Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare pivot inferior si bucse brat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
adumitrachy
De o perioada de timp, masina mea face ca toti draci. Trancane de imi vine sa musc din volan. Am fost la trei mecanici, toti spunandu-mi ca nu am nici un joc, unul intrebandu-ma cica pe unde merg cu masina, ca nu are nici un joc... blink.gif blink.gif blink.gif
Bine... M-am enervat si m-am dus la o statie ITP, unde am bagat masina pe stand sa vad care este beleaua de face ca naiba... Se baga nenea de acolo si imi spune ca am pivot inferior pe dreapta dus si bucsele de la brate sunt obosite, dar, totusi mai merg inca, nu este nici o problema.

Acuma ce as dori sa stiu de la voi: sa ma apuc eu sa le schimb, sau sa ma duc intr-un service? M-ar manca putin sa ma bag eu putin (nu e vorba de bani, e vorba de pasiune pt dihanie icon_mrgreen.gif ). Ce ziceti? Sunt sanse sa stric ceva pe acolo? Pivotul banuiesc ca as sti sa il schimb, dar bucsele? unsure.gif Imi trebuie vre-o presa ceva? Va fi necesar sa imi fac unghiurile dupa asta?
adumitrachy
La pivot stiu ce trebuie sa fac.
Beleaua e la bucsele bratelor. Pt ce imi trebuie presa? Fara nu ma pot descurca? Aaa. Si inca ceva: in momentul in care dau drumu surubului ala mare, amortizorul + arcul nu imi vor impinge bratul in jos, astfel incat sa nu il mai pot impinge innapoi?
driverx
Ba da, poti si fara presa, dar numai cu ciocanul. Treaba romaneasca, da' nu cred ca face vreun rau la masina ta.
adumitrachy
Aha. Incep sa imi dau seama cam despre ce este vorba... Acuma ma duc la piese auto sa imi iau cele necesare. Banuiesc ca bucsele trebuie batute si in momentul montarii, nu?
Am sa pot sa bat cu ciocanul cand bratul este montat pe masina (evident, dupa ce am dat drumul surubului ala lung), sau va trebui sa dau jos de tot de pe masina bratul?
ionutctn
Eu zic ca ar trebui sa verifici sa nu fie ceva din directie. Cum verifici asta? Traverseaza niste linii de tramvai (care presupun ca nu sunt chiar la nivel cu soseaua) dar perpendicular cu ambele roti deodata la 20 la ora si strange tare volanul in maini. Daca se simte in volan, e directia: cap de bara, brat bieleta, ceva bucsi directie, poate si din caseta. Eu la mine am patit la fel: troncanea si am schimbat ce mi-a zis meseriasu' dar mai era si pe la directie cate ceva pe langa pivot si bucse bascula.
driverx
Da, bucsile se bat in brat, asta daca doresti o treaba romaneasca de c a c a t, chestie la care ai sanse sa ai bucsa moarta inca inainte de a pune la loc roata.

Du-te la service si ai grija sa iti puna bucsile cu presa. Daca pune ciocanul pe ea, iei ciocanul si il plasezi strategic in capul mecanicului. Asta daca tii la dihania ta si vrei o treaba ca lumea, nu ca restul lucrurilor de pa masina ta.

