Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Caut schema electrica aer conditionat SN sau SLZ
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
nicknein
Salutari.
Vreau sa imi montez aer conditionat in masina. Trecind peste discutiile referitoare la rentabilitatea actiunii mele, caut schema electrica a unui aer conditionat montat pe SN sau Solenta. Adica cam tot ce e pe sub bord si nu se vede. biggrin.gif
Multumesc mult!
valipopa
AC-ul are extrem de putina "electrica" si nu cred ca vei gasi asa ceva undeva.. Practic ai un buton ON/OFF simplu si un releu care sa comute cuplajul electromagnetic al compresorului cu fulia actionata de motor...releul asta mai trebuie sa conditioneze cuplajul de functionarea ventilatorului aerotermei... Cine-ti monteaza instalatia trebuie sa stie,, ca nu ai sanse sa-l pui singur (doar daca esti frigotehnist..)

PS..era sa uit...si bineinteles Siguranta Fuzibila! biggrin.gif
DragosP
Eh, ar mai fi și ceva legături cu UCE motor, pentru ca să se poată compensa turația la relanti (sau ralanti) și pentru a se decupla AC-ul în anumite condiții de turații/sarcină a motorului.
doctorasul
Schema de Solenza , spune ce nu intelegi.
bolovan_ro
Calculatorul de pe Europa ii identic cu cel de pe Clima? Ma intereseaza si pe mine sa-mi pun AC...daca gasesc undeva la dezmembrari.
doctorasul
Citeste pe el reperul.Daca nu ai 8200107212 nu merge .
bolovan_ro
doctorasul reperul ii 8200107212
ce piese sint necesare pentru clima?
doctorasul
Piese AC :

Compresor,conducte AC,radiator+condensor+GMV,suport accesorii cu intinzator+curea,fulie motor,cablaj motor,vaporizator si un electrician bun sa-ti faca comanda electrica in interior.
bolovan_ro
Bine...astea-s piesele pe care le cunoaste toata lumea...dar gen: buton...cabluri mai speciale...cantitate de freon...material izonalt...etc...maruntisurile care ne maninca viata.
doctorasul
Freon 600gr.,buton original gasesti de cumparat(merge orice buton),cabluri ''speciale ''nu exista,sunt fire simple.Nu-ti bate capul cu maruntisurile ca sunt sigur ca n-ai ajuns la ele,rezolva lucrurile intradevar mari.
bolovan_ro
AM fost la un magazin...si mi-au dat cu firma in cap...1800 lei compresorul...doar compresorul.
doctorasul
Compresor am eu la pret bun(PM) ,tu cauta restul.
mx_ady
Am cumparat o SN clima avariata vreau sa demontez ac de pe ea,asta nu este o problema partea electrica este problema nu stiu ce trbuie sa iau de pe ea.Daca ar fi o problema pot sa demontez si calcultorele de pe ea.Ar mai fi o problema la raditorul ac in partea dreapta (a masini)jos este o iesire filetata acolo nu este nimic asa trbuie sa fie sau este o teava care merge la vaporizatur(banuiesc).Te rog daca poti sa ma ajuti.
Laika
Ii un document cu toata cartea tehnica de la SLZ pe postscrib si acolo poti gasi tot ce-ti trebuie legat de instalatia electrica.
uscatu83
Ma-ady problema sta in felul urmator. Iti spun din proprie experienta. Eu am terminat ieri de montat ac ul pe sn mea luat de pe alta sn. trebuie sa schimbi tot cablajul de la motor, repet doar de la motor fara comenzile de iluminat care sunt pe alt cablaj. Iar la bord se monteaza butonul de comanda ac, un releu comandat de butonul aerotermei si un fir de comanda ac de la releu pana in cutia de sigurante de la motor. Asta in mare dar sunt mai multe de facut.
mx_ady
Oare daca demontez toata instalatia electrica+UCH+calculator contact ar mai fi o problema?
uscatu83
Nu te supara ca iti zic dar daca nu te pricepi cat de cat nu ai nici o sansa sa montezi singur instalatia electrica. Ai vazut vre-o instalatie completa data jos de pe masina? Eu am avut-o luata de pe masina de am luat aerul si e prea complicat de schimbat toata. Trebuie sa demontezi jumatate de masina. Mai simplu schimbi inst de la motor si legaturile la bord te duci la cineva sa le faca.
Eu am intrebat doi electricieni daca imi schimba toata instalatia electrica si au zis ca e prea complicat si nu se baga.
mx_ady
Mersi.

