Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Avertizor lumini aprinse
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3
eurro
Salut, mi-am cumparat de la Cora un avertizor de lumini aprinse, produs le Lampa, Italia, aseara am incercat sa il montez. La instructiunile avertizorului scria:
- conectati firul rosu la panoul sigurantei farului din fata????
- conectati firul albastru la panoul sigurantei radio-ului sau stergatoarelor de parbriz.
Porniti motorul si aprindeti farurile;
Opriti motorul;
Asigurati-va ca avertizorul functioneaza, Alegeti o pozitionare potrivita pentru el.
Nelamuririle mele incep aici, si anume:
Am gasit siguranta pentru radio, ca si cea pentru stergatoare.
Dar cea pentru "farul din fata"???? (eu nu am reusit sa inteleg formularea asta), nu am gasit-o de nici-o culoare. M-am uitat de n ori la panoul de sigurante si nu am reusit sa descifrez care este, m-am uitat in cartea tehnica a masinii la schema sigurantelor, si ce mi s-a parut dubios este ca la sigurantele care sunt puse pe cele 2 socluri montate pe placa de baza sa ii spunem asa, sigurantele sunt pozitionate diferit decat arata in carte, in sensul ca siguranta x care in carte ar trebui sa fie pentru ceva in soclu este pentru altceva. Am scos fiecare siguranta in parte si am verificat sa vad ce se aprinde si ce nu. Cu ocazia asta am reusit sa imi resetez si casetofonul mad.gif
M-am si speriat putin, deoarece dupa ce am scos siguranta de radio si am pus-o la loc, la consola centrala, undeva in zona unde este pozitionat casetofonul s-a auzit un bazait pentru cateva secunde care s-a intrerupt. am mai scos-o inca o data si acelasi rezultat.
Imi poate spune cineva ce este cu bazaitul acela?
Si imi poate spune cineva cum se conecteaza avertizorul ala? Adica la ce sigurante ar trebuie conectate firele?
Multumesc!
eurro
imi permit sa postez o poza luata de pe site-ul lui Liviu, pur si simplu nu imi pot da seama unde trebuiesc puse firele la amortizorul ala! ca un incepator ce sunt in domeniul electric auto, nu realizez la ce siguranta trebuie pus firul rosu in primul rand, cel albastru am o idee da nu-s sigur nici de ala. daca ma poate ajuta cineva i-as fi recunoscator. am cautat pe forum dar nu am gasit ceva care sa ma lamureasca in cazul meu.
electric
pune o poza cu buzerul respectiv. in loc sa legi la siguranta de la far mai bine legi la pozitie (poti stinge farul dar pozitia ramine aprinsa) .
bygy007
ideea este ca se monteaza cu + avertizorului pe firul care se duce la pozitii si - avertizorului pe+ contact cheie

functioneaza asa avind pozitiile aprinse si cheia in contact cu contacul pus buzerul nu suna pentru ai + se la pozitii si tot un + cind ai contactul pus


