Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: garnitura chiulasa arsa?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
johny77
si mie imi face spuma in motor, capacul de la motor e plin, dar apa nu prea scade, poate doar 200ml la 1000 de km. am schimbat si uleiul, crezand ca e din cauza uleiului, dar acuma doar ca face spuma mai albicioasa, atata tot, dar tot face. si mi se pare ca pe varful tachetilor ramane putina apa cand e rece motorul. am scos furtun afara de la capacul motorului, si pe acolo intr-una picura apa, de exemplu dupa ce opresc masina mai picura cam 8 picaturi, deci se face o baltoaca cu diametru de 4 cm. o fi garnitura de chiulasa arsa? sau or fi inelele de etansare dintre camasa si blocul motor duse? Va rog, ajutati-ma. sa nu dau bani pe ce nu ar fi stricat. apa in vasul de expansiune nu scade.
am mai postat in alt topic dar nu mi-a raspuns nimeni.
mirceas
ai verificat furtunele, se incalzeste tot circuitul? sa nu fie ceva infundat si de aia nu iti dispare apa din borcan.

spuma in capacul de la culbutori imi face si mie de cand am schimbat uleiul toamna trecuta, daca nu e exagerat de multa si nu iti ajunge in carburator nu e nici o problema. si eu cred ca nu e garnitura de chiuloasa dusa. poate ca ti-ar fi ajuns si ulei in borcan atunci...

spuma si apa care ai vazut-o la culbutori e rezultat al condensului, dar asta ar trebui sa faca numai daca e rece afara.

in alta ordine de idei, fa niste masuratori, poate ca iti scapa si compresie cam tare.
johny77
se incalzeste tot circuitul, baga caldura inauntru bine de tot, in mod normal.
spuma am si cand e cald si cand e rece afara. si am si cand e cald si cand e rece motorul.
nush daca imi scapa compresie, dar am putin gaze de carter, nu prea mult, cum am vazut la altele, iar motorul trage bine de tot, are putere. si daca asta nu ar fi problema, atunci care?

am vorbit cu un mecanic pe care il stiu de cand eram mic, la care mergea tata, care stie tot ca in palma, si mi-a zis ca as schimba degeaba garnitura, ca garnitura nu are nimic, pentru ca culoarea la ulei e normala, nu e cafeniu uleiul. alti soferi cu experienta si batrani mi-au zis sa o schimb de urgenta ca daca nu e bai mare. dar motorul nu se incalzeste, si nici nu bolboroseste in vasul de expansiune
mirceas
daca nu iti dispare apa (antigelul) atunci nu poate fi de la garnitura. cine iti zice sa o schimbi nu e neaparat bine intentionat, poate ca vrea sa faca nu ban de pe urma ta.

cand ai schimbat uleiul, cu ce, si ce ai avut inainte? spuma poate rezulta si ca reactie din cauza amestecului a doua tipuri de ulei...
iulian.bisty
cand inelele de etasare cilindru se "ciupesc" nivelul de ulei iti creste pt ca se amesteca cu apa
cand garnitura de chiloasa se arde iti bolboreseste apa in borcan
trage singur concluzii
PaulT
Daca nu scade nivelul in borcan,nu bolboroseste nimic si baga si caldura,nu are nimic garnitura de chiuloasa.Totusi,ce tip de ulei folosesti?Ca uleiurile mai slabe cam au obiceiul sa faca spume.
Gheorghedracu
Interesant ca motorul are putere. Un test de compresie probabil ca ar fi cel mai bun sa te linistesti. Garniturile de la baza cilindrilor sunt intr-adevar usor de deranjat daca cineva umbla neatent la chiulasa, dar daca compresia e buna, poate nu se merita sa te agiti. Pe de alta parte, orice mic defect e posibil sa se faca mai rau si sa te deranjeze cind ai mai putin chef?
johny77
acum 2 schimburi am avut 20W40 romanesc din ala ieftin
apoi fratemio cred ca a facut o greseala: a schimbat uleiul cu hexol 15 W40 si nu a schimbat filtrul, si acolo on mod normal mai ramane 200 ml de ulei. si la 2000 de km dupa ce a facut schimbul a venit si iarna si a inceput cu spuma la greu, care s-a transformat intr-o pasta cu venirea timpului cald. apoi acum 700 de km am schimbat eu uleiul, am bagat si motor flush, am schimbat filtrul si am bagat din nou 20W40 romanesc. imi face spume, dar nu asa multe ca inainte si sunt la culoare mai albe decat cum erau inainte.
iulian.bitsy, nu imi bolboroseste apa in borcan si nici nu a crescut nivelul la ulei, ce vrei sa spui?
cei care mi-au spus sa o schimb nu ar fi avut nici un castig , scopuri ascunse, deoarece nu ei mi-ar fi schimbat-o.
inca ceva, pana acun 1000 de km nu am avut spuma pe joja doar pe capac, dar acuma mi-a aparut si pe joja
mirceas
hmm... pai vezi, probabil ca de la ulei a pornit toata problema. iti recomand un schimb cu exact acelasi ulei pus de tine ultima oara, fara motor flush, chiar daca nu ai facut prea mult cu el. teoretic ar trebui sa scapi de spume. si ca regula generala: schimba filtrul mereu.

