Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor in 3 cilindri si jumatate. Sunt disperat...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Claudiopolis
Salutare,



Oricat am cautat, n-am gasit nimic care sa ma ajute pe forum, de aceea postez chestiunea asta. Mai precis: Motorul meu merge neregulat la relanti si m-am tot intrebat de ce. Drept pentru care am schimbat:

- bujii

- capac delcou

- fise noi

- lulea delcou

- spalat carburator si reglat



Si nimic! Tot asa merge. Daca nu-i cresc consumul din surubul de reglare amestec nu vrea sa mearga frumos. Ce am mai observat: Am capac transparent la delco si seara se vede cum scanteia pistonului nr.2 (de la parbriz inspre radiator) e foarte slaba. Am incercat sa schimb fisa, am schimbat si bujia si nimic. Aceeasi scanteie slaba. Cu ocazia asta am observat si cat de afumata era bujia. Ieri am fost la un mecanic si mi-a zis ca probabil o supapa nu inchide bine si de aia merge slab cilindrul ala. Daca scot fisa nu e aproape nici o diferenta. Am zis aproape, ca daca o pun la loc parca merge totusi mai frumos. Drept pentru care omul a zis ca am un motor de 3 cilindri si un pic si pana nu vin la el sa rectifice la freza nu stiu ce scaun la supapa aia nu am ce face. Doar dupa aia pot spera la un mers rotund.



M-a deprimat rau ca de abia am scos-o din service saptamana trecuta (schimbat planetare+etrieri) si m-a golit de bani. Mi-a zis ca va dura vreo 2 zile operatiunea si o sa ma cam coste. Fac apel la voi - sa fie asta singura problema a pistonului raspectiv? Nu se poate insela omul? Sper si eu, ca omul fara bani. Si chiar, cam cat sa coste operatiunea asta ? Ca am uitat sa-l intreb.
nelu
Vezi sa nu traga aer fals pe la furtunul devacuum (daca ai servofrana).

Inainte sa-ti dea jos chiulasa ar fi bine sa faci o verificare a compresiei cilindrilor ca sa vezi exact daca ai pierderi de compresie si la care cilindri.
B-34-SGM
regleaza jocul dintre culbutor si supapa in primul rand, si vezi daca se comporta diferit.
cei7pitici
Claudiopolis, ori mecanicul are dreptate fiindca se fac depuneri la supape, oriB-34-SGM are dreptate si atunci scapi mai ieftin .
Claudiopolis
Eu nu ma pricep sa reglez jocul de care zice B-34-SGM insa am sa ma interesez la un service de asta. Sper sa scap asa desi nu prea cred.



Stie careva (din cei 7 pitici) ce inseamna de fapt rectificatul de care vorbea mecanicul si de ce presupune freza? Asta inseamna modificarea cotelor din motor?
nelu
Se rectifica cu freza scaunul supapei (la un anumit unghi, nu mai stiu cate grade), dupa care se continua operatia cu o pasta speciala, frecand supapa in scaunul ei.
cei7pitici
Pt. ca supapa sa etanseze perfect pe scaun.
inconturnabil
Ce tip de bujii ai pus, masina trage cand este in sarcina?
B-34-SGM
Cati km are motorul de la ultima rectificare facuta la chiuloasa?



Scaderile de turatie ale motorului sunt regulate?



Cand accelerezi puternic pe loc, sa zic 5000 ture auzi rateuri in admisie?



Mergi in spatele masinii si asculta cum suna toba la relanti. Auzi niste mici pocnituri? daca da, vezi ca sunt regulate, la anumit interval de timp.



Asculta cum suna motorul, si spune-mi daca bat culbutorii.



Iei o surubelnita, si lipesti cotorul ei de ureche. Apoi partea metalica o pui de capacul de la culbutori, in dreptul fiecarui culbutor. Plimbi surubelnita de la primul la ultimul, si o sa auzi care bate. Asta e o metoda clasica :mrgreen:

Poate o sa ai surpriza ca la pistonul ce nu functioneaza corect sa bata cel mai tare.



Inainte de a demonta chiuloasa si de a o rectifica, merita sa verifici daca jocul e corect reglat. Daca bate, mergi la cineva care stie sa iti regleze jocul.

Posibil sa scapi cu un simplu reglaj. :wink:
Claudiopolis
Masina asa am cumparat-o, anul trecut, cu 90.000 Km la bord si nu stiu sa fi avut vreo rectificare la chiulasa. Presupun ca nu a avut asa ceva. Scaderile de turatie nu sunt regulate. In sarcina trage foarte bine, bujiile sunt Sinterom, la acceleratie, dupa 3000 ture nu se mai aud rateurile, iar cand se aud nu sunt regulate. Culbutorii mi-au fost reglati in service, acum o saptamana (hm, ciudat, de atunci a si inceput defectiunea...) dar n-as da vina pe mecanic, pare om de treaba.



