Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei cutie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
cris2dum
Poate fi banal dar am nevoie de o informatie sad.gif I-mi poate spune cineva cat ulei intra in cutia de viteze ptr o Nova GTI biggrin.gif
mihai0070
Tu faci misto de noi ... intra 4 litri ... si s-a spus si raspus de 1000 de ori ... cauta pe forum ca o sa gasesti si metoda de umplere ... si pentru cunostinetele tale generale in majoritatea cutiilor de viteza se pune ulei pana dau pe afara ... pe la orificiul de umplere
cris2dum
Multumesc mult "mihai0070" . worship.gif O tona de respect !!!
Sudsemnatu
eu din cate am auzit nu se umbla la cutie...dar acum na...poate difera!
dar d c sa umblii? se pierde cumva? nu e acelasi mereu?
undertacker_ejay
deci am si eu ceva de zis...daca nu sunteti deacord nu sariti cu gura.azi am schimbat uleiul in cutie si au intrat 2,5l.uleiul pe cutia de viteze de nova este de 75-80 si nu T90 ca la daciile obisnuite deoarece cel de dacie normala e mult mai vascos.un singur lucru e naspa...am dat 29lei/litru de ulei
mihai0070
undertacker_ejay ... nu stiu cum de ti-au intrat doar 2.5 litri ... dar cu siguranta mergi cu CV jumate goala ... asta daca l-ai golit bine pe cel vechi ...

Nu sar cu gura pe tine ... dar spui numai aberatii ... toate novele facute de DACIA au capacitatea cutiei de 4 litri ... DOVADA :[attachmentid=50737]

poate asta te convinge sa pui mai mult ulei in cutie ca altfel o strici ...

Daca citeai mai atent sus in port #2 unde scrie "in majoritatea cutiilor de viteza se pune ulei pana dau pe afara ... pe la orificiul de umplere" inclusiv Nova ... daca producatorul a spus 4 litri mai putin poti pune dar mai mult nu ...

Ps ... vezi ca in poza atasata scrie si de vascozitatea uleiului ... ca iar ai gresit cu 75 ala tongue.gif
Sudsemnatu
imi raspunde si mie cineva?smile.gif
mersi
mihai0070
Cand pui intrebarea corect iti raspund ... nu am inteles nimic din postul tau . blink.gif
cris2dum
Nu se pierde sau mai bine spus nu stiu daca s-a pierdut .Cert este ca am cumparat masina si cand am dat jos uleiul din cutie a curs numai 2 litri si jumatate. Am dedus ,logic , ca atat ulei si intra . Dar cand am pus ulei inapoi in cutie (2 litri si jumatate) nu a ajuns la semn .Deci am mai pus juma' de litru = 3 litri . Si tot asa pana la 4 litri cand am intrat in dilema : cat ulei intra in cutia de nova ??? unsure.gif Am intrebat toti mecanicii cunoscuti dar nu mi-au dat nici un raspuns clar sad.gif Asta era dilema mea . Multumesc pentru seriozitate smile.gif
apollo
QUOTE(Sudsemnatu @ 13 Apr 2007, 21:05)
eu din cate am auzit nu se umbla la cutie...dar acum na...poate difera!
dar d c sa umblii? se pierde cumva? nu e acelasi mereu?
*




nu e adevarat.uleiul in timp, de la miscarea pinioanelor si diferitele temperaturi, isi pierde din vāscozitate.plus ca si in timp ce pinoanele se invart si-l taie si atunci uleiul se mai subtiaza.

indicat e sa-l schimbi cand ii vine timpul, si acest ulei are un termen de valabilitate totusi. smile.gif


undertacker , nu are cum sa intre 2,5l de ulei.cand am facut schimbul la mine a intrat vreo 5 smile.gif din cauza ca am uitat furtunul acolo si am bagat fortat si aproape 1 l a dat pe afara.

