Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor probleme cu acceleratie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
claudiuvoinescu
am facut setul motor acum vreo 2000-2500 km am schimbat si bobina, platina, fise, bujii, jigloare. problema e ca nu am decat 2 felul de accelerare incetisor si in forta (cauciucurile musca din asfalt de ma plictisesc si asta nu se intampla decat cu pedala de acceleratie in podea). orice alt fel de a accelera este pedepsit cu mers in hopuri de parca ar vrea sa accelereze dar in acelasi timp cineva apasa violent frana. am fost pe la 3 mecanici, fiecare regland si iar regland in stilul sau carburatia si aprinderea si tot degeaba. al patrulea a zis ca ar fi din tacheti, care ar avea joc. chestia cu acceleratia se observa si la relanti. atunci cand o turez la relanti (apas acceleratia brusc dar nu violent) motorul tinde sa mearga la aceeasi turatie 0,5 - secunda iar abia apoi sa se tureze.

are cineva vreo idee despre ce ar putea sa aibe?

respect

p.s. am citit si despre problema lui miki stan dar al meu nu moare, doar da in gat si nu accelereaza. tot ce a schimbat el am schimbat si eu si tot degeaba.
miki_stan
Sal claudiuvoinescu, eu am rezolvat problema asa :am schimbat membrana de la pompa de sprit ( sau sprint) langa carburator chestia e sa nu fie prea lung pistonasu ala de la membrana ca altfel nu mai face cursa completa; deci cauta o membrana cu pistonas scurt, dar poate ca la tine nu e aici problema, cine stie .....incearca cu o membrana noua si vezi cum face.



PS: am reglat si eu tachetii si tot asa imi facea , deci nu cred ca e de acolo, chestia e ca se aude mai frumos motoru smile.gif
maseax
Aceeasi problema o am si eu si mi-au spus vreo 2 mecanici BUNI ca tre sa-mi curat carburatorul, ca s-ar putea sa fie infundat.
Mi-au recomandat un Spray de curatat carburatoare (dela cu "furtunas") nu mi-au spus de care, dar mi-au spus da cau carburatorul jos, sa-l fac bucati, sa-l spal bine cu benzina sau tiner(curata mai bine da cica ataca mainile) si apoi sa suflu cu Spray-ul prin toate "gaurile". Dupa asta trebuie suflat cu aer su spalat iar in benzina. Apoi montezi toate jicloarele(poti sa le si schimbi), reglezi nivelul in CNC si apoi dai Sprituri cate vrei ca nu mai ai treaba.

Cam astea au fost spuse de 2 Mecanici Buni.
claudiuvoinescu
maseax si miki stan multumesc pt ajutor o sa incerc si variantra voastra. ieri am schimbat uleiul am pus esso si s-a mai imbunatatit acceleratia dar tot asa face o sa schimb si pompa de spritz (si membrana si pistonul) fiindca carburatorul e curat bec iar jigloarele sunt noi. sper ca asa o sa rezolv problema.

inca odata multumesc si respect!
aly
La tine pare a fi o problema de progresiune sau de avans.
Incerca asa:
-verifica daca iti functioneaza avansul vacumatic
-pune avansul static la 0
-scoate carburatorul si regleza clapeta de acceleratie sa fie cu muchia exact peste ultima(cea mai de jos) gaura de progresiune(sunt trei gaurele mici
-pui carbul inapoi si reglezi ralantiul (cu motorul cald) doar din surubul de amestec.
Daca ai carburatorul in stare buna si nu ai probleme cu aprinderea atunci masina ar trebui sa functioneze foarte bine.
Dupa o proba de drum daca ti se pare ca ar mai fi loc de putina putere poti sa refaci avansul static la 2 grade(al doilea semn de pe carcasa ambreajului) dar nu mai mare(reglezi din nou ralantiul dupa aia).
Bafta.

