Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ulei in instalatia de racire...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
valeriu ciprian
Am o belea cu masina...astazi am plecat cu ea si la un moment dat mi s-au aprins becurile da la ulei...presiunea zero...bun zic am fost tolomac si nu am verificat uleiul si l-a halit...gasesc 2 litri si completez...ajung la destinatie si constat ca vasul de expansiune era plin de "mehlem" (antigel + ulei).La ce sa ma astept inaine de a ma duce la mester cu masina tractata?Multumesc mult.
argon
La nimic, trebuie schimbata garnitura de chiulasa...
mihai0070
Vrei sa spui ca cei 3 litri de ulei au ajuns in borcan ... altfel dece sa se aprinda becul de ulei ... cam mult ... si ai mai cumpletat inca 2 ... i-a mutat si pe astia in vas sau nu ?

te intreb asta pentru ca : bun zic am fost tolomac si nu am verificat uleiul si l-a halit cat de mult ulei haleste ?
valeriu ciprian
QUOTE(mihai0070 @ 21 Apr 2007, 23:22)
Vrei sa spui ca cei 3 litri de ulei au ajuns in borcan ... altfel dece sa se aprinda becul de ulei ... cam mult ... si ai mai cumpletat inca 2 ... i-a mutat si pe astia in vas sau nu ?

te intreb asta pentru ca : bun zic am fost tolomac si nu am verificat uleiul si l-a halit cat de mult ulei haleste ?
*


Prima impresie asta a fost ...ca a halit uleiul (haleste cam un litru la 5000 km) si da cam 2 litri cat cred ca au fost initial plus 1,5 litri pe care i-am completat au intrat in sistemul de racire.Deci singura simtoma a fost acea ca s-au aprins becurile de ulei ... apa nu a trecut mai sus de 80 de grade.Ce fel de garnitura de chiuloasa sa pun ... vreun producator mai de doamne ajuta...va intreb asta deoarece dacia mea este din 1982 iar prima data i-am facut motorul in 2004 si vad ca dupa 3 ani a cedat garnitura de chiuloasa asta fara a fierbe vreo data motorul.
Gheorghedracu
Garnitura de chiulasa e una din posibilitati.

Poate fi chiar chiulasa insasi, corodata intre pasajele de ulei si apa.

Atentie cind dai chiulasa jos sa nu deranjezi inelele de la baza cilindrilor ca iti faci de lucru. Stii cum sa faci?
valeriu ciprian
QUOTE(Gheorghedracu @ 22 Apr 2007, 09:11)
Garnitura de chiulasa e una din posibilitati.
Stii cum sa faci?
*


Alte posibilitati cam care ar fi?Mi-ar prinde bine cateva sfaturi...cineva a spus ca ar fi de la supape ...nu inchid bine.
mihai0070
Supapele nu au treaba cu APA ... apa (lichidul de racire nu ajunge la supape)
Gheorghedracu
Da, supapele nu prea au de-a face cu apa. Acuma gindeste-te si tu trebuie sa fie o problema undeva unde apa are sansa sa vina in contact cu uleiul si in acelasi timp uleiul sa aiba presiune mare, altminteri nu s-ar duce chiar asa rapid in sistemul de racire. La baza cilindrilor de exemplu ar fi mult mai greu sa intre uleiul in apa ci mai degraba invers, caci uleiul nu ajunge asa sus. O alta posibilitate e sugerata de mine mai sus. Mai sunt si altele, spre exemplu scurgeri in baza suruburilor de chiulasa unse (cu circulatie de ulei in jurul lor), samd, dar asta e greu de diagnosticat asa, pe internet. Uneori cine stringe suruburile nu curata gaurile si cind suruburile se string se creeaza presiuni mari (chiar daca nu e decit un pic de ulei in baza gaurii, sau gunoaie, sediment, cine stie ce altceva) si se fisureaza blocul frumos, uneori suficient de bine ca sa curga toate lichidele afara, alteori doar cit sa ti se amestece lichidele intre ele. N-am vrut sa te sperii, dar e bine sa stii, macar te gindesti bine cind iti duci motorul la "meserias" la ce meserias il duci.
valeriu ciprian
Mai este un aspect pe care nu l-am spus si nu stiu daca are asa de mare importanta...am montat la masina un radiator suplimentar in interior...pe la acel radiator a curs antigel.Banuiesc , ca este de la presiunea din motor.
Gheorghedracu
Nu cred ca uleiul odata ce ajunge in circitul de racire sa contribuie semnificativ la ridicarea presiunii, dar in mod normal lichidul de racire e presurizat, altminteri ar fierbe la 100C. Sub presiune normala din sistem fierbe pe la 120C deci as zice ca are cam pina in o atmosfera si jumate, nu mai stiu exact cit. Asta inseamna ca daca ai o fisura, imbinare neetansa lichidul va curge afara. Si inca un lucru. Antigelul nou are tendinta sa curete depunerile de la cel vechi, si sa patrunda in toate micile fisuri, etc pe care antigelul vechi (sau apa chioara) le-a colmatat (astupat), asa ca orice problema va reveni in forta.
valeriu ciprian
Multumesc mult pentru sfaturi...va voi tine la curent cu evolutia lucrarii.


Off topic...La multi ani tuturor Gheorghe si Gherghina.
valeriu ciprian
Am dat jos chiuloasa si de ce mi-a fost frica nu am scapat...chiuloasa este "varza"...am gasit alta la 100 ron dar nu stiu ce sa fac...are cateva mici gaurele in zona unde circula apa.Ce spuneti?
Cand am dat jos chiuloasa am gasit garnitura lipita cu silicon din acela rosu...este bine sau nu?
Mai am o intrebare...am inteles ca exista o solutie care se baga in instalatia de racire pentru a curata uleiul din instalatie...

prima poza este chiuloasa veche iar a doua cea "noua".
valeriu ciprian
Nici un sfat?
sobolan
planeaz-o pe aia a ta......daca nu are si alte belele du-te la meserias si o planezi pe aia a ta.....
vad ca si cealalta e tot 509-944....tre sa mearga si aialalta....gaurile alea in plus trebuia sa le aiba si aia a ta dar cred ca-s pline de calamina....oricum verific-o sa nu aiba supapele joc pe ghid , sa inchida bine supapele.....du-te la un meserias....

deci : varianta 1(nu prea e sigura) :ori o repari pe a ta (te duci cu ea la meserias si o planezi - vezi sa se incadreze sau macar sa se apropie de cota de planare ca daca iei prea mult din ea creste raportul de comprimare excl.gif si ai sa schimbi setu la 30 000Km):vezi ca si aia a ta trebuia sa aiba gaurile alea...mi se pare mie sau is obturate?poza e cam neclara......
varianta 2(mai sigur asa) : iei chiulasa aia care vrei sa o iei si te duci cu ea la un meserias sa vada ce e cu ea(joc de supape in ghid,etanseietate supape,filete pentru corp pompa apa etc)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.