Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum imens
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
C0Bu
Va salut!
Am schimbat recent pompa de benzina si am observat un lucru grav.
Am bagat 10 litri de carburant si am mers 60 Km blink.gif

Acum..eu zic ca pompa e montntata bine, am sa ma duc sa ii fac o poza si sa va arat..
Inainte sa montez pompa..nu i-am facut un consum..dar in nici un caz nu era asa ca acum..cand efectiv ma indoaie la consum sad.gif.

Spuneti-mi posibile cauze ale consumului aberant va rog!

P.s
Pompa benz. noua!
Carburator curatat, reglat be banc in vara!
Retur pompa..suflu si se duce..deci neinfundat.

EDIT!
conexiunile pe pompa de benzina sunt exact ca in poza atasata(nr 1)
urmatoarea poza e facuta la fata locului sa va convingeti smile.gif
danny_b
S-ar putea sa pierzi pe undeva benzina.Cel mai bine e sa verifici toata instalatia de alimentare,incepind cu rezervorul.Vino cu mai multe detalii....unde rulezi?Mai vorbim.
C0Bu
Am verificat astazi!M-am bagat pe sub ea..m-am benoclat.
In plus in fata casei o parchez doar eu si daca pierdeam carburant urmele erau evidente.
M-am uitat si la furtunele de sub capota..nu prezinta intepaturi..nu nimic.
Rulez 100% in oras..Plec dimineata de acasa..las motorul 2 3 minute sa se incalzeasca..merg cam 10 minute..ajung la munca..parchez, de aci mai plec la 4..iarasi acelasi regim..incalzesc 3 minute..plec..parchez acasa..
In afara de cursa asta regulata..mai merg pe unde am treaba..dar acelasi regim..incalzesc motor 2 minute..plec etc..
Benzina bag doar de la omv ca e singura in drumul meu..premium 95.

O solutie ar mai fi sa am un hot pe strada care subtilizeaza 2-3-5 litri dupa ce alimentez eu..altfel..nu ma duce capu la altceva..
Motorul este nou..facut in vara..pompa la fel..carburatorul reglat..acum de curand..

mihai0070
Pai tu pornesti motorul ... 3 min incalzire 10 de mers (adica tot rece ... ca nu ajunge la 90 * apa deci consum mare ...) folosesti socul ... ???? scoti fum negru ... vezi daca ai schimbat pompa sa nu iti bage benzina in ulei ... poate nu este membrana buna ... alta explicatie nu am ... dar la cum mergi tu garantat cu 10 litri faci cam 70 km ....
C0Bu
Am inteles..o fi rece.
Astept sa se mai incalzeasca..curios ca am si alti colegi cu harburi..si la ei nu consuma atat sad.gif
Folosesc soclul tras pana la prima intersesctie semaforizata(~1km) unde turatia ajunge cam la 1300 ture(la plecare aveam 1000)..reduc usor din soclu pana la 1000 de ture si continui drumu smile.gif.
Fum negru nu scoate deloc..

De benzina in ulei ma uit maine.Sper sa imi dau seama de fenomen smile.gif
OAP
Consumul este exagerat, regleaza masina sau prinde hotul biggrin.gif
C0Bu
Pai cam in treaba asta bateam si eu...
Cam ce naiba ar trebui reglat la ea ? Ca sa stiu cati bani imi trebuie si cam cat timp ia reparatia in service..ca nu prea am timp de asta acum...
Oricum trebuie sa scap de mizeria asta de dacie cat de curand altfel am sa mor de inima rea..
mirceas
poti sa ai consum ridicat din cauza returului infundat (am inteles ca si 3-4 litri la suta), dar vezi ca nu e suficient sa fie traseul de retur ok, sa nu ai cumva chiar pompa infundata la retur, e foarte mic orificiul acolo si se poate obtura repede chiar daca e pompa noua.

verifica aprinderea sa nu fie deficitara (ardere incompleta etc.). cel mai indicat pentru consum exagerat este si verificarea carburatorului la banc.
C0Bu
Am scos furtunul de retur..am apasat pe codita de la pompa de benzina si venea gaz.La fel pt plecarea carburator am apasat si venea benzina !Am suflat in furtunul de retur si dupa cum am spus nu era infundat..

