ionutz_ro23
28 Apr 2007, 07:39
acum ca s-a mai incalzit vremea mi se incalzeste apa de numa ( urca pana la penultima liniuta ). am cautat pe topic dar nu am gasit nimik care sa ma ajute.
acum 3 luni am bagat set motor nou, a iesit de mult din rodaj, carburator nou, am schimbat si radiatorul cu unul nou mare pt ca am crezsut ca e infundat vechiul radiator.
mentionez ca apa nu -mi scade din borcan, adica nu vizibil de tare!
ce poate fi de se incalzeste asa?
un mecanic mi-a zis ca s-ar putea sa fie deformata chiuloasa si de aceea mi se incalzeste asa. se poate?
C a t a l i n
28 Apr 2007, 07:59
Termostatul în ce stare e?
thedragon
28 Apr 2007, 08:55
daca este stricat termostatul parerea mea ar trebuie sa nici nu iti mai pui termostat !

vine vara si cu ea caldura de caldura
driverx
28 Apr 2007, 08:59
Termostatuuuu Termostaaaatuuu.
Eventual, ca ultima solutie, scoate termostatu si mergi asa sa vezi. ATENTIE: Inca nu e foarte cald, asa ca motorul se va incalzi cam greu. Dar macar vezi. REPET...e solutie DOAR pentru testat, nu lasa masina prea mult asa. Iei termostat nou, si pus corect, nu invers cum mai fac unii Gigeli dinastia "cu 35 ani experienta"
ionutz_ro23
28 Apr 2007, 18:58
termostatul e ok, si fara termostat se incalzste tot asa
thedragon
28 Apr 2007, 19:43
hmmm! pune mana pe furtune ! tia clocotit la un drum lung apa in borca?? poate sa fie sonda bulita !
AlinREHAU
28 Apr 2007, 19:47
La un moment dat am scos radiatorul ca se crapase lipitura de la teava de tur , si am bagat detartrant " Nufar " in el un bidon plin , am asteptat 5 min si cand l-am scos nu mai era lichid ci crema de ce a scos din radiator . Ai putea avea radiatorul plin de "chestii" si sa nu ai circulatie.
ionutz_ro23
29 Apr 2007, 05:20
daca am schimbat set motoru s-a spalat brici + ca radiatorul este nou.
pe furtune nici nu poti tine mana asa calde sunt.
ionut16031987
29 Apr 2007, 08:35
Sa nu fie de la garnitura de chiuloasa.. sa fie crapata
C a t a l i n
29 Apr 2007, 08:42

Când schimbi set motor, e "cam" obligatoriu să schimbi și garnitura...și cred că a fost schimbată...nu?

(se numește CHIULASĂ)
Pare a fi lipsa circulatie apa in instalatie.Este posibil sa fie blocat rotorul pompei in capac si axul pompei sa se invarta fara a mai invarti si rotorul. Verificat prin demontatare capacul pompei de apa.
C a t a l i n
29 Apr 2007, 09:51
Dacă nu ar circula apa, ar fi cam greu să se încălzească radiatorul și furtunele...așa de repede...
AlinREHAU
29 Apr 2007, 10:55
Cand dai drumul acasa la apa calda (daca ai centrala proprie ) si dai drumul la un debit mare de apa calda nu e asa ca se incalzeste mai putin decat atunci cand dai drumul la n debit mai mic ? Apa rece are timp mai mult sa se incalzeasca si de asta e mai fierbinte cand curge mai putina . Acum in cazul tau eu sunt sigur ca apa nu circula cu debitul necesar , ori e pompa de vina dupa cum zicea axy89 ori au uitat aia cine stie ce carpa prin blocul motor care au pus-o sa nu intre ceva cand au umblat pe la el . Apa din instalatie daca are cat de cat circulatie iti incalzeste furtunele asta nu inseamna ca vajaie prin ele .
ionutz_ro23
30 Apr 2007, 13:13
oricum garnitura de chiuloasa a fost schimbata cand am facut motorul.
de ex ieri am urcat un deal cu a 1-a si s-a incalzit apa de numa iar. am aruncat apa rece dintr-un flacon pe radiator si imediat a si coborat acul la jumatate ( adica la valoarea normala) .
sonda de apa e buna. ca am vb cu cineva sa - mi imprumute si aceleasi valori mi-a dat.
si fara termostat se incalzeste.
dar de ex daca ma duc dimineata cand e mai racoare sta acul la valori cat de cat normale.( asta daca ma duc in afara localitatii cu 80-90km/h)
sa desfac pompa de apa?
ionutz_ro23
2 May 2007, 19:55
stie careva care e problema?
workarea
2 May 2007, 20:11
Spune-ne si noua ce inseamna "se incalzeste de numa-numa". Ce temperatura? Unde sta acul? Trece de zona optima? Sau sta in partea de sus a ei? Daca e cazul 2, cam asa e normal.
$$ilvviu
2 May 2007, 20:30
QUOTE(ionutz_ro23 @ 30 Apr 2007, 14:13)
am aruncat apa rece dintr-un flacon pe radiator si imediat a si coborat acul la jumatate ( adica la valoarea normala) .
Opaaa............... Te-am prins.
Vezi sa nu fie infundate celulele radiatorului cu noroi. Ai electroventilator? Porneste?
AlinREHAU
2 May 2007, 21:18
Asa am zis si eu dsar a spus ca a fost spalat ... incearca sa il dai jos si sa ii faci o curatare chimica .
$$ilvviu
2 May 2007, 21:25
A fost spalat prin interior. Exteriorul poate fi problema. Daca are noroi intre celule in partea din fata a radiatorului....
CriSTI68
2 May 2007, 22:33
1. motorul racit, scoti termostatul, umpli vasul de apa, faci aerisire la furtun, nu strange capacul la vas daca ai vasul din plastic, opreste caldura, porneste-o.
2. garnitura de chiuloasa arsa
3. Pompa de apa
4. Termostatul, scoate-l.
Eu am mers cu berlina 300 Km cu temeratura ridicata la a doua linie de sus, era de la termostat.
ionutz_ro23
3 May 2007, 15:51
radiatorul este nou!!!! noroi nu este nici in interior nici in extrerior. este bagat numai antigel+ ca daca s-a facut motorul nu poate fi infundat nimik. si furtunele s-au spalat atunci.
am luat alt termostat si aceeasi problema. acul sta ridicat la penultima linie de la ceas
A mai ramas sa verifici daca e suficient de intinsa cureaua!

