Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pompa frana cu 4 conducte
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Minel
Daca m-ati putea ajuta, v-as fi recunoscator :problema mea este sistemul de franare cu pompa cu 4 conducte ,am respectat in tocmai instructiunile de aerisire a acestei pompe,am si aerisit circuitul by-pass exact ca in acele instructiuni si mirare ,cel putin eu ma gandeam ca se rezolva ,o sa am frane bune,dar realitatea si practica a dovedit ca nu este asa. Deznodamantul este de fapt ca am frane doar pe spate si fata extrem de slab ,la fel si pedala de frana ,prinde jos de tot si ma repet doar spatele ,fata nu ,sper ca cineva sa aibe vreo idee cum sa imi aerisesc si fata.
PS :dupa ce am aerisit spatele la pedala si am scos pompa din stare de avarie ,am aerisit fata prin cadere libera si rezultatul a fost ce v-am scris mai sus .
Chiar am nevoie de ajutor ,din pacate toti avem daca conducem Dacia.
diaconuliviu
Da mai multe detalii: ai reparat pompa? ai montat una noua? cind ai aerisit fata prin cadere ai avut grija sa torni lichid in pahar, pentru ca rezervorul ala e "bicameral", scaderea nivelului intr-o parte negenerind scadere si in cealalta, caz in care e posibil sa fi introdus tu insuti aer in instalatie.
Dyda
Circuit fata intrat in avarie, Scoate ICp si aeriseste totul prin cadere, monteaza ICP dai 3 pedale si mai vorbim
Tossi
Ce-i ala ICp? ca vreau sa ma puc sa umblu pe la frane zilele astea si eventual sa le si aerisesc.

Precizez ca si masina mea are circuit de franare cu 4 conducte ( dacia 97; supernova ).

Si cum se aeriseste circuitul secundar ???
C a t a l i n
ICP= indicator scădere presiune...E o sondă aflată pe corpul pompei...

Caută pe forum, gasești tot ce te interesează, deja discutat cool.gif
Minel
Am mare nevoie de ajutor ,va rog :ma repet ca si in ziua precedenta ,Dacia mea din '95 a ramas fara pompa de frana datorita faptului ca un asa zis "meserias" inspirat fiind prin deschiderea hexagonului si apasand cu putere pedala de frana a reusit din pacate pt mine sa imi dovedeasca ca acele 2 arcuri chiar sunt bune prin propulsarea pistonaselor la mare distanta si din pacate cam atat ,mentionez ca acel meserias a fost colegul meu de munca ca zicea ca se pricepe .Am recuperat cele 2 arcuri si un pistonas cu 2 o-ringuri dar de la celalalt mi-am luat gandul ca a stiut sa "zboare" .Si acum intrebarea mea :aveti idee unde gasesc eu setul acela de pistonase de cumparat ca imi sta masina in parcare si ar vrea sa plece dar nu are cu ce sa se opreasca .Astept vreun sfat ,ceva care sa ma scoata din impas .Va multumesc !! unsure.gif
diaconuliviu
Nu gasesti in magazine asa ceva. Poate la un service sau dezmembrari sa-ti dea o pompa identica dar defecta din care sa scoti acele pistonase.
Dyda
Pentru binele tau si al celorlalti participanti la trafic, iti recomand sa cumperi o pompa noua cu montare in service ptr a nu pierde garantia piesei. Nu foarte multi se pricep la cicuitul de by-pas. Alegerea este a ta
Minel
Daca este posibil sau are cineva o schema de executie cu cote, diametre a pistonasului cu un singur o-ring eventual din ce material este facut,daca este numai unul ,v-as multumi anticipat .Va scriu asta deoarece am posibilitatea de-al executa in fabrica la niste strungari cu o vasta experienta si m-ar scuti de niste costuri mari ,100 Ron pompa nu este un pret de aruncat .Apropo ,au fost postate 2 metode de asamblare a pistonaselor cu o-ringuri : sincer daca reusesc sa gasesc o schema de executie sau ceva similar o sa am nevoie si de ordinea exacta a pistonaselor :sunt 2 scheme ,si acum intreb :care este cea buna ???ma sunt incepator in ale calculatoarelor si daca mai gresesc imi cer scuze >Va multumesc.[attachmentid=50185][attachmentid=50186]
diaconuliviu
Ai citit ce scrie acolo? prima schema e gresita, a doua e buna.
Vrei sa faci pistonasele la strung? ti le si rectifica apoi lepuiesc/lustruiesc?

