Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Butoane si butonase
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
satori
este vorba despre geamurile electrice:



fire in varianta 1: baterie, consola, comutator, usa, motorash

fire in varianta 2: baterie, usa, comutator, motorash



nu este mai scurta a 2-a? si deci mai economica? (sa nu mai vorbim de ergonomie, logica si alte chestii de genul asta...)

ma poate ajuta cineva sa inteleg? :?
satori
si totusi imi explica cineva cum s-a gandit atunci cand s-au amplasat butoanele pentru geamuri? va rog.
maddan
satori, butoanele pentru geamuri sunt in aceleasi pozitii (relative) si la multe alte masini. Si mie mi se pare peste mana sa le am pe mijloc, dar probabil ca scad costurile si iarasi probabil ca dupa o luna-doua de mers cu masina te obisnuiesti.
irina LOGAN
si la matiz sunt amplasate la fel(am condus un matiz cam un an de zile) si mi s-a parut mai comod asa pentru simplul motiv ca mana dreapta oricum e libera mai tot timpul(schimbatorul de viteze), ori daca ar fi fost pe usa, ar fi trebuit sa pun dreapta pe volan si cu stanga sa caut butoanele pe usa(plus ca in tot timpul asta nu puteai schimba viteza, ori in oras e cam greu)!
Sony
Si Mercedes are comenzile intre scaune si nu se plange nimeni.
irina LOGAN
sony, ce Mercedes? clasele S si C cel putin au comenzile pe usa, inclusiv reglare pe inaltzime/fata-spate a scaunelor!
costi
Butoanele sint intr-adevar bine amplasate pe mijloc dar sint prea in fata, in loc sa fie intre scaune. La fel timpenia de scrumiera (noroc ca nu fumez in masina). Ce am bagat de seama sub capota motor este ca au schimbat traseul furtunaselor de la stropitorile de parbiz, ridicindu-le si fixindu-le pe capota. Cred ca asta va evita pierderile nedorite de apa de stropit, din timpul mersului (solutia asta a fost lansata aici dar nebrevetata laugh.gif )



Acuma dupa am vazut-o pe viu nu pot spune ca m-a dat gata, lista lunga de elemente preluate de pe Solenza dindu-mi senzatia de deja vu (am senzatia unei Solenza gonflate). Pretul mi se pare corect tinind seama ca au adaugat in general echivalentul elementelor noi si ceva amortizarea proiectarii.
satori
QUOTE
satori, butoanele pentru geamuri sunt in aceleasi pozitii (relative) si la multe alte masini. Si mie mi se pare peste mana sa le am pe mijloc, dar probabil ca scad costurile si iarasi probabil ca dupa o luna-doua de mers cu masina te obisnuiesti.




lasand la o parte faptul ca sunt mai putin ergonomice - pe mine ma interesa logica lor. traseul este mai scurt in varianta "buton pe usa" deci mai fiabil si mai putin costisitor - ceea ce se vrea a fi logan.

nu vreau sa spun ca nu au gandit. dar sunt foarte curios cum au facut-o.
irina LOGAN
poate ca in usa intra apa... :mrgreen:
stefan_ieu
QUOTE
la o parte faptul ca sunt mai putin ergonomice - pe mine ma interesa logica lor. traseul este mai scurt in varianta \"buton pe usa\" deci mai fiabil si mai putin costisitor - ceea ce se vrea a fi logan.  
nu vreau sa spun ca nu au gandit. dar sunt foarte curios cum au facut-o.




O lege nescrisa spune ca soferul trebuie sa poata sa manevreze toate geamurile. Daca butoanele ar fi pe usi ar mai trebui facut inca un traseu pentru fiecare geam pana la consola de langa sofer.

Asa e suficient un singur traseu pentru geamuri, nu doua.



PS: Am mers intr-o vreme cu un damas care avea geamuri electrice fata cu butoane intre scaune. Venind de la dacie nu mi s-a parut deloc ciudata pozitionarea butoanelor. Ba chiar mi se parea mai comoda dpdv al soferului. In general cand mergi tii volanul cu mana stanga si faci toate celelalte activitati cu mana dreapta (schimbi viteza, umbli la casetofon, etc.), asa ca si actionarea gemurilor e ok (doar faptul ca suntem obisnuiti cu actionarea de pe usi ne face sa ne plangem). La fel mi-a placut ca au pus reglarea oglinzilor tot la mijloc, din acelasi motiv.
satori
@stefan_ieu

mersi. ai dreptate, stiam ca imi scapa ceva dar nu imi dadeam seama ce.
Vlad Georgescu
Amplasarea butoanelor de actionat geamurile intre scaune la Solenza mi se pare o mare aberatie.



