thedragon
12 Apr 2007, 22:24
am schimbat uleiu ieri si am observat ca imi bate un piston! cu celalat ulei batea cand era rece adik un interval de 1 minut dar cu asta acum imi bate ! ce trebuie sa fac? cum pot sa remediez problema?
mihai0070
13 Apr 2007, 11:04
Ce ulei ai avut si ce ulei ai pus acum ...?
EUROPE_
13 Apr 2007, 11:28
Esti sigur ca bate vreun piston?
Si eu am o asemenea problema, am schimbat uleiul 10w40 cu 20w40, si a inceput sa-mi bata un tachet, insa de atunci am parcurs putin peste 500 km, si vad ca nu se mai aude.
Ia spune ce ulei ai avut si ce ulei ai pus?
mihai0070
13 Apr 2007, 12:05
Cred ca vrea sa spun blot sau avansul
dificila treaba... adica nu asa de dificila pe cat e dificil sa iti dai seama care dintre ele bate (piston, tacheti, avans).
daca bate pistonul, trebuie desfacut motorul si puricat (nu stiu exact cum), daca bat tachetii, se rezolva intr-o jumatate de ora cu un set de lere si cateva chei, daca bate avansul se rezolova in 5 minute...
deci intrebarea e aceeasi: de unde stii ca bate pistonul?! experienta personala sau asa ti-a zis nea gicu de la coltul blocului?
thedragon
25 Apr 2007, 17:43
imi pare rau ca nu am raspuns mai rpd dar am primit INCA o avertizare
la acest topic! deci perosana aia care mia spus ca cica bate pistonu nu este mecanic auto specializat dar cand am pornit masina el a spus fara nici o ezitare ca bate pistonul ! la pistonul care bate am avut o problema pe drum lung adica in cateva cuvinte mia turtit bujia
a remediat chiulioasa si nu stiu ce ia mai facut ! ulei iam bagat le 6 lei pana imi fac setul vara asta !
si am mai pus si aditiv
lupulnebun
25 Apr 2007, 18:04
Pune si tu niste bujii mai scurte
thedragon
25 Apr 2007, 18:13
da numai la cilindru ala este problema ! am schimbat si bujiile ! toate erau in stare buna dar numai aia era plina de ulei
lupulnebun
25 Apr 2007, 18:16
Mi se pare ca se gasesc distantatoare (cred ca asa se numesc) pentru bujii. Cumpara unul si pune-l la bujia aia si nu o sa se mai ude. Sa nu iei 4! Astea se folosesc in situatii de urgenta sau pana faci motorul. si doar la bujia la care ai probleme.
thedragon
25 Apr 2007, 18:29
pai avea distantiere cand leam cumparat ! sa mai pun inca 1 ?
lupulnebun
25 Apr 2007, 21:11
Nu cred ca ne referim la acelasi lucru...
Garnitura e una si distantierele sunt altceva.
Mi se pare putin ciudat sa ai distantiere la toate
thedragon
25 Apr 2007, 22:39
cand am luat eu bujiile au venit cu o saiba ! nu ii ala distatantieru ?
)
mihai0070
26 Apr 2007, 07:23
Nu!! Aia este garnitura ...
si ce bujii ai pus cat de lung era filetul ... de ti-a lovit-o pistonul in cap
thedragon
26 Apr 2007, 08:55
aceeasi persoana mia spus sa ma duc la un strung sa fac o revizie le ele sau asa ceva ! sa ma duc la un strung sau sa iau distantiere?
CiprianPJM
27 Apr 2007, 00:06
La ce dracu` (pardon expresia) sa iei distantiere cand un set de bujii e 30RON max.? Da-le `ncolo de bujii si pune altele daca ele sunt cu problema! Daca e altceva... Dar nu vad de ce altceva ar putea sa loveasca bujia.
lupulnebun
27 Apr 2007, 00:38
E ciudat ca zici ca doar la o bujie ti se intampla asa...
thedragon
27 Apr 2007, 00:54
cipriane !! bujiile is noi doar ca mi se intampla numai la o bujie !! bujiile is brisk si deci tacanitul ala ce este?? un tachet sau pistonul ?
