Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Caraie in Viteza a 1 a la nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
mihai0070
Am o intrebare legata de caraiala la cutia de viteze :
caraie doar la vit a 1 a nu tot timpul ... daca incerc sa o bag in mers usor sub 5 km la ora caraie rau si simt in maneta ceva ca niste dinti pe care incearca sa calce ... daca incerc stationat complet se aude ceva scurt si nu intodeauna se aude cam la 2 din 5 introduceri ... si in mers de multe ori intra fara problema dar mai rar ... 1 din 5 (asa ca nu mai incerc ) ulei am in cutie cam 3.8 litri (o sa completez maine cu restul de ulei )

am incercat sa mai reglez cablul de ambreaj si l-am strans si tot mai face dar mai putin l-am desfacut si tot asa face ... doar in viteza 1 nu in R nu in 2 3 4 5 sa fie sincronul dus si o sa cedeze in final de nu o sa mai pot introduce in viteza ... sau sa fie ambreajul de vina ? sa incerc sa il mai strang ... (am auzit vorba ca in timp se mai lasa poate s-a lasat ... ) sau sa fie de vina timoneria ... dar nu stiu cum se regleaza ...
de intrat in viteza intra foarte bine in toate si R nu sare din viteza nu face nici o belea ... doar acea caraiala la vit 1 ...
mihaivasc
De cand mi-am cumparat si eu nova mea, adica de vreo 4 saptamani am observat si eu ceva asemanator. Daca incerc sa bag in viteza 1 in timpul mersului (chiar si la 5 Km/h) caraie foarte tare. Daca opresc de tot si abia dupa bag in viteza 1 intra foarte usor si fara nici un zgomot. Cineva zicea ca este o chestie specifica daciilor si ca el si la berlina lui avea aceleasi simptome. Este adevarat ca la dacii trebuie sa te opresti de tot si apoi sa bagi in viteza 1? Si inca o intrebare: cum pot sa verific uleiul din cutia de viteze si cam la cat timp ar trebui schimbat?
mihai0070
multumesc de raspuns ... o sa mai verific si mai incerc sa vad ce pot face ...
referitor la ulei stiu ca la nova se schimba la 15000 km (uleiul din cutie) cat despre verificarea lui stiu ca se face in felul urmator : sub furca de ambreaj ai un surub de 10 cap patrat (parca) il desfaci si bagi un imbus mic cu L mic in cutie ... daca ajunge ulei la el pe capat trebuie sa mai completezi cu vre-o cateva sute de ml vre-o 200 sau 300 ... daca este plin pana la colt ai ulei suficient ... daca nu este us deloc trebuie sa pui ulei ...

legat de carrrritul care il face ... cand esti pe loc intra perfect in viteza 1 fara nici un fel de piedica sau zgomot ...? ca la mine mai face si atunci dar putin de tot si nu tot timpul
codrin_ando
La mine pot sa o bag in vit 1 la 5 km/h si nu carie (inca) si sper ca nu o sa carie smile.gif, ce-i drept intra greu din mers, trebuind sa o opresc de tot pentru a intra bine. De carait nu prea are voie sa faca!! Am observat ca si la masinile straine nu iti pemite sa o bagi din mers in vit 1, cred ca e un fel de protectie....
E posibil acum sa prinda ambreiajul prost astfel incat sa nu decupleze in totalitate.
E ca si cum ai incerca sa o bagi in viteza doar cu pedala putin apasata, sau chiar deloc (ma gandesc eu). Deci ar mai trebui reglata pedala din cablu astfel incat masina sa plece de pe loc undeva la jumatatea cursei (asa e la mine)
A si inca ceva. Schimband ambreiajul zilele astea am vazit ca acel "soare" al placii de presiune era foarte uzat in zona rulmentului de presiune, posibil sa fie si de acolo o cauza ?!!? Oricum in timp am auzit ca se mai slabeste placa de presiune.