Serios, mergi la servis. Sau cauta un mecanic bun, priceput, cu garaj, ca sigur are presa....
iulian.bisty
tb sal dai jos ca sa schimbi bucsele . daca gasesti ia Fartec daca se mai gasesc
OAP
Poate te ajuta la ceva:
-suspenzi masina pe ceva stabil (foarte important);
-scoti bratul cu tot cu pivot (nu desfaci nimic altceva); butucul nu o sa coboare deoarece il tine planetara; eventual desfaci intai bratul din cele patru suruburi de la pivot si dupa aia scoti si pivotul;
-scoti axul de pe bucse si indepartezi teava distantier dintre ele
-reintroduci axul pe cele doua bucse, introduci o piulita distantier (ideal ar fi un cap de teava sau o bucsa la care in prealabil ii scoti cauciucul si teava de pe mijloc, una uzata evident, dar atentie ca o sa ramana ea blocata in brat, deci ar trebui alezat cam un mm din ea) cu diametrul exterior egal cu diametrul exterior al bucselor si strangi piulitele pana cand bucsele sunt extrase din locas;
-introduci bucsele noi prin acelasi procedeu iar in prealabil le dai cu vaselina;
-montezi mai intai pivotul nou pe butuc dupa care montezi bratul; nu uita teava distantier afara;
-ti-recomanda sa schimbi si axul daca il gasesti uzat in zona bucselor;
-iti mai trebuie si o saiba mai mare care sa impiedice surubul axului sa treaca prin bucsa cu rol de presa;
danny_b
Dragul meu mecanic amator..! Sa nu te puna cel din adincuri sa te apuci sa desfaci singur ceva .E o treaba destul de grea si daca nu ai mai facut-o e JALE. E mult mai bine sa desfaci alaturi de cineva care stie si are presa de rotula si pentru bucsi.Nu e chiar asa usor sa stii!Si nu glumesc.Gindeste-te ca e vorba de directie!Mai mult, sunt niste smecherii ,pe care trebuie sa le stii . Teoretic nu e greu,mai ales daca ai desfacut de N ori bratele si stii ce etape sa parcurgi ca sa mearga bine si usor.Pot sa apara probleme cu prezonul ruginit in bucsi pe care trebuie sa-l tai ca sa-l scoti.Ce sa mai zic,daca ai pe cineva care pricepe cit de cit ,apuca-te daca nu ,nu.Mai vorbim.
OAP
QUOTE(danny_b @ 2 Apr 2007, 21:07)
Mai mult, sunt niste smecherii ,pe care trebuie sa le stii .

Si care ar fi smecheriile respective? Multumiri anticipate..
adumitrachy
QUOTE(ionutctn @ 2 Apr 2007, 17:26)
Eu zic ca ar trebui sa verifici sa nu fie ceva din directie. Cum verifici asta? Traverseaza niste linii de tramvai (care presupun ca nu sunt chiar la nivel cu soseaua) dar perpendicular cu ambele roti deodata la 20 la ora si strange tare volanul in maini. Daca se simte in volan, e directia: cap de bara, brat bieleta, ceva bucsi directie, poate si din caseta. Eu la mine am patit la fel: troncanea si am schimbat ce mi-a zis meseriasu' dar mai era si pe la directie cate ceva pe langa pivot si bucse bascula.
*


Si pivotul nu intra in directie? Bucsele le schimb din cauza ca este totusi putina uzura si nu imi face placere sa stiu ca am belele la directie.


QUOTE(driverx @ 2 Apr 2007, 17:28)
Da, bucsile se bat in brat, asta daca doresti o treaba romaneasca de c a c a t, chestie la care ai sanse sa ai bucsa moarta inca inainte de a pune la loc roata.

Du-te la service si ai grija sa iti puna bucsile cu presa. Daca pune ciocanul pe ea, iei ciocanul si il plasezi strategic in capul mecanicului. Asta daca tii la dihania ta si vrei o treaba ca lumea, nu ca restul lucrurilor de pa masina ta.

Serios, mergi la servis. Sau cauta un mecanic bun, priceput, cu garaj, ca sigur are presa....
*



Multumesc pt sfat. Problema e ca nu prea mai am chef sa ma mai duc la mecanicul la care ma duceam pana acuma, avand in vedere ca nu mi-a gasit jocul la pivot, chiar daca pana acuma am fost multumit de el.
Referitor la partea a II a, in care te referi la lucrurile de pe masina mea, te rog sa iti masori cuvintele. Doar faptul ca am fost la trei mecanici, iar pana la urma am ajuns sa ma duc cu masina pe standul de la ITP cred ca spune destule. Nu cred ca mai sunt multi pe aici care sa faca acest lucru. Momentan nu am sa iti dau report cum mi-ai facut tu mie alta data (fara motiv in caz ca nu iti amintesti). Initial ti-am scris mai multe, dar totusi m-am abtinut, nu vreau sa ma cobor la nivelul tau.

