineinteles ca o voi incarca, dar azi chiar nu am avut timp si la ora asta toate magazinele sunt inchise, dar maine la prima ora imi cumpar cabluri si o sa o incarc de la masina unui vecin.

Apoi o sa masor curentul cu testerul respectiv, sper sa gasesc sa il cumpar.

Problema e cum imi dau seama pe unde se pierde curent?! Scot sigurantele pe rand? Alta metoda? Banuiesc ca trebuie eliminati pe rand posibilii consumatori, dar cum?
Maine o sa curat si legaturile la caroserie.

La servis, anume AMAT Pitesti, mi-au vandut bateria aceasta Rombat de 60Ah cu 420 lei. Eram presat sa plec si am luat-o, desi mi s-a parut mult. Nu au verificat nimic, am stat langa masina. Dar cand am fost sa semnez hartiile mi-a spus ca a verificat. Dupa aceea m-am mai interesat cat costa bateria respectiva, desi stiam ca in urma cu 3 ani platisem 320 lei pe una identica la alt service. Am aflat ca tot cam atat costa si i-am amenintat ca ii dau in judecata, si pentru altceva. Seful de service m-a sunat si mi-a dat 100 lei inapoi, spunand ca a fost o eroare.
Cautand acum certificatul de garantie printre hartiile de la ei tocmai ce am constatat ca NU E. Deci nu mi-au dat nici certif de garantie.
Maine sun la Rombat, la Dacia, la ANPC, la avocat. De data asta chiar ii dau in judecata.
*



Bateria noua? Ce date are inscriptionate pe partea superioara? Probabil ca statea de foarte de mult timp prin rafturi...iar faptul ca avea ochiul megic verde e irelevant - el este alimentat de la 2 celule intre celelalte putind exista intreruperi...iar pretul ala iti iei Varta sau Bosch Silver...

Userul Bygy iti poate da mai multe detalii...
GabrielD
Pe parte superioara a bateriei scrie, in plastic: A147CC, probabil seria, si pe o eticheta lipita: 6001547710 B326UE8 X1 RENAULT GROUP MADE IN ROMANIA. OCHI MAGIC etc.

Azi am cumparat cabluri de pornire cu 27 lei si multimetru digital cu 50 lei.

Am masurat tensiunea la borne: 5,95 V. Curent in stand by: 59 mA

Am scos radioCDul, il banuiam. Tensiunea la borne: 6,47 V. Curent in stand by: 52 mA.

Asta o fi vinovatul?

Maine un vecin o sa imi dea curent de la masina lui si sper sa o pornesc.

(Nu stiu daca a fost chiar standby, ca nu am incuiat-o)

Ar putea fi de vina releul de incarcare al bateriei?!
george_scala_2004
http://www.daciaclub.ro/Cod-baterie-ROMBAT-t34646.html

https://www.google.ro/search?q=data+fabrica...AhWma3IKHdELCD8

ciudat codul ala...dupa cum se zice pe forum 2007? cam veche...
bygy007
QUOTE(GabrielD @ 4 Nov 2015, 21:57)


Azi am cumparat cabluri de pornire cu 27 lei si multimetru digital cu 50 lei.

Am masurat tensiunea la borne: 5,95 V. Curent in stand by: 59 mA

Am scos radioCDul, il banuiam. Tensiunea la borne: 6,47 V. Curent in stand by: 52 mA.


*


prima data incarci bateria pe un redresor minim 24h maxim 36 apoi repeti masuratorile
apoi pornesti motorul si verifici tensiunea la bornele bateriei trebuie sa fie in jur de 14,4
bagi consumatori (faruri aeroterma , etc ) masori din nou nu trebuie sa scada mai mult de 13,8
GabrielD
Multumesc pentru raspunsuri.
Ultima tensiune luata 6,76 V.
Sunt 5 grade afara, am invelit bateria cu multe carpe, sa nu inghete.
Maine voi cauta redresor si la alte magazine, azi nu am gasit la magazinele de piese auto si scule.

5 Nov 2015, 10:43:
Azi dimineata tensiunea la borne era 7,13 V.
Am conectat-o cu cabluri la alta masina si a pornit imediat. Am tinut motorul pornit 30 minute. In acest timp, tensiunea la borne a fost initial 14,3 V, apoi a scazut pana la 13,89 V, fara consumatori. In timp ce mergea motorul am pus faza scurta - 13,85 V. Am pus faza lunga, faruri ceata, aeroterma la maxim - 13,46 V.
Am oprit motorul -12,65V. Ochiul magic- tot negru.
Dupa 40 minute am verificat tensiunea la borne cu motorul oprit - 12,33 V.
Am pornit motorul - 14.01 V initial, dupa 20 minute in care a mers aerotema, apoi am oprit-o si apoi arata 13.85 cu motorul pornit.
Am oprit motorul - 12,68 V. Ochiul magic - negru.
Am incercat sa scot doapele de pe surf superioara a bateriei sa verific nivelul dar nu ies - trebuie desurubate cu ceva?
Am desfacut borna minus, am masurat curentul, fara sa incui masina, 0.85 A, dar variabil.
Am desfacut ambele borne tensiune in baterie 12,62 V.
Am lasat-o asa, am incuiat cu cheia. Voi verifica peste 30 min sa vad daca a scazut tensiunea.

