Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: trepidatii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ydaniel
incep iar.de la 75-90 am trepidatii in volan+caroserie.
am anvelope realtiv noi(4-9000km) echilibrate ,geometria facuta.un tampon si suportu la motor noi.tampoanele la cv noi si multe alte piese noi.jantele NU sunt strambe.astept ceva sfaturi...
ahyle_blue_eyes
rulmentii is buni?
ydaniel
pe fata:) da ,nu au joc.pe spate noi.
Buldozer
Incxerca sa verifici daca au fost puse bine piesele noi (tamponii motor si cv )daca nu pune si vezi ca sa-t- pui echilibrat tamponii motor sa fie noi la fel si pe stanga si pe dreapta si suportul tampon sa fie in regula. Incearca directia vezi bari stabilizatoare bucse pivoti , cauciucurile de pe fata sa fie de aceiasi marime la aceiasi presiune.
AlinREHAU
Ai capace la roti ? daca da incearca sa le scoti pt o proba , din moment ce apare treaba la turatii mari ale rotilor inseamna ca e ... de la roti de undeva . Daca tot apar , incearca sa faci schimb de niste roti cu cineva sa vezi daca mai face tot la fel
ahyle_blue_eyes
QUOTE(AlinREHAU @ 29 Apr 2007, 11:59)
Ai capace la roti ? daca da incearca sa le scoti pt o proba , din moment ce apare treaba la turatii mari ale rotilor inseamna ca e ... de la roti de undeva . Daca tot apar , incearca sa faci schimb de niste roti cu cineva sa vezi daca mai face tot la fel
*


Serios?se poate sa fie din cauza capacelor?Yo am probleme dupa 120 km/h cu trepidatiile!Am nijte capace nu prea "sanatoase"....de acolo sa fie oare toata treaba.
Ps: care e pretu in service pt reglarea unghiurilor la o nova?
Gheorghedracu
Da, ideea e buna, incearca cu niste roti de la o masina care nu vibreaza (sau chiar cu rotile tale de pe spate). Sau doar cu una de pe spate. Daca vibratia apare la alta viteza, deja stii ca esti pe drumul cel bun. De asemeni, vezi daca vibratia dispare sau se atenueaza la viteze mai mari (delimiteaza intervalul de viteza la care ai vibratii). Asta e caracteristic vibratiilor induse de roti prost echilibrate, apar la rezonanta si apoi se atenueaza.
ydaniel
la inceput imi vibra doa in intervalul 75-85.dupa multe schimbari(anvelope si mai toata bucsaraia pe fata) a inceput dupa 75 pana la vit max.mai ma de schimbat niste bucsi de la bascula care sunt de cand e masina si dupa aia chia nu mai am ce sa mai schimb.anvelopele le-am echilibrat+montat la SAMA tocmai ca sa fie (zic eu) de calitate.nu am capace la roti.la directie am schimbat bucsa de teflon.si bieletele.dupa aia am facut geometria.anvelopele sunt pe fata aceeasi dimensiune si aceeasi presiune.bielete si bucsile de la bara stabilizatoare pe fata sutn noi.tampoanele la motor si CV sunt noi impreuna cu suportul de pe dreapta al motorului.sunt de rolast/uzina.mie trepidatia asta a inceput de multi ani dar s-a manifestat exact dupa montarea pe puntea fata a anvelopelor montana.le-am schimbat si plus multe altele si parca face mai rau.asa ca astept solutii...
geometria cam 60 lei
lupulnebun
Trepidatiile din cauza rotilor apar intre 90 si 110-120.
Tie iti trepideaza doar la viteza respectiva sau si cand accelerezi pe loc (o anumita turatie) ?
ydaniel
doar in mers.
einstein1984
Intreaba-l ma pe domnul conferentiar doctor inginer Gabriel Anghelache (vezi, sa nu i te adresezi altfel), ca e in domeniul lui!
ydaniel
:)pai pana atunci fac o roluire a jantelor-100lei.cum e tarifu?
ydaniel
am roluit o singura jnata pe fata.si cealalta am reechilibrat-o
s-a mai redus din trepidatii da acu pe la 130 imi tremura volanu f rau:(
vis-a-vis
Si la mine face urat peste 130 la ora, le-am tot echilibrat si doar s-a mai ameliorat putin.
La echilibrare, masina aia invarte roata pana la o anumita turatie si trece prin spectrul de viteze destul de repede. Sigur e din roti.