cind ai uitat faririle (banuiesc ca este clasic daca nu ai pozitiile aprinse nu poti aprinde farurile) si ai scos cheia ai + de la pozitii iar ce a fost alimentat cu + cit era contactul pus devine - prin circuitele care nu mai sint alimentate si buzerul suna pina la oprirea farurilor
eurro
salut, imi permit iarasi sa imprumut poza unui co-forumist, avertizorul arata la fel ca acela din poza, panoul de sigurante este al unei Solenza.
eurro
am incercat sa evidentiez in poza numerotat sigurantele care cred eu ca ar fi ok.
1 conform manualului este siguranta pentru stergatoare, radio, etc.
2 conform manual este siguranta pentru radio-testat de mine, resetat ca boul rc-ul
3 conform manual este siguranta pentru faza scurta dreapta si lumini pozitie, dar cand am scos-o nu mai lumina decat pozitia pe partea dreapta restul era normal.
4 conform manual si testat este siguranta pentru faza scurta dreapta.
Pe cuvant daca inteleg ceva, si totusi am fost pasionat de electronica in copilarie si mai stiam cate ceva, dar sunt total pe dinafara in privinta asta.
Cu noile informatii daca ma poate ajuta cineva raman dator de o bere rece.
dariusz
si eu mi-am luat acelasi tip de avertizor.sfatul meu e ca daca nu te pricepi prea bine la facut legaturi nu te juca pe la tabloul de sigurante.ideea e ca trebuie sa legi firul rosu la pozitie (ca e mai bine decit la far , cum zicea electric) iar cel albastru la un consumator care e alimentat cund este contactul pus.eu am legat firul rosu de la beculetul de la bricheta , iar cel albastru de la firul de alimentare al casetofonului(cel care trece prin contact)
dariusz
sau faci ca in poza aia cu slz.numai sa ai grija ca siguranta sa faca un contact bun dupa aceea , atunci cind o pui la loc sa nu prinda izolatia firului de la avertizor
eurro
o sa incerc in week-end-ul asta sa vad daca reusesc sa descifrez cum functioneaza avertizorul, tre sa gasesc eu care e siguranta de la pozitii pana la urma, dar acum am realizat ceva, eu nu am scos cheia din contact cand am facut provizoriu montajul, poate asta are legatura cu faptul ca nu a functionat!
NicuEne
(eu nu am scos cheia din contact cand am facut provizoriu montajul)
Orice lucru provizoriu ramane definitiv !!!!!!! atentie la scurtcircuituri
Iuliutz
Eu mi-am luat de la dezmambtrari unul cu 10 Ron. Are 3 picioruse. l-am legat, functioneaza, dar suna cam tare . la montaj nu am folosit decat 2 dintre cele 3 picioruse. Ma gandesc acum ca ar trebui sa il montez si pe contactul de pe usa, atunci cand deschid usa sa faca zgomot nu doar cand opresc motorul si scot cheia.
dariusz
e bine ca suna tare
Iuliutz
da, dar stai linistit, opresti motorul si deodata- te claxoneaza cineva din bord de sari de pe scaun! o sa incerc sa il fac sa sune la deschiderea usii soferului. Nu ma apuc inca de el ca am comandat si un actuator cu 178.000 Rol+ 80.000 rol taxe postale de pe net si cand il primesc ala il montez la portbagaj
catavl
de unde ai comandat actuatorul ca sunt si eu interesat ........please......
Iuliutz
Nu am scris ca nu am vrut sa fac reclama. http://www.digitalworld.ro/cauta.php?q=Act...a.x=0&cauta.y=0
toto
eu cred ca cel mai bine ar fi sa legi firul rosu la pozitie si cel albastru (care e masa) la contactul (de alarma/plafoniera) de la usa.
astfel smecheria beep-aie cand ai pozitia on si vrei sa cobori din masina

algoritmul asta e la slz si cred ce e cel mai "eficient"
Bejenaru Ionut
Eu am realizat schema lui Abramburel care e destul de simpla.Problema e urmatoarea: cand am cheia in contact pe accesorii functioneaza led-ul.Cand scot cheia din contact si aprind luminile incepe buzzer-ul sa sune insa el suna si cu usa deschisa si cu ea inchisa.Cand am usa inchisa, cheia scoasa din contact si pozitiile aprinse suna mai icet decat atunci cand am usa de la sofer deschisa.Normal ar trebui sa taca atunci cand am usa inchisa. De ce canta si cu usa inchisa si cu ea deschisa ca ma tot uit pe schema si nu gasesc solutia?
ALY89STAR
Salutare baieti!!!

