Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sare filtrul de ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
unikat45
faza 1: schimb ulei..pun ulei nou si zic sa pun si un aditiv...nu schimbai si filtrul..de ulei....mers 1 saptamana..dupa care cand sa plec hop bucluc pornesc si incepe sa curga sange (a se citi ulei) pe la filtru....adica de fapt se rupe garnitura buuunnn zic prostia mea ca m-am zgargit si nu am luat fitru nou.... ma duc. iau filru nou, ulei si aditiv cica din ala bun (2+2).. trece o saptamana.. pun aditivul....a treia zi motorul nu vea sa porneasca... peste o zi ........curat platini, schimb bucse demaror, dau sa pornesc varza bateria... buuun schimb si bateria de la alt posesor tot de dacie.. porneste se repeta figura zbang filtrul de ulei sare si pier iar uleiul cu tot cu aditiv...evident o mie de draci in zi de duminica..
acuma ce sa zic care a mai patit si nu numai, poate zice de la ce ar putea fi sad.gif ca sincer sa fiu nu stiu de la ce ar mai putea fi... adica motorul o fi el obosit...da din ce mia zis un mecanic e destul de ciutat...astept pareri...cu ce ar fi de facut...mersi anticipat!
mihai0070
Unge si tu garnitura filtrului cu ulei proaspat ...si strange-l cu simt de raspundere (nu cu cheie ...) si curata blocul ... motor acolo unde se lipeste garnitura ...
argon
Nu mai baga aditivi, inafara ca iti ingroasa uleiul, si tu te bucuri ca ai presiune si vezi Doamne ce bun e aditivul, nu face nimic. Pesemne ti-a ingrosat uleiul prea mult.
danny_b
Dragul meu posesor de DACIA ,foarte posibil sa ti se fi blocat supapa in pompa de ulei.E vorba de acea supapa bila cu arc care are rolul de a nu permita o suprapresiune.Daca nu deschide ,normal ca undeva trebuie sa iasa presiunea si cedeaza unde e mai slab circuitul,respectiv garnitura de la filtru.Acuma sa stii, ca daca faci schimbul de ulei la termen, MUSAI sa schimbi si filtrul.S-ar mai putea sa se fi infundat filtrul.Putin probabil dar se poate intimpla.Verifica si pompa.Mai vorbim.
unikat45
QUOTE(mihai0070 @ 26 Mar 2007, 08:13)
Unge si tu garnitura filtrului cu ulei proaspat ...si strange-l cu simt de raspundere (nu cu cheie ...) si curata blocul ... motor acolo unde se lipeste garnitura ...
*


de uns a fost uns...de strans a fost strans.. raman pe varianta lui argon.. mai ales ca uleiul era cleios dimineata pe locul unde a curs....adica s-a ingrosat din cauza aditivului...si prin faptul ca a puscat garnitura numai dupa ce am pus aditivul (adica la o saptamana de la primul evenimente de acest tip ) la ambele filtre..
oricum acuma cert e ca motorul consuma ulei de aceea am pus aditiv dupa recomandarile producatorului.... de aditiv "reduce consumul de ulei si arderea acestuia"...... chestia asta la mine a fost invers l-a crescut adica am consumat ulei cat pentru 6 mii de km....., pompa de ulei e buna din moment ce a aruncat garnitura.. deci... decat bani aruncati pe aditiv..prefer sa cumpar ulei..si sa evit astfel de evenimente..de 2 bani...
multumesc pt opiniile voastre..
mihai0070
Acum tu stii ce aditiv ai pus ... ca sunt mai multe feluri ... de ungere ... de reducere consum (care ingroasa uleiul) anti ancasare 2+2 (parca asa scria in cora )
os
... si de "anti-sarit-garnitura-de-la-filtrul-de-ulei".

Ma raliez si aici opiniei lui argon: filtru nou, montat corect (adica strins cu mina dupa instructiuni); un ulei corect si nu prea scump (inteleg ca ai ceva consum de ulei). In plus poti verifica si pompa de ulei cum a spus cineva mai sus (sa nu se fi blocat supapa de descarcare la suprapresiune, ori sa nu fi fost modificata de vreun "priceput").

Nu te lua dupa indicatiile pretioase ale fabricantilor de aditivi (care bineinteles ca vor sa-si vinda marfa); uleiurile au in general in compozitie tot ce e necesar.
unikat45
va multumesc pentru sugestii!.. pentru verificarea pompei de ulei (sau ma rog a supapei) ar trebui desfacuta baia sau cel putin asa presupun....lucru care nu pre imi este la indemana acum... avand in vedere faptul ca pana la adaugarea aditivilor lucrurile au fost relativ ok.. exceptand problema consumului de ulei... , care se datoreaza presupun mai multor aspecte cumulate: segmeti uzati, poate ceva uzura mai la linie si supape, motorul ar merge inca binisor atat pe gaz cat si pe benzina... inca il simt la apasarea acceleratiei.....
cum as putea verifica blocajul acelei supape (cu bila) fara a desface mare lucru la motor deci fara a necesita rampa sau canal?

in plus ca sa nu mai deschid alt topic.. care ar fi rolul furtunului de la capacul culbutorilor la carburator..inafara de ce am citit eu intr-o cartulie de prin anii '80 si anume acela de a aspira vaporii de ulei de sub capac.. lucru care nu prea e logic (sau poate nu pricep eu prea bine) pentru ca acei vapori ar condensa partial in carburator iar partial ar reintra in circuitul de alimentare odata cu amestecul combustibil deci ar insemna ca s-ar consum ceva ulei si in modul asta.....in orice caz pe la furtunul ala care intra in T nu sufla prea tare (sa zicem cam ca la taria respiratiei dupa o alergare de 100 m sau poate un pic mai tare), lucrul asta denota in schimb lipsa pierderea din compresie.. sau nu am inteles eu bine...
Astept opiniile voastre legate de ambele probleme! Sincer nu stiu ce sa mi zic da imi e cam teama sa ies cu masina pe strada sa nu imi faca iar bucuria ....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.