Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bate un piston
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
thedragon
am schimbat uleiu ieri si am observat ca imi bate un piston! cu celalat ulei batea cand era rece adik un interval de 1 minut dar cu asta acum imi bate ! ce trebuie sa fac? cum pot sa remediez problema?
mihai0070
Ce ulei ai avut si ce ulei ai pus acum ...?
EUROPE_
Esti sigur ca bate vreun piston?
Si eu am o asemenea problema, am schimbat uleiul 10w40 cu 20w40, si a inceput sa-mi bata un tachet, insa de atunci am parcurs putin peste 500 km, si vad ca nu se mai aude.
Ia spune ce ulei ai avut si ce ulei ai pus?
mihai0070
Cred ca vrea sa spun blot sau avansul biggrin.gif
tgg2k
dificila treaba... adica nu asa de dificila pe cat e dificil sa iti dai seama care dintre ele bate (piston, tacheti, avans).

daca bate pistonul, trebuie desfacut motorul si puricat (nu stiu exact cum), daca bat tachetii, se rezolva intr-o jumatate de ora cu un set de lere si cateva chei, daca bate avansul se rezolova in 5 minute...

deci intrebarea e aceeasi: de unde stii ca bate pistonul?! experienta personala sau asa ti-a zis nea gicu de la coltul blocului?
thedragon
imi pare rau ca nu am raspuns mai rpd dar am primit INCA o avertizare tongue.gif la acest topic! deci perosana aia care mia spus ca cica bate pistonu nu este mecanic auto specializat dar cand am pornit masina el a spus fara nici o ezitare ca bate pistonul ! la pistonul care bate am avut o problema pe drum lung adica in cateva cuvinte mia turtit bujia tongue.gif a remediat chiulioasa si nu stiu ce ia mai facut ! ulei iam bagat le 6 lei pana imi fac setul vara asta ! tongue.gif si am mai pus si aditiv
lupulnebun
Pune si tu niste bujii mai scurte biggrin.gif
thedragon
da numai la cilindru ala este problema ! am schimbat si bujiile ! toate erau in stare buna dar numai aia era plina de ulei sad.gif
lupulnebun
Mi se pare ca se gasesc distantatoare (cred ca asa se numesc) pentru bujii. Cumpara unul si pune-l la bujia aia si nu o sa se mai ude. Sa nu iei 4! Astea se folosesc in situatii de urgenta sau pana faci motorul. si doar la bujia la care ai probleme.
thedragon
pai avea distantiere cand leam cumparat ! sa mai pun inca 1 ?
lupulnebun
Nu cred ca ne referim la acelasi lucru... dry.gif
Garnitura e una si distantierele sunt altceva.
Mi se pare putin ciudat sa ai distantiere la toate smile.gif
thedragon
cand am luat eu bujiile au venit cu o saiba ! nu ii ala distatantieru ? smile.gif)
mihai0070
Nu!! Aia este garnitura ... biggrin.gif si ce bujii ai pus cat de lung era filetul ... de ti-a lovit-o pistonul in cap tongue.gif
thedragon
aceeasi persoana mia spus sa ma duc la un strung sa fac o revizie le ele sau asa ceva ! sa ma duc la un strung sau sa iau distantiere?
CiprianPJM
La ce dracu` (pardon expresia) sa iei distantiere cand un set de bujii e 30RON max.? Da-le `ncolo de bujii si pune altele daca ele sunt cu problema! Daca e altceva... Dar nu vad de ce altceva ar putea sa loveasca bujia.
lupulnebun
E ciudat ca zici ca doar la o bujie ti se intampla asa...
thedragon
cipriane !! bujiile is noi doar ca mi se intampla numai la o bujie !! bujiile is brisk si deci tacanitul ala ce este?? un tachet sau pistonul ? unsure.gif
Gheorghedracu
Cumpara un stetoscop auto si foloseste-l. Singura metoda de a diagnostica exact de unde vine tacanitul. O indicatie mai superficiala ar fi sa asculti daca tacanitul e in frecventa cu ritmul turatiei sau la jumatate. Trenul distributiei da zgomote cu frecventa la jumatatea turatiei. Ideea asta insa e mai vaga, caci cine stie ce tacane pe acolo. Cel mai bine cu stetoscopul. Asa o sa identifici si exact care e tachetul (sa zicem ca ar fi un tachet) daca e admisia sau evacuarea.
diaconuliviu
Folosesti cumva bujii cu filet lung? caci altfel nu vad cum poate pistonul sa-ti bata in bujie. Daca da, cine te-a invatat asta?
thedragon
treaba cu bujia batuta a fost de mult ! dar acum nu s-a mai intamplat aceste fenomene! tacanitul vine de la 1 piston de la volan smile.gif unde a busit pistonu bujia sad.gif.Zgomotul se amplifica cand o subturez si cand accelerez brusc
Tonyus
Poate vorbesc prostii dar am o intrebare ai remediat problema pistonului care ti-a lovit bujia sau ai schimbat doar bujia si remediat chiuloasa?
E un pericol foarte mare sa pui bujii cu filet lung deoarece se depune pe filetul bujiei (partea care intra in camera de ardere) calamina rezultata din arderea amestecului iar cand scoti bujia respectiva risti (aproximativ 90%) sa scoti si filetul din chiuloasa = iti arunca bujia din chiuloasa.
thedragon
s-a remediat chiulioasa , s-a schimbat parca si pistonul ! cand am luat masina nu a avut probleme asa ca nu am mai schimbat si bujiile ! am facut mai multe drumuri lungi (150 km dus-intors) sa intamplat ce s-a intamplat !
thedragon
nu stie nimeni o solutie ?? sad.gif
Tonyus
Bataia auzita poate fi provocata si de la cuzineti uzati/tociti la biela pistonului respectiv (asta am patit-o eu).De la tacheti,etc.Iar faptul ca bate mai accentuat si/sau mai persistent de cand ai pus ulei mai prost (cel putin asa am inteles eu) e din cauza uleiului.Cred ca vei vedea cand dai jos uleiul (mai ales la rece) are o vascozitate redusa fata de alte tipuri mai bune de ulei (avand acelasi rulaj).
Din propria mea experienta uleiul de tip 20W50 e recomandat pe motoarele de constructie mai veche, gen Dacia, adica degeaba pui un 0W30 in motorul clasic de Dacia, nu vei face nimic (doar arunca bani in plus,daca cumperi uleiul resp.) vei vedea ca motorul va "manca" acel ulei mai repede ca si un 20W50.