Am si eu o problema asemanatoare....cam uit farurile aprinse si cand spun asta ma refer la faza scurta!!!(pozitia e la ordinea zilei)

Ce va intreb acum??
Vreau sa iau (+) de la contact...de la accesorii in sus....si sa livrez tensiunea rezultata blocului de lumini!!!
Ideea e urmatoarea....stiu ca trebuie sa tin cont de releele de protectie si de sigurantele fuzibile...deci este evident ca (+) de la contact il voi directiona in locul la (+) permanent de pe tabloul de comanda de care dispune momentan blocul de lumini!!!

Intrebarea este urmatoarea?:
A mai facut cineva asa ceva?...sau ar mai trebui sa stiu ceva inainte sa ma apuc de aceasta operatiune????

PS:prin aceasta actiune vreau ca in momentul in care am scos cheile din contact sa se opreasca alimentarea blocului de lumini...iar la revenirea in masina sa revina si farurile in aceasi faza....de exemplu...la popasuri...de care am parte la greu) rolleyes.gif
Cu respect..Alex!
djasu82
Dupa interupatorul de la usa soferului se poate monta un releu si care sa-ti alimnteze bobina lui implicit contactele releului se vor inseria cu alimentarea becurilor . Cand lasi usa deschisa indiferent ca lasi blocul de lumini pe faza scurta lunga poziti sa stea aprins cand ai inchis portiera chiar daca uiti faza aprinsa ele se vor stinge. Iar pentru a functiona cu blocul de lumini dupa ce ai pornit motorul se ia un plus printr-o dioda de la contact si se alimenteaza bobina releului cu + 12v. In acest fel cand ai pus cheia pe contact se alimenteaza bordul implicit se aprinde faza scurta sau pe ce ai lasat tu si gata.
capu14rox
stie cineva la logan unde este montat acest avertizor (la ce sigurante) sau unde.stima
C@talin
in uch
Maskatu
Maine cred ca fac rost de buzzer 12v. O sa leg minusul la contact usa sofer, plusul la pozitie, si eventual, un releu montat pe +12v contact astfel incat sa urle decat cu motorul oprit.
cris06
Pune un clopotel de Cielo (de ex. ) si rezolvi pb foarte simplu. Face exact ce te intereseaza.
Maskatu
Am gasit deja buzzer care functioneaza la 12v. Nu mai stau sa ma complic cu dezmembrari sau cu magazine de piese. Plus ca nu cred ca as gasi clopotel de nou la piese auto. Cel mai comod este un buzzer.... bmw o fac nu alta, la cate am bagat pe ea. biggrin.gif
cris06
Ok! Dar, musai, releul sa aibe CNI si CND.
SERGIULICA04FUX
am montat eu un avertizor lumini aprinse pe siguranta de pozitii cu firul rosu si pe siguranta de la becuri mers inapoi cu firul albastru.avertizorul suna dupa ce opresti motorul si ai luminile aprinse indiferent daca usa este inchisa sau deschisa. pun si niste poze sa vedeti cum am facut.cost 5,5 Ron avertizorul dintr-un magazin de piese auto.
Maskatu
Adica ai luat plus de la siguranta pozitiilor si minus de la becurile marsarier? huh.gif Pai si ce legatura au astea cu mersul motorului? Adica sa bazaie doar cand opresti motorul si ai pozitiile aprinse?

Eu am pus plus direct pe firul de la pozitii si minus de la contact usa sofer, si cand aprind pozitiile buzzerul se aude incet de tot, asta cu usile inchise cand nu ar trebui sa se auda deloc... probabail ca am scurt pe undeva si buzzerul este alimentat cu o tensiune mica . Mai cercetam. dry.gif
SERGIULICA04FUX
QUOTE
Adica ai luat plus de la siguranta pozitiilor si minus de la becurile marsarier?  Pai si ce legatura au astea cu mersul motorului? Adica sa bazaie doar cand opresti motorul si ai pozitiile aprinse?

da. la contactii de la usi tu ai minus numai ca cu luminile aprinse si cu usa inchisa iti face rezonanta din cauza ca ii prea mare amperaju pentru avertizor. din cauza asta zici tu ca se aude cu usa inchisa un pic.cel putin eu asa cred. sau putin probabil sa-ti faca masa si sa se auda incet.
Maskatu
Pai cred ca il scot de tot ca ma cam enerveaza bazaitul ala slab. Pe langa asta imi afecteaza avertizorul de usi deschise din bord. Sta aprins slab si cand aprind pozitiile se stinge.

