Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu aprinderea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
razv_an9
Azi mi-am cumparat o aprindere electronica de Tg Mures, Gotronic. Fericit, voios m-am uitat pe instructiuni, am legat-o cum trebuie, borna aia scurta pe - bobinei, firul pe +, urechea aia pe firul care initial venea in - bobinei ( ruptorul de la platina ) ; cineva mi-a dat jos platina veche, a inlocuit-o cu una noua ( germana, cica), am decuplat condensatorul de la delco si .. am dat la automat. Platina e reglata si montata bine, am verificat de 2 ori (mai putin siguranta aia de la platina, care a sarit pe sub masina ..).
Nu a vrut sa plece, insa ledul acela verde s-a aprins (fapt declarat de cel care m-a ajutat cu platina, si verificat de mine - l-am pus sa dea el la automat).
Am refacut montajul clasic, nici asa nu a vrut. Crezand ca e bobina de vina, am scos fisa centrala din delco, am alaturat-o de masa, si dand la cheie, nu dadea scanteie deloc.
Am verificat fisa, am incercat si cu cu una de la o bujie, nici un rezultat. Am scos + de pe bobina am alaturat de masa, am curent aici. A verificat firul care pleaca de la - bobinei la delco, e legat bine.
Am chemat un prieten cu o dacie 1300, `71, avea o bobina noua, sigilata, am montat-o, nici asa nu am reusit sa pornesc.
Ce e de facut ? Ce sa mai verific ?
bygy007
nu cumva cind ai strins papucul pe delco (acolo unde vine condesatorul) da la masa , pune platina pe cama si vezi daca ai plus pe minusul bobinei de inductie condesatorul trebuie neaparat pus


poate te ajuta acest fisier
razv_an9
cum adica sa pun platina pe cama ? :-? si cum verific daca am plus pe minusul bobinei ? condensatorul .. trebuie pus pentru ce varianta de aprindere? clasica sau electronica ? nu stiu al ce te referi tu . din cate am citit, pentru aprinderea electronica, trebuie scos neaparat condensatorul ..
te rog explica mai pe larg, amanuntit, daca poti. sunt incepator in ale aprinderii..
bygy007
daca este modelul din poza atunci trebuie pus condesatorul pe delco


pentru aprinderi electronice citeste de aici
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...indpost&p=38255
razv_an9
este exact modelul din poza.. topicul cu aprinderea electronica l-am citit de cand a fost initiat(ce-i drept mai putin in ultima vreme, deh vine bacu ... ). sunt membru de mult, insa de obicei rezolv problemele cititnd posturi. problema e ca pe acel topic nu gasesc nimic asemanator cu problema mea. te rog, dezvolta faza cu acel papuc care ar da la masa. totusi, poate am legat eu aiurea, dar de la bobina, pleaca - spre delco, nu ?
mihai0070
QUOTE(bygy007 @ 25 Apr 2007, 00:29)
daca este modelul din poza atunci trebuie pus condesatorul pe delco
pentru aprinderi electronice citeste de aici
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...indpost&p=38255
*





NUUUU ... la modelul din poza condensatorul nu se mai conecteaza ...
argon
poti sa-l pui sau sa nu-l pui, tot aia.
mihai0070
dry.gif si atunci dece cand l-am pus motorul mergea prost si trepida si fara el merge ok si am o pornire foarte usoara

(parca si in instructiunile din cutie scrie ca fara condensator)
razv_an9

Buun .. deci treaba cu acel condensator e elucidata : se lasa daca merge motorul bine, daca nu, sanatate. Ce-i drept, in instructiuni spune ca trebuie dat jos. mergand mai departe, motorul ar trebui sa porneasca macar, cu sau fara condensator, cu aprinderea montata, ceea ce la mine reprezinta marea problema..
diaconuliviu
eu zic sa scoti firul de la delco, ala lung, dintre delco si aprindere sau dintre delco si - bobina (daca esti pe clasic). Scoti fisa centrala din capacul delco si o apropii de masa la 3-4-5 mm (eventual pui pe cineva s-o tina). Apoi pui contactul si acel fir scos de la declo in pui la masa si-l iei; daca apare scinteie, problema e in delco, daca nu, e intre acel fir si bobina.
razv_an9
Multumesc lui bygy de sfatul cu platina care ar putea sa dea la masa. Am montat-o mecanic, n-am fost atent cine unde atinge, ci doar la faptul ca trebuie sa fie pe cama si sa aiba acea "carte postala" distanta intre partea fixa si cea mobila.
Cand am luat aprinderea si platina, cineva de acolo mi-a recomandat o platina "germana", care de felul ei are partea mobila ( banda aia otelita) mai lunga, astfel ca daca se monteaza normal, atinge peretele delcoului. De aici se tragea problema mea. Am luat frumos, elegant, patentul din trusa de scule, am strambat respectiva tablita, iar acum motorul merge la mare arta din nou.
off-topic : am spurcat masina aseara cand, i s-a facut rau tatalui si a trebuit sa chem un prieten ca sa il duc la spital.

Mai ramane o problema de rezolvat.. pe instructiunile aprinderii electronice scrie clar ca distanta la bujii trebuie sa fie 1mm. Cineva mi-a spus insa ca asta e in cazul unor bujii noi, ale mele fiind deja muncite. Daca le-as lasa asa, ar diminua efectul aprinderii ? ( asta pana cand imi iau un set nou de bujii )
Distanta la platina trebuie marita si ea ? Si, la fel, daca da, si ramane aceeasi, sunt probleme ?
mihai0070
Eu merg cu reglajul de 0.7 cu aprindere AT01 (parca de tg.mures) masina merge perfect si porneste ok ... cand o sa schimb bujiile o sa incerc si distanta de 0.8 sau 0.9 sa vad cum merge dar acum sunt multumit de comportament ...


Deci poti sa le lasi asa la 0.7
argon
Eu merg cu 0.6bujii si 0.4 platina la Malvina, asa merge cel mai bine.
razv_an9
Ok, multumesc mult. mai ramane sa vad ce fac cu avansul, dar .. asta se rezolva, "dupa ureche" ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.