Ma scuzi ca intreb..dar ce inseamna aprindere ?Din ce se compune ea ?
Eu am o aprindere electronica pe masina mondata in urma cu 2 ani..Nu mai stiu ca nici nu m-am mai uitat la ea
E pozibil sa fie si de la aia ?
mirceas
cand zic aprindere ma refer la: bujii (vezi daca lucreaza bine, distante), avans (se regleaza din delcou), fise, capac delcou, distribuitor, condensator etc.

de exemplu, e suficient ca o bujie sa nu lucreze bine si nici nu iti dai seama daca nu ai "simturile" formate prin experienta, automat arderea e deficitara, creste consumul simtitor, bujiile se afuma etc.

eu nu sunt adeptul folosirii de apridere electronica, nu am avut niciodata, deci nu poti sa iti dau detalii in acest sens.

argon
La modul de exploatare relatat mai sus , consumul de 15-16 % e absolut normal !
CriSTI68
ce capac ai la rezervor ? smile.gif
cosmin_2300
QUOTE(C0Bu @ 1 Apr 2007, 11:28)
Am scos furtunul de retur..am apasat pe codita de la pompa de benzina si venea gaz.La fel pt plecarea carburator am apasat si venea benzina !Am suflat in furtunul de retur si dupa cum am spus nu era infundat..

*


Pana la urma e pe gaz sau pe benzina ????
danny_b
Un prim aspect e, ca benzina cursa din instalatie se evapora relativ repede.Apoi ar trebui sa verifici si cele 2 furtune de la rezervor sa nu piarda pe acolo.E vorba de furtunele de deasupra puntii spate ,sub masina.Cel mai bine e sa verifici toata instalatia de alimentare din aproape in aproape.Eu zic ca e cam mare consumul chiar daca rulezi in oras.Repet, benzina se EVAPORA.Deci nu poti determina decit in functionare sa vezi daca si pe unde pierde.Ori curge, ori cineva ti-o ia din rezervor sistematic.Ar mai fi o idee: verifica daca nu ti-e spart plutitorul din CNC a carburatorului.Si atunci consuma mult.Mai vorbim.
C0Bu
Va salut!
Scuze, m-am exprimat aiurea..Gaz zic eu la benzina ca e mai scurt biggrin.gif.
Deci masina e pe benzina..

Acum..astazi iar am bagat de 20 de lei benzina .Sa vad cat merg cu asta.20 km probabil radmasa.gif
Benzina chiar daca se evapora lasa o pata neagra si urata pe asfalt daca e sa pice(eu cel putin asa stiam..cand nu prea nimeream rezervoru biggrin.gif )..pe principiul acesta am mers..oricum ma bag maine sub ea si cercetez in amanunt smile.gif.

Capacul de la rezervor este acela..standard smile.gif la care se potriveste orice..agrafa..sau cheie de la shifonieru` din casa si tocmai deasta ma gandeam ca am un vecin binevoitor care se serveste.

La restul de verificari de pe partea mecanica nu ma bag smile.gif ..sper sa fie timp saptamana asta sa se uite un mecanic la ea smile.gif.

In seara asta..verificam daca am benzina in ulei ...si un vecin..ca na toti cunosc dacii la mine pe strada tongue.gif ..zicea ca ar putea fi de la cablu de acceleratie care arata..aiurea..sau ceva de genu..Sa fie si asta o cauza ?

Foarte multumesc de raspunsuri!
mirceas
de capac nu cred ca intreba in ideea ca e usor de spart si cineva iti fura, ci sunt unele care sunt prea etanse. daca e asa, atunci nu mai lucreaza sistemul cum trebuie.
mihai0070
In seara asta..verificam daca am benzina in ulei ...si un vecin..ca na toti cunosc dacii la mine pe strada tongue.gif ..zicea ca ar putea fi de la cablu de acceleratie care arata..aiurea..sau ceva de genu..Sa fie si asta o cauza ?