Pana la urma tu cum ai legat buzzerul ca eu nu am inteles ce legatura are mersul motorului cu becurile de marsarier si pozitia. Pe langa asta la siguranta becurilor spate ai Plus nu minus... tu ai legat buzzerul la 2 plusuri? huh.gif
x_dadu
Maskatule pune o dioda in serie pe plus sau minus, unde vrei tu, si nu va mai face. Asa imi facea si mie, asa face se pare la clime, si cred ca e din cauza a ce mai exista in aceste masini si se leaga de acel fir de buton usa, ai ghicit, alarma .
SERGIULICA04FUX
plus la masarier este numai cand dai inapoi. deci prin urmare si daca lasi in masarier opresti motoru ai minus la masarier adica nu ai nici curent nici tensiune.poti sa legi pe siguranta de masrier si pe siguranta de pozitii si ii ok. sau pui o rezistenta de 100 ohmi s pui pe + rezistenta si iara nu mai ai treaba. ca fara rezistenta iti face rezonanta.
dragoescu
Salut,

Vreau sa imi montez si eu un buzzer pentru lumini aprinse.
Recomandati ceva ? unul cu un sunet mai ok?

Cum leg firele (am vazut mai multe variante, care credeti ca este mai ok?).

Mentionez ca am o DSN confort.

Multumesc.
Maskatu
Eu am scos buzzerul momentan, pentru ca imi bazaie incet de tot chiar si cu usa inchisa si ma enerveaza. Trebuie sa pun dioda sau releu. Alta data....
SERGIULICA04FUX
masky iti trebuie o rezistenta de 100 ohmi maxim inseriata pe + sau - si nu mai ai probleme cu ea sau fa cu ma facut eu si ai rezolvat problema

27 Apr 2010, 12:51:
QUOTE(dragoescu @ 27 Apr 2010, 10:37)
Salut,

Vreau sa imi montez si eu un buzzer pentru lumini aprinse.
Recomandati ceva ? unul cu un sunet mai ok?

Cum leg firele (am vazut mai multe variante, care credeti ca este mai ok?).

Mentionez ca am o DSN confort.

