Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Apa sau benzina in ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
make_bd
Va rog sa ma ajutati daca puteti.

Am o mare problema (zic eu). Acum vreo 2 luni, dupa o pauza de circulat de 1-2 saptamani, am gasit nivelul la ulei peste limita (multisor) si acesta avea o culoare albicioasa si zic eu ca mirosea a benzina. Era unsuros totusi.

Am mai intrebat pe cativa si calificativul a fost "benzina in ulei". Am schimbat pompa de benzina (cea mai probabila cauza) si uleiul si am mers vreo luna brici (fara probleme). Din cand in cand imi cam disparea apa din vas dar nu se vedeau urme de apa pe nicaieri. Am zis ca se evapora de la caldura.

De curand am spalat-antifonat masina si am stat pe tusa cam 3 saptamani. Ieri ma uit la ulei, aceeasi problema: ulei albicios si nivel crescut. Nu se aprinde si nu se scurge de pe joja.

Am mai intrebat si toti spun ca "e dubios" si nu stiu ce pronostic sa dea.



Puteti sa-mi dati vre-un sfat sau vreo idee?



Multumesc!
wo_name
un lucru e sigur daca ai apa, da o cheie, lasi putin pornit motorul si dupa aia uitate la joja, daca ai o spuma pe ea e apa.
Ov
apa in ulei, cel mai probabil e garnitura de chiulasa ciupita
FiveThreeFive
QUOTE
apa in ulei, cel mai probabil e garnitura de chiulasa ciupita




Sau, si mai cool, daca ai motorul de 1397 cmc cu garnituri (inele) de cauciuc la baza cilindrilor (intre cilindri si bloc), atunci e posibil ca un astfel de inel de cauciuc sa fie deteriorat si sa pierzi apa pe acolo.



In concluzie, daca ajungi sa dai jos chiulasa pentru a schimba garnitura de chiulasa, neaparat sa schimbi si inelele de etansare de la baza cilindrilor. E un efort suplimentar, dar mult mai mic in comparatie cu efortul necesar in cazul in care strangi chiulasa numai ca sa constati ca de vina erau inelele de cauciuc.

Mai mult, chiar daca nu au fost deteriorate pana cand ai desfacut chiulasa, este posibil ca, dupa strangerea chiulasei, inelele vechi sa nu mai asigure o buna etanseitate. Mi s-a intamplat asta de doua ori.



Repet - valabil pentru motorul Dacia 1397 cmc cu garnituri de cauciuc la baza cilindrilor.
make_bd
Garnitura de chiulasa, daca o scot, se vede daca-i ciupita? :oops: (mirosul de benzina e normal?)
Ov
garnitura de chiulasa daca o scoti, oricum trebuie musai inlocuita. E posibil sa nu sesizezi locul unde e ciupita. Mirosul de benzina nu e normal, adica nivelul uleiului poate fi si de la membrana de la pompa de benzina care posibil e sparta, dar atunci nu mai aveai albeata in ulei, ci era subtire si mirosea a benzina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.