Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Filtru ulei Nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
C a t a l i n
Nova (GTi) are filtru de SN?
Am fost să schimb uleiul și filtrul, mecanicul s-a uitat urât și a zis că am făcut modificare, că nu e filtrul standard de Nova/Berlină acolo...
Cică pentru Nova ar fi 2 modele de filtre: scurt și lung biggrin.gif , dar diferite de cel de SN..
După ce l-a dat jos a remarcat că nu era facută nicio modificare, așa era din fabrică diametrul găurii din bloc...
Prin urmare mi-a montat filtru de SN...

Deci: Nova are filtru de ulei de SN sau nu? biggrin.gif
mihai0070
Cataline ... avand in vedere ca blocul este la fel ... deci dimensiunile si gaurile sunt indentice ... pot sa iti spun ca eu pana acum am pus filtru normal de Berlina pe Nova si merge perfect ... intradevar exista un flitru de ulei putin mai lung si are diametrul de fixare al garniturii la fel ca cel clasic ... dar nu stiu cat ulei trebuie sa mai pun ... cel lung cica ar fi de nova ... dar se gaseste mai greu ...si este de doua ori mai scump ... dar in nici un caz nu este de DSN care din cate stiu eu are filtru mic si garnitura mica gen SLZ biggrin.gif
C a t a l i n
Atunci o să revin cu poze...
C a t a l i n
[attachmentid=49824] Ăsta e filtrul pus de mecanic, el a spus ca e "filtru mic de SN"...

E de SN? E de Nova? Sunt compatibile? Sunt identice? biggrin.gif
codrin_ando
Salut, din ce am vazut in poza iti pot spune ca este un filtru clasic de Nova. Pe SuperNova sunt filtre ceva mai mici in diametru si mai "aplatizate". Mai exista un tip de filtru pentru Nova ceva mai lunguiet, varianta pe care o am eu.Am avut si unul de genul care este in poza dar curgea uleiul pe la imbinare cu blocul, si am renuntat la el.
C a t a l i n
Merci de răspuns...
Am aflat singur, pe banii mei! mad.gif

Filtrul de SN are filetul puțin mai mare...
Prin urmare mi-a sărit în mers, baltă sub mașină, tot uleiul jos... mad.gif mad.gif

Acum am pus filtru de Nova, alt ulei....[attachmentid=49859]

Urări de bine celor din service-urile românești, care habar n-au pe ce lume sunt...

mihai0070
Cata imi pare rau sa aud asta sad.gif ... pacat de ulei mai ales ca tu pui ulei super bun si deloc ieftin ... pentru data viitoare cere de dacia 1310 merge perfect si este chiar bun ...

PS poti face o poza la joja de ulei ... mai ales varful ... cu indicatia uleiului ...
C a t a l i n
O să fac poză cu joja mâine...

Da, uleiul Castrol GTX...în loc de 3+1 litri am pus în final 7 sad.gif

Spune-mi altceva te rog: dacă scot dopul de pe capacul culbutori (ăla pe unde se pune uleiul), cu motorul la ralanti, e normal să iasă presiune de aer în sus? Se simte puternic când pun mâna... excl.gif
gabi1
QUOTE(Catalin Marinarul @ 1 Apr 2007, 20:24)
Spune-mi altceva te rog: dacă scot dopul de pe capacul culbutori (ăla pe unde se pune uleiul), cu motorul la ralanti, e normal să iasă presiune de aer în sus? Se simte puternic când pun mâna... excl.gif
*



E normal sa simti o presiune cand pui mana,de fapt e mai mult o presiune "dute-vino".Adevarata problema incepe cand o sa iasa mult fum alb pe acolo si o sa ai probleme cu pornirea la cald,dar,fiind faptul ca ai injectie,o sa scapi mult mai usor.

