Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
the don
am o dacie 1310 din anul 1989 si am o mare problema cu franele. acum 2 ani mi s-a stricat pompa de frana cu dublu circuit si din lipsa de "fonduri" am optat ptr montarea unei pome cu simplu circuit. nu am avut nici o problema cu ea a mers la fel de bine ca si cea cu dublu circuit. acum 6 luni am revenit asupra deciziei si am cumparat o pompa noua cu dublu circuit ptr a putea lua revizia tehnica. atunci au inceput problemele. am pedala foarte moale , tine frana cat de cat dar pe langa faptul ca trage si putin spre stanga nici nu "ingheata" rotile asa cum trebuie. am zis ca pompa este de vina si am returnat-o vanzatorului. pomapa era fabricata de uzina nu era srl. degeaba. asta era si mai rea. am mai schimbat una plus serva plus furtunasele de la etriere, am curatat etrierele, pistonasele, am schimbat garniturile am facut de zeci de ori aerisire la frane dar degeaba. am schimbat si placutele dar tot degeaba. pedala tot e joasa si moale. apropo am umblat chiar si la cursa pedalei dar degeaba. cine ma poate ajuta si pe mine? am mare nevoie de ajutor.
costinel_sandu
Posteaza la probleme tehnice CLT nu la Supernova
Rog un moderator sa mute acolo
pastrama
Vezi ca ai postat gresit. Aici esti la SN si nu prea se pricepe lumea la 1310. cool.gif
cosmin_2300
Pune pompa cu simplu circuit la loc smile.gif
pitic24
mai lungeste tija de la servo prin desurubare (trebuie data pompa jos poti sa o faci fara sa desfaci conductele cu puti chin)
the don
nu pot pune pompa cu simplu la loc ptr in cartea tehnica este mentionat ca masina este prevazuta cu pompa cu dublu circuit. am umblat la lungimea tijei de la serva dar tot nu merge sad.gif
workarea
Sint zeci de topicuri pe subiectul frinelor, pompelor, aerisirilor si asa mai departe. Tu povestesti ca ai facut cam tot ce-ai stiut sa faci. Ce sfat ai vrea sa primesti aici? Oricum, nu sfaturi de genul "pune la loc pompa simplu circuit". Sistemul de frinare e destul de complex, nu se poate pune o intrebare la modul asta si sa ai pretentia unui raspuns pertinent.

Tinind seama de cele mai sus, singurul sfat la obiect, fara nici un fel de misto, ar fi: du-te la un mecanic bun, recomandat de cineva, sau la un service bun, dotat si cu stand de frine. Piesele inteleg ca le ai noi, iar manopera e destul de ieftina.
Ford_V6
daca ai aerisit cum trebuie si folosesti un lichid de frana de calitate DOT4 nu mizerie d'aia romaneasca este foarte posibil sa fii nimerit n'spe pompe nasoale . . . se mai intampla ca tot lotu din magazin sa fie de kkt. . . .
the don
folosesc lichid de frana dot 4. cum sa fie tot pompa de vina? este a treiape care am schimbat-o!!! doar nu sunt toate defecte!
tgg2k
ai fi surprins cate piese defecte sunt in magazine... recomandarea mea (desi stiu ca nu pe toti ii tine buzunarul) ar fi sa mergi la un service dacia si sa cumperi piese originale de acolo.

post-336-1110552475.gif si eu de cate ori pot, strang cureaua si ii pun piese originale... m-am plictisit de la 3 discuri de ambreiaj, doua pompe de frana, capac de pompa de apa... si altele pe care le-am luat (unele chiar de noi, facute pe vapor) sa cedeze in 2 zile... ma ales la faza cu ambreiajul... am dat jos cv de 5 ori in 2 weekend-uri! ca in final sa-mi fac o datorie de 2 mil sa iau kit-ul de uzina!
Ford_V6
vezi ca e posibil sa am dreptate . . . e foarte posibil sa fie 3 pompe defecte . . .
Minel
Eu am avut si eu probleme cu pompa cu dublu circuit cu 4 conducte si am schimbat-o ,am cumparat una noua din magazin cu garantie 1an si jumatate ,sigla de autentificare RAR si am montat-o eu ( atentie pompa contine un conservant care in contact cu lichidul de frana creaza bule de aer).Recomandarea mea (din proprie experienta) desfa-o inclusiv unde este hexagonul acela de 10 (atentie cand desfaci hexagonul),spal-o bine cu diluant sau curatitor si apoi monteaz-o si aeriseste bine de tot si cel putin eu nu mai am probleme .Te poti descurca si singur ca ai o idee de mecanica .
tgg2k
post-336-1110552475.gif ei ei... mai oameni buni TOATE piesele de schimb pentru autovehicule au garantie doar daca sunt montate intr-un service autorizat, altfel (montate personal sau de nea gicu de la coltu' blocului) garantia e zero zile!