QUOTE(iulian.bisty @ 2 Apr 2007, 17:30)
tb sal dai jos ca sa schimbi bucsele . daca gasesti ia Fartec daca se mai gasesc
*



Prea tarziu. Am fost si le-am cumparat deja. Am dat 24 de lei pe ele. Am sa ma uit din curiozitate sa vad ce scrie pe ele, eventual am sa ma duc la magazinul de unde le-am luat sa ii intreb daca nu au fartec.

QUOTE(OAP @ 2 Apr 2007, 18:00)
Poate te ajuta la ceva:
-suspenzi masina pe ceva stabil (foarte important);
-scoti bratul cu tot cu pivot (nu desfaci nimic altceva); butucul nu o sa coboare deoarece il tine planetara; eventual desfaci intai bratul din cele patru suruburi de la pivot si dupa aia scoti si pivotul;
-scoti axul de pe bucse si indepartezi teava distantier dintre ele
-reintroduci axul pe cele doua bucse, introduci o piulita distantier (ideal ar fi un cap de teava sau o bucsa la care in prealabil ii scoti cauciucul si teava de pe mijloc, una uzata evident, dar atentie ca o sa ramana ea blocata in brat, deci ar trebui alezat cam un mm din ea) cu diametrul exterior egal cu diametrul exterior al bucselor si strangi piulitele pana cand bucsele sunt extrase din locas;
-introduci bucsele noi prin acelasi procedeu iar in prealabil le dai cu vaselina;
-montezi mai intai pivotul nou pe butuc dupa care montezi bratul; nu uita teava distantier afara;
-ti-recomanda sa schimbi si axul daca il gasesti uzat in zona bucselor;
-iti mai trebuie si o saiba mai mare care sa impiedice surubul axului sa treaca prin bucsa cu rol de presa;
*



rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif Ce sa mai. M-ai lasat fara cuvinte. Ai spus mai mult decat clar, sa inteleaga toata lumea. Am sa ma duc sa iau si axul ala nou, nu stiu de ce mama masii nu l-am luat inca...

QUOTE(danny_b @ 2 Apr 2007, 22:07)
Dragul meu mecanic amator..! Sa nu te puna cel din adincuri sa te apuci sa desfaci singur ceva .E o treaba destul de grea si daca nu ai mai facut-o e JALE. E mult mai bine sa desfaci alaturi de cineva care stie si are presa de rotula si pentru bucsi.Nu e chiar asa usor sa stii!Si nu glumesc.Gindeste-te ca e vorba de directie!Mai mult, sunt niste smecherii ,pe care trebuie sa le stii . Teoretic nu e greu,mai ales daca ai desfacut de N ori bratele si stii ce etape sa parcurgi ca sa mearga bine si usor.Pot sa apara probleme cu prezonul ruginit in bucsi pe care trebuie sa-l tai ca sa-l scoti.Ce sa mai zic,daca ai pe cineva care pricepe cit de cit ,apuca-te daca nu ,nu.Mai vorbim.
*



Trebuie sa fie pentru orice un inceput. icon_mrgreen.gif Am un vecin la bloc care se pricepe. Am sa il rog sa stea cu mine sa ma supravegheze (am mai facut impreuna cateva nopti albe smile.gif). Oricum, ma gandeam ca dupa ce termin de facut toate schimbarile mele marete, sa ma mai duc o data cu masina la ITP sa o mai bag pe stand, sa ma conving ca am facut schimbarile cum trebuie.




Intrebare de baraj: daca tot schimb pivotul inferior, sa il schimb si pe cel superior?
OAP
QUOTE(adumitrachy @ 2 Apr 2007, 22:25)
Intrebare de baraj: daca tot schimb pivotul inferior, sa il schimb si pe cel superior?
*


Doar daca este uzat, adica daca are joc sau daca ti tu neaparat. dar pentru asta trebuie sa desfaci mai multe si s-ar putea sa fie nevoie sa te ajute cineva cand scoti butucul de pe masina si cand il pui la loc.
adumitrachy
Uzura nu are. Cica... Intrebam doar ca fapt divers. Si eu ma gandeam ca e posibil sa fie nasol cu discul... Nu stiu ce sa spun. Ma mai gandesc. smile.gif
OAP
Nu e deloc nasol doar trebuie sa muncesti un pic mai mult. Dupa ce ai desfacut suruburile de la pivotul superior, planetara si bieleta de directie (si ai scos pivotul bieletei din locasul sau) se intreoduce o ranga pe sub bratul superior, se sprijina capatul de lonjeron si se trage in sus comprimand arcul cat sa iti permita sa scoti butucul afara. Procedeul este invers cand il pui pe masina. De asta trebuie doua persoane...dar tocmai ai spus ca ai un vecin dispus sa te ajute/..