Gheorghedracu
27 Apr 2007, 05:31
Cumpara un stetoscop auto si foloseste-l. Singura metoda de a diagnostica exact de unde vine tacanitul. O indicatie mai superficiala ar fi sa asculti daca tacanitul e in frecventa cu ritmul turatiei sau la jumatate. Trenul distributiei da zgomote cu frecventa la jumatatea turatiei. Ideea asta insa e mai vaga, caci cine stie ce tacane pe acolo. Cel mai bine cu stetoscopul. Asa o sa identifici si exact care e tachetul (sa zicem ca ar fi un tachet) daca e admisia sau evacuarea.
diaconuliviu
27 Apr 2007, 12:21
Folosesti cumva bujii cu filet lung? caci altfel nu vad cum poate pistonul sa-ti bata in bujie. Daca da, cine te-a invatat asta?
thedragon
27 Apr 2007, 15:41
treaba cu bujia batuta a fost de mult ! dar acum nu s-a mai intamplat aceste fenomene! tacanitul vine de la 1 piston de la volan
unde a busit pistonu bujia
.Zgomotul se amplifica cand o subturez si cand accelerez brusc
Tonyus
27 Apr 2007, 15:54
Poate vorbesc prostii dar am o intrebare ai remediat problema pistonului care ti-a lovit bujia sau ai schimbat doar bujia si remediat chiuloasa?
E un pericol foarte mare sa pui bujii cu filet lung deoarece se depune pe filetul bujiei (partea care intra in camera de ardere) calamina rezultata din arderea amestecului iar cand scoti bujia respectiva risti (aproximativ 90%) sa scoti si filetul din chiuloasa = iti arunca bujia din chiuloasa.
thedragon
28 Apr 2007, 06:40
s-a remediat chiulioasa , s-a schimbat parca si pistonul ! cand am luat masina nu a avut probleme asa ca nu am mai schimbat si bujiile ! am facut mai multe drumuri lungi (150 km dus-intors) sa intamplat ce s-a intamplat !
thedragon
29 Apr 2007, 22:31
nu stie nimeni o solutie ??
Tonyus
30 Apr 2007, 22:53
Bataia auzita poate fi provocata si de la cuzineti uzati/tociti la biela pistonului respectiv (asta am patit-o eu).De la tacheti,etc.Iar faptul ca bate mai accentuat si/sau mai persistent de cand ai pus ulei mai prost (cel putin asa am inteles eu) e din cauza uleiului.Cred ca vei vedea cand dai jos uleiul (mai ales la rece) are o vascozitate redusa fata de alte tipuri mai bune de ulei (avand acelasi rulaj).
Din propria mea experienta uleiul de tip 20W50 e recomandat pe motoarele de constructie mai veche, gen Dacia, adica degeaba pui un 0W30 in motorul clasic de Dacia, nu vei face nimic (doar arunca bani in plus,daca cumperi uleiul resp.) vei vedea ca motorul va "manca" acel ulei mai repede ca si un 20W50.
thedragon
1 May 2007, 14:09
cred ca s-a rezolvat problema!
ieri dimineata am plecat cu masina si cand am pornito sa auzit un zgomot foarte urat ( metal pe metal) era electromotorul mam uitat mai atent si am observat ca electromotorul era tinut numai de un surub ! lam desfacut sa vad in ce stare era coroana si bendixul , aratau destul de bine lam mai rotit eu ! lam mai sucit pana am observat ca bucsele disparusera
am dat fuga la un magazin si am cumparat bucse noi am pus totul la loc si am facut o tura bataia nasoala care se auzea cand acceleram brusc numai era se auzea totusi un tacanit subtil sigur este de la taceti am sa ma duc la un mecanic sa ii regleze
si uleiul care a fost prima data era tot romanesc ieftin ! si ma batea gandul sa iau 20w50 dar am crezut ca este prea vascos ! dar am sa tin cont si de recomandarea ta
mihai0070
31 May 2007, 08:28
Intrb si eu ce efecte poate avea aceasta bataie de piston????
