mariuscond
27 Mar 2007, 10:00
Pentru geamurile față LOGAN:
Preț: 60 RON/buc.
Funcționare:
La o apăsare scurtă (< 300ms) a butonului (geamul fiind în repaus), geamul efectueaza cursa completă (în sensul în care s-a apasăt).
În timp ce geamul urcă/coboară ca urmare a unei comenzi ”scurte”, dacă se apasă oricare din comenzi (“sus” sau “jos”), acesta se va opri.
La o apăsare “lungă” (>300ms) a butonului, geamul va urca/coborî cît timp este apăsat butonul.
Modulul nu funcționează mai mult de 6 secunde pentru fiecare comandă (măsură suplimentară de protecție!).
Protecție la suprasarcină sau obstacol: cînd geamul ajunge la capăt de cursă, modulul întrerupe alimentarea motorașului macaralei; dacă în timpul urcării/coborîrii geamului, acesta întîlnește un obstacol, modulul întrerupe alimentarea motorașului macaralei.
Montare:
Modulul se montează pur și simplu în serie cu actualul buton: se deconectează butonul actual, iar intre el si mufă se interconectează modulul (mare atenție la conexiuni!!! – vezi foto!).
Nu e necesară demontarea consolei de pe bord – e suficient să fie scos doar butonul, modulul încape în bord prin orificiul în care se montează butonul original.[attachmentid=49438]
valmont
27 Mar 2007, 11:58
Sunt interesat.....iti dau un pm cat de curand, daca ma hotarasc
parpanel
27 Mar 2007, 17:52
Pune te rog schema
sharkky
27 Mar 2007, 18:08
Nu se potrivesc si la Solenza?
electric
27 Mar 2007, 18:35
nu vrei sa ne ajuti eventual si cu schema ?
Dupa cate observ nu sunt ''home made''. Este circuitul dintr-un buton cu impuls caruia i s-a desprins placuta cu beculetul si contactele.
mariuscond
27 Mar 2007, 21:05
parpanel - te inteleg..., dar deocamdata sintem la "bursa"...
sharkky - nu stiu eu le-am testat numai pe loganul meu (eu am pe masina mea de aprox. 1 luna si nu au dat nici un rateu).
electric - hint:
scheme si ideiadiya - sint in totalitate "home made" de aia nu imi convine sa le fac mai ieftin, pentru ca e de munca o gramada + gasit greu/scump componente. Daca ar fi produse "industrial" ar iesi mult mai ieftin...
driverx
27 Mar 2007, 21:53
Da, ai dreptate. Daca nu se face la nivel "industrial", e greu de facut sa iti merite...macar timpul daca nu altceva. De aceea te rugam sa postezi schema
Ca sa faci la nivel industrial, e mai greu...costa si asta. Clienti nu iti furam nici noi, ca prea putini se pricep la electronica din eventualii tai clienti, si nici noi nu cred ca am face o afacere din asta, din aceleasi motive ca si tine
Singura chestie care am scurcircuita-o noi ar fi munca de conceptie, testare, etc care deja tu le-ai facut. Pare treaba fain facuta, de apreciat.
mariuscond
27 Mar 2007, 22:47
Despre schema: vezi in postul #139
aiciSchema utilizata de mine e cam aceeasi (cu unele mici diferente) - se foloseste un controller si ... multa munca...
ciprishor
28 Mar 2007, 12:32
Ma bucur ca a folosit schema aia cuiva
. Macar poti spune ce modificari ai folosit? Ce sunt ai folosit? De cat sunt rezistentele de putere?
Eu sunt tot in stadiul de cercetare din lipsa de timp.
P.S. Ai protejat picul la citire?
mariuscond
28 Mar 2007, 12:53
Precum probabil iti dai seama schema e tipica - folosind un PIC, ai I/O-uri, pe out mai pui ceva tranzistoare (pt. capabilitate curent...). Ideea nu e in totalitate a mea ... eu doar am pus cap la cap problemele cunoscute deja dupa care am descoperit altele... ce mai... mi-a luat 3 luni
sa o fac sa mearga (habar nu aveam sa programez un uC!) (daca ai garaj si un osciloscop... ceva, e muuuult mai usor)!
"Ai protejat picul la citire?" - tu ce crezi ?
hint: 0.1ohm
molorules
29 Mar 2007, 14:22
Mai lasi la pret?
mariuscond
29 Mar 2007, 14:31
ai PM!
gomez99
11 Apr 2007, 08:07
ai PM
Pretul pt 1 bucata cu montaj cat este?
Ca al meu are un buton din asta si as vrea si pt dreapta.
Se pot monta si pt spate?
mariuscond
9 May 2007, 09:32
Pretul e 60 ron (montajul dupa cum ai vazut) nu e mare chestie, daca vrei ti-l "montez" eu.