LE: sa ai si tachetii reglati daca nu asta faci prima data.
sobolan
in cazul in care ciocul de papagal din carb. sprituie bine problema ta se rezolva regland bine avansul ,distanta la platina si deasemeni vacumul din rotita aia dintata.....pune-o pe mijloc......
vezi sa fie bun vacumul.....si deasemeni vezi sa nu fie obturat gaurica aia mica din capsula vacumatica...succes...
argon
Avansul vacumatic are alt rol, si nu prea are legatura cu demarajul in forta. De accea masinile de curse nici nu aveau asa ceva. Avansul vacumatic are rol in turatii joase, si la economia de combustibil. Eu zic ca problema e din alimentarea cu combustibil, nu din aprindere.
danny_b
Verifica jigloarele cu bila din carburator.Acestea daca nu inchid bine si la timp, apare exact ce spui tu ca patesti.Unul este in CNC iar celalalt in ciocul care sprituieste in difuzor.Ele lucreaza invers una fata de cealalta si da posibilitatea pompei de sprit sa suplimenteze carburantul la demaraj.Daca inchid bine si repede, atunci s-ar putea sa ai alt defect, vreun circuit infundat in carburator.Eu spal in CARBUROL prin scufundare cca.30 min,fara nici un jiglor pentru ca ataca bilele de plastic.Apoi spalat cu jet de apa calda si suflat cu aer comprimat (nu cu gura)toate canalele.Daca e curat , musai sa mearga. Bafta!
claudiuvoinescu
noile observatii: cand apas aceeleratia curge pe la pompa de spritz(asta cu motorul oprit, in mers nu stiu). ciocul din carburator scuipa f bine. avansul este reglat si la vacum nu sunt probleme. din pacate nu am avut timp sa schimb membrana.
tin sa cred ca toata chestia e din carburator de la membrana de la pompa de spritz.
daca acceleraz ca un mos merge f bine. cand trebuie sa plec in forta da in nas ... motorul nu tinde sa moara, dar smuceste foarte mult si nu accelereaza, asta pana apas acceleratia in podea ca dupa aia pleaca.

maine sigur o sa schimb si membrana.

multultesc si rescpect!
claudiuvoinescu
neatza!

aseara am schimbat membrana de spritz de la carburator, si bineinteles o imbaiere a carburatorului in carbusolv de vreo 30 de minute.
toate curate si frumoase, il montez si observ delcoul mutat din pozitie. il pun inapoi pe pozitia initiala, si dau o tura cu masina.
noile observatii:
- da chiar mai rau in gat
- peste 2000 de ture motorul moare
- pana in 2000 de ture (chiar si in mers) totul merge bine cu exceptia accelerarii care face de obicei.

astept propuneri!
daca cineva stie sa regleze avansul, rog sa imi dea pasii.

respect!
argon
Pai regleaza avansul nene, pui volanta la semn, dai de delco maxim stanga, pui un bec intre masa si -bobina, pui contactul si invarti de delco spre dreapta, cand se aprinde becul te opresti, strangi delco si gata. Poti verifica si vacumaticul, dai capacul de la delco jos, scoti furtunul din carburator si tragi cu gura, ar trebui sa se miste platoul mobil, si sa revina singur cand dai drumul.
claudiuvoinescu
adica cum intre masa si bobina (mai exact unde pe bobina)? pe fisa? da la cati volti sunt in bobina cred ca imi trebuie nocturna de pe lia manoliu smile.gif

intreb fiindca nu stiu sa reglez aprinderea.

daca aveti si alte idei va rog sa nu va sfiiti!

respect!
argon
ti-am zis, -(minus) bobina.
claudiuvoinescu
noi informatii:
- s-a reglat avansul (de mecanic, dupa ureche) si mere
- dar tot da in gat

recomandarea mecanicului schimbat tot setul de jigloare.

ce ziceti?

respect!
diaconuliviu
Incearca sa desfaci 1/2 tura surubul de amestec ( cel orizontal, nu cel inclinat).
argon
Nu schimba aiurea jigloarele, ca-s scumpe si proaste.

Se verifica jiclorul cu bila, sa etanseze, in rest, nu are ce sa se strice la ele.
claudiuvoinescu
noi informatii:
- pana in 80 grade motorul merge rotund la 800 ture
- cand sare de 80 (la stopuri) creste turatia la 1200, motorul merge rotund.

diaconu liviu - am dat 1,5 ture inapoi surubul de amestec aer (in pozitia asta are turatia maxima) fara rezultate pozitive in privinta acceleratiei.

respect!
sobolan
QUOTE(argon @ 27 Apr 2007, 08:09)
, pui un bec intre masa si -bobina,
*



eu ziceam intre +baterie si - bobina ! nu ?
maseax
QUOTE(argon @ 27 Apr 2007, 08:09)
Pai regleaza avansul nene, pui volanta la semn, dai de delco maxim stanga, pui un bec intre masa si -bobina, pui contactul si invarti de delco spre dreapta, cand se aprinde becul te opresti, strangi delco si gata.

si invarti delcou pana te ia naiba ca becul tot nu se aprinde.

Pui becul intre " + " baterie si " - " Bobina.

EDIT:

Sory am vazut dupa ca ai corectat. (sau...)

Si eu am aceeasi problema cate o data, dar m-am tot saturat sa ma manjesc pe maine. Ii trag juma de centimetru socu ii dau forja si isi revine.