Bogdan 1300
31 May 2007, 11:07
Se uzeaza camasa pistonului,iar in timp bataia se accentueaza odata cu marirea uzurii si implicit apare scaderea compresiei si consumul de ulei..
mihai0070
31 May 2007, 11:29
Aha ... ideea este ca bate chiar pistonul in camase (asta nu ar insemna ca deja este un joc mare care ar influenta negativ consumul de ulei) sau bataia are loc la nivelul biela sau bolt care duc in final la desprindere ????
diaconuliviu
31 May 2007, 14:55
Sint doua batai: de fusta, sunet ca de oala de lut lovita si de bolt in piston, tot ca o oala lovita dat de tonalitate mai inalta. Ambele dispar la decuplarea bujiei cilindrului afectat.
Daca e bataie de fusta, de regula apare ca urmare a desprinderii unei bucati din fusta pistonului care face ca "balansul" pistonului in camasa sa fie mai mare.
Daca acea bucata nu ajunge intre arbore/biela si rest, sa se sfarme, stind cuminte pe fundul baii, se mai poate circula. La fel si cu cea de bolt in piston.
Adica poti ajunge cu masina acasa, eventual si mai mult; se numesc "batai de viata lunga".
A nu se confunda cu bataia de bolt pura, mai ascutita, ca urmare a slabirii "fretarii" boltului pe biela, cu efecte de deplasare longitudinala a boltului, cu efect de raschetare a oglinzii.
mihai0070
31 May 2007, 15:20
Aha merci liviu ... si daca scot bujiile pe rand si aflu pistonul cu pricina identific bealaua (fie fusta fie bolt) dar daca bataia nu se opreste nici atunci cand scot pe rand bujiile si continua sa se auda ... ? atunci sa ma gandesc la ceva mai grav?
diaconuliviu
1 Jun 2007, 06:29
Atunci bataia nu e de piston/ bolt in piston. Sau ai o uzura asa mare ....
referitor la bataia pistonului...cam asta ar fi si problema mea...bun la mine e prostia de vina
.Deci sa va explic...mergeam cu ea ,in mers presiunea scadea pana la aproape 0 se aprind becurile toate 3...atentzie,pres ulei si temp motor...de obicei trageam pe dreapta ,opream motorul ,porneam crestea presiunea pana la 1 si se stingeau becurile...dar acum vreo 3 zile mergem pe la vitan si am accelerat pana la 80-90 km/h cu uleiul la 0 pana a inceput sa bata ceva in motor un sunet gen "oala de lut"
.Am mers incet-incet pana acasa cu accea bataie in motor...cand am pornit-o ieri nu mai se auzea decat foarte incet...tata care mai are treaba cu motoarele mi-a zis ca s-a rupt o "fusta" (sper ca am zis bine) la un piston sau din cauza ca nu am ulei in motor...bate fier pe fier...maine o sa aflu'...Astept alte pareri...sugesti...aprecieri la prostia mea
mihai0070
8 Jun 2007, 09:44
te uiti si tu pe joja cand stii ca ai ceva ... nu mai merge fara ulei ... macar un litru sa ie acolo ... minimul acceptat pe josa ... dar nu merge daca stii canu ai ulei de loc ... cred ca si la mine bataia a pornit de la ceva asemanator ... ca anul trecut am facut un drum de 200 km si s-a spart sonda de presiune bec ulei ... si mi-a aruncat tot uleiul afara ... si asa am mers pana am vazut la destinatie si de atunci cred ca mi-a aparut beleaua in motor ... spre sa nu se agraveze in timp ... ca acum vede numai ulei bun si schimbat des ...
pai ulei am...e plina baia...am fost schimbat acum 500 de km..cred ca ori e pompa de vina ori sonda ...o sa le schimb pe amndoua in weekend si sper...ca nu e nimik grav la motor (un set motor nou la magazin dacia e 5 mil...