pai si cum arata cablul ala ... descrie-l sau fa-i o poza ... desi nu vad ce treaba are ... poate doar sa ramana agatat ...si sa iti tina motorul turat ...
harbulet
ceva similar am avut si eu la harbulet, consum mare

problema a fost la conducta de retur era fisurata in zona limitatorului de frana - puntea state- nu se vedea nu mirosea doara consuma, descoperira a fost facuta odata cu schimbarea limitatorului

a fost explorata zona de zeci de ori crezand cas furtunele de la rezervor

am banuit pompa de benzina cuiul din carburator etc

remediu schimbat conductele tur-retur

explicatia gasita masina cand sta nu are presiune pe conducte, cand mere la relati presinea este mica, doar in mers curge si nu descoperam problema

odata cu schimbarea conductelor a revenit la normal



harbulet


papamuntz991
la mine asta iarna imi lua 14 l(10 l la 70 km)...acum nu mai stiu cat ea...dar nu mai merg ca inainte cu plecat tare de la semafor sau dus tare chiar daca nu cred ca saream de 3000 ture...asta in oras...si cu motoru rece cred ca asta se intampla si la tine...astia care au avut probleme gen Harbulet...cat era consumu cand exista problema?
C0Bu
Ma gandeam sa incropesc o instalatie artizanala..de genu o sticla de un litraj cunoscut...in care sa bag turul+returu de la rezervor..Sa vad daca tot atat consuma..sau imi ia mai putin.
Asta asa, ca sa ma dumiresc daca e de la traseu sau este de la reglaje, sau poate chiar atat papa smile.gif.Ca daca e cum a spus harbulet, pot sa ma benoclez 2 zile si tot nu descopar nimic smile.gif.

Ce ma sfatuiti ? sa incerc si varianta asta ? cu sticla de plastic si cu furtune in ea ? biggrin.gif..cam la sacrificiu..dar astea sunt vremurile smile.gif)
mihai0070
Pai eu ti-as recomanda altfel ... pune 10 litri in rezervor (sa fie gol) si 2 litri in portbagaj ... si mergi pana se opreste motorul ... si vezi cat faci ... pui cei 2 litri si fuga la benzinarie ... asta daca nu vrei sa incerci metoda plin la plin dupa 100 km ... rezervor plin => mergi 100 km => facut iar plin ... cat intra atata consuma ... dar daca esti din bucuresti ... nu te lua dupa consum sad.gif eu am avut saptamani in care imi lua 10 % su saptamani in care imi lua 12 % (nova Gt din 97 carb mono)
miki_stan
Sal, cum se desface pompa de benzina ??? pt .ca vreau sa pun una noua smile.gif am vazut ca e prinsa de motor dar in ce ???, nu stiu dry.gif . pls help
C0Bu
Am facut consumul!
Sticla de 1 litru.
1 litru s-a dus in 7 km de mers in oras.
Termometrele indica la constanta 18 grade smile.gif deci frig nu este.

Deci concluzia ar fi ca imi consuma 15% in oras.
E clar..e dilit carburatorul..din pct meu de vedere..

In luna a 11 a anului 2006 carburatorul a fost COMPLET refacut curatat, reglat pe banc si tot tacamul.M-a costat 950 de mii sad.gif.
Acum ce dracu sa ma fac..as cumpara altu la mana a15a..de la dezmbembrari..decat sa-l fac iarasi pe asta pacatosu sad.gif