Multumesc.
*



varianta care am facut-o eu ii asa de vreo 1 si functioneaza perfect
x_dadu
eu am pus la pozitii si buton usa, dar voi mai adauga ceva, e buna ideea ce am auzit-o la maskatu, sa pun un releu cu contact normal inchis, inseriat pe firu de la butonu de usa, releul fiind alimentat (deci interupe circuitul) de plusul de la contact. Astfel cu motoru pornit/contact pus, nu tipa buzzeru chiar daca deschid usa. Si e foarte util se pare, ma streseaza cand coboara pasagerii sau cand culegi pe cineva de pe drum etc, motoru fiind pornit, tipa buzeru ca tampitu, si poate mai schimb si 2 vorbe cu usa deschisa, daca mai pot biggrin.gif.
Dar cum il pui depinde de om, am un amic cu un matiz, el a tras pe dreapta sa vorbeasca la mobil, si cum a stat cam mult, i-a murit bateria. Nefiind usa deschisa, nu l-ar fi ajutat cu nimic buzeru pus pe buton usa. Dar asta e caz mai rar .
Maskatu
Ne montam buzzer pentru usi deschise? biggrin.gif Se trage plus de la o siguranta cu plus permanent si minus la contact usi. rolleyes.gif
adrian.petrov
Salutare la toata lumea,
Sunt proaspatul posesor al unei SuperNova si mi-a sarit in ochi faptul ca fostul proprietar avea in portbagaj un cablu cu clesti de alimentare suplimentara a bateriei.
Mi-sa intamplat sa o las cu farurile aprinse - accidental ; si atunci mi-am dat seama de ce avea omul acel cablu.
Am remediat problema dupa ce am studiat un pic modul de alimentare al blocului de lumini; in sensul ca alimentarea principala am facut-o printr-un releu ( nu poti aprinde farurile daca nu pui contact ), astfel cand opresc motorul se sting automat farurile ; am vazut la alte masini straine acelasi lucru .
Merg de ceva timp cu aceasta modificare si o consider SUPER si ieftin ( un releu este 8 ron ), mai trebuie 4 papuci izolati 2 ron si fire - dintre care unul gros de 2,5 sau 3 mm ; deci cu cam 10 ron am salvat bateria, nu ezitati sa faceti acest montaj simplu - fara caraietori si pitpalaci care daca se ard sau strica iti vor amora bateria; eu personal nu am mare incredere in contactele de la usa.
Sa auzim de bine
cheers.gif
capu14rox
domnul adrian petrov, poti sa detaliezi umpik, mi-am luat un avertizor si as vrea sa il montez, unde ai facut legaturile, ceva mai detaliat.stima

27 Apr 2010, 22:18:
ceva poze daca se poate?
danciusergiu84
legatura la metoda cu releul (cred ca o voi adopta eu daca imi permite timpul) se poate face si pe siguranta/ele de la faruri, in sensul ca contactele releului se inseriaza la siguranta/ele farurilor si alimentarea acestuia se face prin contact
x_dadu
e interesanta metoda cu releu, sa mearga luminile doar pe contact, dar, cum ramane cu pozitiile. Se poate pune aacel releu in asa fel incat sa fie valabil si pentru pozitii si pentru fazele farurilor? Exista vreun traseu comun al lor ? Oricum e cea mai eleganta metoda, vrei lumina asteptand in masina cu motoru oprit pui contact, in rest nu risti sa uiti luminile aprinse. Deci, astept infoarmatii suplimentare, unde se leaga exact.

@adrian.petrov s-o conduci sanatos, kilometrii multi fara incidente wink.gif
danciusergiu84
pai din blocul de lumini sigur iasa pe fire diferite curentul catre poziti si faze doar nu merg numai deodata, daca e mare incurcatura de fire la blocul de lumini mi-a venit acuma inca o idee si anume se poate monta cate un releu la fiecare far (asta in cazul in care nu se gaseste firul comun de masa "-"), se leaga astfel incat contactele releului sa intrerupa minusul de la far de la becul de faze (nu si de la cel de pozitie), relee alimentate prin contact

recomand ca traseul pozitiei sa nu fie trecut prin releu deoarece este util cand masina e lasata mai in drum (neiluminat), nici masinile cu releu din fabrica nu au trecuta pozitia prin releu
x_dadu
pai si care e problema ca daca vrei pozitie aprinsa cat astepti in masina sa pui contact ? ca poate vrei sa mearga si muzica nu ? E mai sigur sa fie si pozitiile la fel. Pai ziua mergi cu pozitiile aprinse poate, ca e vreme inorata, si lasi masina de pe timp de zi parcata pana a doua zi cand pozitiile iti omoara bateria.