Edit: se scoate si etrierul..
adumitrachy
QUOTE(iulian.bisty @ 2 Apr 2007, 17:30)
tb sal dai jos ca sa schimbi bucsele . daca gasesti ia Fartec daca se mai gasesc
*


Am cautat azi prin Iasi, Tg Frumos si Pascani si nu am gasit nicaieri bucse produse de Fartec. Ceea ce am inteles este ca nu se mai fabrica de un an de zile. Astea pe care le-am luat eu sunt fabricate de catre Amro/Amco... nu mai retin exact. Fabrica aceasta cica ar fi furnizat bucse si pentru uzina, desi ma cam indoiesc....

Am luat intre timp suruburile alea noi si pivot inferior romanesc. Am inteles ca ar fi mai bun decat cele de import. Ce parere aveti?


Oricum, in 5 minute ma bag sub masina. Am sa incerc sa fac poze pentru un tutorial. Urati-mi bafta biggrin.gif icon_mrgreen.gif
OAP
Bafta
ydaniel
cumpara bascula cu totu.de uzina.eu nu am facut asa,dar asta e recomandarea unui tip care stie;)
argon
Am si eu o intrebare, nu am schimbat pivotii pana acum, si sunt capsati, nu au nici un surub, cand se schimba, se decapseaza, si se pun 4 suruburi in loc? E rezistenta improvizatia? nu imi inspira deloc incredere, in caz ca trebuie sa schimb un pivot as schimba bascula cu pivot cu tot..daca se gaseste..nu as pune suruburi..
OAP
Da, se gauresc niturile alea si se pun 4 suruburi in loc cu filet normal (M6). Daca vrei si ai poti pune si cu filet "marunt". oricum e bine sa pui shaiba si doua piulite. Atunci cand cumperi pivotul, la alea de uzina gasesti si setul de suruburi in interior. pune-le fara frica, nu se intampla nimic (daca sunt stranse bine). Sunt mii de masini pe strazi care au suruburi, de fapt majoritatea berlinelor au suruburi. Cele 4 suruburi M6 sunt valabile pentru pivotul inferior, la cel superior sunt doua M6 si doua M10 cu filet "marunt", acolo se prinde si tirantul. Nu merita sa ei bascula cu totul pentru asta.

Edit: nu este o improvizatie, chiar si fabrica le facea asa.
adumitrachy
Back.... wacko.gif

M-am dus la masina si am inceput sa desfac. Am scos surubul ala mare , am desfacut pivotul, iar cand sa dau jos bratul de la pivot, canci ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif Am batut jumatate de ora in pivotul inferior si tot nu am reusit sa il desfac. Pana la urma l-am taiat cu faiul si l-am scos. blush.gif

Dau jos bratul si sa incep sa dau jos bucsele cum am primit indicatiile in topic. A mers o branza. Singurul lucru pe care am reusit sa il fac a fost sa STRAMB BRATUL happy.gif wacko.gif

M-am dus la piese auto, mi-au primit baietii bucsele si pivotul inferior cumparat innapoi si am luat alt brat. A fost frumos ca a trebuit sa dau jos pana la urma toata fuzeta ca sa pot scoate partea din pivotul inferior care ramasese in fuzeta.

Concluzii:
-nu mai trancane absolut deloc, este super wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
-maine trebuie sa ma duc in service sa schimb placutele de frana pt ca nu stiu ce am facut cand am montat fuzeta (precizez ca am fost ajutat de vecini, ca altfel si acuma ma uitam ca bolovanul la masina biggrin.gif) si nu mai am frana pe dreapta fata si daca tot umblu la roata, ii schimb si placutele
-vreau sa schimb si pe stanga fata bucsele de la brat; ma gandesc sa ii schimb doar bucsele, fara sa schimb bratul, ca sa fac o comparatie intre ce e mai rentabil: sa schimb bucsele, sau tot bratul.... ma hotarasc eu maine sa vad care e treaba