Vad ca nu scap fara vizite la service. Ce n-as da sa am o curte cu garaj si toate sculele in el. Da' vine apa si la moara mea...
inconturnabil
In primul rand schimba bujiile, pe mine m-au frecat doua saptamani niste bujii de sinterom, masina ta are ceva la aprindere sau la alimentare, dupa 3000 de ture la o dacia nu se mai percepe nici un zgomot suspect, incearca sa verifici si bobina de inductie, cand nu functioneaza bobina masina ttremura din toate suruburile.



Bafta si sper sa o scoti la capat cat mai curand
Slider
Verifica daca mai ai duza aceea de pe circuitul de recuperare vapori - pe furtunasul care merge din T-ul de la carburator la galeria de admisie.
Claudiopolis
Bujiile ... sunt noi-noute ... pompa de benzina e si ea noua, verificata ... iar aprinderea nu mi-a facut probleme pana acum. Cum spuneam bujia cilindrului in cauza e afumata cand o scot afara.



Dar fiti atenti:



La delcou e vizibila diferenta de scanteie la bujia cilindrului respectiv pentru ca am capac transparent. Asta am vazut-o seara, pe bezna. A doua zi scot bujia sa vad ce are. Era afumata. Am shimbat-o. Tot asa. Am schimbat fisa. Tot asa. Hmm..
diaconuliviu
Incearca sa maresti cu putin(0.05-0.1) si doar pina verifici..distanta la platine..e posibil sa ai bataie in ax si/sau cama mai uzata si sa nu deskida bine tocmai acolo..apoi cum ti se spune mai sus..jocul la culbutori...

e clar ca acel cilindru (cu ce tine de el) e de vina daca doar acolo ai afumatura..
Claudiopolis
1. Am sa incerc sa maresc distanta la bujie, dupa ce o curatz.

Si am sa verific si distanta la platina.



Intrebare: Distanta asta la platina e permanenta, ca la bujii sau variaza in functie de rotatia axului delcou? Pentru ca axul asta nu am cum sa-l misc...



2. Axul delcou - de fapt tot ansamblul lulea+ax. are miscarea de rotatie ciudata adica nu se invarte perfect pe axul sau. Luleaua descrie un cerc mic cu capatul de sus, ca si cum axul ar fi stramb. E normal jocul asta?
Claudiopolis
QUOTE
Verifica daca mai ai duza aceea de pe circuitul de recuperare vapori - pe furtunasul care merge din T-ul de la carburator la galeria de admisie.




Cand am fost la service - ieri - mecanicul s-a gandit si la asta ca i-a scos furtunasul de care zici cu motorul functionand si l-a obturat cu degetul ca si cum ar vrea sa simta vreo presiune acolo. Dupa 2 secunde a dat din cap aprobator "e bine..." De duza nu stiu...unde e? Inspre T sau inspre galerie?



De asemenea a mai strangulat si furtunul care merge la servofrana - nici o diferenta in functionare.
diaconuliviu
QUOTE
Si am sa verific si distanta la platina.  


Intrebare: Distanta asta la platina e permanenta, ca la bujii sau variaza in functie de rotatia axului delcou? Pentru ca axul asta nu am cum sa-l misc...



2. Axul delcou - de fapt tot ansamblul lulea+ax. are miscarea de rotatie ciudata adica nu se invarte perfect pe axul sau. Luleaua descrie un cerc mic cu capatul de sus, ca si cum axul ar fi stramb. E normal jocul asta?




Zisesem sa maresti distanta la RUPTOR-adica platina

daca axul e uzat sau descentrat..distanta nu se pastreaza..variaza de la cama la cama

nu, nu e normala miscarea aia descentrata la "lulea"..de aia te pun sa maresti distanta la platina....
tarzy
eu zic ca 99% sigur este de la supapa de servofrana, in cauza este chiar pistonul din dreptul caruia pleaca furtunul.
Marty
Claudiopolis, si a mea facea la fel (tot 1310 L, din '99). Am schimbat la ea tot ce se putea schimba, am planat chiulasa, am grinduit supapele - tot nimic. Pina la urma am ajuns sa-i fac motorul fiindca nu mai suportam sa mearga-n halu' ala. Tot degeaba! Dupa ce-am bagat o galagie de bani in ea, mi-am bagat picioarele si mi-am luat SLZ. Berlina a ramas la tata care e paralele cu mecanica auto drept pentru care s-a declarat extrem de multumit de masina. Intr-un final, sa vezi belea: s-a stricat toba intermediara. S-a apucat taica-miu si a schimbat tinicheaua si, ce sa vezi ? merge asa de frumos tomberonu' de-mi vine sa-i dau foc. Se pare ca era evacuarea infundata. :vmad: :vmad: :vmad:
Claudiopolis
Servofrana am schimbat-o recent. Nu cred ca e defecta.
tarzy
nu e vorba de defecta sau nu, dar are un rahat de supapa din plastic care se rupe foarte usor, nu te costa nimic sa misti un pic de furtunul care intra in servo si apoi sa te lamuresti
diaconuliviu
Omul a spus ca a strangulat un mecanic furtunul de la servofrina si nu s-a rezolvat..