Ar mai putea fi din discurile de frana care se uzeaza neuniform.
Capacele de asemenea pot induce vibratii, la fel si noroiul depus pe jante, cat si pietricelele infipte in cauciucuri.
AlinREHAU
Cat costa 2 jenti noi ? Avand in vedere ca vibratiile induse strica mai departe alte componente eu zic ca mai bine mai iei 2 jenti cu cauciucuri de vara si alea vechi le ti pt iarna cand nu mergi cu viteze mari . Si in felul asta iarna-vara-iarna nu mai desfaci cauciucurile si nu dai nici bani pe manopera etc ... Eu am schimbat la break o janta care mai "mergea" si s-a simtit diferenta .
Muttley
QUOTE(ydaniel @ 28 Apr 2007, 23:21)
un tampon si suportu la motor noi.tampoanele la cv noi si multe alte piese noi.
*


Se intampla ca la inlocuirea unor repere mecanicul sa treaca peste o saiba grover si sa puna una plata, sa puna o saiba sau o piulita defecta, etc.
La a mea am avut traversa slabita de pe cutie si tremura putin. Umblasem eu acolo si cred ca m-am grabit si am sarit peste surubul respectiv. Apoi doua saibe grover de pe capacul cutiei nu mai aveau elasticitate, se slabisera suruburile, si pierdeam uleiul p-acolo.
Deci incepe cu cele mai banale ipoteze... Suruburi nestranse sau slabite wink.gif
ydaniel
deci nu am capace,jantele sunt curate:) anvelopele nu au nisip/pietre
mie imi face de cativa ani treaba asta.
traversa nu,a fost stransa dupa schinbarea ambreijaului.
in urma cu 3-4 ani masina nu avea nici cea mai mica trepidatie nici la viteza maxima.
cum imi dau seama de uzura neuniforma a discurilor?
la inspectie vizuala nu arata semne deosebite de uzura.azi sau maine voi monta pe fata alte anvelope +jante care nu trepideaza de la alta masina.
pai o janta noua de la depozit e cam 100 lei.dar sa vad cum e treaba cu alte roti.la cat am cheltuit pana acuma cu echilibrari etansari si altele cred ca luam 4 jante noi:)
Muttley
Discurile valurite le simti la picior cand franezi. Daca iti trepideaza pedala sunt ondulate. Da' la tine nu e de acolo.
Poti sa mai ai arborii strambi in cutie. Sau sa fie din diferential. Deja o dam in ultimele cauze probabile din lista insa... Mai poate fi un amortizor distrus pe fata astfel incat iti topaie roata pe verticala la viteza.

O janta noua in Mioveni e 600 de mii.
vis-a-vis
Gasesti si canada superbalon? biggrin.gif
Muttley
La magazin nu. Nu se mai fabrica de 8 ani.
AAlpine1
cauze :

- planetare duse
- bucsi bascule inferiore duse
- cauciucuri neechilibrate bine sau deformate
- daca masina este veche verifica un longeron tongue.gif
- trepidatiile de la 80-90 km/h sunt zona unde se echilibreaza cauciucurile.....
- poate ai uitat sa strangi ceva sau ti-au mai ramas suruburi.......
- in ultimul caz c.v trebuie desfacuta si verificat satelitii, grup conic etc...
ydaniel
amortizoare noi.discurile nu cred pt ca nu simt nimica in pedala;) pai daca e sa fie jantele;) poate ma vizitezi:)si mai ales asta e treaba ca a evoluat in rau de cand a inceput.acuma tremura si in volan si chiar TARE.
planetare noi,bucse noi.acuma tremura dupa 90(dupa ce am roluit o janta).
e din nov 05.lonjeroanele sunt neatinse.
Muttley
Butuc stramb atunci? unsure.gif

Vezi cu rotile alea de imprumut mai intai. dry.gif
ydaniel
da,asta voi face:) azi sau maine;)
AAlpine1
QUOTE(ydaniel @ 30 May 2007, 11:46)
amortizoare noi.discurile nu cred pt ca nu simt nimica in pedala;) pai daca e sa fie jantele;) poate ma vizitezi:)si mai ales asta e treaba ca a evoluat in rau de cand a inceput.acuma tremura si in volan si chiar TARE.
planetare noi,bucse noi.acuma tremura dupa 90(dupa ce am roluit o janta).
e din nov 05.lonjeroanele sunt neatinse.
*



ia niste roti de la prieteni.....
planetarele au intrat bine in c.v ? mai au sigurantele de la c.v ?
cand ti-au reglat directia ti-au impartit bine unghiul de bracaj al rotilor ?
ydaniel
da,deci problema era si inainte de schimbarea planetarelor;)
cat despre geometrie am facut-o de 2 ani de cand a aparut aceasta problema.
recomanda un service pt geometrie;)
voi face un schimb de roti pe fata:)
driverx
QUOTE(AAlpine1 @ 30 May 2007, 12:56)
...
cand ti-au reglat directia ti-au impartit bine unghiul de bracaj al rotilor ?
*




QUOTE(ydaniel @ 30 May 2007, 12:59)
cat despre geometrie am facut-o de 2 ani de cand a aparut aceasta problema.
recomanda un service pt geometrie;)
*



DO IT AGAIN.... biggrin.gif
ydaniel
am vrut sa zic ca am facut-o de 2 ori:)geometria;)
AAlpine1
ciclop timisoara..... un nene mai batranel...... mi-a facut directie 1 data si ma tinut 2 ani.......
mihai1677
Din pacate nu mai este nici un ciclop pe timisoara, a ramas decat FIAT.
AAlpine1
trebuie sa mai existe cineva in spate la unghiuri pt ca el taia factura pe care nu scria ciclop..........
ydaniel
am facut-o la nea georgescu:)azi schimb rotile;) sa vad care e treaba,dar eu am facut geometria anu trecut si tot asa facea.am facut-o si acum si tot asa face sad.gif

