Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Masina face "BREACK DANCE"
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vaselina23
Salut toti membri forumului biggrin.gif.
Am probleme mari cu masina nationala sad.gif, de ceva vreme parca sunt blestemat; numai din servis in servis o tin. Cand pornesc motorul merge rotund la relanti fara sa fie nevoie sa o accelerez. Problema apare atunci cand plec de pe loc, cand o bag in vit 1 masina abia se misca, iar daca accelerez pana la vreo 3000 RPM si ridic piciorul de pe ambreaj complet masina o ia razna. La fel si cu viteaza a 2 a.; sunt nevoit sa schimb treptele la 2000 rpm (masina zici ca merge in reluare)
Cand merg cu a 3 a si ajung la 3000 rpm vreau sa o bag pe a 4 a aceleasi simtome. Zilele trecute cand mam intors de la Bucuresti daca vroiam sa mearga cat de cat normal trebuia sa am o viteaza constanta de vreo 65/70 km/h (daca aveam sub 65 km/h cu a 4 a era jale). De vreo cateva ori am fost nevoit sa mers cu socul putin tras pentru ca simteam ca moare motorul.

Socul il trag cand apare problema wacko.gif , plus ca la 3000 RPM inainte sa am probleme motorul era mai silentios. Trebuie sa tin acceleratia apasata cativa MM ca sa nu intre in "sevraj", daca vreau un demaraj mai fortos incep crizele, masina incepe sa se SCUTURE si sa ZGALTZIE zici ca taur comunal biggrin.gif . Daca o accelerez putin mai tare cand schimb viteaza zici ca s-ar inneca.
Benzina pun Premium 95 de la omv/petrom.
Bujile par bune, de ceva vreme iam schimbat la pompa de benzina garniturile si niste "supape".
0Dacie Break 1992 TLX (poate va ajuta)
Daca vreau sa scot benzina de la pompa la inceput vine cam greeeeu, fara sa sufere imbunatatziri majore wacko.gif wacko.gif .
Pot sa spun ca acum o saptmana mergea (la blana)(2500/3800 RPM) masina foarte bine ph34r.gif ph34r.gif dar acum excl.gif excl.gif
Multumesc
ºoferistul
Avansul, aprinderea.
danny_b
Verifica si eventual spala carburatorul prin scufundare in carburol cca.3ore.Apoi se spala cu apa calduta si se sufla bine toate orificiile cu aer comprimat.Inainte desfaci carburatorul si scoti TOATE jigloarele ,mai ales cele cu bila de la pompa de sprit.Apoi ia tot sistemul de aprindere si verifica-l cu atentie :bujii,fise,capac delcou,platina.Verifica si avansul vacumatic si cel la aprindere.Daca scinteieste si benzineste bine MUSAI sa mearga bine motorul.Mai vorbim.
vaally
Verifica filtru de benzina de la carburator _desfaci cu cheia de 19 parca, surubul de alama de sub stutul de intrare a benzinei in carb. scoti sita conica afara si o inlocuiesti daca este deteriorata sau infundata
Ai grija cum stringi la loc pentru ca dopul de alama etanseaza pe filet si daca stringi mai tare risti sa spargi gitul de la carburator.
Eu asa ceva am patiti si a trebuit sa merg vreo 15KM cu ia asa, deabia acasa am verificat si am gasit sita infundata. Am montat pentru siguranta un filtru suplimentar pe furtunul dintre pompa si carb si nu am mai avut probleme.
vaselina23
Pana spal carburatorul vreau sa verific pompa de benzina daca merge cum trebuie. Imi spuneti (va Rog ) cum este cel mai bine sa verific (o metoda) ? Merci
axy89
Porneste motorul apoi opreste-l.Scoate furtunul care intra in carburator si baga-l intr-o sticla.Pornesti din nou motorul si il lasi sa mearga pana se opreste.Cu benzina care este in carburator,o pompa buna ar trebui sa scoata 0,7l din rezervor.
Gheorghedracu
Ceea ce spui tu seamana a amestec sarac dar si progresie bilbiita. Esti sigur ca aprinderea e in ordine? Bujiile ce spun?

Benzina esti sigur ca merge la masina ta? Stiu ca Daciile aveau nevoie de CO98.

Daca amestecul e sarac, rezolva orice probleme pe traseu de la rezervor pina la carburator si apoi uita-te in el. Un filtru intre pompa si carburator nu e indicat, caci muncesti pompa suplimentar, si poti sa inrautatesti problema in loc sa o rezolvi. Ca sa nu mai spunem ca asta pur si simplu nu se face.

Daca ai rezolvat tot si nu se imbunatateste situatia, spala carburatorul, si verifica jiclerele, dar mai ales pasajele de mers in sarcina si progresie, caci acolo pare a fi buba. E drept ca jiclerele nu se decalibreaza asa din senin, dar mai stii cu ce mizerii s-au infundat? Dar daca e vorba de mizerii, e mai probabil ca dupa ce ai curatat jiclerele sa ai de furca cu canalele din carburator care nu-s asa usor de curatat. Multa rabdare. Aicea la noi se face "wet beadblasting" un fel de sablare umeda cu particule fine de sticla (sferule aproape la limita vizibilitatii) intr-un jet de apa. Asta restaureaza si cel mai dezumanizat carburator la o conditie (si aspect) de nou nout, daca nu exista defecte constructive sau fisuri, crapaturi, etc in corpul lui.