)
diaconuliviu
8 Jun 2007, 09:51
Mersul ala cu presiune zero ma gindesc ca ti-a razuit si lagarele.
Esti sigur ca acel sunet e de oala de lut si nu e mai infundat, de arbore?
nu mai stiu exact dar se auzea destul de clar,nu infundat...maine am sa aflu' ca ma duc la mecanic sa-l demonteze sa vada ce pagube am reusit sa fac
8 Jun 2007, 09:58:mie imi era frica sa nu se caleze motorul...ca daca o lasam acolo...nu mai gaseam nimik a doua zi ( era uneva pe langa centura)
mihai0070
8 Jun 2007, 10:58
sa inteleg ca tu mergeai masina turata si presiunea era 0 poate pinionul care antreneaza pompa s-a dus ...
InSekT
28 Jun 2007, 09:40
gata am rezolvat-o bataia era din cauza uzurii motorului...mi-am luat set motor nou (camasi,pistoane),pompa ulei noua,pompa apa noua,radiator nou,rectificat vilbrochen si chiuloasa...cam 10 mil cu totul...acum totul merge perfect...uleiul sta lipit de tavan
...mai fierbe apa din cauza caldurii din zilele trecute...mi-a zis mecanicul ca trebuie facut rodajul...si nu o sa mai fiarba...
mihai0070
28 Jun 2007, 10:26
ma rog cum ti-a zis mecanicul ... dar rodajul tu il faci la SET (segmentii sa isi faca oglinda sa nu mergi cu ea turat sa schimbi uleiul la 500 de km ... sa restrangi chiuloasa ) bai nene ... nu la apa ... ea nu trebuie sa fiarba ... daca fierbe si mai si scoate bule in borcan ti-a montat carnitura de chiuloasa aiurea ...
si pana la urma bataia unde era ... la arbore la pistoane la bolt ... unde ?
driverx
28 Jun 2007, 10:31
Tu intelegi ce scrii acolo? Gramada de cuvinte aruncate acolo, Nu tu o propozitie, nu tu o idee cap coada.
thedragon
28 Jun 2007, 10:41
eu inteleg foarte bine
! si de ce sa se schimbe uleiul la 500 km ? si se foloseste un ulei cat de cat de buna calitate ?
mihai0070
28 Jun 2007, 10:45
QUOTE(driverx @ 28 Jun 2007, 11:31)
Tu intelegi ce scrii acolo? Gramada de cuvinte aruncate acolo, Nu tu o propozitie, nu tu o idee cap coada.
sa iti spun un secret ... parantezele
(...) se pot citi in TEXT sau NU ... dar cu tu nu prea sti asta este normal sa intelegi aiurea ...
nici macar tu nu le stii pe toate ...
PS ... daca vorbim de litere mancate ... imi cer scuze am facut edit ... nu dau vina pe tastatura dar sunt la serv si mai am si un sef care
cand pui set nou ... se recomanda ulei nou si bun ... din cate stiu eu se schimba la 500 km cand se restrange chiuloasa ... si inca o data il schimbi la 1000 sau 1500 km ... perioada in care nu mergi cu masina turata ... dupa 3000 km parcursi ... in conditii bune ... ulei bun si cat mai nou ... poti sa incepi sa folosesti masina mai dur ... dar nu la max ... performantele maxime le atingi dupa vre-o 5000 sau 6000 km rulati corespunzator ... cel putin tata la masina asa proceda ... si a ajuns la peste 150.000 km cu un set ... si viteze relativ mari in afara ( 110 ~120 ) pt o dacie din 1985 ... stiu ca imi spunea dupa mult timp ... undeva pe la 17.000 20.000 acum s-a lasat motorul s-a asezat ... si merge bine ... (uleiul este viata motorului
)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.