Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu se aprinde beculetul galben martor rezervor bord
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dragoselu
Am o problema oameni buni: nu se aprinde beculetul martor galben care iti indica

nivelul de benzina din rezervor. Ce are ?

Cu stima,

Dragoselu
pastrama
S-o fi ars si el saracu. smile.gif
dragoselu
QUOTE(pastrama_stelistu @ 18 Apr 2007, 18:05)
S-o fi ars si el saracu. smile.gif
*



Pai cum sa-l schimb ? blink.gif blink.gif
argon
QUOTE(dragoselu @ 18 Apr 2007, 17:19)
Pai cum sa-l schimb ?  blink.gif  blink.gif
*




Foarte simplu, daca masina e din 96 bagi mana sub bord, il scoti, pui nou si gata. Daca nu e becul, mai poate sa fie sonda, mai exact are o lamela, care se deformeaza, si nu mai face contacul.
CiprianPJM
Mie mi se parind becurile de ulei si apa la curbe luate mai in forta. La ulei inteleg ca o fi nivelul mai mic, se plimba prin baie si se dezamorseaza pompa, da ala de la apa ce are? O atinge ceva pe undeva?
Minel
La mine din pacate nu se aprinde becul martor ulei din bord,de cand am luat masina nu se aprinde deloc,ce anume sa verific ??: va multumesc !
diaconuliviu
@Ciprianpjm: aprinderea becului martor ulei va genera totdeauna aprinderea celui de apa. Aprinderea celui de ulei la curbe denota lipsa ulei in baie.
@Minel: cel de ulei nu se aprinde dar cind pui contactul, cel de apa se aprinde? daca da, schimba becul martor de la ulei.
Minel
Da,se aprinde becul de apa cand pun contactul,ok am inteles ,becul ii de vina ,va multumesc !!!
CiprianPJM
Cum functioneaza sondele astea si circuitul de se aprind in grup? Ca doar nu or fi puse in paralel. Ce rost ar avea?
argon
o simpla dioda face chestia asta.
dragoselu
QUOTE(argon @ 18 Apr 2007, 18:34)
Foarte simplu, daca masina e din 96 bagi mana sub bord, il scoti, pui nou si gata. Daca nu e becul, mai poate sa fie sonda, mai exact are o lamela, care se deformeaza, si nu mai face contacul.
*




Argon mersi tare mult, Dacia e din 96, nu stiam cum sa ajung pana la beculet, nu le am cu mecanica din pacate.. mai invat si eu de la daciaclub..
Bafta si sa auzim de bine,

D.
argon
Ai acces la toti martorii pe interior fara sa desfaci nimic, prinzi de soclu exterior si invarti la 90 de grade, si ies. Rezerve gasesti la piese auto dar sunt sub orice critica, si nu fac contact calumea, eu am gasit in hypermarket-uri la sectiuena auto , ambalate cate 2 la 3-4 lei, si sunt mult mai bune.
diaconuliviu
Sint doua tipuri de bec bord mic (pt bord CN)... unele sint proaste, unele bune. E doar de cautat.
Minel
Eu am bord de CN ,stiu exact ce CN,are turometru,are in dreapta ceasurilor 6 "butoane" (poate va ajuta in descriere ) si as vrea sa il schimb dar nu stiu cu sa fac sa am acces la martorul de la ulei ,ceva idei,va multumesc !!(am bagat mana sub bord,se simte becul ,cred si mai departe....)
argon
rasucesti la 90 de grade si tragi.
CiprianPJM
Ok, e cu dioda intre becurile de la apa si ulei dar ce rost are? Daca am problema NUMAI la apa si nu si la ulei sau invers de ce sa se aprinda amandoua si sa nu indice clar problema? Ca daca ai o problema se aprinde tot bordul de ramai ohmy.gif . Mai ales daca e noapte si reflecta marginile de la vitrina.
iulian.bisty
cand apa ajuge la temp de 115 grade se aprinde doar becul de apa
cand presiunea la ulei este sub 0,8 bari se aprind amandoua becuri (asa este la orice masina) . de ce? pt ca daca becul de ulei se arde sa-ti semnaleze avaria celalat bec ca altfel te trezesti cu motorul teapan


bygy007
QUOTE(CiprianPJM @ 19 Apr 2007, 00:52)
Mie mi se parind becurile de ulei si apa la curbe luate mai in forta. La ulei inteleg ca o fi nivelul mai mic, se plimba prin baie si se dezamorseaza pompa, da ala de la apa ce are? O atinge ceva pe undeva?
*



in cazul tau cred ca este de la lichidul de frina pe capacul de lichid ai doua fire care intra in el acolo sint niste contacte care se fac cind ai mai putin lichid (bineinteles daca ai asa ceva)
CiprianPJM
Nu am pe capacul de la frana. Treaba cu becurile care se aprind amandoua e o idee buna daca privesti din perspectiva asta. Multumesc de explicatii. Deja ma uitam pe scheme ca sa modific treaba si sa scot dioda dar m-am potolit.
diaconuliviu
QUOTE(iulian.bisty @ 22 Apr 2007, 13:00)
cand apa ajuge la temp de 115 grade se aprinde doar becul de apa
cand presiunea la ulei este sub 0,8 bari se aprind amandoua becuri (asa este la orice masina) . de ce? pt ca daca becul de ulei se arde sa-ti semnaleze avaria celalat bec ca altfel te trezesti cu motorul teapan
*


Nu numai ala e considerentul; mai e o explicatie: daca nu ai racire, ungerea se face, prost, cu ulei subtiat, dar se face; daca nu ai ungere, se va produce si incingerea motorului si griparea lui.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.