La Megane, toate butoanele de actionat geamurile sint pe usa, chiar sub geam. Soferul are la dispozitie 4 butoane, prin care poate manevra cele 4 geamuri. Pasagerii au la dispozitie fiecare cite un buton, pentru geamul din dreptul lor.



Dezavantaje butoane intre scaune (ca la Solenza si, dupa cite am inteles, ca la Logan):



* Trebuie sa ma aplec putin ca sa le actionez. La Megane nu se intimpla asa ceva - intind mina, si gata.



* Faptul ca schimbatorul, butoanele si scrumiera sint in aceeasi zona creeaza probleme de acces. De exemplu:



Ma urc in masina si vreau sa bag in viteza 1 ca sa o iau din loc. Dar ghinion, muierea de pe scaunul din dreapta deja a intins mina dupa butoanele pentru deschis geamurile pentru ca ii e cald! In consecinta, trebuie s-o plesnesc peste mina si dupa aia sa bag in viteza 1. Plesnitul peste mina ia timp si nu mai pot sa mai plec imediat!





Alte probleme de design pe care le are Dacia Solenza, si care sint curios daca le are si Logan-ul:



* Scrumiera: Nu are scrumiere in usile din spate ca Dacia Berlina. De asemenea, scrumiera mobila din fata mi se pare cea mai mare timpenie, desi stiu ca e asa si la Megane! Poate ca scrumiera arata modern si cool, dar:



- Daca cineva din spate vrea sa fumeze, trebuie sa ii dau scrumiera, chestie care ma distrage de la condus.



- Cine fumeaza are obligatoriu o mina ocupata cu scrumiera. Asta in general nu e o problema, dar exista cazuri in care o mina in minus e un dezavantaj: de exemplu daca persoana respectiva tine in echilibru un televizor, tine mina pe papornita cu ceapa ca sa nu cada, etc.



- Cel care fumeaza poate sa uite scrumiera pe scaunul din spate cind se da jos din masina. Cind demarez, scrumiera se rastoarna si imi varsa scrumul pe bunatate de huse!



Sint o gramada de dezavantaje ale scrumierei de SLZ fata de cele 3 scrumiere pe care le avea Dacia Berlina (una in fata in bord, doua in spate in usi).





* Butoanele de AC sint plasate foarte jos si sint foarte mici. Ca sa le nimeresc, trebuie sa mut privirea pina la ele, si dupa aia inapoi pe sosea.



Deoarece unghiul cu care imi sucesc ochii din dotare ca sa ii focalizez pe butoanele minuscule (sub 1 cm diametru) de AC este mare, si timpul care imi ia ca sa pornesc AC-ul (timp in care NU ma uit la sosea) este mai mare decit ar trebui sa fie --> un risc mai mare de producere a unui accident.



Butoanele alea ar trebui sa fie mai mari, sau, si mai bine, sa fie mai sus, ca la Megane.





Mie imi e clar ca nu prea le au cu designul baietii. Sint foarte curios ce au facut la Logan.
Sony
Vlad Georgescu a zis
QUOTE


* Scrumiera: Nu are scrumiere in usile din spate ca Dacia Berlina. De asemenea, scrumiera mobila din fata mi se pare cea mai mare timpenie, desi stiu ca e asa si la Megane! Poate ca scrumiera arata modern si cool, dar:



Daca ai observat, in ultima vreme tendinta constructorilor este sa puna scrumiera in pozitii mai incomode. Probabil vor sa determine conducatorii sa nu mai fumeze in mers. Pe mine, personal, nu ma deranjeaza pt ca sunt nefumator. Probabil daca sotia mea ar fi nefumatoare si ea, as scoate complet scrumiera.
Blizzzard
Vlad Georgescu daca ai comandat loganu' si dupa vreo 3 sapt de condus sa vazi ca NU te mai uiti la butoane, le vei gasi cu siguranta ,din instinct(inchide ochii si atingeti nasul--sa vezi ca il gasesti) biggrin.gif asade simplu va fii; iar despre scrumiera nu am ce zice ......ori te lasi de fumat ori deschizi geamul....sau poate poti cumpara inca una de la dealer!

p.s. cred ca scrumiera are un capac cu arc care o tine inchisa etans ! :inger:
Vlad Georgescu
Am Solenza, si mi-e de ajuns! Dupa 3 luni de condus, inca trebuie sa ma uit ca sa nimeresc butoanele de AC.



Cit despre scrumiera, arcul ala nu tine foarte bine. Pasagerul fumator il poate lasa pe bancheta din spate deschis.



