apollo
25 Apr 2007, 22:58
Am si eu o intrebare si care ar putea fi cauzele :
Intreb in numele unui prieten care detine o dacia 1310.
In momentul cand scoate furtunul de la servo, motorul devine foarte instabil.Nu ar trebui sa moara?
Cand pune furtunul la loc, motorul isi revine cat de cat dar tot da senzatia ca ar merge in 3 la relanti si in 4 in sarcina.De ce?
Atunci cand scot furtunul si pun degetul si-l obturez de tot, motorul toarce,merge super frumos.E serva dusa?
Ce e de schimbat.Furtunul cu supapa is noi.Altceva ce ar mai fi?
Multumesc.
nh1980ro
25 Apr 2007, 23:37
Pai depinde ce Dacie e. Din ce an? Cu injectie? fara injectie?
Daciile mai noi (nu mai stiu din ce an) au comanda pentru dirijarea aerului (la picioare, in fata, la geam) pe niste membrane pneumatice (vacumatice sau ceva de genul). Aerul necesar pentru ele se ia printr-un "T" care e pus pe furtunul care duce la servofrana. Si daca e ceva spart pe la membranele respective aerul iese pe acolo si motorul merge aiurea si nici nu are frana ca lumea.
Daca are comanda pe sarme, atunci e posibil sa fie ori defecta supapa respectiva (se poate sa fie defecta si de noua), ori e ciupita membrana pompei de servo.
Frana tine bine?
La mine cand scot furtunul, creste turatia, il obturez, merge rau motorul..e bine sau rau?
QUOTE(argon @ 26 Apr 2007, 06:53)
La mine cand scot furtunul, creste turatia, il obturez, merge rau motorul..e bine sau rau?
De rau.
Ai amestecul bogat si il aduci in limite normale cand dai aer suplimentar.
mihai0070
26 Apr 2007, 07:36
Eu stiu ca atunci cand scot furtunul moare motorul ... atunci se subintelege ca nu trage aer fals
QUOTE(autom @ 26 Apr 2007, 07:30)
De rau.
Ai amestecul bogat si il aduci in limite normale cand dai aer suplimentar.
Amestec bogat la relanti presupun?! Oricum merge perfect rotund, bujiile nu au nici cea mai mica urma de funingine, chiar daca merg la rece in oras. Sunt argintiu-caramiziu...de asemenea nici urma de fum negru.
QUOTE(argon @ 26 Apr 2007, 07:42)
Amestec bogat la relanti presupun?! Oricum merge perfect rotund, bujiile nu au nici cea mai mica urma de funingine, chiar daca merg la rece in oras. Sunt argintiu-caramiziu...de asemenea nici urma de fum negru.
Oricum la relanti amestecul este imbogatit. Dar cred ca la tine este imbogatit mai mult decat e cazul. Parerea mea..........
Noxele cum au iesit la ITP?
Bujiile arata bine caci sunt de calitate si permit o disipare corespunzatoare a temperaturii rezultate (captata de bujie) din camera de ardere. Deci se autocurata .
Va salut cu spor.
apollo
26 Apr 2007, 13:09
e o dacie din `89
Nici frana nu prea il tine.Pedala la fund si de abia incetineste masina.
E serva dusa?Pe undeva trage aer fals...dar pe unde?ca toate sunt schimbate
inca ceva.de ce masina scoate fum negru in turatii de peste 4000RPM.
Daca nu ii tine nici frana,e ciupita membrana de la servo.
am inteles ca la mine ar fi de vina un simering de pe ax, in interiorul oalei de servo, scapa vacum intre tija si membrana. are cineva idee de o metoda cat mai simpla de schimbare?
apollo
26 Apr 2007, 13:28
in cazul asta, alta servo,nu?
faza cu fumul negru in turatie?de ce scoate fum negru?
Acum ceva timp in urma, observ ceva umed pe mocheta.
Dupa ce am pus mana mi-am dat seama ca e lichid de frana.Cand ma uit sub bord, se vedea cum prin tija aceea care impinge pedala, curgea lichid de frana.