Va tin la curent!
PaulT
Daca vrei sa ii determini consumul trebuie sa faci un drum de macar 2-300km.La regimul descris de tine consumul de 15-16l % e normal.Din 16minute de functionare,6 sunt pe loc si cu socul tras..Nu mai demonta nimic.18 grade nu inseamna ca e frig dar tot cu motorul rece mergi(temp lui optima de fct e pe la 85-90 gr si nu apuca sa ajunga acolo).Fa un drum mai lung si vezi dupa aceea.Desi..sigur e totul ok. biggrin.gif
nambanidealtceva
Fii atent... daca masina merge bine.. trage bine... nu se inneaca.. si nu scoate fum negru... si daca bujiile nu se murdaresc exagerat de tare.. carburatorul e bun! Daca pompa ta noua de benzina nu scapa pe nicaieri.. si daca returul e permeabil... nu are cum sa influenteze consumul.
Daca as face test cu dacia mea pe injectie... as porni de la rece.. si as pleca prin Bucuresti cu doar un litru de benzina... bag mana in foc ca nu sar de 7 km... asa ca, fratele meu cel stresat, iti doresc ca asta sa fie cea mai mare "problema" a ta! Si ca sa te linistesti: fa-i consum pe afara, si mergi si tu niste sute de km.. si fa-le dintr-o bucata.. o sa vezi ca iti faci griji de pomana.
papamuntz991
ca sa fac si eu testul cu sticla...ce furtunele se baga in sticla?stiu care e ala de alimentare care din pompa se duce la carburator dar care e returu?sau care mai trebuie bagat in sticla?

nu ma supar daca cineva imi si arata pe poza postata de cel care a deskid topicul:)
nambanidealtceva
Din cate stiu eu, furtunul de alimentare care intra in carburator il bagi in sticla... si tii sticla undeva peste nivelul carburatorului... dar pe cuvantul meu, nu m-as risca sa fac asta... te poti trezi cu vreun incendiu ceva... teoretic, ai putea baga sticla si inainte de pompa, dar trebuie sa bagi si returul in sticla ca sa evaluezi consumul, e muuuuult mai complicat...
marianrec
Ai un furtun care duce din pompa la carb. Il lasi acolo. Pe celelalte doua le bagi in sticla (capetele dinspre rezervor)
workarea
Deci nu pot sa cred ca voi de atita timp dezbateti cum se calculeaza consumul. Puneti sticle de benzina pe post de rezervoare si alte bombe ambulante. Puneti 5 litri in rezervor si plecati sa faceti pana prostului. Cheltuiti benzina 100 km degeaba, de dragul experimentului. Fel de fel...

Consumul exact se calculeaza in felul urmator: faci plinul si notezi kilometrajul (A). Mergi in conditiile care te intereseaza (urban, extraurban, mixt). Faci din nou plinul si notezi citi litri au intrat (L). Notezi din nou kilometrajul (B). Consumul exact (X) este:

X = L x 100 / (B-A)

De cind ma stiu am fost prost la matematica, dar, fratilor, este la mintea cocosului! Poti sa-ti faci in felul asta consumul de fiecare data cind alimentezi, sa urmaresti diferenta vara/iarna, cu avansul mai mare/mai mic etc. etc.
C0Bu
V-ati gandit ca la mine pe strada se fura benzina ?Eu nu am nici macar roata de rezerva in portbagaj ca se fura!Nici CRIC! ca mi l-a furat de 2 ori..trusa medicala sau extinctor..le tin intr-o geanta si le iau doar cand plec la un drum mai lung smile.gif..Si ma sfatuiti sa fac plinu de 2 ori..leme sei ha ha.

Asta incerc sa va explic..ca si inainte tot cu masina asta am mers si tot rece era afara si bagam benzina de 300 de mii si mergeam cam 100 km + - 5 km..si nu ramaneam in pana..era becu aprins si alimentam..
TOT iarna a fost tot benzina de la omv bagam si consumul era altul!Si stiu pt ca tot eu alimentam si tot eu mergeam cu ea smile.gif
Deci NU E NORMAL ce se intampla..si partea de care ma temeam..adica cu fisurile pe traseu ..am eliminat-o(parte care nu aveam cum sa o elimin daca testam cu metoda plin-plin), cat despre partea cu reglajele mecanice ma duc cu masina la o verificare scurta dupa sarbatori si o sa ma dumiresc atunci daca e ceva defect.