3 Mar 2013, 19:26:
Cat a costat manopera la instalatia electrica?
uscatu83
Nu m-a costat nimic pana la urma. M-a ajutat un coleg de servici. Urmeaza sa il cinstesc. Are sn cu ac si ce nu stiam pune-am aparatul de masuraape masina lui si vedeam unde duc firele.
mx_ady
Daca te rog foarte mult sa faci niste poze cu tevile care ies din radiatorul AC am impresia ca la masina care am luat-o lipseste o teava din partea de jos a radiatorului.
uscatu83
sunt bagate dupa bara si no pot face poze dar iti zic asa. La radiator ai doua tevi. Una iese din compresor si intra in radiator si in partea de jos trebuie sa ai una care duce la filtrul uscator, butelia aia de este in stanga prinsa pe lonjeron.
mx_ady
Cred ca cea de jos lipseste,este teava sau furtun?

4 Mar 2013, 21:40:
La uscator intra jos sau sus.
uscatu83
Este o teava, dar la mijloc are si furtun si iese din radiator prin partea de jos si intra in butelia aia neagra de fier prinsa pe lonjeron prin partea de sus si iesirea din butelie e tot sus. Trebuie sa ai doua tevi la butelia aia
ORIJINAL21
se poate monta AC si pe o dacie nova gt??
as avea o instalatie ac..
MyKe89
Teoretic, merge. S-a montat AC si pe Dacia 1310, deci totul e posibil. smile.gif
ORIJINAL21
ma poate ajuta cineva cu schema Motor - Ac?
ionijhonnie
@ uscatu83
te rugam sa ne spui si noua: cum iti merge AC? esti multumit de el? ai inchis si turul de la calorifer aeroterma?

@ ORIJINAL21
Ce anume doresti? schema de montaj mecanica generala sau schema electrica?
cateva detalii le poti gasi la postul #4;
dar nu mai pricep nimic: in sematura scrii ca dezmembrezi Nova GTI, iar in posturi intrebi despre schema AC.... nedumerire.gif sa o montezi pe Nova GT ???
Mr_Devil83
instalatia se monteaza usor, toata partea mecanica se ia de pe o masina si se pune pe cealalta fara sa se desfaca vreo mufa pe unde se pierde freonul.


la calculatorul de injectie se conecteaza:

3 fire de la presostat (senzorul de presiune min/max) in instalatie, este in partea din dreapta a masinii, pe una din tevile care iasa din condensor.

1 fir care comanda un releu pentru pornirea electroventilatorului, atentie, releul care este deja montat din fabrica pentru elv va avea pe circuitul de alimentare o rezistenta de putere (se gaseste pe carcasa elv-ului) iar firul nou tras va alimenta un releu ce va alimenta direct elv-ul (asta va deveni noua treapta mare de turatie)

1 fir de la butonul de pornit oprit instalatia de aer conditionat. Atentie din nou, dacia supernova are alimentare cu + permanent la butonul aerotermei, variatia turatiei acesteia fiind facuta inseriind 2 rezistente cu ventialtorul din aeroterma si masa. Aici trebuie facuta o inversare deoarece calculatorul de injectie stie ca aer cuplat aerul conditionat daca pe pinul de comanda se aplica tensiunea de +5V.

fir de la calculatorul de injectie la un releu care comanda compresorul de aer conditionat.

Am facut chestia asta pe masina personala, dupa cum ziceam se poate face intr-o zi.

O prima constatare e ca la relanti alternatorul nu face fata sa incarce bateria deci ar trebui schimbat si asta.

A doua ar fi ca eficienta sistemului este jenanta, acum caut solutii de imbunatatire a aerotermei, izolatiei condensorului, etc.


ionijhonnie
Raspunsul lui Mr_Devil83 este F. bun!
De cand tot citesc pe forumul asta, acesta este unul din putinele raspunsuri „la obiect”.