P.S. @Argon
Am 200.000 km si pana acuma am avut pivotii originali din fabrica care sunt capsati, dar, am vazut la foarte multe masini pivotii prinsi cu suruburi(de 10 cheia, nu stiu exact ce numar are surubul icon_mrgreen.gif ) si cu doua piulite in partea cealalta.Nu cred sa fie vre-o problema
Muttley
Mda, ai stricat-o happy.gif

Da' de unde pana unde sa nu se mai gaseasca bucse de brat Fartec? huh.gif
Le-am schimbat pe toate acu' jumatate de an si se gaseau pe toate drumurile...
E chiar pe bune? Ca sa ma duc sa fac provizii... frustrat.gif
driverx
Muttley

Du-te si cumpara piese din care ai mai putea face inca o masina. Asa e cel mai sigur biggrin.gif
Muttley
He he... nu-ti inchipui cate piese zac p-acasa...
adumitrachy
Am fost azi in service. In 15 minute au fost schimbate bucsele de pe partea stanga. blush.gif Trebuie sa mai fiu tampit de acuma sa ma mai apuc sa fac singur directia la masina. Ceea ce e mai frumos a fost ca schimbatul bucselor si a placutelor de frana m-au costa 15 lei. rolleyes.gif Daca stau si ma gandesc cat m-a costat bratul... happy.gif sad.gif ...

Concluzia: mergeti in service-uri, pt ca baietii stiu ce fac acolo. Am sa atasez poze din timpul operatiunii ca sa vada si cei care nu stiu despre ce e vorba cum se face.

P.S. Tot imi trancane ceva pe stanga cand merg printre blocuri (unde sunt drumuri turnate din beton wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif ), dar uneori mai tare, uneori mai incet... Daca aveti idee ce ar putea fi,primesc sfaturi. M-am saturat... sad.gif happy.gif


@Mutley
De ce vrei sa iti faci provizie de bucse? Tu le schimbi des? Eu nu le-am schimbat niciodata pana acuma de cand am masina.
adumitrachy
[...]
Am scos intre timp pozele facute azi. Din pacate nu am reusit sa surprind chiar momentul in care se scoteau bucsele de pe brat, din cauza ca cei doi mecanici mi-au blocat toata fata. sad.gif
adumitrachy
In postul anterior, am postat poze si cu bratul nou montat ieri icon_mrgreen.gif
nh1980ro
La faza cu batutul bucselor sunt de acord ca or sa te lase mai repede. Daca le bat cu ciocanul mecanicii le strica de la inceput.
Stiu ca se foloseste o presa pentru chestia asta.
adumitrachy

QUOTE(driverx @ 5 Apr 2007, 01:24)
Ma, sincer eu ti-am pus o intrebare serioasa. Si nu degeaba. Ca te-au tinut bucsile astea 200mii km sau nu, niste bucsi batute ar putea sa nu tina nici 20 mii km. Deci eu tare serios te-am intrebat, in schimb tu ai scris degaba gramada de text.
*


Si eu am fost foarte serios cand ti-am spus cat m-au tinut bucsele pe care le-ai vazut date jos. Nu cred ca as avea ceva de castigat atata timp cat nu sunt la sectiunea masina mea sau nu incerc sa vand masina. Nu stiu ce sa spun de bucsele batute. Cele pe care le-am avut pana acuma nu stiu cum au fost montate, dar, banuiesc ca cei din uzina nu le-au batut. Sper ca glumesti cand spui ca bucsele astea no name (nu am gasit fartec sad.gif((( ) sunt atat de proaste.


Totusi, ai idee ce ar putea sa mai fie de vina pentru trancaniturile care se aud pe drumurile proaste (nu merg eu pe ele, dar totusi mai merg prin cartiere si moare inima in mine cand aud soriceii ph34r.gif )?