Have Fun !
gogoasa
la nova mea cu carb. 1400, si eu aveam probleme cu acceleratia, la citi "doctori" am apelat nu au fost doi sa spuna acelasi lucru si in concluzie acceleratia tot la fel se manifesta, unul singur a avut ideea sa scoata jiglerul de relantii (aveam la mine trei seturi de jiglere noi) si sa puna doua saibe (cele de la jiglerul cioc de papagal) si asa am rezolvat problema mea. Ideea este ca jiglrele de relanti, toate trei, erau mai lungi si nu permitea buna circulatie a benzinei, te rog incearca si tu asa cum am facut eu si poate de aici sa fie si la tine problema
claudiuvoinescu
gogoasa merci. o sa incerc si varianta ta.
sincer m-am saturat de cate pareri am auzit, si de cate ori a trebuit sa reglez avansul si carburatia.
faza cu jiglorul de relanti am observat-o si io. se infige in locas si il scot destul de greu. o sa pun o saiba doua sa vad ce se intampla.

respect!
argon
QUOTE(sobolan @ 27 Apr 2007, 17:00)
eu ziceam intre +baterie si - bobina ! nu ?
*




QUOTE(maseax @ 27 Apr 2007, 23:51)
si invarti delcou pana te ia naiba ca becul tot nu se aprinde.

Pui becul intre  " + " baterie si " - " Bobina.

EDIT:

Sory am vazut dupa ca ai corectat. (sau...)


*




N-am corectat nimic, ati citit bine, becul de control se leaga intre masa si minus bobina(platina). Cand se aprinde e reglat avansul. Probabil se poate si cum ati zis voi , n-am procedat niciodata asa, dar atungi e bine cand se stinge presupun. tot aia.
miki_stan
Salut, eu stiam ca atunci cand se stinge becul e reglat bine avansu, tot aici pe forum am citit chestia cu reglarea avansului. pana la urma cum se regleaza ?? : cand se aprinde becul sau cand se stinge ? dry.gif
argon
depinde unde il legi. Daca nu se aprinde, se stinge, una din doua.
galeo
Eu zic ca e nivelul mic in carburator
bygy007
am avut cam aceleasi probleme odata si stupoare am gasit condesatorul nasol el in mod normal are in jur de 220nF al meu avea in jur de 0,5 - 1 nF masina mergea foarte bine pornea la sfert turatia la relanti perfecta dar cind ajungeam pe la 2000 rpm dadea in nas si simteai ca nu avea putere si asta in viteza a 2a acelasi lucru poate fi dat de o distanta prea mare intre contactele platinei


aceste probleme le-am avut si le-am remediat cum am scris mai sus
OCEBE
pusul saibelor la jiglorul de ralanti ar putea eventula elimina efectul (datul in nas) nicidecum cauza; nu asta e solutia; un efect negativ imediat al pusului de saibe va fi cresterea simtitoare a consumului!
sobolan
corect.....reglati platina ca la carte si avansu la fel......conditia e sa functioneze vacumul si sa fie reglat bine din saiba aia cu dinti....
argon
Am mai zis, avansul vacumatic nu are treaba cu datul in nas, scoateti furtunul si o sa vedeti ca merge daca nu la fel chiar mai bine.
sobolan
QUOTE(argon @ 29 Apr 2007, 18:17)
avansul vacumatic nu are treaba cu datul in nas, scoateti furtunul si o sa vedeti ca merge daca nu la fel chiar mai bine
*



gresit...avansul vacumatic intra in functie la turatie mare....datorita depresiunii din adm. ,prin furtunas este actionata membrana din capsula metalica ......cand accelerezi brusc ce crezi ca se intampla ?
Fizz
reveniti-va fratilor!
avansul vacuumatic actioneaza la relanti si turatii joase-medii dupa care actioneaza cel centrifugal!
cu cat se deschide clapeta de accceleratie scade depresiunea in galerie si implicit avansul,acest lucru se compenseaza prin intrarea in functiune a avansului centrifugal.problema delicata e suprapunerea celor 2 curbe de avans la un nivel cat mai"inalt"ca sa zic asa.asta se poate face ori din cele 2 arcuri(nerecomandat incepatorilor)ori din rotita dintata de la vacuum.asta in cazul unei carburatii corespunzatoare.
sobolan
corect ...mea culpa.....
la turatii mari se deschid aripioarele alea doua de pe axul delco......vacumaticul intra la turatii medii......corect......
Fizz
wink.gif
omegabear
Mie nu-mi da niciodata in nas, alimentata cu GPL, pur si simplu reactioneaza instant. Pe benzina, da. Asa ca am verificat traseul benzinei si carburatorul dar n-am rezolvat nimic. Dupa multa bataie de cap, intamplator am observat ca, daca motorul este cald fenomenul dispare. Asa ca pur si simplu iti trebuie ceva gingasie la pedala de acceleratie cateva minute pana se incalzeste bine motorul... si n-o spun eu, o spun oameni cu multa experienta.