L.E. inca ceva, am inteles ca la dacia nova, fara injectie, daca lasi contactul pus (ca sa poti tine farul aprins cu motoru oprit, sau pozitii dupa caz) s-ar arde bobina de inductie; nefiind posibil tinerea indelungata a contactului pus, fara pornirea motorului. La dsn poate fi vreo problema tinerea contactului pus fara pornirea motorului ?
danciusergiu84
eu am nova pe injectie, si am 3 poziti la contact: 1-accesorii, 2-se mai adauga contact injectie, 3-electromotor; pe acest sistem stiu ca sunt in general masinile deci si la masinile fara injectie e prima pozitie de alimentare accesorii (player dupa caz, ventilator climatizare etc)

ca sa-ti raspund de ce producatorii nu au pus pozitia pe contact e din cauza ca iti poate muri motorul pe un drum neiluminat si cand iei contactul sa repornesti motorul nu vrei fi observat de ceilalti participanti la trafic, plus ca ma refeream la un caz in care trebuie sa intri la un magazin sau ceva si lasi masina in strada ca n-ai unde, si o incui binenteles, eu o las pe pozitii, la fel daca opresc pe un drum neiluminat si masina e pe marginea carosabilului si trebuie sa o las putin singurica - daca stai pe avarii mai nou se leaga garcea cred ca e vorba de nerespectarea normelor de utilizare a semnalelor luminoare de acea masinile straine au pozitie doar pe o parte a masini (cea stanga in cazul tarilor care circula pe dreapta) pentru a sta asa si o noapte intreaga, la o baterie buna nu e problema in sezonul cald (eu am curaj sa o las pe a mea pe pozitii o noapte desi merg ambele parti)
adrian.petrov
Modificarea care am facut-o este varianmta cu releu de tip faruri de ceata .
Deci releul are 4 ploturi - 2 ploturi alimentare, 2 ploturi de contact ( vedeti ca pe releu este schema lui ) ;
- alimentarea releului am luat ( + prin cheie ) de pe spatele sigurantei FO1 ( 15 A) - prima cum deschizi usita de la cutia sigurantelor spre sofer, iar un minus de la armatura de sub ceasurile de bord - unde sunt niste chiplinguri ,
- in blocul de lumini intra un fir gros 2,5 -3 mmm de culore maro ( doar un singur fir gros intra in cupla - nu aveti cum sa il ratati ) care este "plus direct - de la baterie ", pe care l-am scos din blocul de lumini si l-am bagat direct in releu si am confectionat dintr-o bucata de cablu ( tot gros 2,5 -3 mmm ) 20 cm , cu doi papuci , legatura de la releu la blocul de lumini.
Atentie toti papucii sunt izolati cu teci/mansoane speciale - sa nu-i lasati neizolati .
Releul nu l-am prins ferm l-am bandijonat cu izolirband de forma de cablu ( sau prins cu o codita de soricel ) in spatele bordului.
Astfel cand iei contactul se taie alimentarea la acest nou releu care taie alimentarea la blocul de lumini - se sting toate luminile automat .
Pentru " x_dadu ", la DSN ( eu de asta am ) prin aceasta metoda comanzi tot , adica pozitii ,faza scurta , faza lunga si faruri de ceata , nu este nici o problema tinerea contactului pus pe prima pozitie ( nu se aprinde ledul rosu in bord ) fara pornirea motorului , daca pui contact ca si cum ai vrea sa invarti electromotorul atunci poti strica ceva daca alimentezi prelungit - vezi ca , cheia de contact are trei pozitii.
Pentru "danciusergiu84" , cand parchezi masina pe fuga cum zici tu poti sa o lasi cu avaria aprinsa, astfel va consuma mult mai putin curent din baterie decat pozitia aprinsa sau mai rau una din faze .
Imi pare rau ca nu pot sa fac poze, dar cred ca explicatiile sunt mai mult decat elocvente .
Succes . coolspeak.gif
g0dz3uS
am si eu buzzer de faruri aprinse,pus pe luminile de intalnire,faza scurta mai exact...legat +12 faza scurta,+ 12 accesorii...cand dau cheia pe pozitia zero,piuie,pozitiile nu consuma asa mult ca faza scurta,si din cauza asta am preferat sa pun doar p faza scurta,in caz de las noapte aprinse kteva minute pozitiile,sau chestii dastea...