Deci, dupa modul de exprimare, no ofecne, nu stii prea multe, asa ca as ramine la recomandarea lui Dyda; daca totusi, gasesti un PRICEPUT (nu colegul tau), cauta o pompa defecta la un service.
Minel
doresc sa fac doar pistonasul cu un singur 0-ring si tocmai de aceea am intrebat daca are cineva o schema cu cote si diametre tocmai ca am posibilitatea sa se faca piesa respectiva cu toate operatiile necesare in concordanta cu pistonul cu 2 o-ringuri care il am .Credeti ca se poate face asa ceva (daca am toate dimensiunile necesare sunt sigur ca o sa il faca fara nici cea mai mica problema) va multumesc inca o data .
Minel
Va multumesc pt sfaturi,am hotarat ca este mai bine pt mine si pt ceilalti conducatori :mi-am luat alta pompa si astazi as dori sa o montez.As dori sa stiu daca ce voi scrie in continuare sunt pasii corecti care ar trebui parcursi sa imi aerisesc franele :aerisesc conducta by-pass de la aerisitorul de la pompa,apoi spatele il aerisesc la pedala dupa ce pompa intra in avarie prin desfacerea unui aerisitor la etrierul dreapta(stanga) are vreo importanta ??? apoi scot pompa din avarie prin desfacerea sondei ICP si apoi cu sonda scoasa aerisesc pe fata ((cu pedala ))) sau fara franele pe fata ??? eu doream sa aerisesc la pedala,este ok ??? rog un mic ajutor !!!
Fizz
:aerisesc conducta by-pass de la aerisitorul de la pompa,apoi spatele il aerisesc la pedala dupa ce pompa intra in avarie prin desfacerea unui aerisitor la etrierul dreapta(stanga) are vreo importanta ??? apoi scot pompa din avarie prin desfacerea sondei ICP si apoi cu sonda scoasa aerisesc pe fata ((cu pedala ))) sau fara franele pe fata ??? eu doream sa aerisesc la pedala,este ok ??? rog un mic ajutor !!!


Eu unul am aerisit si fata si spatele numai prin cadere.
Vei fi surprins cat aer va fi pe spate.Daca e in avarie ,scoate ICP-ul,dai cateva pedale tepene dupa care il montezi la loc,binenteles dupa aerisire!
La mine a mers perfect! Succes! smile.gif
Minel
Am facut in felul urmator :am desfacut un aerisitor fata ,sa intre pompa in avarie,apoi am aerisit la pedala circuitul by-pass ,adica aerisitorul de la pompa,pe urma am aerisit spatele tot la pedala .Pe urma am desfacut sonda ICP si am dat vreo 4 pedale tepene scotand pompa din avarie:apoi fata incepand cu dreapta asi urmata de roata stanga am aerisit tot la pedala ((cu sonda scoasa)) apoi am montat sonda si am incercat franele ,ce sa va spun spatele prinde foarte bine si fata nu se vede,cam slab.Pedala de frana este ok este tare si este sus dar nu franeaza fata CA lumea ,Am incercat sa aerisesc prima data sa aerisesc prin cadere toate rotile inclusiv circuitul by-pass si dupa terminarea operatiunii am avut frane foarte slabe si pedala foarte moale prindea foarte slab si jos de tot .Dilema mea este cum sa fac sa franeze si fata CA lumea ??????
Tin sa precizez ca am cumparat pompa noua si am defacut-o toata si dupa o curatare ca la carte de conservantul ala ca este in interiorul pompei am montat-o si am aerisit cum am scris mai sus (oare am aerisit bine ) cer sfaturi !!!

LE moderator: se scrie romaneste, nu "IRC-uiala".
gabi1
Sa aerisesti prin cadere atunci cand schimbi pompa nu cred ca e o solutie prea buna,o sa stai vreo 2 zile pana se amorseaza tot circuitul.De altfel chiar nu am vazut in nici o carte sa specifice ca aerisirea trebuie facuta prin cadere,insa peste tot am vazut regula obligatorie:
1.se scoate ICP;
2.se incepe aerisirea cu roata stanga spate,dreapta spate,dreapta fata si la urma stanga fata;
3.se aeriseste circuitul de by-pass prin aerisitorul ala din pompa;
4.se monteaza ICP.

Aerisire prin cadere se poate face atunci cand umbli de exemplu la cilindrii spate sa schimbi garniturile,merge fara probleme si nu ai nevoie de ajutor,dar atunci cand schimbi garniturile la pompa si ai aer la greu in instalatie nu prea mai merge(incercat de mine saptamana trecuta).
Minel
probabil este o intrebare de incepator ,Franele fata vor fi la fel de bune ca si pe spate ??? ma refer ca eu am frane foarte bune pe spate iar fata lasa de dorit ! ma citez """
Am facut in felul urmator :am desfacut un aerisitor fata ,sa intre pompa in avarie,apoi am aerisit la pedala circuitul by-pass ,adica aerisitorul de la pompa,pe urma am aerisit spatele tot la pedala .Pe urma am desfacut sonda ICP si am dat vreo 4 pedale tepene scotand pompa din avarie:apoi fata incepand cu dreapta asi urmata de roata stanga am aerisit tot la pedala ((cu sonda scoasa)) apoi am montat sonda si am incercat franele ,ce sa va spun spatele prinde foarte bine si fata nu se vede,cam slab "" o sa incerc din nou astazi prin metoda scrisa de tine mai sus si sa vad ce se intampla ,si o va tin la curent.
Multumesc pt sfat Gabi1 si sper sa fie de folos !!!
Minel
Va multumesc pt sfaturi,mi-au fost de mare ajutor si rog moderatorii ,in caz ca numai are nimeni problema asta, sa inchida topicul acesta ,inca o data va multumesc !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.