daca ti-a ramas ceva ulei de la ultima schimbare, dupa ce ai golit baia, pune inapoi busonul, toarna ce ti-a mai ramas in motor (daca e mai mult de juma' de litru) apoi lasa-l la relanti nu foarte mult (30 sec. - 1 min.) dupa care scurge-l. lasa-l un sfert de ora sa se scurga ca sa fi sigur ca a iesit cat mai mult posibil. apoi schimba filtrul si pun ulei nou.

indicator de presiune ulei ai? daca da, ce zice?
BoghyMarK
In mod sigur nu este de la garnitura.Poate fi din combinatia a 2 uleiuri dar in mod sigur este de la condens.
iulian.bisty
JOHNY wink.gif ca sa fii cu inima impacata fa in urmatorul fel:
pune 3 litri de motorina , o pornesti o accelerezi de max 10 ori ,o opresti si mai faci aceasta operatie de 2-3 ori dai drumu la motorina .Acum o sa ai motorul curat pui ulei si filtru nou.Dupa ceva timp o sa vezi daca a fost de la ulei sau nu
succes
Gheorghedracu
Daca tot vrei sa o speli si sa scapi de orice reziduu, poti folosi un ulei pentur motoare diesel caci acestea contin detergenti in formula lor si iti curata motorul inclusiv de motorina pe care ti se recomanda mai sus sa o folosesti (!?). Dar nu vad cum ar rezolva asta o garnitura de chiulasa cu probleme, sau cum ar ajuta sa intelegi unde e problema.
alex-mun
este posibil sa fie si de la inele. am vazut eu aici la mine un caz asemanator. baga putin apa in ulei, si era acea spuma alba
skija
Apa se incalzeste mai mult cand sta la RELANTI?
daca da, combinata cu spuma din ulei => garnitura arsa...


uita-te in borcan.. sunt semne de ulei?
nh1980ro
Eu as zice ca spalatul motorului cu motorina si pornirea lui cu motorina in loc de ulei e foarte nasoala.

Daca nu-ti dispare apa din borcan, nu cred ca e ars nimic.
Uleiul ieftin e foarte prost si probabil combinata treaba cu o benzina proasta (multa apa) a iesit ce zici tu.

Stiu ca la Daciile pe injectie dupa 2000 era o problema cu garnitura de chiulasa care se ardea relativ repede (la taica-miu s-a dus la 38.000km).
E posibil sa fie un inceput de bagat apa in motor.
deocamdata mergi cu ea asa si daca incepe sa-ti dispara vizibil apa din borcan atunci e dusa garnitura de chiulasa.
Oricum daca o schimbi mare grija la camasi, ca daca le misca cu motorul desfacut la revedere, trebuiesc schimbate si alea.

