Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la sistemul de franare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
B-07-KIS
Am intrebat la 2 Service-uri daca e absolut necesar ca motorul sa fie pornit in timpul aerisirii franelor.Raspunsul a venit promt ca "NU",ei nu fac deloc aersisirea la Nova cu motorul pornit si ca asta e un mit.In schimb,in cartea lui Mondiru,cat si in cea a manulalului de reparatie Nova spune destul de clar ca se face aerisirea cu motorul pornit.
Problema este urmatoarea:Am aerisit bine franele cu motorul oprit si pedela era super tare,o frana pe care si`ar dori`o fiecare sofer.Cand am plecat cu masina sa o testez la drum,pedala era elastica,cu o cursa foarte mare.
Sa fie oare de la faptul ca nu am facut aerisirea cu motorul pornit sau sa fie de la vacum,de la capsula aceea de vacum?
Astept pareri si sfaturi.Multumesc anticipat!
C a t a l i n
Ai facut aerisirea conform Manualului?
Ai scos sonda ICP?
mihai0070
Aerisirea se face cu motorul oprit pe spate ( roata cea mai indepartata ) si pe fiecare roata fata ... (defaci aerisitorul curge putin lichid strangi si treci la urmatoarea ... )completezi cu lichid si este ok ... scoti senzorul de Icp dai o pedala sau doua si il pui la loc ... asta doar daca ai becul in bord aprins ...
B-07-KIS
"scoti senzorul de Icp dai o pedala sau doua si il pui la loc ... asta doar daca ai becul in bord aprins ..."

Nu inteleg prea bine la ce anume te`ai referit,Mihai.Scot senzorul ICP inainte de a face aerisirea,sau dupa ce am facut aerisirea?Ce bec aprins trebuie sa am in bord?Asadar,fac aerisirea si pe fata si pe spate cu motorul oprit?
Mii de multumiri.
C a t a l i n
Nu am manualul lângă mine acum, dar parcă acolo se spune că aerisirea se face cu sonda ICP scoasă...
Iar dacă scrie că motorul trebuie să fie pornit, de ce nu faci cum scrie? În fond, la ralanti, consumă aproximativ 1 litru pe oră...
B-07-KIS
QUOTE(Catalin Marinarul @ 22 Apr 2007, 22:49)
Nu am manualul lângă mine acum, dar parcă acolo se spune că aerisirea se face cu sonda ICP scoasă...
Iar dacă scrie că motorul trebuie să fie pornit, de ce nu faci cum scrie? În fond, la ralanti, consumă aproximativ 1 litru pe oră...
*



Nu e vb ca nu as vrea sa pornesc motorul,e chestia ca nu m`as mai auzi aproape delok cu cel care face pedale. radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Asta era problema.
O seara placuta si multumesc:)
Apropo,tu ai manualul in format electronic?De 5 luni il caut si nu`l gasesc.Mihai,tu parca il aveai,nu?
gabi1
B-07-KIS,de ce nu spui si care ar fi motivul pt care ai facut aerisirea?
Vezi ca zilele trecute s-a discutat la probleme tehnice CLT in leg cu pompa frana 4 cond,care nu e numai la Nova.Ca motorul e pornit sau nu,chiar nu prea conteaza.
B-07-KIS
QUOTE(gabi1 @ 22 Apr 2007, 23:09)
B-07-KIS,de ce nu spui si care ar fi motivul pt care ai facut aerisirea?
Vezi ca zilele trecute s-a discutat la probleme tehnice CLT in leg cu pompa frana 4 cond,care nu e numai la Nova.Ca motorul e pornit sau nu,chiar nu prea conteaza.
*



Draga gabi1,motivul pentru care am facut aerisirea este cat se poate de irelevant.Problemele care le intampin acum sunt cat se poate de relevante.Nu m-am gandit sa ma uit la probleme tehnice CLT din diverse motive,dar atata timp cat exista de un an incoace sub forum dedicat NOVEI,...cuvintele sunt de prisos.
Multumesc mult pt amabilitatea ta si sfatul tau,care imi sunt de un extraordinar folos. cool.gif
gabi1
Speram sa spui si tu ca am aerisit din cauza ca: am pedala moale;blocheaza spatele si nu am frana eficace;am schimbat garniturile la cilindrii receptori spate ,sau la etrieri(fata);am schimbat garnituri pompa frana...etc.
Problema e ca in functie de ce faci,trebuie sa ai grija si la aerisire(de exemplu,daca umbli la pompa de frana trebuie sa ai rabdare si lichid de frana la indemana) blush.gif

Apropo de subforum dacia nova:singura legatura e la carburatorul dublucorp(pe care multi il evita) si cutia de viteze despre care nu se stie mare lucru(care nu poate fi comparata cu cutia de viteze de pe fosta mea berlina din'82,fosta taxi in germania,revenita in romania prin 92',facut in romania cam 350.000km...nu a fost umblat in ea niciodata,in germania sigur nu biggrin.gif (pacat ca era in 4 tr) worship.gif restul se imparte intre CLT si SNova.
B-07-KIS
QUOTE(gabi1 @ 23 Apr 2007, 21:29)
Speram sa spui si tu  ca am aerisit din cauza ca: am pedala moale;blocheaza spatele si nu am frana eficace;am schimbat garniturile la cilindrii receptori spate ,sau la etrieri(fata);am schimbat garnituri pompa frana...etc.
Problema e ca in functie de ce faci,trebuie sa ai grija si la aerisire(de exemplu,daca umbli la pompa de frana trebuie sa ai rabdare si lichid de frana la indemana) blush.gif

