Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Joc la caseta de directi
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
maseax
Am schimbat bucsele pe fata si cativa pivoti si am gasit un joc destul de mare zic eu la caseta de directie.

Se misca bieleta cu tot cu axul de la caseta de directie. Sa fie dusa caseta?
Atasez o poza facuta in graba.

Mi-a spus cineva de niste saibe sau ceva de genu, dar .... nu stie nici el sigur.

Ce e de facut.

[attachmentid=52097]

P.S. O caseta noua e injur de 3 mil. Nu ma arunc asa sus.
maseax
22 vederi si nici o parere? Hai ma ce naiba nimeni nu le are oleak cu directia?

Tin sa adaug ca: Cu cele constatate mai sus am descoperit ca-mi trage putin stanga la 70-80.

Astept raspuns
Muttley
Nu mai circula asa!
Risti sa scape pinionul de pe cremaliera si sa nu mai ai pic de directie!

Jocul ala pe verticala al cremalierei in carcasa casetei pe care l-ai figurat in desen este anulat / compensat astfel... In partea dreapta a casetei exista ceea ce se numeste "palierul anti-zgomot" al casetei. Mai exact, este o bucsa de teflon cu rolul de a atenua jocul si zgomotele (dupa cum o spune si numele) in partea dreapta a casetei de directie.

Din desen reise ca tu ai gasit un joc excesiv in partea stanga, adica partea cu pinionul. Aici exista un "tachet impingator" plasat exact in dreptul pinionului dar sub cremaliera (dantura cremalierei se afla in partea superioara a acesteia, ca urmare si pinionul e tot deasupra). Tachetul are rolul de a apasa cremaliera pe pinion astfel incat sa nu existe joc intre cele 2 danturi. Tachetul este impins prin intermediul unui arc puternic, iar forta de apasare a acestuia este reglata prin intermediul unor saibe de otel (se adauga saibe pt o apasare mai mare). Cam atat pt principiul de functionare.

Jocul pe care tu-l descrii a fi excesiv poate avea urmatoarele cauze:
- ruperea arcului
- uzura foarte avansata a tachetului
- uzura cremalierei
- deteriorarea capacului care acopera arcul
- deterioararea unuia sau ambelor filete ale gaurilor in care se infileteaza suruburile ce fixeaza capacul de la punctul anterior

Atentie! Daca problema o ai de mult timp, aproape sigur pinionul este compromis. Sunt patit.

Ceea ce trebuie sa faci este sa dai jos caseta de pe masina si sa te uiti prin ea, sa inlocuiesti piesele defecte, s-o gresezi samd.

Succes!

PS
Iti poate trage-ntr-o parte din mai multe cauze posibile:
- presiune inegala in rotile fata
- uzura inegala a cauciucurilor fata
- dimensiune sau profil diferit la cauciucurile fata
- unghi de convergenta neconform
- unghi de cadere neconform
- cuplajul de pe coloana de directie inlocuit fara ca rotile fata sa se afle in pozitie de mers rectiliniu
- una din roti infranata (etrier defect)
- etc
maseax
QUOTE(Muttley @ 28 Apr 2007, 21:03)
Nu mai circula asa!

[..]

- una din roti infranata (etrier defect)
- etc
*



Mersi de sfat dar nu am timp de dat caseta jos si 3 mecanici la care am fost spun acelasi lucru adica mai trebuie bagata o saiba la caseta. Si toti trei au zis ca nu e periculos daca circul asa, dar sa nu pun vrana in viraj ca s-ar putea sa raman fara directie.

Oricum joi cred ca ma apuc de reparat.
cannavaro
Sal am si eu o intrebare. Mi-am luat ptr Dacia mea 1300 o "coloana de directie" tip mai nou, tot cu cuplaj cu bucsi, dar cu blocul de semnalizare si lumini, separate(la 1300 ele sunt o singura piesa). Am pierdut partea de jos a coloanei, care se prinde cu 2 suruburi in caseta de directie, si care in coloana se prinde prin cuplajul ala cu bucsi. (teava aia)
Intrebare: E la fel partea asta de jos la toate Daciile? Am incerca sa iau piesa de la o Dacie 1300 si parca "nu e de-acolo".
Adrian_Boy
Sa inteleg ca din ce zice cannavaro sunt mai multe tipuri de casete de directie ???
za_kristake
Stiti cumva se potriveste o caseta de directie de pe nova de 1310? E modelul cu reglaj pe inaltime
kindeeru56
ce ziceti este mai buna caseta tip nou decat ce mode lvechi?
nelu_1985
casetele-s fix la fel, bieletele difera...
kindeeru56
merita scimbarea?
cannavaro
mi-am montat eu o cruce cardanica de dacia nova, fara sudura, o sa revin cu poze mai pe seara.

17 Sep 2009, 11:21:
E simpla treaba.
Explicatiile le-am pus aici.

http://forum.daciarallyteam.ro/viewtopic.php?f=27&t=239
Adrian_Boy
Neavand o Nova, intreb ce are in plus sistemul acela, performanta sau/si viata mai lunga ?

un scurt istoric pls psl pls biggrin.gif
cannavaro
viata mai lunga si precizie
kindeeru56
mai mlte detali
Adrian_Boy
Ceva folositor !!! wink.gif


QUOTE(adrian.petrov @ 17 Sep 2009, 23:45)
Spre stiinta ,
La intrebarea :ce se uzeaza mai repede la sistemul de directie dacia clasica, raspunsul este
1. - BIELETA DE DIRECTIE , asta in primul rand, burdufele nu se strica decat daca au fost montate defectuos ( ating de caroserie sau se monteaza rasucite ),
2. - Intre caseta si cremaliera exista o bucsa de plastic ( in interiorul casetei ) - NUMAI pe partea dreapta a masinii, care daca este dusa apare la gropi sunetul de fier pe fier,
3. - Exista o bucsa "teul de la volan ", care asta cedeaza frecvent si apare joc in volan,
4. - Cremaliera nu are de ce sa se strice, iar pinionul este de departe cel mai dur, el fiind putin conic si poate fi reglat astfel incat jocul sa fie foarte mic ( intre cremaliera si pinion ), astea nu se uzeaza pentru ca acolo in caseta ar trebui sa fie vaselina ).
*




This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.