motanel pufos
26 Mar 2007, 09:15
Am fost pe A2 in week-end si un prieten care mergea in spatele meu mi-a zis ca imi scoate fum negru masinuta. Si la plecarea de pe loc si la peste 100km/h.
Sa ma duc in service cu ea sau asa face la toate ?
ady85btz
26 Mar 2007, 09:26
fumul negru e normal la dieseluri,asa ca stai linistit.daca-ti iese fum alb atunci e nenorocire.
motanel pufos
26 Mar 2007, 09:37
Deci nu sunt duse injectoarele sau alte minunatii. M-am speriat.
Totusi nu este normal sa scoata constant, doar la reprize/plecare de pe loc.
mascalzonne
26 Mar 2007, 10:04
din cate stiu fumul negru apare la diesel in momentul cand accelerezi mai tare (cand faci o depasire sau ceva de genul asta).
daca scoate fum in timp ce mergi constant sfatul meu este sa te duci la un service.
motanel pufos
26 Mar 2007, 10:17
Pai apare cand o turez mai tare. Deci si la peste 100km/h. Am dus-o pana in 140 si mi-a zis ca la 140 facea fum ca un tractor.
mascalzonne
26 Mar 2007, 10:25
daca apare doar cand ai accelerat de la 100 km la 140km este ok.
daca apare cand mergi constant la 100 km atunci este o problema.
eu am mers cu un seat leon nou, care era pe motorina, si scotea fum in momentul in care acceleram mai tare.
pune pe cineva sa vada daca scoate fum in momentul in care mergi la o viteza constanta.
alecsz99
26 Mar 2007, 10:25
Diesel = fum
motanel pufos
26 Mar 2007, 10:29
ok, am inteles.
Multumesc, m-am mai linistit.
La mers constant la 140 km/h nu e normal sa apara fum. Poate a mai exagerat cel din spatele tau ce ti-a relatat. Trebuie sa fie foarte mult fum sa fie vizibil la turbulentele de la viteza aia...
darius
26 Mar 2007, 11:53
Ieri s-a bagat unul cu un logan dci in fata mea si ca sa nu ma incomodeze a accelerat el destul de violent si crede-ma ca a scos ceva fum,totul pana a ajuns la viteze constanta,cum spunea cineva mai sus e normal sa fumege la o accelerare mai in forta insa daca tu nu poti vedea fumul ala in retrovizoare nu cred ca e problema
QUOTE
Pai apare cand o turez mai tare. Deci si la peste 100km/h. Am dus-o pana in 140 si mi-a zis ca la 140 facea fum ca un tractor.
E normal sa fumege in conditiile descrise - se curata turbina de funingine (vezi aici
http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=611...dpost&p=822313)E sanatos sa-i mai faci din cand in cand un "italian tuning", mai ales daca circuli majoritatea timpului in oras.
motanel pufos
26 Mar 2007, 13:27
Nu am vazut in oglinda retrovizoare. Cred ca s-ar vedea daca as merge peste o sosea de lapte sau alba toata
. Ca sa ma conving m-am dat jos si mi-am rugat prietenul sa accelereze. Masina stand pe loc. Si intradevar cand se baga piciorul in ea... iese fum.
SUPERCAR
26 Mar 2007, 13:31
QUOTE(74r12 @ 26 Mar 2007, 12:52)
E sanatos sa-i mai faci din cand in cand un "italian tuning", mai ales daca circuli majoritatea timpului in oras.
adica sa ii mai dam forja cateodata,accelerari bruste in timpul mersului sau cum?
in linkul pe care-l dadeam mai sus tocmai despre italian tuning e vorba...citeste acolo!!
motanel pufos
26 Mar 2007, 16:55
Am mai facut verificari intre timp si scoate doar cand bag piciorul, la mers constant este ok. Multumesc mult pt precizari.
ady85btz
26 Mar 2007, 22:24
linkul tau nu mai exista
The error returned was:
Sorry, the link that brought you to this page seems to be out of date or broken.
italian tunning= ii mai dai din cand in cand(1 data la 2-3 saptamani) blana(3000-4000ture) pentru a curata turbina.
mascalzonne
27 Mar 2007, 09:14
eu am reusit sa intru pe linkul respectiv si am gasit niste sfaturi foarte utile si interesante. cred ca urmatoarea masina pe care o sa mi-o iau o sa fie un diesel.
Daniel M.
27 Mar 2007, 10:01
la pornire, acceleratii bruste in special, EGR-ul este inchis, de aici rezulta si acel fum mai consistent. daca masina scoate fum negru si in mers normal, posibil EGR blocat pe inchis (problema mecanica, sau soft).
motanel pufos
27 Mar 2007, 13:25
Este negru decat cand accelerez sau o turez mult, 3-4000
mergi si tu cu ea mai turat. probabil ca ai mers subturat cu ea mult timp. poti sa incerci sa mergi o perioada de 10 - 15 min cu ea turata pe la 3500 - 4000 ture in treapta 3 sau 4 (a 4 pe autostrada
) ca sa se mai duca din funingine. dupa asta nu ar trebui sa mai scoata mult fum. decat putin la accelerari bruste sau la plecarea de pe loc. incearca sa schimbi dupa 2500 rpm dupa ce s-a incalzit motorul.
daca tot scoate si dupa asta atunci du-te la service.
concurent
27 Mar 2007, 14:26
stai calm! n-are nimic masina.
liviu2004
29 Mar 2007, 17:34
Si la mine scoate fum negru la accelerari bruste. Si tin sa zic ca scoate, vad seara in farurile celui din spate cum e "ceata". De altfel nu scoate fum neam. Si daca nici eu nu pun motorina buna (de la 0-21.000km) nu stiu cine ar putea pune (Euro 5).