thedragon
cred ca s-a rezolvat problema! smile.gif ieri dimineata am plecat cu masina si cand am pornito sa auzit un zgomot foarte urat ( metal pe metal) era electromotorul mam uitat mai atent si am observat ca electromotorul era tinut numai de un surub ! lam desfacut sa vad in ce stare era coroana si bendixul , aratau destul de bine lam mai rotit eu ! lam mai sucit pana am observat ca bucsele disparusera smile.gif am dat fuga la un magazin si am cumparat bucse noi am pus totul la loc si am facut o tura bataia nasoala care se auzea cand acceleram brusc numai era se auzea totusi un tacanit subtil sigur este de la taceti am sa ma duc la un mecanic sa ii regleze tongue.gif




si uleiul care a fost prima data era tot romanesc ieftin ! si ma batea gandul sa iau 20w50 dar am crezut ca este prea vascos ! dar am sa tin cont si de recomandarea ta wink.gif
mihai0070
Intrb si eu ce efecte poate avea aceasta bataie de piston????
Bogdan 1300
Se uzeaza camasa pistonului,iar in timp bataia se accentueaza odata cu marirea uzurii si implicit apare scaderea compresiei si consumul de ulei.. plange.gif
mihai0070
Aha ... ideea este ca bate chiar pistonul in camase (asta nu ar insemna ca deja este un joc mare care ar influenta negativ consumul de ulei) sau bataia are loc la nivelul biela sau bolt care duc in final la desprindere ????
diaconuliviu
Sint doua batai: de fusta, sunet ca de oala de lut lovita si de bolt in piston, tot ca o oala lovita dat de tonalitate mai inalta. Ambele dispar la decuplarea bujiei cilindrului afectat.
Daca e bataie de fusta, de regula apare ca urmare a desprinderii unei bucati din fusta pistonului care face ca "balansul" pistonului in camasa sa fie mai mare.
Daca acea bucata nu ajunge intre arbore/biela si rest, sa se sfarme, stind cuminte pe fundul baii, se mai poate circula. La fel si cu cea de bolt in piston.

Adica poti ajunge cu masina acasa, eventual si mai mult; se numesc "batai de viata lunga".