papamuntz991
@workarea>eu intrebam doar asa...daca ma trece pe mine sa fac consumu asa...cu sticla...dar stiam si eu faza cu plinu...dar mai bine faci 100 km si benzina consumata de dragul calculului si nu bag i benzina de 150 ron ca sa faci plinu de dragu consumului...dar pur si simplu discutam frate...pe mine in primu rand ma interesa care sunt furtunele alea ca sa stiu si eu...si nu puteam sa intreb asta...asa ca am intrebat si eu pe ocolite...anyway...
marianno88
Si eu am aceeasi problema...am vrut sa-i fac verificare odata...si in fata pompei am scos absolut toata benzina din ea....am dat la coada ca am breck smile.gif deci a mai ramas putina benzina in ea ca aia nu se foloseste niciodata...Am bagat 5 litri fix...si am mers 26 Km in oras...de atunci a trecut mai mult de 1 luna si eu merg asa cu consum de 19-20%... toata lumea imi spune ca normal, la un mers cat de cat frumos...consumul ar trebui sa fie de 10-12% in oras sad.gif ...un mecanic bun ceva ?
argon
QUOTE(djasu82 @ 9 Apr 2007, 11:55)
ca mult itzi consuma tzie tongue.gif mie imi ia 6 % 7% in oras si tot breck am model 99  iar in afara 5-6% tongue.gif
*




Mie imi consuma 4 % in oras wink.gif

Eu zic sa lasi aforismele, ca unii chiar te cred !


Faceti oameni buni consumul cu metoda plinului, nu sticle, nu scos toata benzina, si alte prostii de astea, sa fie 150 Ron o problema pentru un plin? tot voi folositi acea benzina, sau sunteti genul care merg cu 5-10 litri in rezervor cu becul aprins? atunci eu zic sa lasati masina in fata blocului ca nu-i pentru voi, si folositi metode alternative de transport !
C0Bu
Am reusit sa ajung la mecanic.
A desfacut carburatorul si a zis ca era defect cui ponto.Nu situ ce e ala si cum se scrie asa ca sa ma scuzati smile.gif.
Zicea ca au venit omuleti si cu un consum de 20 - 27% din aceasta cauza..
Sticla nu am scos-o si o sa ii fac din nou consumul smile.gif sa vad diferenta smile.gif
n3m0
Am facut plinul de Paste (48 L). Pana acum am 495km facuti si inca nu s-a aprins becul la indicatorul nivelului de benzina (dar nici mult nu mai are).
papamuntz991
iti dai seama ca deja scoti consum sub 10%...daca nici nu s-a aprins becu...eu zic ca e super bine...totusi depinde in ce regim ai facut acesti km...
n3m0
Pai de Paste la Poiana Brasov, A doua zi la Cheia, apoi toata saptamana, pana azi traseu de oras - munca-acasa cu porniri dimineata, opriri la semafoare, tot tacamul.
apollo
Ca tot ati vorbit de consum, sa va zic si eu.

Plecat din Focsani si am dat bordul pe 0.

Pana la intrare in Galati sunt 98km.
Cu ce m-am mai foit pe acolo(faleza,pizzerii si altele) cand am ajuns acasa aveam in bord 239 km parcursi.

Am alimentat de ~40RON(12.82L pana a declansat pistolul).

Plecat pe plin, la intors facut plinul la loc.

am avut un consum de 5.39%.

Dupa aceea,urmatoare zi am facut un consum in oras.

60km parcursi in oras si tras la pompa.Am alimentat de 12.6RON adica 4.03L.
Asta inseamna ca la 100km ar fi fost un consum de 6.71L.

asta a fost cel mai mic consum realizat vreodata smile.gif

acum, mai nou ajunge sa-mi ia 10% in afara si nu inteleg de ce.I-am schimbat o platina,atata tot.

Ciudat e faptul ca dupa ceva timp de mers, carburatorul e usor umed.Ce sa-i fac sau sa verific?
argon
dupa metoda plinului imi da un consum de 6.1 afara, si 11-12 in oras. Maine fac un drum afara, si sunt tare curios daca o sa scad sub 6 %. Asta inseamna sa nu trec de 2500 rpm( 90-95 km/h)

Consumul mare e dat si de avansul vacumatit prost reglat/inexistent. Principalul rol al avansului vacumatic e economia de carburant.

http://www.stoveboltengineco.com/howto/vac.htm
n3m0
Am scos 6.4 afara cu carburator nemodificat, asa cum l-a facut mama lui.
Acum urmeaza sa vad cat scot dupa ce i-am pus elica, turbonator si i-am dat mai mult aer.
mihai0070
Consum de paste pe GPL cu 48 litri am facut 700 km din care 100 in bucuresti ... daca in bucuresti imi ia cam 11% max 12 % gpl ... reiese in afara un consum de 6 % mers in 2800 rpm rar 3000 sau 3500 depasiri ... ( vit 80 90 km/h ) NU am folosit viteza a 5 a .
Cel putin teoretic benzina ar trebui sa ia mai putin in conditiile in care GPL mananca mai mult decat benzina ... sa auzim de bine ...