EU am rezolvat problema, era de la cuiul ce regleaza amestecul la relanti. Era neconform, de cooperativa mama-dracu, si tragea cat amestec dorea la relanti cand apasam frana. Am comparat cu vechiul cui, si diferea terminatia, tamburusul ala din capat era mai scurt si mai gros . Deci atentie la ce porcarii cumparati din magazin.
diaconuliviu
27 Apr 2007, 12:21
QUOTE(apollo @ 26 Apr 2007, 13:28)
Acum ceva timp in urma, observ ceva umed pe mocheta.
Dupa ce am pus mana mi-am dat seama ca e lichid de frana.Cand ma uit sub bord, se vedea cum prin tija aceea care impinge pedala, curgea lichid de frana.
Apari ca avind Nova, asta are servo; deci tu gasesti lichid pe mocheta CU servo? In cazul asta vei avea de schimbat atit servo cit si pompa sau macar garniturile (schimbul de garnituri NUMAI daca ti le schimba cineva care STIE cu adevarat ce face).
apollo
27 Apr 2007, 18:50
QUOTE(diaconuliviu @ 27 Apr 2007, 12:21)
Apari ca avind Nova, asta are servo; deci tu gasesti lichid pe mocheta CU servo? In cazul asta vei avea de schimbat atit servo cit si pompa sau macar garniturile (schimbul de garnituri NUMAI daca ti le schimba cineva care STIE cu adevarat ce face).
Liviu , stiu ca apar cu Nova, dar am zis ca e vorba de o dacie 1310 cu 4 faruri.
prietenul asta al meu nu stie ce e internetul si m-a rugat sa-l ajut.
Cum situatia ma depasea si pe mine, am preferat sa intreb aici.
la ce garnituri te referi?cele din pompa?
aaaa.. tin sa precizez ca pompa e nou-nouta.are 1 saptamana.nu ii mai curge lichid pe covoras, dar nu are frane si relantiu instabil plus un zgomot ciudat la motor.daca scot furtunul din servo, se amplifica zgomotul si daca pun degetul sau obturez furtunul,zgomotul dispare plus ca motorul toarce si devine stabil relantiul.
problema a fost mai demult; it zic eu etapele; ii pierdea lichid de frana si nu stia pe unde... pe la etrieri nu... dar unde? pe la garniturile le da pompa iar lichidul de frana a coborat in pomapa de servo caruia ia mancat membrana...
am patito si eu acum 2 luni la fel
solutia: schimbat garniturile in pompa de frana si inlocuit servo
maseax
27 Apr 2007, 23:28
Una bucata intrebare:
Cat de greu se schimba garniturile astea de la Serva?
La mine cand calc frana "fasaie" ceva in spatele pedalei. Am vrut sa dau serva jos sa-i schimb membrana dar m-am razgandit.
Are cineva vreo poza cu o serva "sectionata"?
Liviu e chiar asa de greu de schimbat?
EDIT:
QUOTE
In cazul asta vei avea de schimbat atit servo cit si pompa sau macar garniturile (schimbul de garnituri NUMAI daca ti le schimba cineva care STIE cu adevarat ce face).
Te referi la garniturile de la pompa sau are si serva ceva garnituri in afara de membrana?
La pompa de frana nu se schimba greu.Dar tre sa stai "geana" sa nu ciupeste vreo garnitura si sa-i pui si de retur una.
se referea doar la garniturile din pompa de frana; cele din servo sunt f greu de schimbat; iar daca reusesti in maxim o luna o sa fasaie iar...
AlinREHAU
29 Apr 2007, 11:13
Cam asa arata .[attachmentid=52197][attachmentid=52198][attachmentid=52199]
diaconuliviu
2 May 2007, 06:33
@Apollo:
dupa cum ti s-a raspuns, era vorba de garniturile din pompa; pe cele de la servomecanism nu le poti schimba tu, cel putin nu asa simplu. Trebuie presa, atentie, experienta si, vorba colegului, e posibil sa fisiie iarasi in scurt timp daca lucrarea nu e facuta bine.
Mersi.
S-a rezolvat.
Se poate inchide
diaconuliviu
4 May 2007, 14:23
Adica? Scrie solutia, poate va fi de folos si altora.
brynkey
28 May 2007, 02:25
eu sunt prietenu-l de care zice apollo!
problema se rezolva in urmatoarele modalitati:
1.ori schimbi pompa de frana ori schimi garniturile la pompa (la un mecanic bun)
2.membrana la servo frana este fisurata deci trage aer fals;se recomanda inlocuirea ei
3 sa fie bine reglat amestecul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.