Pentru sumi_nos, dupa ce ai tinut dacia la 7000rpm pina si-a vomitat uleiul, eu zic ca ai scapat ieftin ca mai merge. Cred ca ai terminat distributia, daca nu si altele. Cred ca masina ta nu mai are putere pur si simplu pentru ca s-a dus naibii tot reglajul supapelor (daca n-oi fi distrus ceva p-acolo de-a dreptul), cine stie ce minuni or fi de vazut prin motorul tau daca-l desfaci. Fa-i un test de compresie daca esti curios, si uite, eu iti prezic ca o sa gasesti compresie vax cel putin pe unul din cilindri. Personal am vazut o supapa cu fusta ciobita, lipsea cam o cincime din capul ei dupa o aiureala din asta cum povestesti tu ca ai facut.

Explicatia este ca la turatii mari, supapele intra in ceea ce se cheama "bounce" adica topaie pe scaune cind se inchid, nu se inchid si stau inchise, ci se inchid si salta inapoi, din cauza ca arcurile le imping prea rapid cind intra in rezonanta, ca o minge trintita de podea. In momentul cind salta inapoi, nu e exclus sa faca contact cu vreun piston si ..... cel mai destept cedeaza. Aproape ca as pune pariu ca o supapa de evacuare ti-a facut-o. la masinile de turatii mari, se folosesc doua resorturi in paralel, din doua motive, unul ca sa ai forta mai mare, dar si mai important, ca sa nu apara rezonanta, caci doua arcuri diferite (intotdeauna e unul pe interiorul celuilalt si cu numere inegale de spire, si sirma de grosime diferita) nu pot intra in rezonanta simultan, si se anihileaza reciproc tendinta de rezonanta.

Sfatul meu, dupa ce faci compresia, sa scoti capacul culbutorilor si sa te uiti daca supapele sunt inchise bine sau ba. Verifici si jocul supapelor si arcurile cu ocazia asta, caci e posibil sa fi rupt vreunul. Daca nu e nimic suspect, scoate rampa culbutorilor. Verifici din nou daca supapele sunt inchise toate asa cum ar trebui sa fie. Daca totul arata okai si supapele par inchise (le impingi un pic, tragi de cozile lor, nu le bombardezi cu priviri admirative timp de doua ore) toarna un pic de benzina pe deasupra prin galerii (dai jos galeria de admisie si pe cea de evacuare) si vezi daca sta sau se duce. Si pe admisie si pe evacuare. Daca se duce, e clar, supapele nu mai inchid bine. Din ce motiv? vei afla cind vei da chiulasa jos (pot fi fuste sparte, supape intepenite pe ghidaj, etc). Daca benzina sta bine, verifica tachetii, culbutorii, pentru fisuri, crapaturi, ciobituri, caci daca ai cum spui tu un surub cu filetul distrus la rampa culbutorilor, asta nu e semn bun. E posibil ca in euforia celor 7000rpm sa se fi blocat o supapa (chiar numai pentru un moment) si culbutorul respectiv sa fi saltat rampa cu totul cind tu te jucai de-a racheta stationara. Daca totul, dar absolut totul e ocai, pune frumusel totul la loc, refa-i jocul supapelor ca lumea si doamne ajuta, poate chiar exista un dumnezeu al celor ca tine!?

Succes, si nu uita, tare sunt curios ce-o fi in capul, pardon, motorul tau.
Dyda
QUOTE(vaselina23 @ 26 Mar 2007, 12:02)

Bujile par bune, de ceva vreme iam schimbat la pompa de benzina garniturile si ".
niste "supape
*



Aici este beleaua, "niste supape ( pastile) unde nu ai facut lucrarea cum trebuie, iti trebuie un corp pompa benzina nou.
phil
Buna vaselina23 am avut si eu o asemenea problema la o dacie 1310 si am schimbat de toate la carburator si la aprindere si nu sa rezolvat pana nu sa schimbat lantul de distributie.
vaselina23
La mine au mai disparut din probleme dupa ce am schimabat piesa aia de la avansul vacuumatic. Inca mai sunt probleme care cred ca tin de reglaje sad.gif .
n3m0
QUOTE(vaselina23 @ 5 Apr 2007, 22:16)
La mine au mai disparut din probleme dupa ce am schimabat piesa aia de la avansul vacuumatic. Inca mai sunt probleme care cred ca tin de reglaje sad.gif .
*



Incearca sa mai intaresti arcul de la avansul vacuumatic (daca rotita dintata este reglata de ex la patru dinti, pune-o la sapte sa zicem), apoi probe de drum.
Parerea mea !
chili
schimba bobina
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.