Pt. Mihai:nivelul uleiului trebuie sa fie intre prima crestatura de sus si a doua,fara probleme pana la jumatatea partii late.Mare atentie la verificat nivelul.Datorita pozitiei motorului iei teapa foarte repede daca masina nu este pe un plan orizontal,asa ca masuratoarea e bine sa o faci in cateva randuri.
Iar despre consumuri de ulei pot sa iti spun ca merg cam 8000km cu un schimb(3,x litri in motor si restul pana la 4litri comletare)...motorul are cam 70.000km,dupa kilometraj blush.gif iar uleiul din ala
pret mediu spre ieftin,15W40-20W40.
mihai0070
Catalin: Este normal ... si la fel de normal este sa sara ulei pe acolo ... pentru ungerea tachetilor ... nu este normal sa ai o presiune foarte mare ... verifica sa nu fie infindat furtunul de reciclare gaze ... daca presiunea este prea mare poate sari dopul de la ulei ...

gabi1:multumesc de informare ... am vazut ca joja mea are inca doua repere ... deasupra portiunii late ...
variable_dynamics
Salutare,

gabi1, spuneai mai sus ca "Adevarata problema incepe cand o sa iasa mult fum alb pe acolo si o sa ai probleme cu pornirea la cald,dar,fiind faptul ca ai injectie,o sa scapi mult mai usor."

eh,eu s-ar parea ca am problema asta, ma refer la fumul alb. Poti detalia te rog?
Mentionez ca sunt proaspat posesor de Nova GTi,nu sunt chiar afon,insa vorba aceea,fiind la prima masina(si asta SH) n-am deloc experienta practica.
Deh,teoria ca teoria,dar practica ne omoara.... smile.gif
Daca ma poti ajuta cu detalii,sfaturi,etc multumesc anticipat.
mihai0070
Bre fum alb inseamna ori apa in cilindri ori condens pe toba (esapament) ... si pe vreme relativ rece sa stii ca mai toate masinile scot abur ... FUM ALB ... cele pe injectie mai scot chiar si apa pe esapament de pica la greu ...

daca iese fum pe la tacheti ... sau pe unde pui ulei .... atunci motorul mai scapa compresie ... dar nu este foarte grav ... mai poate duce mult si bine ... depinde de ulei si de cum este alergat ...
variable_dynamics
Multumesc mihai0070. Acum ca m-am lamurit o sa adaug asta pe luuuunga lista "to do" la masina asta. de fapt,o sa o pun intre "radiator spart - trebuie inlocuit" si "mici probleme servofrana" tongue.gif
Hehe..... de abia astept buget sa ma apuc de rezolvat din lista asta a mea.

Mersi inca o data de ajutor...si sper sa ma mai ajuti tu si colegii de forum si pe viitor....ca mai mult ca sigur vor mai fi intrebari si probleme de rezolvat.

Imi cer scuze pt. eventuala stangacie in exprimare sau daca pun intrebari tampite,dar deh.....Sunt nou pe forum si am destule de invatat de la voi toti.

Ca tot veni vorba, salut cu respect pe toata lumea. smile.gif

Tin sa spun ca am gasit informatii pe acest forum care m-au ajutat foarte mult -*priceless*, forum pe care il tot citesc de cativa ani...... Asta e,am tot asteptat sa-mi iau si masina ca sa-mi iau inima in dinti sa devin membru.

Oricum,sa fie intr-un ceas bun!


numai bine!
apollo
Ca tot veni vorba de radiator, mai nou ca trebuie sa=l schimb si eu, azi am incercat o chestie.

Am luat radiatorul de pe break,putin mai mic in lungime,dar mai gros si mai inalt.


Am anulat termocupla ca nu aveam unde sa o mai pun si am montat ELV-ul dar cu pornire manuala.

Am fost uimit de rezultat.

Motorul tinut numai in 2000RPM, temperatura la apa a crescut incredibil de greu.

Apoi cand a ajuns la ultima liniuta alba,inainte de cea hasurata, am plecat cu masina.in maxim 2 km de mers, acul a coborat putin sub jumatate.

Radiatorul de break are elementii mult mai rari si distanta intre ei mai mare.Deci o buna circulatie a aerului printre elementi si normal o racire mai buna.

Deci n-are rost sa dau 400RON pe un radiator de nova, pe cand pot da pana-n 200RON pe unul de break.
mihai0070
variable_dynamics bine ai venit si pe forum ...(cam lunga perioada de asteptare) si bun venit in randul posesorilor de Nova ...
Aici toata lumea o sa te ajute cum poate ... de la informatii , sfaturi si sugestii pana la intilnirii face 2 face ...

apollo ... buna ideea cu radiatorul de break ... ma bucur ca doar asta a fost problema la tine si nu a fost altceva mai grav ...


Numai bine ...
Mihai

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.