Inclin sa cred ca motorina in Romania este sub orice critica. Acum 3 saptamani am venit din Olanda unde am facut cu un Renault Scenic 1600km si nu a scos pic de fum.
cbogdy
29 Mar 2007, 22:01
"Inclin sa cred ca motorina in Romania este sub orice critica. Acum 3 saptamani am venit din Olanda unde am facut cu un Renault Scenic 1600km si nu a scos pic de fum."
Nu stiu ce sa zic de motorina din Ro, dar am 32k km si nu am avut gram de problema cu motorina (in general am bagat de la OMV). Am fost si in vest cu masina 5k km am facut, am bagat din Austria, Germania, Olanda si Franta motorina, nu am simtit nici o diferenta. Poate un pic cand am bagat de la ELF, din Franta, am simtit o mica diferenta, asta datorita faptului ca ELF aditiveaza tare de tot combustibilii, cred ca si din cauza asta era cea mai scumpa motorina bagata pe dincolo).
Referitor la fum NEGRU. Remarca cu Renault Scenic, dar diesel sa fie nu o cred. Am vazut fum la accelerari bruste la toate motorinarele de la euro 2 la 5 din Ro pana la Atlantic. Cel mai bine se observa cand mergi tu in spatele lor, nu cand conduci tu masina motorinara.
Bafta tuturor!
motanel pufos
30 Mar 2007, 08:31
Am bagat motorina numai de la Mol euro 5 si cateodata euro 4 dar nu asta cred ca e problema. Cu toate ca asta euro 5 parca se duce mai repede.
MoneyTalks
5 Jun 2007, 22:48
QUOTE(motanel pufos @ 26 Mar 2007, 12:27)
Ca sa ma conving m-am dat jos si mi-am rugat prietenul sa accelereze. Masina stand pe loc. Si intradevar cand se baga piciorul in ea... iese fum.
Daca vrei sa omori motorul sau turbina, asta e cea mai sigura si rapida metoda... Accelerari bruste pe loc si luarea piciorului de pe acceleratie. Dieselul nu e benzinar, ca sa faci asa ceva. O faci pe buzunarul tau, oricum.
motanel pufos
6 Jun 2007, 09:53
Pt MoneyTalks am facut-o o singura data si nu am accelerat foarte tare cred ca pana la 2500 rpm
dar e bine de stiut sa nu mai fac alta data.
Oricum de mers eu merg mai domol prin oras si am mers cu cineva in spate de curand si mi-a zis ca nu mi-a aparut fum negru decat cand plecam de la stop si ala asa putin.
B-53-SDP
10 Jun 2007, 17:30
Motorul de pe Logan 1.5 dci asa este mai fumegator. Am observat ca "asa face toate" dupa un drum intins mers mai turat o sa se faca teava de esapament gri si o sa dea mult mai putin fum si la plecarea de pe loc.
MoneyTalks
10 Jun 2007, 21:29
QUOTE(B-56-SDP @ 10 Jun 2007, 16:30)
Motorul de pe Logan 1.5 dci asa este mai fumegator.
Daca il conduci cum trebuie nu fumega, deci nu "asa face toate". Daca apesi pedala pina la fund cind nu e destul de turat, va fumega.
PS. E vorba de Logan dci.
motanel pufos
11 Jun 2007, 09:35
Pedala la fund am bagat-o doar de vreo 2-3 ori cand am facut depasiri. In restul timpului apas usor pe pedala cam cum te invata la scoala de soferi. Nu imi place sa bag piciorul in ea. Mai ales ca in Bucuresti nici nu ai unde.
B-53-SDP
11 Jun 2007, 09:40
QUOTE(MoneyTalks @ 10 Jun 2007, 21:29)
Daca il conduci cum trebuie nu fumega, deci nu "asa face toate". Daca apesi pedala pina la fund cind nu e destul de turat, va fumega.
PS. E vorba de Logan dci.
Pai normal ca daca ii dai turatii marii si violente nu iti scoate fum.
Scoate doar la plecarea de pe loc un pic de fum negru si atat.
r3b3lul24
4 Sep 2016, 10:24
Nu e chiar asa cum spun unii pe aici , fumul negru fie ca apare constant fie ca apare doar la accelerare indica motorina prea multa si aer prea putin ,....de aici rezulta ca ori turbina nu baga presiunea de aer ceruta ...fie vreun injector baga mai multa motorina decat este nevoie....
ATENTIE!! Daca masina este mai puturoasa ca de obicei acest fum negru indica sfarsitul turbinei , asa ca nu treceti cu vederea acest aspect.
recomand ca masina sa fie supusa unui test, doar asa iti poti da seama ce se intampla , motoarele Renault nu sunt chiar atat de performante si le poti strica imediat.
fumul negru daca este constant recomand mai intai curatarea supapei EGR si a tevii de admisie, dar daca apare doar in momentul accelerarii nu e normal ...chiar daca motorul e diesel.
Vorbim aici despre motorul 1,5 DCI de la Logan ( Renaul Clio) e acelasi motor pe ambele masini.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.