Editat moderator: V-am sters off-topicul si atacurile.
argon
QUOTE(adumitrachy @ 4 Apr 2007, 20:40)
@Mutley
De ce vrei sa iti faci provizie de bucse? Tu le schimbi des? Eu nu le-am schimbat niciodata pana acuma de cand am masina.
*



Si eu le am pe alea originale din fabrica, cam toate piesele de cauciuc fara cauciucuri binenteles, sunt cele originale. Probabil ca masina sta in garaj, intuneric, si 15 grade constant.
adumitrachy
QUOTE(nh1980ro @ 5 Apr 2007, 01:36)

Stiu ca se foloseste o presa pentru chestia asta.
*


Iep. Este o presa. Nu mi-a venit sa cred cat de repede s-a facut schimbul, mai ales ca eu cu o zi innainte strambasem bratul... ph34r.gif
diaconuliviu
Acuma, ce intelegi prin "repede"?
Daca presa lor o fi fost hidraulica si avind forta mare a scos bucsele rapid dar la efort mare, e una; daca a fost "surub/piulita" si au iesit rapid, cam urita treaba; asta ar arata ca bucsele isi vor crea jos rapid in brat si nu-si vor mai face treaba.
danny_b
Acele smecherii despre care am afirmat eu,te ajuta sa lucrezi singur si eficient.E nevoie de presa pentru ROTULE si de cea pentru extras si introdus bucsile in bratul inferior.Si scule bine-nteles.Sunt multe de spus, dar nu as vrea sa afirme cineva ca eu dau sfaturi.Doamne fereste.Dar daca vrea cineva sa stie mai mult , ma poate contacta si eu cu mare placere le voi spune ce si cum.E mai comod in service dar costa.A legerea e a fiecaruia.PASTE FERICIT!
Muttley
QUOTE(adumitrachy @ 4 Apr 2007, 21:40)
@Mutley
De ce vrei sa iti faci provizie de bucse? Tu le schimbi des? Eu nu le-am schimbat niciodata pana acuma de cand am masina.
*


Le-am schimbat o singura data asta-vara. Toate. Impreuna cu tot ce inseamna articulatie, bucsa samd pe masina. Bucsele cel putin erau din uzina toate. Dar cum deja au inceput s-apara probleme pe la unele componente (de ex, am vazut sapt trecuta ca bucsa centrala de la bascula spate e coapta toata desi e Fartec) m-astept sa fie necesara refacerea operatiunii mai curand decat mi-as fi dorit.
Si cel mai deranjant este ca Fartec se spune c-ar fi cel mai bun. Si se coace asemeni cozonacului... sad.gif
Gheorghedracu
La inlocuirea pivotilor originali cu cei cu surub nu trebuie neaparat folosite doua piulite. Renault furnizeaza cele patru suruburi M6 pas normal 1mm, cu piulite nylock (o saiba de teflon capsulata in capatul piulitei). Aceste piulite nu se desfac niciodata de la sine, dar nu pot fi refolosite odata ce au fost demontate (sau ma rog, nu e indicat).
De asemeni cel mai grav este sa folositi suruburi normale, de OL37. Astea se reteaza fara veste (si cu cit sunt mai strinse, cu atit se reteaza mai usor). Suruburile din kit-ul Renault sunt OL60.

Daca vreti sa aflati ce calitate de otel au suruburile folosite vedeti aici codurile folosite de diversi producatori:

http://dodgeram.org/tech/specs/bolts/SAE_bolt_strength.html

asta pentru SAE

Pentru metrice, aici (cautati tabelul 10, mai jos pe pagina):

http://euler9.tripod.com/bolt-database/22.html

Pentru pivoti va trebuie cel putin 8.8 (sau trei liniute pina la margine in sistem SAE)

Succes
Ford_V6
unde ti-au schimbat tie bucsile alea cu 15 ron ??? ma duc si eu pe acolo pentru unele operatiuni d'astea la care e de munca . . .
cristi74
QUOTE(Ford_V6 @ 9 Apr 2007, 11:26)
unde ti-au schimbat tie bucsile alea cu 15 ron ??? ma duc si eu pe acolo pentru unele operatiuni d'astea la care e de munca . . .
*



Daca mie mi-au luat 40 lei blink.gif (si nu in service ci in atelier) sa-mi schimbe teava de legatura intre tobe, unde au trebuit desfacute doar 2 tampoane, e vrajeala asta a lui cu 15 lei. 15 lei iti ia de constatare poate, fara sa-ti faca nimic. laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.