Se poate monta si pe spate - problema e ca nu incap modulele sub butoanele spate (nu e loc acolo), cred ca daca le pun niste fire mai lungi ca sa "ascund" modulele mai spre frina de mina merge. Inca nu am incercat treaba asta din lipsa de timp.
Ma intereseaza una bucata pt fata cu montaj.
Astept pm cu locul faptei
gomez99
22 May 2007, 15:30
am unul montat de 2 luni, merge fara probleme.
cbr-ica
22 May 2007, 22:55
Vreau si eu pentru Clio. Faci?
mariuscond
22 May 2007, 23:15
Am impresia ca se potrivesc direct. Eu le-am testat numai pe logan. Daca motoarele/macaralele sint identice si butoanele de actionare "fac" aceleasi contacte cu cele de pe Logan, nu sint probleme. Daca esti din Bucuresti putem incerca/verifica. Daca nu merg direct se pot adapta fara probleme, principiul de functionare este acelasi, eventual difera citiva parametri pe care ii pot modifica.
thioacofty
6 Jun 2007, 14:56
si daca nu-s din bucuresti se poate sa ajunga cumva modulele si pe la cluj?
mariuscond
6 Jun 2007, 15:00
Se poate! Prin posta/curier.
david79
7 Jun 2007, 07:35
se potrivesc si la solenza testat ieri, deci si la clio care are aceleasi butoane. conectica pinilor la butoane e identica cu cea de la logan.
apelati cu incredere e super baiatul, iar modulele sunt foarte ingrijit lucrate.
SANDRINO
7 Jun 2007, 11:55
Poti face adaptarea si pentru un megane PACK AUTH ?? Vreau si montaj . La ce ban cu totul ???
mariuscond
7 Jun 2007, 12:36
Deocamdata stiu ca se potrivesc si pe Solenza.
Pe Clio sau Megane nu le-am incercat.
La Logan si Solenza butoanele/circuitele geamurilor electrice nu au nici o legatura cu UCH-ul - sint total separate.
Din cite am mai citit pe forum se pare (nu am verificat personal) ca la Clio/Megane geamurile sint
comandate de UCH si deduc ca partea electronica de putere este in UCH, caz in care NU merg montate (ca la Logan si Solenza) si cred ca o solutie mult mai ieftina/eleganta ar fi o modificare de soft pe la UCH (cred ca sint persoane pe aici pe forum cu experienta si "sculele" necesare care ar putea studia/rezolva "problema").
SANDRINO
7 Jun 2007, 14:05
Merci, desi din ce reiese din post-ul de mai jos s-ar putea. Eu nu le am cu electronica asa ca nu inteleg prea multe de acolo.
http://www.reno.ro/Geamuri-Cu-Impuls-se-Ma...eva-t41958.html
mariuscond
19 Jun 2007, 09:52
Testat si pe Clio Symbol (nu bag mina in foc ca se potriveste pe toate modelele/generatiile de Clio Symbol). Modulul este perfect compatibil pentru butonul ce actioneaza
numai geamul soferului, pentru geamul de la pasager nu merge conectat direct pentru ca acesta are comanda dubla, iar unele conexiuni se fac prin butonul (pt. geam pasager) de la sofer si ca o consecinta trebuie realizat alt modul (cu 6 pini, alta ordine a pinilor, comanda la acesta fiind "pe minus", etc.), principiul de functionare raminind oarecum acelasi, dar modificarile modulului sint "de amploare".
Deci pina acum am montat pe:
-Logan (conectare directa - in serie cu butoanele);
-Solenza (conectare directa - in serie cu butoanele).
-Clio Symbol (conectare directa - in serie cu butonul
numai pt. geam sofer);
La modelele enumerate mai sus montarea nu presupune nici o modificare a instalatiei electrice a masinii, revenirea la situatia initiala facindu-se prin deconectarea modulului.
Am vazut unele posturi cum ca la Solenza ar fi inversate unele conexiuni si ca butonul pt. geam sofer are alta ordine a pinilor fata de butonul pt. geam pasager. Personal NU am intilnit situatia asta. Singura diferenta pe care am intilnit-o fiind doar pozitia cheiței/cătării de pe mufa care intra in buton.
QUOTE(mariuscond @ 19 Jun 2007, 10:52)
Am vazut unele posturi cum ca la Solenza ar fi inversate unele conexiuni si ca butonul pt. geam sofer are alta ordine a pinilor fata de butonul pt. geam pasager. Personal NU am intilnit situatia asta. Singura diferenta pe care am intilnit-o fiind doar pozitia cheiței/cătării de pe mufa care intra in buton.