si in plus, era vorba de faptul ca desi iei o piesa noua, cu garantie, cu tot tacamul din magazin si o instalezi ca la carte, are sanse mari sa fie bulita, si mai ales cand e vorba despre pompa de frana, eu sugerez sa se gandeasca omul destul de serios sa mearga la un service mare dacia sau chiar la reprezentanta sa cumpere o piesa de uzina, macar si psoihologic holograma aia te ajuta putin.
Dyda
QUOTE(Minel @ 13 Apr 2007, 06:59)
( atentie pompa contine un conservant care in contact cu lichidul de frana creaza bule de aer).Recomandarea mea (din proprie experienta) desfa-o inclusiv unde este hexagonul acela de 10 (atentie cand desfaci hexagonul),spal-o bine cu diluant sau curatitor si apoi monteaz-o si aeriseste bine de tot si cel putin eu nu mai am probleme .Te poti descurca si singur ca ai o idee de mecanica .
*



Mai fratilor, pe flacaul aista puneti-l la bula, nu pentru exprimare ci pentru IDEI.
Pai bine omule pe notita ce insoteste piesa asa scrie sa demontezi pompa si sa o cureti ATENTIE cu diluant? Diluantul este PP ( produs petrolier) iar cauciucul din garnituri nu este rezistent la asemenea produse, se va distruge. Daca vei demonta si by-pass-ul fii sigur ca vei avea o pompa rebut. Si fii si mai sigur ca acel conservant nu face clabuci in contact cu lichidul si nu strica absolut nimic la pompa sau in circuit. Pentru impacarea cumparatorului se alimenteaza pompa inainte de a se monta pe masina si se fac citeva actionari ale pistoanelor pentru eliminarea acestui conservant.
Cu un asemenea comportament nu imi este de mirare afirmatia referitoare la piese defectuoase direct din pravalie, cumparatorul prin asemenea actiuni duce la defectarea piesei
Minel
Sigur am uitat sa mentionez ca atunci cand se curata pompa cu curatitor (se poate si cu diluant ) se scot ""absolut"" toate garniturile si apoi se spala cu curatitor si se sufla cu aer si apoi se monteaza la loc .Eu doar am reprodus un fost "pagubit" al pompelor care contin convervant si doar preventiv am desfacut-o pe a mea si am curatat-o si observ ca este OK .Apropo iti multumesc de apelative d-le Dyda ,daca ai fi citit atent tot la un post mai vechi referitor la pompa cu 4 conducte ai fi citit si tu acelasi lucru vizibil tuturor "flacailor" .Va multumesc si pe aceasta cale ma scuz pe mine si pe celalalt "flacau" care a scris inaintea mea aceasta IDEE .
Dyda
Pai acest curatitor al tau are si el un nume de botez ? Eu nu cunosc altceva decit alcool, apa +sapun sau apa chioara.
Cit despre apelative, cred ca oricine da un sfat eronat le merita din plin.
Minel
Din pacate nu stiu exact numele curatitorului ca il am din fabrica si l-au primit din import din Germania ,curata si degreseaza foarte bune este ideal pt zone uleioase ,dupa ce s-a curatat zone de rugina la smirghel,etc .Imi pare rau dar si eu am primit 1 l de curatitor si nu pot sa ma pronunt in legatura cu numele lui de botez .
diaconuliviu
Daca e si pentru zone ruginite, poate fi ceva din "familia" deruginolului, ma refer aici la acel deruginol acid, nu deruginolul-grund. Spun asta, pentru ca pe vremea copilariei am luat din magazin "Deruginol" cu care am vopsit gardul din fier, era roscat, ca un grund. Acum am vazut ca "Deruginol" este o solutie acida care ar curata rugina.

Daca si solutia aia, "curatotor" e acida, nu e prea indicata.
Parca si in fisa tehnica a pompei scrie ceva de alcool tehnic.
Minel
Nu este acida ,are o culoare incolora si vad ca la mine a facut treaba buna,imi pare rau ca nu pot da mai multe detalii despre acest produs.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.