In starea in care e acum mai are rost sa o mai pun pe redresor?

De ce nu se face verde ochiul magic?
andutu
Orice lucru nou poate fi stricat.Ochiul ala magic e fix pix in general se ia dupa tensiunea de la bornele bateriei dar chiar si asa daca misti de baterie o sa vezi ca se tot schimba verde / alb /negru.Cel mai sigur e cu aparatul de masura.
Poti sa ai 12.7v la baterie dar capacitatea ei sa fie aproape de0
Consumul 0.85A este normal nu are cum sa iti descarce bateria.
Daca tensiunea la borne a ajuns la 6.76 sigur are probleme bateria.
bygy007
are rost sa mai repet partea cu incarcarea pe redresor !!!!????
ai bateria descarcata , ochiul ala masoara densitatea electrolitului , ala nu se face verde in 15-20 -30-1 ora de functionat motorul , si in continuare vei avea probleme cu bateria
0,85A este mult trebuie sa fie undeva la 0,05A cind masori lasa aparatul conectat mai mult timp , 1-3 min , sa ai toate usile inchise si portbagajul becurile din interior stinse
daca vrei sa iei alta baterie nu ai decit..........
GabrielD
Multumesc pentru raspunsuri.
Mi-am cumparat redresor de 10 A, cu 125 lei de la Auchan, la ora 13 cand am pus-o la incarcat tensiunea era 12,6 V inainte sa il bag in priza, dupa ce l-am bagat in priza, redresorul arata 15 A.
Acum la ora 20 arata 10 A si tensiunea la borne e de 15 V - e prea mare ca tensiune de incarcare?!
Magicul ochi e inca negru, il mai controlez maine dimineata.
Dupa ce se incarca complet bateria voi relua testele, de data asta respectand toate etapele de a caror importanta imi dau seama cum (dupa ce am incuiat-o si am desfacut borna minus ca sa pun testerul a pornit alarma......- trebuia invers).
andutu
Dar eu nu inteleg daca bateria zici ca e noua, garantie nu exista?
GabrielD
Nu mi-a dat certificatul de garantie, asta s-a intamplat la un service autorizat Dacia, la AMAT Pitesti, unde mi-au vandut baterie Dacia Rombat 60Ah cu 420 lei. Mi-a spus ca are 2 ani garantie, dar printre hartii nu era certificatul.
Vreau sa vad cum se comporta bateria si apoi ma duc peste ei din nou.

5 Nov 2015, 23:41:
Tocmai am verificat:
Redresorul e usor calai, caldut, arata tot 10 A. Bateria e rece, s-a amplificat putin zgomotul de bule, ochiul magic a inceput sa se inverzeasca, e verde inchis, are 15,31 V.
Redresorul e acesta: http://www.rogroup.ro/ro/catalogue/details/323/253

Am incercat si functiunea baterie plina(neagra), nu stiu cum se cheama, e butonul din mijloc. Am observat ca s-a amplificat zgomotul in redresor, tensiunea a crescut la 15,50V si redresorul arata 11A. Am comutat inapoi pe baterie descarcata (alba) sau ce o insemna.

Am lasat geamurile larg deschise, probabil frigul va incetini procesul de incarcare.

6 Nov 2015, 08:38:
Azi la ora 7.00, dupa 18 ore, dupa ce toata noaptea geamurile au fost larg deschise, bateria era rece, ochiul magic verde, nu verde deschis ca inainte, avea 15,5 V si se auzea un zgomot usor de bule. Redresorul era rece, arata 10 A.
L-am oprit, o voi monta pe masina chiar daca e partial incarcata, se va mai incarca si pe masina. Cand va stationa mult masina voi scoate fisele de la baterie ca sa previn o descarcare accidentala.
Daca e cazul mai pun diseara bateria la redresor.
Iulikk
Pai cu 125 de lei redresoru + 50 de lei testeru, mai pui 50 de lei si iei baterie noua, cu garantie plus ca scapi si de bataia de cap. Pt Solenza am luat Caranda cu 220 de lei, 2 ani garantie. Nu prea ai facut afecere....
bygy007
cind o baterie este incarcata curentul de incarcare scade undeva la 1-2A
george_scala_2004
QUOTE(Iulikk @ 6 Nov 2015, 11:07)
Pai cu 125 de lei redresoru + 50 de lei testeru, mai pui 50 de lei si iei baterie noua, cu garantie plus ca scapi si de bataia de cap. Pt Solenza am luat Caranda cu 220 de lei, 2 ani garantie. Nu prea ai facut afecere....
*



N-auzi ca a dat 420 de lei pe baterie? Cu toti banii isi lua un agm...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.