Verifica delcoul cum ti-am spus..
Claudiopolis
Am desfacut ieri delcoul. Eram doar in vizita :-) Acuma, cu riscul de a parea stupid, platina mea era lipita de contact, nu exista distanta. Un cunoscut mi-a spus ca trebuie sa rotesc de fulie ca sa-mi vina axul delcou cu o cama si sa-mi departeze platina pentru ca sa o pot regla. Are dreptate?



Bun. Si daca e asa, care e distanta optima la platine?
inconturnabil
Distanta optima intre contacte este de 0.4mm
diaconuliviu
da, are dreptate.. tragi frina de mina.. scoti din viteza.. si cu capacul de la declo si "luleaua" scoase rotesti de "paletii" de la ventilator eventual apasind un pic pe curea pina se departeaza platinele.. verifici sa fii pe virful camei.. la tine ar fi bine sa faci asta rotind pentru fiecare cama in parte..asa verifici daca ai camele uzate inegal..

Daca ai aprindere clasica distanta e 0.45 +/- 0.05..mm

daca ai electronica, functie de ce recomanda constructorul ei, de regula 0.3-0.4mm

pentru a verifica daca ai ax strimb.. majoreaza la 0.5-0.55mm pentru perioada probei si vezi daca mai ai acea manifestare la cil 2 de care zici..daca nu se mai intimpla, axul e strimb..daca da.. verifici si reglezi jocul culbutorilor cu accent pe acel cilindru. daca jocul acolo e mic.. se va rezolva..daca nu.. probabil va trebui sa verifici supapele..tijele de la culbutori(sa nu fie strimbe)..
ydaniel
a mea face la fel tot nr 2 nu merge am schimbat de toate?ce e de facut/ :vmad:
johnsws
daca zici ca le-ai schimbat pe toate...ai schimbat si supapa de evacuare+refacut scaun pe cil.2?



am si io o intrebare, tocmai mi-am segmentat masina (d1300) si am rectificat+schimbat supapele (6 proaste), schimbat si cuzinetii de la biele.

"problema" pe care o am este ca la ralanti cam trepideaza motorul, nu ceva exagerat, dar eram obisnuit cu el foarte linistit. la turatie in schimb se linisteste, merge liniar, urca foarte usor in ture, e chiar placut, nu mai mananca ulei sunt incantat de cum mere, dar...

de la ce se trage trepidatia asta la ralanti? :shock:



inainte de reparatia asta daca puneam un pahar cu apa pe capacul chiulasei nu se varsa nici o picatura, acum, insa, s-ar varsa jumatate. (n-am facut niciodata testul asta, nici nu cred ca e posibil, dar am dat un exemplu) se misca motorul cu totul, nu are rateuri, si daca accelerez, de la 2000 de ture se linisteste, dar nu pot sa-i fac ralantiul la 2000...

daca are cineva idee de la ce vine zgaltaiala asta la ralanti 10x!
AC
johnsws, eu am aproape 4000km cu motorul reparat si asa a facut si la mine. Pana ce nu-si face jocurile normale, motorul o sa tremure (poate cam 1000km).
Claudiopolis
Baieti, intrucatva am rezolvat problema. In sensul ca nu mai e asa de inutil cilindrul 2. Am corectat distanta la bujii, era cam mare, si la platina la fel. I-am mai dat f. putin avans din delco si am reusit sa-l fac sa mearga frumos, mult mai frumos decat inainte. La evacuare, rateuri exista, cam unul la 2 secunde si scade pe masura ce se incalzeste. Insa faci una-se strica alta: Dimineata la pornirea la rece mi se opreste motorul daca nu-l turez pe la vreo 1500-2000. Si trebuie sa-l tin asa vreun minut daca vreau sa nu moara cand las pedala. Inainte mergea mai urat dar era mai incapatanat, se zgaltaia din toate alea dar nu murea. Hm... :?
ydaniel
in sfarsit am descoperit ce avea limuzina mea(si cred k la multi dintre noi care nu stiu ce are)
AM SCHIMBAT SUPAPELE DE LA CILINDRUL BUCLUCAS(nr 2)RECTIFICAT CHILOASA SI ...masina e din nou pregatita sa infrunte nametii de la ....omu'(lol)
Claudiopolis
Intre timp am descoperit de ce relantiul meu speria pe oricine il auzea. Axul delcou avea un joc de vreo 15 grade. L-am schimbat + platina noua si capac delcou nou. Totul merge super. Mai putin bataile in cuzineti pe care le aud la pornirea motorului.

Rateuri nu mai da decat cate unul la 5-6 sec. Mecanicul a zis ca o bujie nu lucreaza prea bine da' nu si-a dat seama care ca le-a verificat pe toate. Mi-a recomandat sa le schimb candva. Acuma sunt prea noi. Dupa aia scap de rateuri (ce sigur pe el a spus-o! Mai sa-l cred)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.