Aici ai dreptate, de fapt problema e la schemele de la butoanele de logan, care sunt gresite, si in realitate sunt pe invers. Doar ca tu facand pentru logan sa mearga cum trebuie, conteaza mai putin ce zic schemele de la logan.
mariuscond
18 Jul 2007, 09:42
Asa e. Schita aia cu butonul de la Logan postata pe undeva pe forum e gresita (sint inversate up cu down). La Solenza sint inversati pinii up cu down, dar actionarea butoanelor fiind invers (cind tragi de buton - se ridica si asta e echivalentul comenzii de down la Logan). De aia nu sint diferente la conectarea modulului. Sint inversati si pinii si actionarea up/down (e o dubla negare).
mariuscond
24 Jul 2007, 08:32
Sa mai adaugam un modul impuls pentru Clio Symbol (phase 1-2-3 - posibil si 4) pentru geamul pasagerului. Modulul se conecteaza in serie cu butonul de pe usa pasagerului. Functia impuls este "disponibila" atit pentru sofer (de la butonul soferului pentru geam pasager), cit si pentru pasager (de la butonul de pe usa pasagerului).
Functionare:
- functia "impuls" e identica cu cea de la Logan;
- daca si soferul si pasagerul comanda geamul (pasagerului) in aceeasi directie ("apasare lunga"), acesta va efectua cursa pina cind ultimul din cei doi renunta la comanda.
- daca unul din cei doi (sofer/pasager) initiaza o comanda "puls", aceasta va fi intrerupta de orice alta comanda data de oricare din cei doi.
- situatiile de "conflict" (soferul da comanda "UP" si pasagerul "DOWN") se "solutioneaza" prin oprirea geamului.
- modulul are protectie la suprasarcina/capat de cursa a geamului si protectie temporizata la 6-7 secunde.
Foto:
[attachmentid=61086][attachmentid=61087][attachmentid=61088][attachmentid=61089]
[attachmentid=61090][attachmentid=61091][attachmentid=61092]
dl_dr25
10 Aug 2007, 19:49
omu ma intereseaza pe mine, dar sa iau bani saptamina care vine si te caut
mariuscond
30 Aug 2007, 20:15
Pentru geam pasager (Clio Symbol ) deocamdata NU mai am!
Module "impuls" mai am doar pentru:
-Logan (conectare directa - in serie cu butoanele);
-Solenza (conectare directa - in serie cu butoanele).
-Clio Symbol (conectare directa - in serie cu butonul numai pt. geam sofer);
sonykel
10 Sep 2007, 19:38
pt 4bucati la un logan? cat ma costa? pe spate ai rezolvat ceva cu lungirea firelor?
mariuscond
11 Sep 2007, 08:07
Ai PM!
dantes
11 Sep 2007, 08:18
Pentru aceleasi intrebari ca sonykel....Multumesc...
b-45-pei
11 Sep 2007, 17:56
Salut,
Am primit coletul, si le-am si montat. Merg perfect, cu o mica intrebare: modulele sunt simetrice? ma refer la faptul ca un modul detecteaza mai greu blocajul geamului...poate mi se pare mie.
Oricum, ai facut o treaba buna.
Cu stima,
Adrian
mariuscond
12 Sep 2007, 08:32
Modulele sint identice. Mici diferente (desi pina acum nu am intilnit) pot aparea functie de tipul macaralelor (rezistenta cablurilor, a motorului, etc.), de cit de curate sint geamurile... Daca ti se pare ca totusi ar fi o diferenta in functionare poti inversa modulele intre ele (nu cred ca vei constata nimic nou), desi cum am zis, pina acum nu am intilnit asa ceva.
Ar mai fi un aspect: daca "te joci" mult cu geamul (sus/jos), fara modul montat vei constata ca la un moment dat, geamul (macaraua) nu va mai functiona. De ce ? Pentru ca se incalzeste motorasul, iar cind se incalzeste mai tare intra in functiune protectia termica incorporata in motor. Dupa ce se raceste, incepe iar sa functioneze.
Pe parcurs ce se incalzeste motorasul (dar inca functioneaza - deci nu a intrat protectia termica), geamul merge din ce in ce mai greu, detectia de suprasarcina fiind si ea afectata, dar in nici un caz anulata.
Cred ca tu te-ai jucat mai mult cu un geam (deh, ca atunci cind iti cumperi o jucarie noua...), motorasul acestuia s-a incalzit si apoi ai comparat cu functionarea celuilalt geam (al carui motoras era "rece").
Daca apar "noutati"... da un PM, ca sa nu lălăim topicu'
Bafta!
gabyneagu
14 Sep 2007, 09:20
Salut
Modulele acestea(geamuri electrice act. impuls) pt. Logan ar functiona si pe macarale geamuri electrice universale(acelea ce se moteaza la orice model de auto)?