1 Jun 2007, 11:42:
aseara am schimbat rotile pe fata.s-au diminuat trepidatiile.apar la 130+ acuma.nu mai tremura asa de rau volanu,dar parca trepidatiile sau mutat in planseu.imi tremura picioru pe pedal de acceleratie./
kostyka
Problema cu trepidatiile resimtite in volan dupa 80 km/h pot fi datorate dezechilibrului dinamic al rotilor, care nu trebuie sa sepaseasca pt. masini cu viteza de pana la 145 km/h, valoarea de 100g*cm pe flanc, cu anvelopa montata pe janta, sau 20g*cm pe ambele flancuri fara anvelopa.
Recomandarea mea este sa te duci la un atelier service sa le ceri sa iti echilibreze rotile de pe fata, pt. inceput. Bine ar fi pe toate.
In componenta rotii, ca organ al autovehiculului, intra partea metalica numita "popular" janta, desi ea e cea care se numeste roata, si anvelopa. Corect ar fi sa se vorbeasca de roata echipata cu anvelopa, atunci cand partea metalica are pusa anvelopa pe ea. Pot exista doua situatii: 1. Janta are dezechilibru mai mare de 20g*cm, sau anvelopa are dezechilbru mare. Oricum, nu trebuie ca roata echipata cu pneu sa depaseasca 100g*cm.
ydaniel
deci am schimbat anvelopele si trepidatiile sau mai atenuat.jantele nu sunt strambe,si am fost pana acu la 3 vulcanizari.asta de cand mi-a aparut pb.
diaconuliviu
Dar cu trepidatiile de pe "capre" ce ai rezolvat?Alea de care povesteai mai demult.
Gheorghedracu
Este posibil asa cum s-a si sugerat ca planetarele sa fie dezechilibrate ele. E drept ca n-am vazut niciodata la Renault greutati de echilibrare pe planetare, dar la Honda am vazut.

Sau este posibil sa fie strimbe planetarele. Ma gindesc la asa ceva mai ales pentru ca vibratia apare la turatii mari, deci sugereaza o masa mica cara la turatii mici nu se simte. O roata are masa mare si distribuita la raza mai mare, ceea ce da un moment cinetic mai mare, care se face simtit la turatii mai mici. Nu exista neaparat un interval predilect de turatie/viteza. Eu am avut vibratii de la roti neechilibrate la 40km/h, care dispareau la 60km/h, asa ca vezi. Si nu te gindi ca daca ai schimbat planetarele si sunt noi, sunt mai presus de orice banuiala. Cutia de viteze si celelalte organe de transmisie nu produc vibratii care sa se resimta in volan. Dupa ce ai schimbat atitea cauciucuri si roti, eu mi-as pune banii pe planetare si amortizoare. Asta bineinteles considerind ca ai verificat suruburi, pivoti, etc, etc. Adica sa nu descoperim ca ti s-a slabit vreun surub la caseta de directie doamne fereste sau o chestie d-asta elementara.
Muttley
Chiar! Poti incerca sa cocoti masina pe elevator, sa dai rotile jos (ca sa n-ai masa mare in miscare de rotatie), sa angajezi tr a 5-a si s-o arzi in 140km/h. Astfel poti verifica atent daca fuleaza vreo planetara.
ydaniel
am facut asa.am schimbat anvelopele.pe 9 iulie imi schimb cutia:) asta noua are fix 60.000km si cu raport de 8x33.asa pai detaliati cum se schimba simmeringurile la cv.trebuie neaparat scula speciala?smile.gif
mai zic odata ca am SUSPENSIE NOUA;)
diaconuliviu
Acea cutie noua ai de gind s-o desfaci bucati? Daca da, desi imi spuneai ca e perfecta, caz in care n-as recomanda asta, simeringurile se scot usor, ca le "bati dintr-o parte si ies in alta.
Daca nu si nu vrei sa umbli la acele piulite de reglaj (ceea ce iarasi iti recomand) incerci sa scoti fortat acele simeringuri din locas, cu o surubelnita introdusa pe linga arborele planetar, nu pe linga locul lui din piulita. Chiar daca il sfisii, e vechi, nu se supara nimeni.
La montaj, ungi noul simering cu putin silicon, in eventualitatea ca ai zgiriat piulita in locasul simeringului. Atentie cit ii introduci in locas, daca sint prea mult, nu mai ies.
ydaniel
pai vaselina de etansat gasesc?nu vreau 2+2 silicon rosu sau negru.pai inca nu m-am apucat,sunt ocupat cu sportu si cu scoala
GR 01 NVN
am si eu o problema asemanatoare...ca sa nu mai fac alt topic o spun aici...am o dacie 1310 berlina,1999 si in jurul vitezei de 70-80km/h masina trepideaza toata,nu conteaza ca o accelerez sau nu...sub aceasta viteza si peste masina se comporta foarte bine...am schimbat rotile cu totul de la alta pe care o am din 1995 si stiam ca nu trepideaza si tot asa face sad.gif ce ar putea fi?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.