Eu nu fumez, dar merg adesea cu fumatori in masina, si trebuie sa le dau scrumiera, etc.



Consider fumatul un obicei foarte urit si necivilizat, exact ca scobitul in nas, scuipatul pe jos, mincatul de seminte, si asta dintr-un singur motiv: fumatorul ii obliga pe cei din jur sa inhaleze fumul, fum care este foarte deranjant pentru majoritatea nefumatorilor.
Cornel001
Da ia nu le mai da scrumiera. Fa-i sa simta cine-i stapanu la tine in masina tongue.gif (adica impune-le regula nr. 1 : nu se fumeaza in masina). Stiu... politetea... dar putem sa-i dam uneori la politetea asta un sut in fund , nu ? Mai la inceput, ca pe urma se obisnuiesc ei cu regula nr. 1.

Scuze pt off-topic.
satori
eu sunt fumator. si in dacie fumez, in kalos nu. laugh.gif

@Vlad Georgescu gresesti. nu fumatul este un obicei nepoliticos cu fumatorii care te obliga sa le suporti fumul sunt nepoliticosi.



back on topic: multe, foarte multe masini nu au scrumiere in spate. asa ca asta nu poate fi considerata un minus al loganului.
ashu
Mai bine mai tarziu decat niciodata: butoanele ar fi fost excelent amplasate daca erau de partea celalata a schimbatorului, nu dupa el. Io asa am la Pejo atat butoanele pt. geamuri, cat si cel de reglare oglinzi, si e super comod, sunt exact in pozitia de repaos a mainii drepte daca o iau de pe schimbator. Mi-e cat se poate de la indemana sa deschid geamurile. E adevarat ca asa cum sunt pe Logan trebuie sa le cauti dupa schimbator, nu sunt prea comode. Nu-sh de ce le-au pus asa, ca nu-i costa mai nimic sa le puna cu 20 cm mai in spate.
St
eu zica ca mai bine e sa va lasati de fumat, macar in masina daca nu de tot. Scrumoierea aia o puteti scoate din masina si o sa aveti 2 suporturi pt. pahare.
bogdan_o
Cu scrumiera la locurile din spate se rezolva. Se ia una bucata cotiera care are suporti pentru pahare in spate si s-a elimnat problema. Scrumiera poate sa stea foarte bine in acel suport de pahar. Asa nici cel care fumeaza nu trebuie sa o mai tina in mana si nici nu risti sa o uite pe bancheta si sa se rastoarne.



In ce priveste butoanele de la geamurile electrice. Cel mai probabil sunt comandate pe pozitia M. Daca ai oprit motorul si ai uita geamurile trebuie sa bagi iar cheia in contact. In plus, daca ai alarma care iti inchide geamurile la armare, iar nu poti sa pui modulul pur si simplu. Trebuie mai intai sa alimentezi geamurile pe direct. Ei bine, la un Vectra am vazut cum se face. Si la el geamurile sunt comandate numai pe pozitia M. Dar, dupa ce opresti motorul mai raman active inca o scurta perioada de timp (cateva minute), suficient cat sa le inchizi daca le-ai uitat deschise si arhisuficient pentru alarma sa inchida geamurile cand o actvezi. Dar, tocmai de-aia nemtii sunt nemti si francezii sunt francezi, desi exista o vorba care spune ca nemtii fac masini si...Opel.
hyperyon
am si eu o intrebare...

cand am fost la "Portile Deschise" am observat ca butonul deschidere geam fata stanga se apasa mai greu..sau nu prea observai ca se apasa la el...in schimb cel din dreapta mergea fluent...fara nici o problema? asta de la ce mai e diferenta asta...intre modul de apasare?

este si la varianta care o cumperi?
tazzz
butonul din stanga probabil se apasa mai greu pentru ca e astfel conceput incat la prima apasare sa declanseze si sa ramana blocat pe coborare sau ridicare...pentru ca soferul sa nu trebuiasca sa tina mana tot timpul acolo...