Mr_Devil83, prima data trebuie sa-i inchizi turul pe aerotema din circuitul mic de circulatie antigel.
Pentru aceasta se poate folosi cu succes un robinet simplu, de calorifer de la Dacia 1300. Se gaseste in comert la cca. 18-20 Lei. Se taie furtunul de tur, se introduce robinetul si se fixeaza cu coliere. Optional se poate adauga un „T”-eu si al doi-lea robinet pentru a permite returul antigelului direct catre pompa apa.

De asemenea se poate automatiza cu un senzor temperatura, releu si un actuator sau electrovalva. Dar asta este pana la palarie...

Dupa aceea poti sa-i izolezi termic peretele antifoc pe partea compartiment motor, si pe partea habitaclu. Se mai pot face unele imbunatatiri minore care sa ajute Condensorul sa raceasca cat mai mult freonul plecat din Compresor.

Atunci sa evaluezi care este eficienta AC si poate ne spui si noua constatarile.
Mr_Devil83
uite acum montez un termometru pe masina cu care o sa verific chestia asta, de teste o sa strangulez una din conducte cu o menghina sa vad daca o electrovalva ar fi benefica la instalatie.

Automatizarea valvei nu ar fi o problema foarte mare.


Intai sa vad daca merita efortul insa.
ionijhonnie
SE MERITA ! (din experienta)
sa pui macar un robinet de D1300 acela din plastic cu 2 stuturi nu cu 3.
Ideala ar fi o electrovalva cu o intrare si doua iesiri... care, atunci cand primeste comanda sa comute turul direct care retur.

apa circula tot timpul prin aeroterma. Cand muti maneta din bord pe Rece, aceasta inchide doar doua clapete deasupra calorifer din aeroterma. Chipurile nu mai lasa aerul sa circule prin calorifer, dar acesta radiaza atat de multa caldura incat chiar si cu clapetele inchise tot da caldura „de mori” pe timp de vara.

In acest fel frigul dat de AC se topeste la caldura data de calorifer si nu se simte mai nimic la gurile de aerisire habitaclu.
MyKe89
Nu faptul ca antigelul circula prin "aeroterma" e problema. Ci faptul ca vaporizatorul e in afara habitaclului, expus caldurii de afara.
Capitan_marian
myke89, sa sti ca am Rabdare glare.gif
ionijhonnie
@ MyKe89

Sunt foarte sigur pe ce spun din experienta. Circulatia continua a apei prin calorifer, afecteaza cel mai mult eficienta AC. Incearca sa strangulezi futunul de tur si sa mergi cu masina. Ai sa-ti dai seama singur dupa 15-20 de minute.

Carcasa vaporizator este doar unul din factorii de amploare mult mai mica ce defavorizeaza eficienta AC; se poate termoizola f. usor cu spuma poliuretanica sau polietilena expandata.
MyKe89
Nu mi se pare OK sa strangulez furtunul de tur si sa merg cu masina. Ai izolat carcasa si nu s-a simtit nimic?
Axinte
O metoda mult mai buna decat sa strangulezi turul, cred eu, este o izolare cat mai buna a clapetei de deasupra caloriferului de caldura.
Mr_Devil83
La mine aeroterma e izolata de vreo 2 ani de zile. Mare diferenta cu ea izolata si neizolata nu am simtit. La fel si la cutia vaporizatorului, am pus niste material izolant. Rezultatul total este ca scoate cam 10 grade la gurile de ventilatie.

Totusi am senzatia ca izolatia per total a masinii este foarte proasta si de aia nu face aerul conditionat fata.

Ma bate gandulsa inlocuiesc vaporizatorul cu unul de logan sau ceva masina de import.

MyKe89
10 grade? Pai e ceva diferenta, mie sub 16 nu mi-a coborat cand am facut revizia instalatiei.
ionijhonnie
@MyKe89
Pentru test poti sa-i strangulezi turul pentru calorifer, dupa ce apa a trecut de temperatura de deschidere termostat din circuitul mare. Fara nici o teama, nu se va intampla nimic rau.