Astept un raspuns
Multumesc
GABI
mariuscond
14 Sep 2007, 09:35
Nu stiu ce inseamna "macarale universale". Eu le-am testat pe masinile enumerate in posturile anterioare. Unele din masini aveau macaralele schimbate (deci nu mai erau cele originale) si nu au fost probleme. Pentru a putea testa, este absolut necesar ca butoanele ce comanda geamurile sa fie "identice" cu cele de pe Logan (adica sa faca exact aceleasi contacte la repaus/actionare ca si cele de Logan) si comanda efectiva a geamurilor sa fie "directa" si nu prin UCH (sau stiu eu ce "computer")!
OldMan
14 Sep 2007, 13:47
QUOTE(mariuscond @ 12 Sep 2007, 08:32)
Pentru ca se incalzeste motorasul, iar cind se incalzeste mai tare intra in functiune protectia termica incorporata in motor. Dupa ce se raceste, incepe iar sa functioneze.
ce se intampla in cazul zilelor mai friguroase cand toate elementele de culisare sunt mai stranse, va mai functiona la fel?
In diminetile astea cand temperaturile au ajuns pe la 12 grade C chiar o actionare lunga pe buton facea ca geamul sa urce suficient de greu.
In aceste cazuri consumul marit nu va determina montajul sa opreasca alimentarea interpertand-o ca pe un obstacol? Va mai functiona normal?
mariuscond
14 Sep 2007, 18:03
Pentru "linistea" ta: din februarie si pina acum au functionat cum trebuie. Iar daca geamul e plin de gheata n-o sa-ti mearga nici mama butonului cu cite impulsuri o fi el...
Ca sa nu transformam topicu' intr-unul tehnic propun pentru discutii/intrebari/idei sa discutam
aici sau
aici si de ce nu (mai ales)... chiar si
aici
danchitu86
16 Sep 2007, 22:46
Recomand!
b-45-pei
20 Sep 2007, 12:59
Recomand si eu produsul; functioneaza ok.
Ai idee dacă pe un Cielo ar funcționa? Măcar pe geamul de la șofer, dacă nu și pentru cel din dreapta față.
mariuscond
24 Sep 2007, 11:23
Habar nu am daca merg si pe Cielo. Nu stiu cum "functioneaza" butoanele de Cielo.
Christu
24 Sep 2007, 13:45
Deci lamureste-ma si pe mine te rog!
Am vazut ca aceasta treaba (geamul cu impuls) se face in 2 moduri.
1) Ca la Logan - pe un singur contact - adica apesi o data si se duce geamul pana jos - chestie realizata din electronica.
2) ca la megane (si alte masini) unde butonul respectiv are 4 contacte - pentru coborare ai un prim contact care coboara geamul cat tii apasat si inca unul (aflat pe cursa butonului in imediata apropiere a primului contact) care il duce pana jos.
In aceste conditii treaba in cazul megane-ului mi se pare usor mai "mecanica" iar intrebarea mea e urmatoarea:
(neavand impuls decat geam stanga) daca imi pun un buton cu impuls si ptr geamul din dreapta merge sau trebuie intervenit la electronica?
mariuscond
24 Sep 2007, 15:10
Nu stiu sa iti raspund la intrebare.
La Logan (poate te ajuta...) "schema" butoanelor este:[attachmentid=1627412809]
QUOTE(Christu @ 24 Sep 2007, 14:45)
(neavand impuls decat geam stanga) daca imi pun un buton cu impuls si ptr geamul din dreapta merge sau trebuie intervenit la electronica?
Eu cred ca de principiu doar cu inlocuirea butonului ar trebui sa mearga. Din cate stiu eu butoanele cu impuls de la megane au un plastic care face contact si cu cursa inversa comenzii (daca apesi in jos butonul face contact cu "in jos" iar bucata de plastic face contact cu "in sus".
Daca aceasta succesiune de comenzi "in sus" + "in jos" are loc intr-un timp predefinit, UCH-ul comanda functionarea geamului pe sistem "impuls").
panavision
25 Sep 2007, 09:01
Eu cred ca ar putea sa functioneze si pe Megane dar cu modulul cu comanda dubla (cel pentru geamul pasager pentru clio symbol). Si nu trebuie schimbat butonul cu unul cu 4 pozitii, va fi butonul cu 2 pozitii si va functiona asa cum este descris la inceputul topicului. Mai ramane de vazut daca configuratia pinilor la butonul de Megane este la fel ca la Symbol.
P.S. Ambele module de pe masina mea functioneaza impecabil si nu au dat nici cel mai mic rateu. Recomand!
Christu
25 Sep 2007, 09:23
Pai da, dar sa am impuls pe amandoua si pe un buto 4 contacte si pe celalalt 2.......
merci oricum!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.