...probabil o fi avand 2 trepte de apasare sau ceva, cand il apesi mai usor se coboara/urca numai cat tii apasat si cand il apesi mai adanc ramane declansat 8)
hyperyon
da si atunci de ce ala din dreapta functioneaza diferit....adica functioneste domne ca buton :roll:
bogdanescu
QUOTE


butonul din stanga probabil se apasa mai greu pentru ca e astfel conceput incat la prima apasare sa declanseze si sa ramana blocat pe coborare sau ridicare...pentru ca soferul sa nu trebuiasca sa tina mana tot timpul acolo...  




corect...

la geamul din stinga daca apesi o data se duce geamul de tot (pina sus sau pina jos), daca mai apesi o data se opreste; geamul din dreapta merge numai daca tii butonul apasat.
bogdanescu
QUOTE


E adevarat ca asa cum sunt pe Logan trebuie sa le cauti dupa schimbator, nu sunt prea comode. Nu-sh de ce le-au pus asa, ca nu-i costa mai nimic sa le puna cu 20 cm mai in spate.





nu trebuie sa le cauti; din punctul meu de vedere sint puse la fix; daca esti in treptele 1, 3 sau 5 e suficient sa intinzi degetul si dai de butoane; in a doua si a patra nu te incomodeaza deloc schimbatorul.
bogdanescu
QUOTE


O lege nescrisa spune ca soferul trebuie sa poata sa manevreze toate geamurile. Daca butoanele ar fi pe usi ar mai trebui facut inca un traseu pentru fiecare geam pana la consola de langa sofer.  
Asa e suficient un singur traseu pentru geamuri, nu doua.  




si mai trebuie puse si butoane in plus pt. fiecare geam
bogdanescu
pina acuma v-ati luat de butoanele de la geamuri care mi se par cele mai 'ok' dintre toate; hai sa va dau eu teme de circoteala:



butonul de reglat oglinzile - care e fix sub frina de mina;

butonul pentru blocat geamurile din spate - asta e doar o presupunere pt. ca eu nu am asa ceva;

comenzile pentru climatizare - mie mi se pare ca bordul are o usoara curbura care ascunde si mai bine comenzile (de parca schimbatorul nu era de ajuns);

butonul pentru reglat farurile - la asta chiar ca trebuie sa te apleci ca sa vezi ce faci;



si alta chestie care ma roade dar e putin offtopic: daca masina asta se vinde deocamdata doar la noi (sau in cea mai mare masura la noi) de ce pana mea pe nici unul din abtibildurile alea (alea de avertizare de pe la motor, de pe usi, air-bag, etc.) nu scrie si in ROMANA ?!?...
ashu
Pe air-bag ce sa scrie, "punga cu aer"?
bogdanescu
QUOTE


Pe air-bag ce sa scrie, \"punga cu aer\"?





ma refeream la abtibildul ala pe care zice sa nu montezi scaun pentru copil cu air-bag-ul activat (pe scaunul din dreapta, evident).
hyperyon
QUOTE
si alta chestie care ma roade dar e putin offtopic: daca masina asta se vinde deocamdata doar la noi (sau in cea mai mare masura la noi) de ce pana mea pe nici unul din abtibildurile alea (alea de avertizare de pe la motor, de pe usi, air-bag, etc.) nu scrie si in ROMANA ?!?...


pai poate pentru ca altfel romanul nostru cum e carcotas o sa zica nha...asta e model pentru romani...modelele pentru alte tari (chiar daca schimba numa abtipildul) sunt mai bune..doar sunt diferite nu?

asa ca cel mai bine intr-o limba universala...si cine nu stie engleza...sa se uite in carte...aia e in romana macar (cred ..inca nu am vazuto laugh.gif )
asarban
Inclusiv Roverul are butoane langa schimbator si scrumiera tip pahar, un singur pahar la 5 locuri, dar, ce-i drept are suport pt pahar si in spate! Si nimeni nu se plange atat! Eu cred ca sunteti cam carcotasi, daca e sa va luati de golan..nu scrumiera sau butoanele sunt cele mai mari neajunsuri!
LucVer
asarban,



La Laureate este suport de pahar si in spate (acolo unde sunt butoanele pentru geamurile spate la Ambition)!
hyperyon
intrebare.....

m-am uitat in catalogul de accesorii si am vazut acel satelit la volan pentru a controla radio-cd-ul...si-a cumparat cineva de acela? daca da cat a dat pe el si cum merge? :roll:
vv
Din cate stiu eu este pt. RCS Sony, nu cred ca merge cu ala Phillips cu care vine "default".
clr
Ba eu stiu ca exista si pentru cel de Renault/Dacia. Parca sa zic ca am vazut asa ceva pe Clio.
klaus
Am vazut eu una bucata satelit montata pe Solenza, cu cd-ul de Dacia (philips) si care merge beeeton. Satelitul este pentru Clio.
Andu
Satelitul ala de comanda exista, si merge foarte bine (putea sa mearga si rau?). Il poti cumpara pe la 1.500.000 sau il poti construi cu 150.000.

Butoanele de la geamuri: ce va deranjaza la ele atat ca sunt pe bord? Ce mana tineti voi pe volan mai mult?