danciusergiu84
nu ma refeream sa ramana aprinsa una din faze, doar pozitia dar doar pe o parte a masini, am vazut la masini straine chestia asta, cele care au fazele prin releu cand dai la automat se stange lumina si se opresc accesoriile pentru usurarea porniri si pentru a nu distruge bateria chestia asta o avea un vw transporter 3 din '80 pe care am lucrat o vreme
x_dadu
@adrian.petrov mersi de informatii, este intradevar cea mai sigura treaba. Ca sa scot acel fir maro banuiesc ca a trebuie sa desfac cochilia volanului, el e prins de blocul de lumini tot cu papuc ceva si doar trebuie scos si bagat in releu? ca e foarte simplu asa.
adrian.petrov
Pentru "danciusergiu84" prin aceasta metoda cu releu este tot la fel - cand dai la automat se stange lumina si se opresc accesoriile pentru usurarea porniri si pentru a nu distruge bateria , dupa ce porneste se aprind la loc instantaneu - automat ;intradevar la masinile nemtesti ( am avut un vw jetta ) si la fel ramana aprins unul din faruri/stopuri de pozitie dar doar pe o parte a masini - in functie de cum actionezi semnalizatorul ( dar vw are modificata instalatia electrica - chiar blocul de lumini ) ;
Pentru "x_dadu" trebuie sa desfaci cochilia volanului si eventual ( eu asa am facut ) pe timpul interventiei am dat volanul maxim in jos .
Sincer ma bucur , daca am putut sa va fiu de folos.
wink.gif
crick
La varianta cu releu conectat pe pozitia"auxiliare", va prezint o schema la care s-a adaugat un al 2-lea releu cu ajutorul caruia se obtin unele avantaje si anume:mentinerea luminilor aprinse dupa scoaterea cheii din contact,stingerea luminilor la incuiere usi,aprinderea luminilor la descuiere usi(optional) daca maneta blocului de lumini este pe pozitia conectat,aprinderea luminilor la pornire motor daca maneta este pe pozitia conectat.In schimb se pierde acea "facilitate" de a se stinge luminile la actionarea demarorului dar aceasta nu este o problema pentru generatia noua de baterii care suporta fara nici o problema acest consum suplimentar.Cel de-al doilea releu este actionat de tensiunea de comanda a actuatoarelor din usi sau poate fi actionat numai din telecomanda alarmei(la alegere).Diodele folosite sunt tipul 1N4001...4007;cei care folosesc socluri pentru relee,unele din acestea contin deja dioda pusa in paralel cu bobina releului deci atentie la sensul de conectare(pinii 85,86) a diodelor.La Solenza,din cauza blocului de lumini cu 3 fire de+,am montat releul doar pe 2,cele care alimenteaza pozitia si faza scurta,faza lunga fiind legata pe direct ca si inainte oferind avantajul ca la un flash sa se amorseze releul ,astfel luminile raman aprinse.
adrian.petrov
Cu tot respectu stimabile "crick", schema propusa - o ai pe masina, este viabila ( asa cum o vad nu am incredere in diodele de tipul 1N4001...4007- sa ramana tot timpul polarizate ) - daca s-ar arde dioda de la alimentare + 12v auxiliare ramai in bezna unde te-a prins .
In principiu oamenii vor scheme simple, ieftine, verificate si usor de realizat; in schema ta , se schimba tipul de releu ( in loc de 4 ploturi - cel putin unul cu 5 ploturi ) apar 6 diode cu doua puncte de masa - consider schema destul de complicata si nu tocmai usor de realizat iar costurile sunt in consecinta .
Trebuie sa recunosc ca schema prezentata de mine este defapt doar releul 2 (R2) din schema ta cu alimentare + 12v auxiliare (fara dioda ).
In speranta ca observatiile mele nu ti s-au parut rautacioase - sa auzim de bine .
respekt.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.