Ca o recomandare incearca sa pui un ulei mai bun gen Aral si sa-l schimbi mai rar (8000km). Tot 20W40 sau 15W40. Si foloseste antigel in motor, nu apa chioara. (apa distruge pompa de apa).
johny77
apa nu mi se incalzeste mult la relanti, si folosesc antigel, nu apa chioara:), iar semne de ulei in vasul de expansiune nu sunt. benzina bag numai de la lukoil, si nu cred ca e naspa benzina. deci apa scade cam200ml la 1000 de km, dar cand desfac busonul de umplere cu ulei se vede picaturi de apa in varful tachetilor. un meserias care lucreaza la dacia service(dar nu imi lucreaza cu factura, ci asa la negru, caci il stiu prin cineva) mi-a spus ca sigur e de la inele.
sobolan
QUOTE(johny77 @ 14 Apr 2007, 07:26)
si mie imi face spuma in motor, capacul de la motor e plin, dar apa nu prea scade, poate doar 200ml la 1000 de km. am schimbat si uleiul, crezand ca e din cauza uleiului, dar acuma doar ca face spuma mai albicioasa, atata tot, dar tot face. si mi se pare ca pe varful tachetilor ramane putina apa cand e rece motorul.
*


acuma fara caterinca.....las-o ca nu are nimic....si a mea facea spuma la ulei si numai valvoline si elf foloseam...pana am trecut pe elv.....de atunci sa vezi ce treaba ,ca nu mai face.....
spuma aia se face pe timp de iarna de la parcurgerea a distante scurte...pornit...oprit ...pornit...oprit.......
nu dati banii pe motor flush ca nu e de acolo....o chiulasa fara joc in ghiduri si cu simeringurile de supapa bune si cu elice(nu elv) nu face spuma de aia.....asa cred io....
johny77
da, dar acum e vara si e cald afara si tot face
johny77
si ce ulei e ala elv? eu n-am auzit inca de el, doar de elf
argon
nu e ulei, e electroventilator.
sobolan
QUOTE(johny77 @ 24 Apr 2007, 07:55)
si ce ulei e ala elv?
*



radmasa.gif

daca si vara ai spuma de aia in ulei nu e de bine....
johny77
nu-i multa, dar totusi e
sobolan
pune in uleiu ,care il ai acuma in motor , un flacon de engineflush(sau cum dracu ii spune)...mergi un kilometru(nu mai mult) si da uleiu jos......schimba si filtrul de ulei si pune 3 L de ulei de acelasi fel......TRE SA DISPARA MUCII !!!!

apropo.....ce culoare are uleiul tau acuma ? cenusiu cumva ?scoate joja si vezi....
mirceas
aloooo, nu prosti oamenii sa mearga atata cu motorflush-ul. de obicei acesta se foloseste numai la relanti (intre 1-3 minute, scrie exact pe cutie). cine stie ce mai pateste dupa aia...

daca ai muci indiferent de anotimp, motorul scapa compresie. asa are si taica-meu si stiu sigur ca motorul lui asteapta set nou. daca mai ai si apa pe capac sau/si pe culbutori, asta e...
sobolan
QUOTE(mirceas @ 3 May 2007, 06:36)
aloooo, nu prosti oamenii sa mearga atata cu motorflush-ul. de obicei acesta se foloseste numai la relanti (intre 1-3 minute, scrie exact pe cutie). cine stie ce mai pateste dupa aia...

*



in primul rand: nu prostesc pe nimeni! asa ti se parea tie ?
poate am exagerat un pic....oricum nu patea nimic.......cum ai zis tu 3 min la ralanti e bine......nu am citit eticheta ca nu folosesc asa ceva tongue.gif .....