A nu se confunda cu bataia de bolt pura, mai ascutita, ca urmare a slabirii "fretarii" boltului pe biela, cu efecte de deplasare longitudinala a boltului, cu efect de raschetare a oglinzii.
mihai0070
Aha merci liviu ... si daca scot bujiile pe rand si aflu pistonul cu pricina identific bealaua (fie fusta fie bolt) dar daca bataia nu se opreste nici atunci cand scot pe rand bujiile si continua sa se auda ... ? atunci sa ma gandesc la ceva mai grav?
diaconuliviu
Atunci bataia nu e de piston/ bolt in piston. Sau ai o uzura asa mare ....
InSekT
referitor la bataia pistonului...cam asta ar fi si problema mea...bun la mine e prostia de vina blush.gif .Deci sa va explic...mergeam cu ea ,in mers presiunea scadea pana la aproape 0 se aprind becurile toate 3...atentzie,pres ulei si temp motor...de obicei trageam pe dreapta ,opream motorul ,porneam crestea presiunea pana la 1 si se stingeau becurile...dar acum vreo 3 zile mergem pe la vitan si am accelerat pana la 80-90 km/h cu uleiul la 0 pana a inceput sa bata ceva in motor un sunet gen "oala de lut" tongue.gif .Am mers incet-incet pana acasa cu accea bataie in motor...cand am pornit-o ieri nu mai se auzea decat foarte incet...tata care mai are treaba cu motoarele mi-a zis ca s-a rupt o "fusta" (sper ca am zis bine) la un piston sau din cauza ca nu am ulei in motor...bate fier pe fier...maine o sa aflu'...Astept alte pareri...sugesti...aprecieri la prostia mea blush.gif
mihai0070
te uiti si tu pe joja cand stii ca ai ceva ... nu mai merge fara ulei ... macar un litru sa ie acolo ... minimul acceptat pe josa ... dar nu merge daca stii canu ai ulei de loc ... cred ca si la mine bataia a pornit de la ceva asemanator ... ca anul trecut am facut un drum de 200 km si s-a spart sonda de presiune bec ulei ... si mi-a aruncat tot uleiul afara ... si asa am mers pana am vazut la destinatie si de atunci cred ca mi-a aparut beleaua in motor ... spre sa nu se agraveze in timp ... ca acum vede numai ulei bun si schimbat des ...
InSekT
pai ulei am...e plina baia...am fost schimbat acum 500 de km..cred ca ori e pompa de vina ori sonda ...o sa le schimb pe amndoua in weekend si sper...ca nu e nimik grav la motor (un set motor nou la magazin dacia e 5 mil... unsure.gif )
diaconuliviu
Mersul ala cu presiune zero ma gindesc ca ti-a razuit si lagarele.
Esti sigur ca acel sunet e de oala de lut si nu e mai infundat, de arbore?
InSekT
nu mai stiu exact dar se auzea destul de clar,nu infundat...maine am sa aflu' ca ma duc la mecanic sa-l demonteze sa vada ce pagube am reusit sa fac sad.gif

8 Jun 2007, 09:58:
mie imi era frica sa nu se caleze motorul...ca daca o lasam acolo...nu mai gaseam nimik a doua zi ( era uneva pe langa centura) biggrin.gif
mihai0070
sa inteleg ca tu mergeai masina turata si presiunea era 0 poate pinionul care antreneaza pompa s-a dus ...
InSekT
gata am rezolvat-o bataia era din cauza uzurii motorului...mi-am luat set motor nou (camasi,pistoane),pompa ulei noua,pompa apa noua,radiator nou,rectificat vilbrochen si chiuloasa...cam 10 mil cu totul...acum totul merge perfect...uleiul sta lipit de tavan tongue.gif...mai fierbe apa din cauza caldurii din zilele trecute...mi-a zis mecanicul ca trebuie facut rodajul...si nu o sa mai fiarba...
mihai0070
ma rog cum ti-a zis mecanicul ... dar rodajul tu il faci la SET (segmentii sa isi faca oglinda sa nu mergi cu ea turat sa schimbi uleiul la 500 de km ... sa restrangi chiuloasa ) bai nene ... nu la apa ... ea nu trebuie sa fiarba ... daca fierbe si mai si scoate bule in borcan ti-a montat carnitura de chiuloasa aiurea ...


si pana la urma bataia unde era ... la arbore la pistoane la bolt ... unde ?
driverx
Tu intelegi ce scrii acolo? Gramada de cuvinte aruncate acolo, Nu tu o propozitie, nu tu o idee cap coada.
thedragon
eu inteleg foarte bine biggrin.gif ! si de ce sa se schimbe uleiul la 500 km ? si se foloseste un ulei cat de cat de buna calitate ?
mihai0070
QUOTE(driverx @ 28 Jun 2007, 11:31)
Tu intelegi ce scrii acolo? Gramada de cuvinte aruncate acolo, Nu tu o propozitie, nu tu o idee cap coada.
*



sa iti spun un secret ... parantezele (...) se pot citi in TEXT sau NU ... dar cu tu nu prea sti asta este normal sa intelegi aiurea ... console.gif nici macar tu nu le stii pe toate ...


PS ... daca vorbim de litere mancate ... imi cer scuze am facut edit ... nu dau vina pe tastatura dar sunt la serv si mai am si un sef care death.gif


cand pui set nou ... se recomanda ulei nou si bun ... din cate stiu eu se schimba la 500 km cand se restrange chiuloasa ... si inca o data il schimbi la 1000 sau 1500 km ... perioada in care nu mergi cu masina turata ... dupa 3000 km parcursi ... in conditii bune ... ulei bun si cat mai nou ... poti sa incepi sa folosesti masina mai dur ... dar nu la max ... performantele maxime le atingi dupa vre-o 5000 sau 6000 km rulati corespunzator ... cel putin tata la masina asa proceda ... si a ajuns la peste 150.000 km cu un set ... si viteze relativ mari in afara ( 110 ~120 ) pt o dacie din 1985 ... stiu ca imi spunea dupa mult timp ... undeva pe la 17.000 20.000 acum s-a lasat motorul s-a asezat ... si merge bine ... (uleiul este viata motorului blush.gif )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.