Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: aceiasi problema ca si vaselina 23
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rox4up
Am intampinat aceiasi probleme ca si Vaselina 23 , sa prezint problema:\
Pacientul este un break din 97 care mergea foarte bine , a avut o perioada de 4 luni de stat in parcare dupa care am vrut sa il repun in circulatie si au inceput problemele , porneste dar nu sta la relanti , reusesc sa o aranjez sa stea cat de cat la relanti dar dupa ce se incalzeste motorul incepe sa danseze , merge bine un pic dupa care incepe sa se zgaltaie (fara sa se opreasca)iar merge bine si tot asa,da rateuri,am refacut chiuloasa , am verificat alternatorul , am schibat bujiile am inlocuit delcoul , am schibat lantul, si am un prieten care este mecanic amator destul de priceput dar nu mai stie ce sa ii faca , s-a mai uitat si un alt mecanic dar nimeni nu stie care e problema!a devenit un mister,nu mai stiu ce sa fac , va rog ajutati-ma !


vijelie
Bobina?
driverx
Inainte sa mai umbli la o masina care a stat, PRIMUL si PRIMUL lucru care il faci este sa schimbi TOATA benzina... TOATA. Oricum, e posibil ca masina ta sa se fi stricat in astea 4 luni, FOARTE posibil, dar tu poti schimba juma' de masina daca tu tot cu benzina aia ai pretentia sa mearga. M-am chinuit cu cineva cu un papuc de ne-au iesit ochii, asta dupa ce masina a stat aproape 2 luni. N-avea nici pe dracu masina, desi era o rapciuga, era de la benzina. Si nu e singurul caz care il stiu.

Tot experienta persoanala (mai veche). Masina lui tata, masina abandonata. Dupa 4-5 ani destat am incercat sa o pornesc. Se miscau toate foarte bine bine in ea (Dacia 1300 rulz). Problema e ca nu pornea. Sub nici o forma. La fel, mult ne-a trebuit sa ne prindem de ce. Benzina. Am scos benzina din CNC, si am ramas tampit. Arata ca cea mai curata si pura apa din lume. Si NU asta e culoarea benzinei, precum stim cu totii. Cum i-am pus benzina proaspata doar in CNC, a pornit...la sfert, si nu is bancuri vanatoresti. N-am facut nici un reglaj, nici nimic.
rox4up
La bobina bobina ne-am uitat dar pare ok iar benzina i-am pus ca era pe rezerva cand am luat-o dupa cele 4 luni . mai are rost sa ii scot acum totata benzina si sa pun alta?daca e nevoie fac si asta , orice numai sa mearga!
si inca ceva ieri cand reglam la ea o ambalam ca sa auzim motorul si la turatii mari se auzea ca si cand ar da cineva cu pocnitori si a explodat toba,se poate sa fie ceva infundat (intrb eu ca o incepatoare ce sunt)?
driverx
Eu ti-am zis ce am avut de zis. Din pacate am 3-4 exemple in care dupa o perioada chiar scurta, benzina nu mai avea proprietatile necesare pentru ca motorul sa mearga ca lumea, sau chiar sa poata porni cat de cat. Acuma depinde si cat ai dat la cheie cu ea, in sensu ca ma intreb daca s-a consumat de pe tur benzina care deja era, chiar daca tu ai alimentat.

A explodat in toba pentru ca s-au acumulat acolo gaze nearse de motor. De ce? din varii motive.

Schimba benzina, asigura-te ca benzineste, asigura-te ca scanteieste (fa macar reglaj de avans static) si dai o cheie. E posibil sa nu mearga bine, dar daca nu are probleme, trebuie sa mearga ceva.
rox4up
Multumesc mult pt sfaturi am sa incerc si variantele astea si va tin la curent cu ce se intampla.
Gheorghedracu
Asta e un lucru prea des scapat din vedere! Asa este, benzina se degradeaza rapid nefolosita. Am observat si eu aici in Aus chestia asta, purtind dupa mine un bidon de benzina de urgenta, care sta nefolosit luni in sir si deodata ai nevoie de el si merge masina prost.

Stau si ma intreb citi oameni nu s-au luat dupa sfaturile noastre care mai de care cind ei de fapt incercau sa porneasca pe benzina terminata.

Acestea fiind zise, nu e obligatoriu ca problema sa fie de la benzina. Masina stind mult garata e posibil ca unele din pasajele carburatorului sa se colmateze cu timpenii in principal daca apa a patruns pe acolo, si asta e o durere sa o rezolvi. Pasajele cu pricina sunt bineinteles cele mai greu accesibile, si nu e posibil sa te uiti direct in ele, trebuie sa le sufli cu aer comprimat si sa speri ca sunt in regula. Singurul lucru pe care il poti face e sa ai o pompita de cauciuc ca cele folosite de ceasornicari ca sa sufle praful de pe mecanisme, si prevazuta cu un virf de plastic sa sufli fiecare pasaj in parte, blocind toate iesirile cu exceptia celei pe care vrei sa o verifici si asa, unul cite unul sa verifici toate pasajele. Si aveti grija sa nu iasa aerul inapoi pe linga pompa, bre!
diaconuliviu
Si ma intreb de ce se degradeaza? Cea care sta in rezervor as admite ca prin acele supape de la buson isi pierde fractiile volatile raminind cele "grele". Dar in bidonul etans? Care substante sint instabile chimic?
E doar o curiozitate, stiu ca se degradeaza dar DE CE?
Gheorghedracu
Uite un extras

9.4. Stability
9.4.1. Existent (?washed?) Gum
Petrol can slowly oxidise in the presence of air to form undesirable oxidation products such as
peroxides or gums. These products are soluble in the fuel, but can appear as sticky residue
when the petrol evaporates. The residues can deposit on carburettors, injectors, intake port
valves and impact the vehicle's performance. These problems can be managed through a
specification on existent gum.

Gums are typically specified as either washed or unwashed. Unwashed gum is measured by
evaporating a sample of petrol and weighing the residue. This not only measures the gum
formation, but it also measures the additives (detergents etc). To determine the inherent gum,
the sample is then washed with a solvent, which removes the additives - this is ?washed gum?.

9.4.2. Induction period
Induction period is an indication of storage stability. Fuels with poor stability will form
insolubles that can block fuel filters. Petrol oxidises in the presence of air and water,
particularly if the fuel contains non-hydrotreated cracked products, which are relatively
unstable. High temperatures also accelerate the oxidation of petrol. Further, petrol degrades
when in contact with copper or zinc because these two metals actively promote oxidation of
petrol. Accordingly, prolonged storage of fuel in such an environment can result in the
oxidation of petrol to form undesirable gums and sediment. Such undesirables can cause filter
plugging, combustion chamber deposit formation, and gumming or lacquering of injection
system components with resultant sticking and wear.

Sau citeste intregul articol aici:

http://www.environment.gov.au/atmosphere/f...pubs/paper4.pdf

Interesant paragraful despre guma care se depune. Aia care omoara carburatoare si injectoare.
vaselina23
La mine la daciuta parca au mai disparut smuciturile, i-am curatat sita din carburator, avea desutule mizerie. Eu am inceput sa banuiesc pompa de benzina sad.gif . Daca scot furtunul care intra in carburator si-l astup cu degetul cand dau la pompa nu prea se simte rezistenta ( cam slaba presiunea care se formeaza pe furtun).
Incearca sa verifici alimentarea cap-coada inclusiv carburatorul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.