Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Relantiul la Nova mea GTi
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
imbogdan
Salutare,

Incep cu a spune ca sunt un novice in domeniu .....

Ce problema am cu Nova mea (GTi din 98).

Ocazional acul de la turometru imi oscileaza la relanti. Relantiul e cam mare (parerea mea) 1.000 - 1.100 rpm. Ocazional acula sare pt 1/2 secunda la 2.000 rpm fara ca sa se simta ca motorul se tureaza. Asta nu se intampla mereu, numai ocazional.

O alta problema cam off topic, dar daca poate cineva sa ma ajute..... mi se aprinde martorul de injectie in timpul mersului. Asta se intample tot asa ocazional..... o data la 20-30 de drumuri si nu e dependent de km parcursi etc....

Mentionez ca am schimbat bujii, fise, filtre etc...


Multzam si astept sfaturi...
mihaivasc
Se pare ca am deschis topic-uri similare la interval de 2 minute
radmasa.gif Nu cred ca se intampla farte frecvent. Oricum imi cer scuze pt spam.
C a t a l i n
Poți încerca să cureți senzorul de turație, se află pe carcasa ambreiajului...
imbogdan
Poti sa im dai mai multe detalii??? Eventual si poze?
C a t a l i n
O să revin cu o poză mai pe seară...

Senzorul e pe carcasa ambreiajului, la îmbinarea dintre cutie și blocul motor... Spre el vine un cablu cu mufă și 2 fire electrice...Se desface din carcasă cu o cheie de 10 parcă, e prins într-un singur șurub... Îl scoți și îl cureți cu o cârpă, o perie...
imbogdan
multzam ...... si o solutie pt faza cu becu de injectie.... mentionez ca atunci cand se aprinde becu de injectie nu se schimba mersul motorului si daca opresc si pornesc motoru becu se stinge
C a t a l i n
Am revenit cu pozele...Când desfaci senzorul, să scoți și mufa lui ce se află pe cablu, și să o cureți cu spray de contacte...
Cu martorul injecție, bănuiesc că tot ceva legat de un senzor este...Ar trebui verificați / curățați toți senzorii și toate mufele lor...(sonda lambda, senzorul temperatură motor, potențiometrii clapetei de accelerație...)
imbogdan
Revin cu precizari.

Am scos senzoru de turatie si l-am curatat. Partea buna este ca acuma fluctuatia la turometru a mai scazut, dar tot se mai intampla.

Am mai scos de 2-3 ori senzoru si de fiecare data era murdar.

Intrebare: De la ce se murdareste incontinu si daca poate altceva sa mai dea fluctuatia in turometru (motoru nu se tureaza).

P.S. Dupa ce am curatat senzoru am vazut ca relantiul imi sta acuma pe la 900 rpm (pana acuma era pe la 1100rpm - ambele valori la cald)
C a t a l i n
Cred că patinează discul de ambreiaj, și îți aruncă "praf" pe senzor...

Poate ar fi bine să verifici ambreiajul, măcar poziția furcii, garda... Caută despre reglarea ambreiajului pe forum... Poate trebuie chiar schimbat discul, placa de presiune, rulmentul... sad.gif
Și un senzor nou poate nu ar strica...
paulica
Apropo de relanti instabil. De vreo luna de când am schimbat filtru aer + bujii + ulei am mers cu benzina de 98 de la LukOIL. Da, relantiul era instabil dar in acel fel fara variatii de turatie doar la toba se simtea ca nu ies gazele uniform si continuu. Dar foarte slab.
Ca o paranteza aici banuiesc simeringurile de la supape, pentru ca:
1. Curatat senzor de turatie
2. Masurat rezistenta senzor Tmotor la diferite temperaturi, a dat cam pe valorile din manualul de injectie si verificat, adica i-am scos mufa când era motorul cald si imediat s-a turat
3. Masurat sonda Lambda (circuitul de incalzire are cam 5-6 ohm) si senzorul da tensiune
4. Masurat acu 9 luni compresia, era intre 11,8 si 13.
5. Ulei 'manâncă' cam o ceasca intre schimburi (8-9000 km)
Ei azi am bagat de 95 de la Petrom. Fara abureli relantiul e acelasi dar 'dârdâitul' motorului (tremuratul la relanti) este mai puternic, il simt mai tare in maneta de la schimbator.
Va rog dati-va cu parerea.
Bafta
paulica
Schimbat azi simeringurile la supape, si cu ocazia asta mi-a facut Vasile si reglajul culbutorilor. Gazele ies uniform pe esapament, motorul mai "dârdâie' dar fff putin, in consecinta variatiile de turatie "au cam schimbat foaia". Adica nu mai exista acele mici caderi momentane, acum daca se schimba turatia se schimba pt. o perioada lunga.
Si sa nu uit, a disparut complet "rontaitul" ala de Diesel la relanti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.