ce culoare are uleiul tau acuma ? daca e cenusiu nu e de bine ! ai apa in ulei.....
johny77
nu e cenusiu
are culoare normala, doar ca pe capac se depune spuma. are culoare de ulei nou:D, ca doar nu are decat 1500 de km
mirceas, cum adica daca am apa pe culbutori asta e? stii care e cauza la picaturile alea de apa?
mirceas
"mergi un kilometru" la asta m-am referit cand am zis ca prostesti omul. sorrym nu am vrut sa sune chiar asa... regimul la relanti e unul, cel in mers (accelerat) e altul, te poti trezi ca motorflush-ul ala ii va face mai mult rau decat bine. gandeste-te ca va subtia uleiul in asa hal incat ungerea nu mai are loc cum trebuie si poate afecta motorul. poate nu iti dai seama pe termen scurt, dar pe termen lung...

daca era sa ai probleme cu chiuloasa, nu apucai 1500 km cu ea, de aia e uleiul ok.

viziteaza totusi un mecanic care iti poate masura compresia, asa scapi de griji. mai poti trage temporar un furtun lung cu gazele de carter sub masina sa vezi la ce rezultat ajungi, dar nu e frumos...
Paollo
QUOTE(johny77 @ 23 Apr 2007, 08:26)
benzina bag numai de la lukoil, si nu cred ca e naspa benzina.
*



nu fi asa de sigur... dupa ce se goleste rezervorul, alimenteaza de la alta pompa... lukoil e recunoscut pt cantitatea de apa f mare din benzina dry.gif sau cel putin asa umbla vorba prin tara..
Costy2000
salut, am si eu o problema, mi sa ars garnitura de chiulasa(imi baga apa in motor si in vasul de expansiune sa facuse o mazga, ciulama dry.gif ) am schimbat garnitura de chiulasa am pus tot la loc si acuma vad ca imi mai da niste ulei pe acolo prin vasul de expansiune, poate sa fie de pe instalatia de racire sa fi ramas ulei pe acolo prin bloc furtune etc? ca eu cand am desfacut chiulasa am curatat vasul de expansiune si radiatorul cu apa si a curs ulei cu antigel amestecat.Cum as putea sa curat si eu instalatia de racire ? daca ii dau drumul jos si bag furtunul cu apa de la hidrofor pe un furtun cel care duce la pompa de apa de la calorifer sau invers, are ceva la presiune mica ca nu vreau sa stric ceva.
A si inca ceva apa in motor nu imi baga, nu se vede la ulei ca sa fie amestecat cu apa, ca acuma am apa deocamdata biggrin.gif . Si mai e o chestie mi se ridic apa foarte mult adica este rece motorul plec cu el merg se ridica acul la jumatate dupa care sta o perioada si dupa aia o ia usurel in sus aproape de prima linie de sus si de acolo sta un pic si dupa care revine la jumate ??? blink.gif ceva ideei eu zic ca este de la termostat ca imi deschide prea tarziu sau sa bulit el si cere altul.

Va salut !
B17XGG
Categoric ai ulei in instalatia de racire care nu pleaca cu una cu doua de acolo (mai ales din radiator). In aceasta situatie, motorul avand in cicuitul de racire piese din aluminiu, este EXCLUSA folosirea substantelor puternic bazice (soda caustica, trifosfatul de sodiu = calgon sau chiar soda calcinata). De obicei se practica cateva schimburi de apa incalzita in functionarea motorului (cu robinetul de climatizare deschis NUMAI daca a fost si acesta poluat cu ulei !), apa ca atare sau cu adaos de bicarbonat 1-2 linguri (care este greu solubil in apa rece dar foarte solubil in apa calda). Se mai poate folosi, ca alternativa, putin ( max. 5 ml) detergent lichid pt. spalat rufe la masina (automat, ca sa nu spumeze excesiv !). Urmeaza cateva clatiri cu apa inainte de introducerea lichidului antigel.
Poate fi si termostatul, dar daca inainte de necaz functiona bine este posibil sa existe dopuri de ulei cu viscozitate mare la rece care, in plus, impiedica si aerisirea satisfacatoare a circuitului.
Costy2000
Nu prea stiu ca mie nu prea imi mergea ceasul din bord si acuma l-am reparat si imi indica bine cred. Am inteles o sa ii fac niste spalari si o sa ii dau si termostaul jos sa vad daca mai face si sa ii pun altul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.