mai verifica si la tine, ca ceva nu e in regula si sa nu ai probleme mai tarziu la cutie.
mihai0070
In cutie intra fix 4 litri ... fostul proprietar la nova mea a pus 2 litri si a mers asa mult timp rezultatul il suport eu acum ... motiv pentru care vit a 5 a fluiera pentru ca a parcurs xxxx km cu ulei insuficient in cutie ...
Sudsemnatu
Acum am inteles ! O sa ii spun si eu mecanicului sa verifice , prima oara cand ma duc !
gti98
Draga Sudsemnatule!
Tocmai am citit (si dat raspuns la ) post-ul tau cu turatiile si ambreiajul. Iaca pe unde a plecat uleiul tau...(si al meu; mai merg vreo 2 zile cu ea cu nivelul scazut, o iau usurel: nu faceti ca mine!! Reparati imediat sau nu mai mergeti cu defect ca se agraveaza!)
Uleiul (nu se mai folosesc "Valvoline" (si asta-i tot o marca!) adica lubrifianti de vascozitate mare prin cutiile de viteze de vreo 3 decenii! Ba multe tipuri de automobile moderne utilizeaza acelasi tip de ulei ca in motor!!) deci, uleiul din cutie e recomandat de producatorul automobilului sa fie schimbat la 15000 km Aceasta pentru ca, si el se degradeaza, atat sub solicitare cat si in timp, chiar daca mai lent decat uleiul din motor. La batranele Dacii era curent un alt fenomen: se pierdea asa de mult pe la "etansari" incat in 15000 km se completau cu mult peste cei 1,64 litri cat era capacitatea normala a cutiei, (umpluta pana la "da afara" incapeau 2 litri!) Fericitii posesori de automobil socialist si national renuntasera sa inlocuiasca simeringurile, calitatea cauciucariei ajunsese sub zero...
La Nova, e cat se poate de clar ca trebuie 4 (patru) litri de ulei (multumiri colegului care a postat fila cu capacitati; btw, care e diferenta intre cele trei motoare 106 din tabel??)
Nu uitati, stimati colegi: cheltuielile cu ungerea sunt foarte mici ( in procente) iar efectele foarte costisitoare! (se poate calcula un buget al automobilului, introducand consumurile (benzina, uleiuri, filtre, bujii, revizii, etc. ), cheltuielile fixe (taxe anuale) si amortismentul (estimat ca diferenta dintre pretul de cumparare si cel de revanzare, daca e cazul, impartit la numarul de ani de rulaj) Un calcul efectuat prin 1979 dadea o pondere de 1,5% cheltuieli cu ungerea; poate ca acum uleiurile pot fi si mai scumpe, dar performanta a crescut si ea, precum si pretul benzinei si taxele (de drum, impozit, rovinieta+ alte taxe locale, incepand cu parcarea...)
Toate cele bune!!...
Sudsemnatu
ok ! am inteles..sad.gif oricum eu nu am schimbat uleiul la cutie de cand o am ( 6000 km) ...
bertro
ejay, in carte zice sa pui ulei de 80, deci merge si 75-80 si 80-90.
eu i-am pus ELF 80-90, chiar azi am completat cu cateva zeci de ml, ca nu mai verificasem uleiul la cutie de mai bine de 1 an.

dupa cum a zis si mihai, cantitatea e de 4 l si uleiul se toarna pana incepe sa iasa afara pe la gaura de umplere. eu mi-am facut un dispozitiv cu o palnie si un furtun de 1 m si umplu cu ala.
mihai0070
Diferenta intre 106.20 si 106.21 este undeva la compresie cel din urma are un raport mai mic ,raport care cresta iar la 106.30 si este identic cu cel de la 106.20


toate motoarele din paziga atasata sunt puse pe nova ... dupa cum urmeaza ...

in 1995 ... prima nova R52310 motor mic 1289 cc ambreaj de 180 si primul model de CV (foarte proaste) sunt cele cu luneta lunga si faruri patrate ...(nu am vazut modelul in carte este doar teorie)
in 1995-1996 ... nova R52311 motor de 1397 ambreaj de 200 tot aceasi cutie de viteze aceasi luneta lunca si faruri ...
in 1997 si 1998 nova R52319 motor de 1557 mai multe modele ... dar toate cu faruri care au fost puse si pe DSN ... cu caroserie preluata de DSN si cu Hayon lung ... mai multe modele de bord (tip Cielo sau tipul continuat pe DSN) cutie de viteze imbunatatita 510-03 (ultimul model pus pe nova) ambreaj de 200 ...
am inteles ca mai exista si R524xx in 1999 sau 2000 ultimul model nu cunosc detalii ....
modele sunt GT GTi si GLi ...

motoarele sunt tip Dacie clasica (carburator) fara modificari prea mari (senzorii noi , alta asejare , umbunatatiri la nivel de carburatie cutie noua )
detalii privind rapoarte compresie sau alte detalii interioare ... la cere atasez poze ...


Scuze de OFF topic ... s-a cerut explicatie ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.