Spui ca: "daca vreau sa plec in forta "da in gat"" Eu ti-as spune: nu pleca in forta cu motorul rece!
claudiuvoinescu
omegabear - da in nas si dupa 2-3 ore de mers incontinuu (cu motorul peste 80 grade)

avansul l-am reglat ca la carte. nu m-am luat dupa volanta ci dupa pistonul 1 (cel mai sigur). asta cu motorul oprit. am pus si strobo si merge bine la relanti.

am curatat si reglat platina, bujii, capac delco, fise, vacumaticul.

am reglat iar carburatorul, am schimbat chiar si jigloarele fiindca cele cu bila aveau un joc prea mare.

tot asa face ("firaradracu") da in nas si la 1200 de ture si la 3000, naiba si intre si peste.

o sa schimb (din nou) condensatorul cine stie.
claudiuvoinescu
mai nou un mecanic cu carte zice ca problemele sunt de la pinionul care angreneaza axul delcoului. care intradevar are un joc de vreo 2 milimetri stanga-dreapta.

intrebare: daca pinionul invarte axul intr-un singur sens ce problema ar fi (decat un decalaj la aprindere care oricum s-ar anula din simpla repozitionare a avansului)?

respect!
sobolan
vezi sa nu ai joc mare la contragreutatile(aripioarele) alea din delc. ...ridica putin in sus de axul delco si vezi ce joc are.....daca e mare ia-ti alt ax delco ....
pentru o proba poti sa imprumuti un delc de la un coleg de-al tau !
claudiuvoinescu
joc nu are la contragreutati, doar axul are un pic de joc pe orizontala (1-2 mm), pe verticala e teapan. am reglat din nou vacumaticul (l-am mai strans) si acum la cald motorul merge mai bine am mai multa putere, dar ca de obicei da in gat.

respect
tabek
Am avut si eu problema asta, si la mine s-a rezolvat prin schimbarea axului delco!

p.s.: carburatorul tau de care ii? nu-i cumva de 1300 (32IRMA)?
sobolan
daca nu are joc nu are rost sa schimbi axul...doar daca sunt uzate camele pe cate calca piciorusul platinei.....
revenind la oile tongue.gif noastre sunt de parere ca la initiatorul topicului problema e tot din delc.....la reglajul melc de la vacum a umblat cineva sa ti-l regleze ?joc la platoul delco(mai exact bratul de sustinere a axului platine mobile) ai ? pastila aia de bronz de pe bratul de sustinere a platinei(tot de pe platou) e uzata ? sa nu cumva sa fie cazul sa iei si un platou delco nou...
si inca ceva : daca camele de pe axul delco nu sunt uzate uniform(adica la o cama ai distanta la platina de 0.4 si la alta ai 0.5 de ex) poate sa mai dea in gat la turatie.....daca da , iei si ax delco.....
pana una alta ia si tu un delco imprumut si fa doua ture cu masina si vezi care-i treaba....
AC
QUOTE(argon @ 27 Apr 2007, 08:09)
Pai regleaza avansul nene, pui volanta la semn, dai de delco maxim stanga, pui un bec intre masa si -bobina, pui contactul si invarti de delco spre dreapta, cand se aprinde becul te opresti, strangi delco si gata. Poti verifica si vacumaticul, dai capacul de la delco jos, scoti furtunul din carburator si tragi cu gura, ar trebui sa se miste platoul mobil, si sa revina singur cand dai drumul.
*


Delcoul se da maxim dreapta apoi stanga pana se stinge becul!
claudiuvoinescu
m-am saturat si azi am bagat masinuta in service (la ciclop ca acolo am pile). s-au uitat aia la aprindere au zis ca e buna. s-au uitat la carburator si mi-au zis sa schimb papagalul ca cica ala ar fi problema, cica e unul economicos si de aia nu pot sa fug cu ea.

adevarul e ca am luat masina acum o luna si de vreo 3 ani a tot stat. in primele 2 saptamani am avut un consum de vreo 11-12 la suta in oras. acum a scazut pe la 9-9.5.

ceva pareri?

respect!
claudiuvoinescu
ok problema s-a rezolvat.
filtrrul de aer nu etansa perfect in carcasa.
asa ca am procedat la schimbarea acestuia si acum toate bune si frumoase.

respect!

ps: multam de ajutor
argon
QUOTE(AC @ 3 May 2007, 19:57)
Delcoul se da maxim dreapta apoi stanga pana se stinge becul!
*




Pune tu firele cum am zis eu, si poti sa tot astepti sa se stinga wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.