Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornint la rece, imi suiera motorul. Ce fac?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Claudiopolis
Salutare!



Pornesc motorul azi-dimineata si un frig pe aici de numa' si cand colo ce sa vezi... dupa cateva zeci de metri se aude un suierat asa cum fac Tatrele alea mari cand ambaleaza motorul. Ca si in cazul lor, e direct proportional cu turatia motorului numai ca dispare cand apas pedala de ambreiaj. Pe drum mi-a si murit motorul (ciudat) da' a pornit la prima cheie, probabil l-am subturat eu. Ce sa fie?
Ov
intinde cureaua de la pompa de apa !
Claudiopolis
QUOTE
intinde cureaua de la pompa de apa !
Cureaua? Aceea care trece si pe la alternator si de acolo se si intinde? Si cum imi dau seama cat de mult trebuie intinsa? E adevarat ce spui tu, am incercat intr-o zi sa invart de ventilator cu mana si patina cureaua, nu invarteam nimic. Hmm... chiar crezi ca de la aia sa fie?
northwood
Da, de la ea este smile.gif. In principiu, in timpul functionarii, datorita uzurii si "lasarii" curelei, aceasta se slabeste.

Pentru reglaj, trebuiesc slabite 2 suruburi: cel de pe intinzator (deasupra alternatorului) si cel de sustinere (la baza alternatorului).



Slabesti suruburile, tragi de alternator spre stanga, pentru intinderea curelei, pe urma strangi suruburile. Nu exagera cu intinsul, iti va afecta capacul de la pompa de apa si rulmentii de la alternator.



In plus, se pare ca sunt superioare curelele "cu dinti", asemanatoare curelelor de distributie. Costa cel mult 100.000 bucata, si daca tot faci operatiunea, poate inlocuiesti si cureaua. Pe cea veche tine-o de rezerva in portbagaj, nu se stie niciodata.
Claudiopolis
Cum pun eu curea cu dinti cand fulia e neteda? Ca am vazut si eu in magazin da' la ce sa o pun? Imi inchipui ca trebuie sa-mi schimb si fuliile.
nelu
Curerele respective au dinti casa le mareasca durata de viata. Transmisia se realizeaza prin fecare intre lateralele curelei si fulie, nu pe partea "de fund" ca sa-i spun asa. Gandeste-te ca atunci cand cureaua vine pe fulie, partea pe care acum sunt dintii (la modelele vechi fiind neteda) s-ar strange, valuri, datorita diferentei de raza intre cele doua fete ale curelei. Avand dinti, acestia se apropie unii de altii, fara a determina o uzura mare a curelei.

Poti sa pui o curea cu dinti fara nici o problema. La mine asa a fost din fabrica.
Claudiopolis
Mersi mult de explicatii. Am sa o schimb. Insa doar asa, de curiozitate: Cam la cat timp sau km se schimba cureaua asta. Ca a mea e schimbata in primavara asta si e marca Britmann deci nu cred sa fie uzata prea mult. Cred ca mai degraba trebuie stransa putin.
B31AYZ
northwood,



Salut ,



Cum imi dau seama cat trebuie intinsa ? In manual se foloseste un dispozitiv . La mine daca o apesi se lasa mai mult de 10mm fata de cum sta in mod normal .
Claudiopolis
Aia ma intrebam si eu. "Tragi de alternator" e cam relativ. Da' ma descurc cumva. Chestia e ca ar trebui sa tinem cont si de temperatura. Altfel strangi o curea rece dimineata decat incalzita sub capota, la amiaza. Nu crezi?
B31AYZ
Claudiopolis,



Cred ca trebuie stransa la rece. De aceea se lasa o toleranta masurata tot la rece. Daca se face la cald , cand pornesti cu motorul rece uzeaza alternatorul si pompa de apa cate putin.In timp se vede si nu-ti mai aduci aminte de ce s-a intamplat asta . Ma intereseaza cum masor toleranta asta daca nu am dispozitivul ala special .Si la mine cand pornesc suiera putin (am vazut ca patineaza putin) dar decat sa stric ceva fara sa stiu tind sa o las asa .A mea e noua dar zice la carte sa verifici la 2500 km care sunt depasiti . Chestia e ca e importanta pentru racire si incarcare baterie . Sunt sanse putine sa ne spuna exact cineva fara riscuri cum sa facem . Cred ca cei mai multi au facut pe incercate si au suportat consecintele .
northwood
QUOTE


Cum imi dau seama cat trebuie intinsa ? In manual se foloseste un dispozitiv . La mine daca o apesi se lasa mai mult de 10mm fata de cum sta in mod normal .





Fara dispozitivul de masura orice alta metoda de intindere este... ai ghicit, dupa ureche...



Ce pot sa va spun e ca la 3 luni dupa ce am schimbat cureaua veche, a inceput sa-mi curga apa pe la capacul pompei si a trebuit sa iau alt capac. A fost stransa prea tare cureaua noua? Tot ce-i posibil, avand in vedere ca reglajul s-a facut cum spun eam mai sus - dupa ureche.



Daca alternatorul iti incarca normal si nu se aud zgomotele specifice de patinare a curelei pe fulie, inseamna ca e intinsa in limite normale, si e bine ca nu e intinsa "cobza". Repet, in timpul functionarii cureaua se va lasa de la sine.
Claudiopolis
Eu cred ca trebuie intins pana nu mai patineaza atunci cand rotesti cu mana elicea ventilatorului. :? Asta asa...orientativ. De ex. la mine patineaza din cand in cand. Daca invart incet de ea merge daca dau repede, aluneca. Deci cred ca mai trebuie doar un pic mai mult stransa. Ca si la "B31AYZ", cureaua e noua dar neverificata dupa 2500km.



Cred ca si la service o strang aia "la mana". De fapt sunt sigur. E genul de chestie la care-si etaleaza aia de acolo experienta. :wink: Cand vad pe unul sa foloseasca instrumentul ala la vreun service, la el ma duc de acum incolo.
B31AYZ
Claudiopolis,



La mine face la fel ca la tine . Chestia asta "inca putin" delimiteaza pe cei care vor avea probleme de cei care nu or sa aiba. Bafta .
Claudiopolis
Am strans cureaua si s-a rezolvat. Mersi baieti. Am strans empiric, dupa cum am crezut eu, tragand de alternator cu o mana si insuruband cu alta (deh, n-am ajutoare). Acuma nu mai suiera si nici nu e exagerat de intinsa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.