Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: distanta bujii si consum
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Georvany
Stie cineva cum e afectat consumul in functie de distanta la bujii....adica o distanta mai mare sau mai mica scade sau creste consumul....??? in special la GPL
mihai0070
Distanta la bujii se regleaza cu lera ... la 0.7 mm la aprindere clasica cu condensator si la 0.8 sau chiar 1mm in cazul unei aprinderi electronice ... daca ai reglat corespunzator bujiile spune chiar motorul ... dupa mersul care il are ...
Georvany
Dar are totusi distanta electrozilor vreo influenta asupra consumului???
Muttley
Are si nu are... Mai exact:

Distanta prea mica => scanteie mica insuficienta pentru aprinderea amestecului => benzina nearsa pe evacuare = risipa (consum mare)
Distanta prea mare => posibilitatea de neaparitie a scanteii => idem.

Nu exista dependenta distanta - consum. Exista dependenta ardere benzina - consum.
diaconuliviu
Exista: recomandarea facuta de fabricant.
Gheorghedracu
Muttley are absoluta dreptate. Si ceea ce spune in ultima propozitie cred ca s eintelege ca nu exista o relatie cuantificabila (adica cresste consumul cu atita la atita distanta).

Acestea fiind zise, sa presupunem de dragul discutiei ca scinteia se produce si e ocai sa aprinda. Problema e ca scinteia va intirzia in cazul distantei prea mari, si va fi prematura in cazul distantei prea mici (totul in rest fiind la fel si in regula, ca sa nu mai avem alte variabile). Asta inseamna ca momentul expansiunii va fi ratat odata aparind prea devreme si odata aparind prea tirziu, ceea ce inseamna randament redus, ceea ce inseamna consum mai mare decit normal. Sper ca se poate intelege ceva de aicea.
Georvany
QUOTE(diaconuliviu @ 2 Apr 2007, 13:42)
Exista: recomandarea facuta de fabricant.
*




Mda si la fabricant distanta e de 0.7 mm ...eu mi-am pus o aprindere electronica(de Tg. Mures..bla bla) si in instructiuni spunea ca pt un randament optim se poate marii distanta la 1mm ..pt benzina sa zicem ca e ok dar distanta asta cum influenteaza GPL-ul..??? Momentan o am la 8.5 si e bine
mihai0070
Eu inteleg ca diaconuliviu vrea sa spuna ca trebuie sa respecti marca si tipul bujiei pe care constructorul masinii (fabricantul le recomanda)
diaconuliviu
Exact, dar nu numai: se respecta si distanta recomandata.
Daca se schimba si aprinderea, functie de alte recomandari ale producatorului aprinderii se fac eventuale corectii.
Totusi, daca la un CDI se poate mari distanta pina la 1-1,1 mm, la inductive nu e recomandabila acea distanta, ea mentinindu-se pe la max. 0,8 mm. Inductiva prin definitie se "straduieste" sa mentina un Dwell cit mai mare pentru incarcarea bobinei la o energie convenabila. In cazul "platinelor electronice" se micsoreaza distanta intre platine, Dwell crescind prin asta. Exista insa pericolul ca bobina sa lucreze in regim termic mai ridicat (sta parcursa de curent o perioada mai mare, mai ales la turatii joase/medii). Caldura combinata cu cresterea distantei la bujii (deci, si a tensiunii secundare) pot provoca strapungeri pe traseul de aprindere.
De aceea se cauta solutiile gen "Dwell time constant" si nu "Dwell angle constant", aplicate pe sistemele mai noi.
argon
Am testat, si merge mai bine cu 0.8 decat cu 0.6, cu aprindere Malvina.
mihai0070
Eu merg cu 0.7 cu aprindere electronica de Tg-Mures ... por spune ca sunt semi multumit de distanta asta dar la cald se mai aud buff buff -uri la esapament ... dar banuiesc ca este din avans tongue.gif
diaconuliviu
De mers bine, nu contesta nimeni, am mai spus cindva: dupa ce am montat CDI cu Hall, ca masura de prevedere am modificat si o Malvina (partea de atac, sa fie adaptata HALL) pe care apoi am testat-o pe bujiile reglate la 1,1; merge bine dar, cu ea si cu acele bujii la 1,1 n-as rula distante lungi.
ca urmare, simbata am redus putin din acea distanta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.