@Mr_Devil83
Schimbarea cea mai la indemana ar fi sa-i schimbi condensorul cu unul mai mare. Sa-i schimbi vaporizatorul te vei lovi de mult mai multe probleme. Dar nu te-as sfatui s-o faci nici una nici alta, sunt costisitoare, necesita multa munca, adaptari si nu prea merita.
Mai intai fa-i un test cu strangularea tur calorifer si dupa aceea mai vezi.
uscatu83
Sa va zic cateva impresii dupa ce am montat ac ul pe masina fara alte modificari. Prima oara cand l am pornit erau cam 27 grade afara. Dau drumul la ac cu prietena in masina si ventilatorul la maxim, mergem cam 10 min prin bucuresti si abia se simtea o adiere rece si in rest caldura mare. Zic eu inca nu a ajuns la temp optima freonul. Mai mergem inca vreo 15 min si nimic. Ii zic prietenei ca tot nu baga ,dar ea zice: pai mai e pornit aerul si i am raspuns ca da. Transpirati amandoi in masina. Apoi am montat robinet pe turul de la radiatorul de caldura si atunci am simtit ca am ac pe masina. Apoi am izolat tevile, peretele antifonic si carcasa de la evaporator si acum pot sa zic ca am ac pe masina. Pe treapta doi in 6-7 min e frig in masina. In afara localitatii raceste si mai tare si merg doar pe treapta 1la ventilator ca pe treapta 2 imi ingheta mana pe volan in dreptul gaurii de pe mijloc pe unde sufla aer.
A si uitasem sa zic ca intre radiatoarele de racire de la motor si ac era distanta de bagai degetul, in loc sa fie lipite sa nu traga aer fals electroventilatorul printre ele, si pe marginea celui de ac am indesat bucati de polistiren sa traga aer decat prin radiatorul de ac, am abservat ca elv e pus exact in dreptul radiatorului de ac. Astfel racind mai bine freonul care vine incins din compresor.
ionijhonnie
aplauze.gif

Ceea ce era de demonstrat!
uscatu83
Daca aveam termometru puteam sa demonstrez cu poze, dar unii din comoditate zic ca asa merge si nu au ce sa ii faca mai mult dar nu pun mana sa faca modificari care mai mult de o zi nu dureaza si e relativ ieftin de realizat. Eu am izolat cu burete de parchet aluminizat de 3 mm si inca doua straturi pe dedesupt cu burete de 6 mm fara aluminiu
ionijhonnie
Este foarte logic ce-ai facut. Tine de bun simt tehnic.

Acum putem sa concluzionam pentru imbunatatire functionare AC pe SuperNova in ordine descrescatoare a influentei asupra bunei functionari AC:
1. - se inchide circuitul de apa pe calorifer (sunt multiple variante si s-au discutat in F. multe topicuri)
2. - se imbunatateste circulatia aerului prin condensor. vedeti varianta f. buna a colegului Uscatu83.
3. - se termoizoleaza peretele antifoc atat pe interior habitaclu cat si pe partea cu motorul.
4. - se termoizoleaza carcasa vaporizator.
5. - izolarea tevilor AC nu are o influenta foarte mare, dar se poate face cu materiale cu grad foarte mic de transfer termic, in caz contrar va fi mai mult pentru efectul placebo.
printman21
Va salut puteti da-mi spuneti pas cu pas cu sa pun robinet la tur si cum dau de clapeta care da rece sau cald ?
nikuniku
de cand ai masina,ai cumparato ieri?
tai furtunu de tur si pui robinet
la caldura este mai simplu albastru inseamna rece,rosu inseamna cald
si un copil de clasa a-1-a stie ce semnificatie au acele culori
Capitan_marian
nu fi RAU poate are butonu stricat sau cablu sarit . Uitete sub bord din dreapta si dai "manual" pe rece impinge in fata de plastic ala e pe o rotita cu cu zimti.
printman21
eu vreau sa ajung la clapeta care comuta cald/rece ca nu incide bine
Capitan_marian
mai este alta varianta sa nu fie cablu prea intins,si cand comutezi pe rece nu inchide bine si tot mai vine putina caldura. verifica asta dai la maxim pe albastru ,slabeste cablu si impinge vezi daca se mai duce in fata.
printman21
O sa incerc asta , mersi de ajutor
nikuniku
printman21 daca totu este ok la cablu de rece/cald mai poate fi din aeroterma,adica voletii(niste clapete)care inchid trecerea aerului prin calorifer,sa nu fie deformati de la caldura si timp,sa nu mai inchida bine si de acolo sa-ti vina caldura chiar daca dai pe rece
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.