Uleiul se verifica pe la busonul care se afla in fata cutiei sub furca de ambreiaj pe acolo. DAca in urma desfacerii acestuia incepe sa curaga ulei inseamna ce e la nivel, daca nu se umple cu o pompa speciala sau daca nu si una de bicicleta merge da cu chin, pana ajunge sa curga pe acolo.
mihai0070
la jumatatea pedalei ... prinde ambreajul normal blink.gif la mine masina pleaca cu ambreajul jos jos ... trebuie sa ridic piciorul maxim 5 cm si masin ase misca ... inteleg ca nu este bine asa de jos sa tina ...
C a t a l i n
QUOTE(codrin_ando @ 13 Apr 2007, 12:08)
Am observat ca si la masinile straine nu iti pemite sa o bagi din mers in vit 1, cred ca e un fel de protectie....
*



Eu cred că e un defect al mașinilor pe care ai testat biggrin.gif La mașinile străine intră treapta I și din mers, fără probleme... Poți încearca și Daciile cu cutii de viteze Renault...

La mine nu cârâie în niciuna din treptele de viteză, iar treapta I intră și din mers, la viteză mică...
mihaivasc
Ambreiajul meu prinde destul de jos. O sa incerc sa il ridic un pic sa vedem daca se comporta la fel. Pentru cutiile de nova ce ulei se foloseste?
gabi1
Nu ai cum sa faci ambreiajul sa tina mai sus sau mai jos,e pur si simplu din constructia placii de presiune.Se poate regla doar distanta dintre rulment si placa care trebuie obligatoriu 2-3mm(rulmentul nu trebuie sa atinga placa altfel ramai fara ele in scurt timp).
Si la mine caraie un pic in tr2,mai mult la rece.
Uleiul in cutie la nova,teoretic se schimba la 15kkm-4litri mad.gif ,dar in felul asta c-am dai faliment(mai bine la 40-50kkm).
mihai0070
gabi1 te asigur ca se poate regla ambreajul sa prinda sus prin strangerea cablului sau mai jos prin slabirea cablului ... cel putin la mine se poate ... am incercat si merge dar de carait tot caraie dar mai putin ...
mihaivasc
Se poate la orice dacie din cate stiu eu. Cand am cumparat-o vechiul proprietar chiar mi-a lasat ambreiaju mai jos ca cica prindea foarte sus. Probabil ca a fost o greseala....
undertacker_ejay
mihai acelasi lucru il pateam si eu...am schimbat uleiul punand ulei T90 MOBIL in cutie...degeaba...tot la fel caraia si intra greu in viteze iar astazi am pus ulei 75-80(asa mi-au recomandat mecanicii de la nova din suceava) si merge fara cea mai mica caraiala
mihai0070
la care mihai te referi blink.gif eu sau colegul mihaivasc

apropo ... nova are ulei de cutie 80w90 recomandat de fabrica biggrin.gif detalii in postul legat de ulei de cutie...

ejay tie iti intra in viteza usor datorita vasilinei pusa la cele 3 burdufe biggrin.gif am avut si eu problema asta biggrin.gif
Alexu7
parca vit I este doar de plecat de pe loc, si la masinile mai de bun simt nu intra din mers( sau intra greu ) unsure.gif
apollo
eu daca am mai mult de 10km/h(parca) nu-mi da voie sau nu pot sa bag a 1 a .

daca am sub 10km/h pot baga a 1 a dar nu se aude nici o caraiala...inca smile.gif
mihai0070
Am mai strans ambreajul aseara (acum prinde undeva putin sub jumate inainte prindea foarte jos )si am iesit la o tura si este mult mai bine ... adica acum nu mai aud caraiala dar am o piedica mica (sper sa se rezolve prin schimbarea bucsei de la bieleta de comanda ) in rest daca masina este in mers nu se poate introduce in vit 1 doar daca sunt cu viteza undeva sub 3 km la ora ... am incrcat aseara ... din 50 de plecari de pe loc cu a 1 a am auzit doar 5 caraieli ... poate se mai lasa sau este pozitia bieletei de comanda ...
apollo
QUOTE(mihai0070 @ 14 Apr 2007, 11:56)
... adica acum nu mai aud caraiala dar am o piedica mica (sper sa se rezolve prin schimbarea bucsei de la bieleta de comanda ) 
*




nu ai cum sa ai piedica de acolo.

singurul incovininent care ti-l face acea bucsa e ca zdrangane rau de tot.