Apropo de subforum dacia nova:singura legatura e la carburatorul dublucorp(pe care multi il evita) si cutia de viteze despre care nu se stie mare lucru(care nu poate fi comparata cu cutia de viteze de pe fosta mea berlina din'82,fosta taxi in germania,revenita in romania prin 92',facut in romania cam 350.000km...nu a fost umblat in ea niciodata,in germania sigur nu biggrin.gif (pacat ca era in 4 tr) worship.gif  restul se imparte intre CLT si SNova.
*



Dragul meu gaby,nu am chef de cearta,sincer iti spun.Fiecare are dreptul la o parere fie buna fie rea.Daca tu crezi ca "singura legatura e la carburatorul dublucorp(pe care multi il evita) si cutia de viteze despre care nu se stie mare lucru" este problema si parerea ta.Referitor la cauza aerisirii franei,repet este mai mult sau mai putin irelevanta.Te asigur oricum ca am avut si rabdare si destul lichid de frana cat sa`mi ajunga pt cel putin 3 Dacii.Multumesc frumos:)
lvl100
Pentru ca probabil exista deja pe undeva raspunsul la intrebarea mea, dar eu inca nu am reusit sa il gasesc cu search,si tot e vorba de lichid de frana n-are sens sa deschid un topic nou.

Mi-a ajuns lichidul de frana sub nivel si ar cam trebuii completat. Problema e ca nu am nici cea mai mica idee ce lichid de frana a pus fostul proprietar. Iar din cate am inteles eu nu e recomandabil sa se amestece diferite tipuri de lichide de frana. Pe de alta parte nici nu m-as apuca sa fac un schimb complet cu tot ce implica el, aerisire etc.
Intrebarea ar fi,in situatia data, e chiar asa riscant daca completez cu un alt lichid cumparat de mine ?
mihai0070
Eu zic ca daca pui lichid ieftin nu ai ce sa arzi (garnituri)
sau fa cum a facut in prieten de al meu ... a desfacut aerisitoarele fara si turna lichid la greu ... pana cand s-a terminat sticla si 90 % din lichidul uzat (vechi) a curs pe la aerisitor ...
B-07-KIS
QUOTE(lvl100 @ 24 Apr 2007, 06:19)
Pentru ca probabil exista deja pe undeva raspunsul la intrebarea mea, dar eu inca nu am reusit sa il gasesc cu search,si tot e vorba de lichid de frana n-are sens sa deschid un topic nou.

Mi-a ajuns lichidul de frana sub nivel si ar cam trebuii completat. Problema e ca nu am nici cea mai mica idee ce lichid de frana a pus fostul proprietar. Iar din cate am inteles eu nu e recomandabil sa se amestece diferite tipuri de lichide de frana. Pe de alta parte nici nu m-as apuca sa fac un schimb complet cu tot ce implica el, aerisire etc.
Intrebarea ar fi,in situatia data, e chiar asa riscant daca completez cu un alt lichid cumparat de mine ?
*



Lvl100,daca vrei sa faci o treaba buna si ai ceva timp,yio ti`as recomanda urmatoarele:cumperi 1/2 L de 2+2 lichid de frana DOT 3,de la magazine piese auto(120.000 lei),2 garnituri pt vasul lichidului de frana si diluant(daca nu ai prin casa.Yio am procedat in felul urmator,avand in vedere ca tot trebuia sa schimb lichidul de frana ca avea cel putin 2 ani si culoarea acestuia era un gri inchis:
-am scos vasul pompei de frana,nu inainte de a pune carpe peste tot(lichidul de frana e foarte nociv!!!),l`am curatat bine cu diluant si o pensula,apoi l`am lasat la uscat;
-am inlocuit cele 2 garnituri de cauciuc de la vas,le`am dat cu vaselina;
-apoi am sters pe acolo ce era de sters si am pus vasul curat de zici ca era nou,la locul lui;
-am umplut vasul cu lichid si apoi treci la aerisire.(evident ca trebuie sa lasi sa curga mai mult lichid de frana,pana ajunge la culoarea acea galbui deschis.


Ti-as recomanda si tie acelasi lucru,doar in cazul in care ai timp si ai unde sa faci toate aceste si esti dispus sa renunti la 20 lei noi. tongue.gif
gabi1
QUOTE(B-07-KIS @ 23 Apr 2007, 09:35)
Draga gabi1,motivul pentru care am facut aerisirea este cat se poate de irelevant.Problemele care le intampin acum sunt cat se poate de relevante.
*




QUOTE(B-07-KIS @ 23 Apr 2007, 22:58)
Dragul meu gaby,nu am chef de cearta,sincer iti spun.Fiecare are dreptul la o parere fie buna fie rea.....Referitor la cauza aerisirii franei,repet este mai mult sau mai putin irelevanta.Te asigur oricum ca am avut si rabdare si destul lichid de frana cat sa`mi ajunga pt cel putin 3 Dacii.Multumesc frumos:)
*



Poate daca mai citesti o data de sus pana jos,o sa prinzi ideea.
La revedere si nu astept raspuns. plange.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.