Butonul de la oglinzi sub frana de mana: eu personal am reusit sa-l reglez fara mari probleme dar, daca voi spuneti ca va deranjaza, trageti frana de mana, doar stati pe loc. Va convenea sa fie undeva unde trebuia sa va aplecati dupa el si sa nu mai stati in pozitia normala de condus cand reglati oglinzile? Ca sa nu mai spun sa dati inca 30-40 EUR pe firele mai lungi de care e nevoie.
vv
Andu - ai dreptate cu reglatul oglinzilor, si mie mi s-a parut super ok, nu inteleg de ce se plange atata lume. :?:

Am si eu o intrebare: ce ai vrut sa zici cu "sau il poti construi cu 150.000"? Nu inteleg, da detalii.



Despre satelitul de comanda - eu am vazut pe alt forum unul dintre moderatori care zicea cu foarte mare convingere ca e doar pentru Sony. Eu personal nu stiu doar ca tipul respectiv nu mi s-a parut a fi genul care vorbeste fara sa stie ce zice (BTW initial nu stia ca se pot pune casetofoane Sony pe logan, si era mirat ca se poate face satelitul ala de comanda sa mearga cu alte casetofoane). In fine daca voi ziceti altceva... ramane ca cei interesati sa intrebe la dealer daca se poate monta, si daca se poate - cu atat mai bine.

Pt cei interesati - http://www.autoshow.ro/forum/viewthread.ph...id=7101&page=29, cautati ce zice 'jaffar' pe la mijlocul paginii: "ma... aia e telecomanda RM2XS de la sony, ce sa caute pe golan ? poate doar daca ofera ca optiunie un head unit sony.

"
clr
Pai cauta pe forum ca exista schema + tutorial despre cum sa - l realizezi singur.
vad
astazi ma gandeam, ca adac as schimba butonul de deschidere al geamului din dreapta cu unul la fel ca cel de la sofer, ar fnctiona la fel dechiderea la o singura apasare? bine acum mai ramane sa astept sa apara si butoanele pe piata!
Sclaud
Buna idee ! Dar oare merge chestia ? din buton sa fie smecheria (sa nu trebuiasca sa-l ti apasat) ?

Klaus edit: rog pe viitor nu mai citati din posturile imediat anterioare. Le-am citit o data, le-am inteles, nu cred ca este necesar sa le mai citim si a doua oara. Rog citirea DIN NOU a punctului 2 lit. f din regulament
marksman
Smecheria nu e din buton, e din softul microcontrolerului care controleaza motorasele de deschidere geamuri.

Klaus edit: rog pe viitor nu mai citati din posturile imediat anterioare. Le-am citit o data, le-am inteles, nu cred ca este necesar sa le mai citim si a doua oara. Rog citirea DIN NOU a punctului 2 lit. f din regulament
klaus
Ba eu cred ca smecheria este din releul in plus montat pe butonul de la sofer, nu-i nici pe departe vorba de soft in microcontroller sau alte alea...
Sclaud
Si eu cred ca "smecheria" e de la buton ca si suna altfel la apasare ...
Andu
Butonul ala suna altfel la apasare pentru ca nu este buton de forta. El comanda doar un releu, nu trece prin el tot curentul necesar actionarii geamului.
Smecheria nu sta in buton ci in in releul ce controleaza geamul doin stanga si pe care cel din dreapta nu-l are. Eu am asa ceva pe masina si nu butoanele le-am schimbat ci am montat o interfata intre ele si geamuri.

Si nu, astea nu au nevoie de microcontroller pentru ca nu au nici o functie avansata, pur si simplu monnitorizeaza daca motorul intra in suprasarcina si il opresc atunci, nu au sisteme antiprindere sau cine mai stie ce altceva.
marksman

Ce fel de interfata? Ai o schema, pls ?
sdobre
Daca are cineva o solutie tehnica pt. geamul Dreapta (sa functioneze ca cel de pe Stanga) il rog sa o faca publica, cred ca sunt multi amatori - nu mai trebuie sa stam cu mana intinsa pe buton.
klaus
Iti pui buton de sofer, care am impresia ca este altfel (la cel cu impuls)
s3bi
cel care spunea de o metoda la 150k pentru telecomanda rog sa detalieze sau sa posteze un link
Andu
QUOTE(s3bi @ 4 Nov 2004, 13:22)
cel care spunea de o metoda la 150k pentru telecomanda rog sa detalieze sau sa posteze un link
*





Cautand printre tutorialele de la tips'n tricks am dat de urmatorul link:

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=148

L-am scris acum 2 ani si ceva si inca mai functioneaza, fara vreun efect secundar asupra casetofonului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.