Masina este ... Dacia Nova cu carb de 1400 ...
papamuntz991
nu inteleg de ce nu ai folosit a 5-a?! blink.gif la 80 aveai cam 2000 rpm...deci nu era subturata...
mihai0070
QUOTE(papamuntz991 @ 15 Apr 2007, 15:59)
nu inteleg de ce nu ai folosit a 5-a?! blink.gif  la 80 aveai cam 2000 rpm...deci nu era subturata...
*


Fostul proprietar a mers cu ulei in cutie la jumatate adica 2 litri din 4 ... cam multi km si asta a uzat prematur a 5 a (fiina in afara cutiei mai in spate) si are un fluierat destul de suparator acum am pus ulei dar fluieratul a ramas ... probabil s-a uzat pinionul sau vre-un rulment din acest motiv nu abuzez de firca sa nu o sparc (cutia) sau sa se rupa ceva pe acolo ...
probabil ca daca mergeam cu a 5 a scoteam 5.5 % mai putin nu cred ca iese...
n3m0
In a 4a cu 2000rpm ESTE subturata down.gif
C0Bu
QUOTE(marianno88 @ 15 Apr 2007, 05:02)
CObu ? la ce mecanic ai fost? cat te`a costat? mi`l recomazi si mie ? mersi frumos
*


Pai, eu sunt din constanta deci la fel si mecanicul.E prieten de familie si daca nu esti din cercul lui de cunoscuti nu ti-l recomand smile.gif.stii tu ..romanisme. icon_mrgreen.gif

Sunt tare curios ce consum o sa am in conditiile actuale.Parca tin minte ca a zis ca mi-a pus si jiglor de 1.25.Mai mic ca asta de 1.25 exista ?Oricum masina se simte ca nu mai trage ca inainte smile.gif adica e mai lenesa.

Oricum mecanicul dupa ce a reglat ce stia ca e de reglat..**a zis ca platina arata bine biggrin.gif asta ca o completare (aprindere electronica rulz biggrin.gif )** deci dupa ce a reglat..a zis ca este imposibil sa imi ia mai mult de 8 % in conditii normale de mers..adica nu are motiv sa consume mai mult de atat.

Sa vedem a zis orbu..
PaulT
Nu este subturata in tr a 4-a la 2000 rpm.Si nici intr-a 5-a.Inseamna 60km/h in tr a 4-a si cam 80 in a 5-a(depinde de ce rapoarte are cutia).
OAP
QUOTE(PaulT @ 15 Apr 2007, 22:41)
Nu este subturata in tr a 4-a la 2000 rpm.Si nici intr-a 5-a.Inseamna 60km/h in tr a 4-a si cam 80 in a 5-a(depinde de ce rapoarte are cutia).
*


corect. nu e subturata
papamuntz991
nici eu nu inteleg de ce ar fi subturata...si eu am zis ca intr-a 5-a la 80 are 2000....nu intr-a 4-a...
mihai0070
in treapta a 4 a la 2000 am 60 km/h (cutie de nova 5 trepte)
in a 4 a la 3000 am ~90 km/h
in treaptea a 5 a la 2000 am cam 75% la ora
si a 5 a la 3000 am ~ 110 km la ora ...
ca sa merg cu a 5 a la 60 la ora am ~ 1500 rpm (sub turata)

consumul a fost realizat cu vit a 4 a la ~3000 rpm

papamuntz991
nu a zis nimeni sa mergi cu 60 la ora intr-a 5-a ...e o aberatie asta...ci la 80-90 era buna a5-a...avea 2100-2500 zic eu...nu???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.