ca si cum ai avea 2-3 saibe intr-un pahar de plastic.
mihai0070
Verificat uleiul in cutie au incaput cam 100 ml biggrin.gif deci sigur nu era de acolo ... dar am re strans cablul de ambreaj mai mult si am dat cu spatele intra frumos nu face nimic ... plecat de pe loc cu vit 1 intra frumos si nu mai face zgomot nu mai face nimic ... de vre-o 15 ori ... deci consider problema rezolvata beleaua este cablul de ambreaj care si scartaie ... bunul meu mecanic si prieten mi-a recomandat sa stau cu cablu in porbagaj ca asta este pe rupte ... deasta s-a si dereglat cica s-a intins ... si a inceput sa rateze intratul in viteza ...
Apropo ... in viteza 1 nu merge introdusa decat daca masina este pe loc sau se misca foarte lent ... testat in seara asta pe o solenta ... in mers la 10 km la ora nu intra sub nici o forma
C a t a l i n
Cu prima ocazie la care ne întâlnim, îți arăt ca la mine, cu acul vitezometrului la gradația de 10 km/h, cuplează treapta I, fără ca măcar să fac dublă debraiere...

Iar de mașini străine, și de SN și SLZ, eu știu că intră din mers...

Știu SN a unui coforumist la care merge fără probleme, la fel Logan...Și, testat de mine, un 320D și un RAV4, la care intră în viteza I din mers...

L.E.: Nu e bine, dar merge...
Alexu7
eu cand am bagat viteza I la un cielo(din mers, viteza~5km/h printre blocuri) m`a injurat omu` :
vezi ca asta nu`i dacie baah blink.gif (intradevar a carait un pic)



ps: si instructoru cand am facut scoala mi`a atras atentia ca nu`i bine sa bag ! -a din mers [ logan ] sleep.gif
TAI
E normal sa intre greu in viteza a I-a din viteza a II-a, viteza a I-a si marsarier-ul fiind doar pentru plecarea de pe loc.
Subiectul s-a mai discutat si pentru Solenza:
http://www.daciaclub.ro/Intrare-in-viteza-...1-t6054-s0.html
gti98
Daca nu decupleaza ambreiajul, se produce o solicitare mare la nivelul sincronului, care... nu mai sincronizeaza. Si "caraie". Dar in ORICE viteza si cu masina PE LOC.
Simptomul descris e dat de solicitarea sincronului de viteza 1, care e cu atat mai mare cu cat viteza masinii e mai mare (practic se face o schimbare "in jos"; la masinile mai vechi, soferii azi bosorogi efectuau "dublu debreiaj" in scopul menajarii sincroanelor la schimbarea "in jos"....) Mai mult, cutiile de viteze pana prin 1960-65 nici nu aveau sincron pentru viteza 1, in ideea ca aia e doar pentru pornit de pe loc (unde nu-ti trebuie sincron), de aici folclorul cu pornitul cu 1 si dup-aia doar de la 2 in sus.
(Ca fapt divers mie imi tremura rau daca incerc sa accelerez de la 5 km/h cu a 2-a...)
Toate cutiile actuale au sincron si pe viteza 1, cat de bun e e alta poveste...
Bafta maxima!!
mihai0070
Daca tremura rau pe lornirea de pe loc la 5 km / h cu a 2 a incearca sa o tii mai mult din ambreaj ... mai patinat ... eu am mai strans ambreajul sa tine undeva putin sub jumate si nu mai caraie ... dar in schimb caraie daca merg mai mult de 20 km in oras dar caraie foarte rar ... probabil de la incalzire se mai dilata ceva pe la ambreaj sau in cutie ... nu stiu ... o sa incerc sa mai strang ambreajul si sa schimb si cablul ... in speranta ca nu se va mai auzi deloc ... in momentul de fata se aude de 2 max 3 ori la un drum de 20 km din cel putin 50 incercari ... si se aude foarte fin si mult diminuat ...
am inteles de la mecanic ca acea caraiala este data de cuplarea pinionului de atac asupra pinionului de pe trenul fix ... datorita : 2 posibilitati ... ambreaj care nu decupleaza bine sau lipsa sincronizare ... prima parte ambreaj caraiala nu este tot timpul la lipsa sincronizare ... face tot timpul pana cand nu o sa mai intre decat de pe loc ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.