Sageata nu trebuie sa depaseasca 7-8mm.
$$ilvviu
4 May 2007, 10:36
Am mai intrebat odata de ventilator. Ai asa ceva? Functioneaza?
ionutz_ro23
6 May 2007, 17:25
MERGE VENTILATORUL, AM ELICE PE POMPA DE APA!!! CUREAU E INTINSA!
LA DACIILE CU RADIATOARE MICI SI CREC CA UMPLUTE CU NOROI NU SE INCALZESTE ASA CA SI LA MINE
AlinREHAU
6 May 2007, 21:38
E clar , au facut aia o bulea ... Ti-au lasat o carpa in orificiile prin care circula apa din bloc . Si la mine cand am desfacut motorul de la DSN au bagat carpe pe aolo ca sa curate si sa nu intre mizerii in bloc [attachmentid=52982] Dupa cum vezi sunt multe gauri ... Ti-au facut motorul pe masina sau l-au dat jos ?
Ionutz... Incearca si urmatoarea chestie, in cazul in care nu ti-ai rezolvat problema... Accelereaza motorul de cateva ori si vezi in vasul de expansiune daca-ti face bule de aer... daca da, e garnitura de chiuloasa dusa...
S-a rezolvat problema in final?
Eu am aceasi problema. Dacia 1310 din 96. Se supraincalzeste cand sta pe loc. Spre exemplu la semafor si cand sunt prins in trafic.. Daca o iau din loc, si apuc sa merg cateva sute de metrii incepe sa scada.. La munte: daca urcam cu a 3a => fierbere, cu a2a mai turata=> ok.
Am facut azi un test.. ~30-33gr afara. Tinuta la relantiu:
-la umbra cu capota deschisa- nu se supraincalzeste
-la soare cu capota inchisa- ajunge sa fiarba in cateva minute
Termostatul: schimbat cu unul nou (de 82C) => se incalzea mult mai tare; fara termostat se supraincalzeste la fel. Deci a ramasul vechiul de 86C.
Nu am electroventilator cu termocupla, am ventilator normal pe curea.
Schimbat cureaua ventillator. Strans cureaua ventilator(nu patineaza).
Schimbat ulei 15w40 cu 20w50 de vara.. presiunea ulei buna.
Garnitaura chiulasa ok, nu scoate bule.
Radiatorul este modelul mare, cu tuburi(nu prea are ce sa se infunde). A fost spalat cu furtunul cu presiune, in motor la fel. Curatat cu solutie.
Avansul reglat cu stroboscop.
Urmeaza sa schimb pompa de apa.
Daca tot nu am nici un rezultat urmeaza radiatorul.
Daca nici atunci urmeaza sa-i dau foc.. sau o las sa ia foc singura..
Gheorghedracu
27 May 2007, 14:22
pompa de apa e buna? Instalatia e aerisita corect? Amestecul nu e prea sarac?
sobolan
27 May 2007, 20:24
QUOTE(Catalin Marinarul @ 29 Apr 2007, 08:42)
esti sigur ? eu cred ca se numeste CHIULOASA... mai studiaza ,tinere, inainte sa corectezi.....

Invatati,invatati si iar invatati!!!
desfa un aerisitor de la furtunele de apa si accelereaza motorul vezi daca ai jet calumea prin orificiu daca nu inseamna ca nu-ti face circulatia calumea pompa de apa
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.